- prygme blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 2400 megtekintés
Hozzászólások
A faszéngázas autók nem újkeletűek. A világháborúk után számos gépkocsit alakítottak át ilyenre az üzemanyaghiány miatt. Ezeknek a kocsik jól működnek olyan esetben ha sokat kell menni és keveset állni, és nem számít az a 10-15 perc amíg a gázgenerátor felfűt.
Figyelni kell arra hogy a gágenerátor megfelelően legyen kialakítva a beletöltött üzemanyag egyenletesen égjen és kellő mennyiségű vizet kapjon. A termelt gázt mindenképp át kell ereszteni megfelelő szűrőn (gázmosó, mechanikai szűrő), mert a fahamú könnyen a motorba kerül és ott úgy működik, mint a csiszolópor.
A rendszer hátránya, hogy tűzveszélyes és jelentős holtterhet kell a gépkocsinak cipelnie.
Autózták körül ilyen szerkezettel Ausztráliát is:
http://www.angelfire.com/ak5/energy21/woodfire.htm
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy pár gondolat:
Itthon úgy tudom, csak akkor üzemelhet fával az autót ha megfizeted utána a jövedéki adót.
Szerintem rendszámot sem tudnék rá rakni (ha építenék egy ilyet), hacsak nem valamelyik európai országban helyezném üzembe és onnan honosítanám .
Sosem támogatták kis hazánkban a vállalkozó szellemű embereket, csak akkor vagy jó ha beállsz a sorba a többi közé.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor vagy jó ha van ismerősöd.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem szinte semmivel nem nehezebb üzembe helyezni, mint egy amerikai lámpás autót, pedig olyat is nap, mint nap látok a forgalomban, magyar rendszámmal. Van az a pénz, amiért a vizsgabiztos sárgának látja a vöröset, és benzinnek a faforgácsot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
" amerikai lámpás autót, pedig olyat is nap, mint nap látok a forgalomban, magyar rendszámmal"
Elméletileg nem lehet forgalombahelyezni, csak ha van EU typusbizonyítványa, gyakorlatilag pedig homologizálni szokták ezeket az autókat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Németországban vagy Szlovákiában szokták először forgalomba helyezni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
csehország. ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itthon gépjármű üzemeltetését csakis jövedéki adóteherrel ellátott üzemanyagból (beleértve a elektromos áramot) lehet végezni. Közúti ellenőrzéskor a KH emberei vizsgélhatják, mivel is meg a szekér és ha túrpisság van, akkor rögtön ugrik a rendszám, forgalmi, és az APEH is érdeklőni kezd irányunkba.
Amennyiben meg van bütykölve az autó. Akkor bejön pluszba a közúti veszélyeztetés, mint plusz büntetési tétel.
Ha legálisan szeretnénk ilyen szekeret birtokolni, akkor az NKH-nál engedélyt lehet kérni kísérleti üzemre. Ehhez le kell adni a módosítások tervdokumentációját elbírálásra, ami, ha megfelelel határozott időpontig kap a gép egy P-s rendszámot amivel furikázhat. Hátránya, hogy fuvarlevelet és miegymást kell tölteni, plusz adott esetben utasokat sem szállíthat.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
igen itt az a probléma, hogy saját gyártású autóról van szó. és hát országunk csak szavakban támogatja az innováviót. a valóságban mindenhol keresztbetesznek a hivatalok és az értelmetlen rendeletek.
ellenben vannak az országban CNG azaz földgázüzemű autók. azokat hivatalosan gyátják nagy ismert cégek. mivel EU autók csak a szokásos regisztrációs díj és egyéb adminisztrációs vacakolás van velük. Fiat legrondább típusából, a Multiplaból és Opel Zafirából van CNG változat. benzinkút természetesen nincs hozzájuk. de szériafelszerelés egy gázcsapra köthető gázkompresszor, amivel éjjel fel lehet tankolni az autót. LPGvel is sokan tankolnak palackból, de az elvileg nem legál mert lehetne LPG kutaknál is, és még drágább is. CNG autóval eleve csak otthon lehet tankolni. és mégis futnak ilyen autók magyar rendszámmal is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ezt koszi!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szívesen:) bár nem a legszebb design, de inkább a Fiatot ajánlom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajna, egy poston belül megválaszoltad, hogy miért nem támogatja a hatóság az innovációt. A legnagyobb baj, hogy a 10 millió innovatív ember országa vagyunk. Szerintem, ha szabályok kikerüléséről van szó akkor világelsők tudunk lenni.
A különféle üzemanyagok jövedéki adóval terheltek. A CNG az alacsony elterjedtsége miatt nincs infrastruktúrálisan támogatva. Viszont a trükközők már itt is megjelentek. A behozott és nálunk üzembe helyezett CNGs kocsit 100%-ban adócsalás miatt állították forgalomba.
Amúgy a hatóság, ha azt látja, hogy nem egy simliskedni akaró ember akar érvényesülni, akkor simán segít a különféle célok elérésében. Többféle ügyben leveleztem már a NKH-val, és mindig korrektek és segítőkészek voltak. Egyes esetekben, még azt is felajánlották, hogy egyedi esetről lévén szó, segítenek átjutni a papírdzsungelen.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ezek az EUban gyártott és EUban teljesen legálisan közlekedő autók. amióta Magyarország is EU tag kitágultak a LEGÁLIS lehetőségek.
csak sajnos még ma is élő gyakorlat egy 21. századba átörökített feudális szemlélet. a jövedéki adó nem a földesúri tized modern változata, amit fizetni kell, mert az Úr úgy parancsolja:)
a jövedéki adó az 1973as olajválság után beépített biztonsági "eszköz". célja az olajfogyasztás szabályozása, és a folyamatos ellátás biztosítása egy olyan kontinensen, ahol saját termelés nem tudja kielégíteni az olajfogyasztás igényeit.
villamos autóra pl semmilyen okból nem kell jövedéki adót kivetni. de ide tartozik a földgáz is, amiből jelenleg Európában sokkal több áll rendelkezésre.
ha fair szemléletet akarunk kölcsönösen, akkor a dohány és ital utáni jövedéki adót be kellene fizetni ezen élvezeti szereket fogyasztók egészségbiztosítási számlájára. nem pedig eltüntetni a kormányzati mismákolásban. egyébként a szomszédos Ausztriában bármelyik gazda full legálisan főzhet pálinkát magának a saját gyümölcseiből.
a CNG autó kiemelten környezetbarát. imho ez is szempont lehet auto választásánál.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na meg az is, hogy a CNG-t min 200 bar nyomáson kell tárolni. Számomra ez nem egy elfogadható megoldás.
Akkor már inkább az etalont kellene használni, példát vehetnénk Brazíliáról. Ha jól tudom most már több etanol fogy náluk mint benzin. Egyből felvirágozna a magyar mezőgazdaság is. Persze ha beindulna az üzlet kis hazánkban egyből drágább lenne az etanol mint a benzin, nehogy már jól érezzük magunkat, pedig környezetszennyezés tekintetében össze nem lehet hasonlítani a benzinnel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az etanol támogatását úgy emlékszem azért vette le az EU a napirendről, mert bár még csak minimálisan, de már kimutathatóan elkezdte felhajtani az élelmiszerárakat a még csak alig beindult etanol üzlet. világméretű olaj>etanol átállás után még nagyobb lenne a 3ik világban az éhezés. ez volt a "szép etikus" érv a támogatás megvonása mellett, valójában az EUban is emelkednének az élelmiszerárak, ami már kockázatos. így az etanol marad, de inkább csak mint kiegészítő, átmeneti megoldás. Magyarországon ma sok volt cukorrépaföldön átálltak repcére, ami a biodízelhez kell, de azt sem lehet tankolni csak a határ másik oldalán. etanolgyártásban való magyar részvételről nem tudok. az biztos, hogy lenne hely ahol jó üzlet lenne és minden képesség adott az országban.
a jövő a hidrogénautó lehetne. korlátlan mennyiségben rendelkezésre áll az alapanyag. a vízbontáshoz szükséges energiát megújuló és atomenergiából is lehet fedezni, minimális környezeti terheléssel. bár a robbanómotorokban való felhasználáshoz úgy tudom új motorokat kell gyártani, nem elég módosítani a mostaniakat, mint az etanol vagy biodízel esetében. de a gyárakban nem jelent komoly problémát hidrogénes otto motorok gyártása. az ideális persze robbanó motor helyett hidrogén üzemanyag cella használata lenne, ami közvetlenül elektromos áramot termelne. és természetesen nem szénhidrogénekből kellene előállítani a hidrogént, mint ahogy az ma történik, ha ipari mennyiségről van szó.
a tisztán villamosmeghajtású autókat azért tartom rosszabbnak a hidrogén autókkal szemben, mert akár a Li.ion, akár a NiMh és főleg az ólom savas akkuk szennyezik a környezetet. ha minden autó kizárólag akkuról menne akkor eléggé sok veszélyes hulladék termelődne. a hidrogén autó, élettartama alatt nem termelne hulladékot, jó eséllyel nem kell cserélni meghajtással kapcsolatos alkatrészeket. ha lantanoida fémötvözetekben tárolnák a hidrogént, ami igencsak ajánlott, akkor a forgalomból kivont autókból nyugodtan ki lehetne szerelni ezeket a hidrogén tároló fémötvözeteket és felhasználni őket új hidrogénautóknál.
az akkuk pedig megmaradhatnának a fékezésekből adódó energia újrahasznosítására, mint a mostani hibridekben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A mezőgazdasághoz komolyan értők ki szokták röhögni ezt az "etanol üzemanyag felhajtja az étkezési gabona árát" érvet.
http://www.mol.hu/hu/a_molrol/sd/gazdasagi_fenntarthatosag/uzletfejlesz…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
biztosan így van. nem vagyok mezőgazdasági szaki. az EU ezzel magyarázta, miért vette le a bioetanolt a kiemelt projektek közül. pontosabban így jött át a médián keresztül. ha élelmiszerárakat érintetlenül hagyva lehet napfényből ilyen módon üzemanyagot termelni energianövények segítségével az csak jó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A bioüzemanyag nem járható út. Egyrészt az alacsony fajlagos hatásfoka miatt (ethanol 10%, biodízel 8%), másrészt a az üzemanyag gyártás miatt kieső termőterületek miatt. A bioüzemanyag előállítása, mint minden mezőgazdasági terméké, további üzemanyagot igényel. Ez utóbbi megkerülésére Indiában van próbálkozás, ahol a bioüzemanyag táblákat kézi/állati erővel művelik meg.
Braziliában, az alacsony fajlagos motorizáció és népsűrüség miatt járható. Európában, Ázsiában nem.
A hidrogén hajtás továbbra is problémás, a hidrogén tárolhatósága és az előállításának az alacsony hatásfoka miatt. A klasszikus vízbontásnál, jelentős energiamennyiség veszik el, a cseppfolyósítás további energiabefektetéssel jár. Acseppfolyós hidrogén, macerás, nehezen kezelhető anyag, arról nem beszélve, te sem szereznéd a gyerekeidet 80l-es kirogen hőmérsékletű, vagy 2-400 bar-os tartáy fölé ültetni a kocsiban.
A hidrogén tekintetében a másik gyakran figyelmen kívül hagyott szempont a hidrogén durva redukciós képessége. Emiatt fém alkatrészeknek gyengíti a szerkezetét, véletlenszerű meghibásodásokat okozva. A másik probléma a hidrogén égetésekor keletkező magas hőmérsékletű vízgőz. Pl. egy alumínium dugyattyúnál már 2-4 üzemóra után szemmel látható a korrózió.
Az üzemanyagcelláknak, jelenleg, az akkumulátorokénál is kisebb a hatásfoka, ráadásul az áruk a lantanoidák előállítási költsége miatt, nem valószínű, hogy valaha is csökkenne.
Ennél még a gyors akkucsere hálózat kiépítése, és a felsővezetékes land-train rendszer kiépítése is gazdaságosabb. Az akkumulátorok addig környezetszennyezőek, amíg a megfelelő újrahasznosításuk nem megoldot. Utána már viszonylag kis környezeti fooprinttel regenerálhatóak, és amint a gazdasági érdek azt diktálja megoldottá válna a regenerációjuk. Amiatt sem kellene az akkukat leírni, mert nyomtatásos technológia fejlődése miatt pár éven belül 5-6x-ára nö az akkuk kapacitása, ami már elégséges és összemérhető lesz egy hagyományos gépkocsikkal az elektromos autók hatósugara is. Amint a gépjárművel, egy töltéssel meg lehet tenni 1000-1500 km-t. Értelmét veszti a hosszú töltésidő miatti visszakozás.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a vízbontás hatásfoka 50% és 80% között van a mai technológiákkal. ipari mértékű előállítás esetén jó minőségű eszközökkel ez a felső határ közelében van ami egyáltalán nem rossz.
a hidrogént nem szükséges cseppfolyósítani, a lantanoida ötvözetek ugyanis nagy nyomáson a cseppfolyós hidrogén 80szorosát fel tudja venni. egyébként pont ezért kísérleteztek a Debreceni Atommagkutatóban hidegfúzióval ezen a módon. lantanoida ötvözetek fémrácsaiban igen közel vanna a hidrogén atommagok egymáshoz. a hidegfúzió nem jött össze, de üzemanyagtárolásra remek lehetőséget nyújtanak a lantanoida ötvözetek.
a fémrács melegítés hatására folyamatosan adja le a hidrogént. a szükséges oxigén az hidrogén autóknál természetesen a levegőből származik, és nem viszik magukkal cseppfolyósan mint a rakéták:) ezért egy ilyen üzemanyagtárolás kiemelkedően kompakt és egyben igen biztonságos energiaellátást biztosít. baleset esetén a lantanoidaötvözetben tárolt hidrogén garantáltan nem okoz semmilyen sérülést. nem úgy mint a ma használatos benzin. nyugodtan lehet gyerekeket is ültetni ilyen hidrogéntartályok fölé:)
a magas hőmérsékletű vízgőzből további energia nyerhető ki.
a BMWnél a 70es évek óta vannak prototípusuk hidrogén hajtású üzemanyagcellás autókból. szó sincs arról, hogy a nulláról kellene kezdeni a fejlesztéseket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a probléma, hogy az 50% még mindig kevés, egy akkumulátorhoz képest. Különösen ha például egy belsőégésű motorban égetjük el, Nem mindegy, ha mondjuk 70% a tárolás hatásfoka és 80-90% a hasznositása. Vagy 80%-a tárolása és 25% a hasznosítása.
Lantanoida tárolás egyik hátulütője az ára mellett ezen ötvözetek súlya és mérete. Akármennyire is biztonságos bennük a tárolás, a fajlagos tárolókapacitáshoz többszöröse térfogat szükségeltetik, mivel a hidrogén a rács réseiben van. További hátulütője a dolognak az ötvözet melegítése kinyerésnél és a feltöltése. Kémcsőben remekül működik mindkettő, nagy méretben már kevésbé. Hasonló a probléma a nanocső-szivacs alapú cseppfolyós tárolásnak. Elméletben remek ötlet, gyakorlatban macerás.
A magas hőmérsékletű vízgőz erősen korrodálja a fémeket. Ezt még ki lehetne védeni öntöttvas alkatrészekkel, csakhogy ebből meg a hidrogén redukálja ki a szenet.
Nem csak a BMW-nek vannak ilyen prototípusai. A Mercedesznek és az Opelnek is volt számos működő prototípusa.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Úgy hallottam az is probléma a hidrogénnel, hogy ha elszökik az végképp távozik a földről a súlya miatt, ezért ha elterjed a technológia komoly gondot fog okozni minden szivárgás minimalizálása. Pótolni csak a föld vízkészletéből tudjuk, ami azért lássuk be mégis csak véges.
Egyébként a BME-n is építenek egy magyar szabadalmú hidrogéntároló eszköz segítségével egy hibrid autót. Azt mondják a hidrogén tárolása nanotecnológiával van megoldva és minimális feszültség hatására kinyerhető a hidrogén. Állítólag a műanyag tárolórekeszeket átlőve sem lesz gond.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Úgy hallottam az is probléma a hidrogénnel, hogy ha elszökik az végképp távozik a földről a súlya miatt"
Azért ezt nem hinném, hiszen ha így lenne, hogyhogy van még hidrogén a földön?
No meg a hidrogén a világegyetem leggyakoribb eleme (jelenlegi tudásunk szerint).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elemi állapotban nem fordul elő a hidrogén a földön tudtommal.
A világegyetem leggyakoribb eleme, igen ez így csak az a baj elemi állapotában a földről is oda távozik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ez sajnos igaz. ugyanakkor nem jelent leküzdhetetlen problémát olyan hidrogéntároló burok gyártása, amiből nem tud eltávozni a gáz állapotú hidrogén.
ezt a problémát már régen megoldották Németországban. hatalmas hidrogénnel töltött Zeppelinek szelték át az Atlanti óceánt, és nem szökött el a hidrogén a burkolaton keresztül. ettől persze még baromi veszélyes volt hidrogénnel töltött Zeppelinekkel utazni. csúnya vége is lett a dolognak, de nem azért mert elszökött útközben a hidrogén.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem is arra gondoltam, hogy a tartályból szökik a hidrogén, hanem arra, hogy töltés közben, illetve üzem közben is lehet minimális veszteség. Amennyiben tömegesen elterjed a hidrogén hajtás ez komoly gondokat is okozhat ha nem figyelnek oda kellően.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
imho nem a ma szokásos benzinkutas töltögetős módszer lenne ideális a jövő hidrogénautói számára. bár sajnos a tömegtermelő ipar hajlamos a régi "bevélt" szokásokat átörökíteni, akkor is amikor lenne jobb megoldás. az LPG tankolásra sem éppen ideálisak a benzines töltőállomásokat másoló gázkutak. vagy, hogy egy infós példát mondjak, a CD/DVD/BluRay lemezek is kevésbé lennének sérülékenyek, ha nem a meztelen bakelit lemezek koncepcióját követik, hanem a floppyk mintájára védett burkolatba kerültek volna.
inkább blokkokban kellene cserélni az üzemanyag cellákat, egyben. valamikor a Ford is így képzelte el az atomautóját:)
ehhez persze szabványosítani kell az hidrogénes üzemanyag tárolást.
így minimális lenne a töltésből adódó veszteség.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Zeppelineknek saját gázgenerátora volt és túlnyomásos tankban is vitt magával tartalékot. Egy út során nagyjából a teljes gázkapacitásának 1/8-át veszítette el. Mondjuk ettől még mindig jelentős mennyiséget kellett kidobnia kikötésnél.
Maga a léghajó üzemeltetése nem volt túl veszélyes, mert a tartályokban tisztán hidrogén volt, ami önmagában elég nyugis anyag. A kockázatot a süllyedéskor kidobott hidrogén mennyiség jelentett, mert ez a léghajó külső részén gyúelegyet képezett.
A Hindenburg esetében a mai napig nem tisztázott, hogy a balesetet mi okozta.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt nem értettem sohasem.
Mi vonzza a hidrogént a gravitációval szemben, ami a világűrbe késztetné őket?
El tudod magyarázni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A sűrüsége. A légkörben minden gáz amelyiknek a levegőnél kisebb a sűrűsége megpróbál "felúszni" a sűrűbb gáz tetejére. A hidrogén esetében az egyensúlyi pont a valahol az űr határán van.
Amúgy a szabadon kóricáló hidrogénmolekulák sokszor nem érik el a magaslégkör tetejét, mert az ionoszférában vizzé válnak, de ez nagyon nem zavarja az "úristen megszökik a hidrogénünk" nézetet vallókat.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt ok, de azt még mindig nem értem, hogy ha a hidrogén-molekula megáll ott a légkör legtetején, az űr határán (amúgy mi is az űr határa?), akkor ott milyen erő hat rá, ami a Földtől még távolodásra készteti a Föld gravitációja ellenében?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
feltehetően a saját kinetikus energiája elég ehhez, mire odaér. lebecsülni semmilyen problémát nem lehet főleg mostanában. viszonylag kevés CFC is komoly problémákat okozott, bár az más jellegű, magas légkörben végbemenő kémiai reakció. de nem hinném, hogy megoldhatatlan problémát jelentene a mai anyagtudományoknak a hidrogén gáz veszteségmentes tárolása.
imho az üzemanyagcella tűnik a jövő leghatékonyabb hordozható energiatároló eszközének.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Könyörgöm, egy kis józan eszet ha lehetséges. Ahhoz, hogy egy hidrogénmolekula elhagyja a föld vonzáskörzetét, el kell érnie a harmadik szökési sebességet. Ez 33km/s.
Maradjunk annyiban, hogy a hidrgénmolekulák elindulnak felfelé, ésazok amik oxidáció nélkül elérik a az ionoszféra felső határát azok vidáman elheftiznek odafent, mindaddig amíg elég nagy lökést nem kapnak, hogy magasabbra ne kerüljenek. Ez a lökés lehet a napszél, elpattanó meteorit, de magától a hidrogén molekula sehova nem megy.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"tanolgyártásban való magyar részvételről nem tudok"
infó: Szabadegyházán hatalmas etanolgyár van.
üzemanyagella:
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Brazil autók 80%-a etanol üzemű, és ez nem mai adat már [forrás]. Anno találtam valami klassz amerikai e-könyvtárat csupa etanollal összefüggő DIY leírásokkal. Elég komolyak voltak, sajna elfelejtettem könyvjelzőzni. Érdekes, hogy ezek a cuccok nem új találmányok, (a leírások többsége emlékeim szerint a 70-es években készült) akárcsak az abszorpciós hűtő - csupán valahogy elfelejtettük őket használni - és érvényes Mo-ra is. Azt tudtátok, hogy Szegeden is volt egy benzingyár? Csak pletykaszinten hallottam, és nem köolajat finomítottak - mert Besenyő Pitta bácsi szerint is hülyeség, hanem etanolt állítottak elő - mivel akkoriban a kőolaj és származékai hiánycikknek számítottak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
" behozott és nálunk üzembe helyezett CNGs kocsit 100%-ban adócsalás miatt állították forgalomba."
Hát azért ez nem így tekintendő....
Gondolom akik behozták nem adót csalni akartak, hanem egyszerűen a CNG olcsóbb mint a többi üzemanyag, és olcsón akartak járni.
De nem hinném, hogy direkt, kifejezetten jövedéki adót akartak csalni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Ha legálisan szeretnénk ilyen szekeret birtokolni..."
... akkor egyszerűen kiváltasz egy "P" rendszámot, azt meg arra teszed, amire csak akarod.
"határozott időpontig kap a gép egy P-s rendszámot"
Téves infók, mert P-rendszámot nem a gép kap (nincs autóhoz kötve), illetve nem határozott ideig.
És tényleg bármire ráteheted a P rendszámot, az az egy kikötés van, hogy nem lehet magyarországon forgalombahelyezett, már rendszámmal rendelkező jármű.
Amúgy sokkal egyszerűbb egy ilyen járgányt pl. a cook szigeteken forgalomba helyezni, nem kell mindenféle tervdokumentációkkal pöcsölni, hanem egyszerűen kiváltod a rendszámot, s legálisan jársz vele akár itthon is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni