üdv mindenkinek!
Tudom, erősen elkanyarodik a témám az oldal témájától, de annyira nagy dilemmába vagyok.
Nem rég feltettem a téli gumikat, és nem tapasztaltam nagy nyomáseltéréseket a 4 kerék közt, illetve a 2-2 kerék közt. Észrevettem hogy húz a kormány jobbra, ha csak simán gurul az autó akkor alig, de ha odalépek neki akkor határozottan nem oda akar menni az autó ahova én, ha elengedem a kormányt simán elmozdul jobbra 5-10 fokkal.
A kérdésem az, hogy befolyásolhatja az autó viselkedését a minimális nyomás különbség téli guminál, vagy sokkal komolyabb a helyzet?
Ma fel meg akartam nézni, de az összes létező kútnál befagyott a nyomásmutató műszer. :(
Aggódhatok, hogy nagyobb a probléma vagy nem??
u.i.:még1szer elnézést a téma miatt. :(
Köszönöm a tapasztalatos tanácsokat, felfújom,megnézetem.:)
- 17643 megtekintés
Hozzászólások
Először mindenképpen ellenőrizd le a gumik nyomását és fújd fel/engedd le őket az előírt nyomsáértékre. Ha a probléma továbbra is fennáll, célszerű egy gumi centírozó műhelyt felkeresni.
Ha kiderül, hogy a gumikkal és a felnikkel minden rendben, akkor mutasd meg egy olyan szervíznek, ahol futóműbeállítást végeznek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
és ha -neadjistenhuhhh- már a szervizbe kell vinnem az mennyibe kerülhet nekem?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szia! kb ennyibe:
http://www.norauto.hu/szerviz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pont mult heten volt a kocsim futomu beallitason, nekem 6000 -be kerult.
------------------
- The Question is: What is mahna mahna?!
- No! The question is: Who Cares!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem csak tavaly patkáztál a kerekekkel vagy kátyut találtad el és azért húz. Ha alufelni, akkor ki kell görgőzni, pár ezer ft. Ha lemezfelni, akkor olcsóbb.
---------------------------
Oszt jónapot!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
tavaly még nem volt jogsim, de valószínű, mert a kocsit anyám használta tavaly :/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az én anyám (is) bekapott egy szép kátyút és azóta húzott jobbra a kocsi. Ha sokáig így járkálsz vele, akkor nem úszod meg pár ezerből, szal' én a helyed minnél hamarabb elvinném gumishoz.
---------------------------
Oszt jónapot!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha csak tenyleg minmalis a nyomaskulonbseg, attol nem szabadna. Ha nem serult a futomu valami csatt/godor/patka.. miatt, akkor logo gombcsuklok/futombeallitas ellenorzese celszeru.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
minimalis elteres nem.
vidd el futomuveshez, es mond el neki mi a baj. Ha be kell allitani max 4eft. Ha ki van kopva valami akkor meg megmondja, hogy mit kell csereltetni, az ingyenes szokott lenni.
Megeri az atvizsgallast mert a gumit meg tudja enni ha elment a beallitas.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem rázott a kocsi 110 felett. Kiderült, hogy a jobb első gumiban vagy egy liter víz lötyögött. Hogy az hogy került bele, fogalmam sincs. Lehet, hogy a márkaszervizben voltak barmok, mikor felrakták. A gumisnál csodálkoztunk is, hogy ezt így hogy. Mondjuk az rázott is elég komolyan 130-nál, meg húzott is egy kicsit ha jól emlékszem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A viz akkor kerul a gumiba, ha volt valami kis hibaja es gumijativo szpret hasznaltak rajta.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
én épp tegnap vittem gumishoz a kocsit, a jobb első kerék rendszeresen, szép lassan, 1-2 hét alatt leeresztett 2,2-ről 1,2-re (és ott megállt). de még 1,2 bárral sem húzott a kocsi.
nyári gumival viszont igen (50-60ezerk m-s bridgestone), meg így "huppogott" :) is. a gumis megnézte, nem talált semmit (extrém kopás nem volt, defekt sem, felni is teljesen jó, jól ki is volt centírozva, stb.) úgyhogy szerinte egyszerűen ócska már a gumi (szószerint), amit én nem hittem el, szerintem futómű baj volt és kerékcsapágy "brummogott". de miután felraktáék a téligumikat, megszűnt minden, szóval tényleg a nyári gumik voltak szarok.
félrehúzás oka lehet: fordítva rakták fel a gumit, megcserélték a jobb és bal kereket véletlenül, szálszakadás a gumiban, rosszul van centírozva (bár ez nem annyira, meg ekkor rázna is), illetve rossz a kerkékösszetartás. elméletileg lehet nyomáskülönbség miatt is, de én ilyet még nem tapasztaltam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
azt mondják az okosok, h a gumi futásteljesítménye kb 40-60k km, valamint max 5-6 év alatt maguktól is elöregszenek.
persze, gyorsabban is el lehet használni a gumit (ugye psc?) de nehezen hiszem (főleg magyar utakon) h ennél sokkal többet bírnak (és nem feltétlen csak futófelületre gondolok).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
lehetséges... én 100000-et hallottam, még tán goodyear(?) reklámozta is így a gumijait. de valószínű, hogy már elhasznált a gumi. de látszólag nincs semmi baja, a kopásjelző még kilométerekre van, nincs rajt a sérülés, öregedés (2 éves gyári gumi)
de valószínű valami szálszakadásai már lehetnek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hát el lehet gyorsabban is... :)
Honda accordomon nyáron bridgestone potenza RE050A, télen meg Keleber (nem tudom pontosan mi) szokott lenni.
Ezek olyan 40-60e km között mennek, ahogy írod.
Mondjuk az utolsó 10k km-en már kissebb sebességnél aquplanningolnak, illetve a téli gumin érezni hóban, hogy már nem jó (nem kapaszkodik meg, megállni is nehezebb, stb.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kleber mikor volt jó télen...?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ha _tényleg_ nincs nyomáseltérés akkor futómű, mivel a dolog ahogy írod sebességfüggő. gondolom a gumit forgásirányhelyesen raktad fel és nem bal-jobb cserével...
egyébként sokan félrehúzó kocsival élik le az életüket (pl komolyabb törés esetén amikor a nyúlványok stb elmennek ezt sosem lehet rendesen megcsinálni, de ezek az autók mégis az úton vannak).
--
A gyémántot csak a gyémánt vágja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem mind a 3 automon futóművet kell állítattni téli/nyári kerék cserekor.
10-15 perc, 10k HUF.
Ennyit megér, hogy egyenes legyen a kormányközép, és ne húzzon semerre.
Amúgy azért van, mert egyszerűen máshogy viselkedik a gumi, máshogy kopik.
Hozzá kell állítani a futóművet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
10-15 perc ?
Te láttad is a műveletet ?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze.
Felteszik a felnire a lézeres papucsokat, 2 perc.
Beállítják a lézereket (kijelzi a gép, hogy mikor jó), 2 perc.
Megmondja a gép, hogy melyik kereket hány fokkal és melyik irányba kell állítani, a beállítások elvégzése kb. 7 perc. (közben folyamatosan látja a monitoron, hogy mikor jó.)
Leszereli a lézeres papucsokat, 2 perc.
Jó, ha közben beszélgetünk, akkor akár 20 perc is lehet az egész művelet.
(Nem lézeres futóműpadon akár 2-3 óra is lehet, tudom.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaja a lézeres tényleg gyors, valamivel drágább is. Legalábbis felénk...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nálunk 10k a lézeres, tényleg 10-15 perc, a kocsi típusát beírja a gépbe, az meg mutatja neki, hogy mit meddig tekerjen.
Szerintem megéri. ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A futóművet is átrángatja előtte, utána ki is próbálja ?
Ha nem akkor is humbuk az egész, vagy valami baromi gyors ember lehet 6 kézzel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ha valami max 5-10 eves autorol beszelunk akkor ott valami egyeb problema is lehet. en is minden cserenel megnezetem a lezeres pokocskaval de sosem volt elteres, pedig sport futomu ami kapja a pofajaba a budapesti utakat, katyukat...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1 2.4 executive honda accord, 3 éves.
1 subaru tribeca, 3.5 éves
1 maserati granturismo s, 6 hónapos.
mindegyik futóművét állítani kell téli/nyári kerékcserekor.
öcsémnek 1 honda civic types, 4 hónapos.
annak is állítani kellett téli kerék cserekor.
régebben volt egy toyota corollám, szintén.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
annál konkrétabb indok, hogy "kell"? azon túlmenően hogy lehúzzák a tollas hátú ügyfelet?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hat az az igazsag hogy kerekcserekor midnig en megyek vissza masnap altalaban futomuallitasra.
mindig ferde a kormanykozep.
huzni mondjuk nem szoktak, bar most a hondam pont huz is minimalisat jobbra, de ilyenkor rarakjuk a futomupadra, mingid mutat 0.5-2 fok kozotti eltereseket.
evente amugy is ajanlott, katyuk, kopasok, etc., utan kell allitani.
egyebkent frissen allitott futomuvel valahogy sokkal konfortosabb is a kocsi
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ajánlom neked a showderklub azon részét, amiben Hadházi mesél mirtil cicáról:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És az út közepe vagy a padka felé húz? Ha évente kétszer futóművet kell állítani ezeken a tipusokon, mert téli/nyári abroncsot vált a tulaj, akkor ezeket a tipusokat nagyívben el kell kerülni szerintem...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
zeller, te olyan okos vagy...
miért tűnsz mégis egy tudálékos fasznak?!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Seed-elj inkább,mint itt tedd azt a ...va nagy orcádat... Tudod attól, hogy valaki kőgazdag, és ezzel kérkedik, azzal a normális emberek előtt nemhogy nagyobb lesz, hanem nulla felé tendáló pirinyó ponttá zsugorodik. Ha nem tudod, miért kérdeztem, amit kérdeztem, akkor próbálj gondolkodni a dolgon, hogy vajon miért...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Daewoo Kalos-t én műszaki vizsga előtt szoktam megnézetni, azért évente 2 az sok... (mármint anyagiakban nekem :))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Száraz úton vagy jeges úton? Jeges, havas, csúszós úton egyértelmű a magyarázat, ha odalépsz.
---
BornToBePuli
Software is like sex! It's better when it's free! ;-) -Linus Torvalds-
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
száraz úton, de szerintem ez logikus :) bár mondjuk nem tudom, kinek nem csúszik a gépe jeges úton ha odalép?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vidd el beállítatni a futóművet.
Tapasztalataim szerint normális, hogy téli/nyári kerék cserekor futóművet is kell állítani, egyszerűen máshogy kopnak a gumik, és máshogy is viselkednek.
Évente amúgy is "illik", a biztonságos úttartáshoz fontos, hog meglegyen az előírt összetartás, kerékdőlés.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 jól mondja a kolléga, a kerékösszetartás fontos. Főleg hogy a gumit asszimetrikusan koptatja be.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Számomra nem logikus, mert tél van, csúszósak és jegesek az utak és most tetted fel a kérdést. :-)
---
BornToBePuli
Software is like sex! It's better when it's free! ;-) -Linus Torvalds-
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt, hogy húz a kormány, úgy szokás érteni, hogy egyenes, sík úton, egyenletes haladásnál valemlyik irányba magától elhúz, és erőt kell kifejteni az egyenesben tartáshoz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Cseréld meg a két első kereket, ha a másik irányba fog húzni a kocsi akkor a gumikkal van a probléma. Lehet nem figyeltél oda a kopásra és egy erős és egy gyengébb mintázatú került előre.
Ha ugyanabba az irányba húz a teszt alatt is, akkor a futóműveddel van baj.
Vigyázz a gumik forgásiránya mikor felcseréled őket megváltozik, ezért csak egy teszt erejéig szabad vele így járnod.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
*hint* asszimetrikus mintazatu gumi
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fontos hogy JÓ gumiszervizbe nézesd mg majd. Én elvittem a Michelin garnitúrámat egy helyere, kicentírozta a muksó szépen. De rázott a kocsi mint a disznó. Másik szervizben közölték, hogy az összes gumiabroncs szálszakadásos. Lecseréltem egy új garnitúrára és megszűnt a probléma. Az ha amikor odalépsz, sok minden lehet, reméljük hogy csak a gumi, de erősen gyanítom hogy egy kerékösszetartás beállítást kellene csinálni.
Felénk ez 3-8ezer forint (vidéken lakom, kelet-Mo) attól függ milyen műszerrel és mennyire skilles szerviz csinálja. De mindenféleképpen érdemes megnézetni, mert általában rövid idő alatt megeszi a gumi valamely oldalát.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem akarok hülyeséget mondani, de nem lehet, h el***ták a gumidat? (mármint fordítva tették fel az aszimetrikust pl?)
Gyanítom, ilyennel lehet szálszakadást előidézni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Üdv! A kocsis téma megszokott az offtopic fórumban, nyugodtan kérdezz.
Hogy ON legyek, nálam is téli gumi óta picit oldalra áll a kormány, de csak odanézve zavaró, használva nem. Kúton fújasd azonos nyomásra a 4 gumit.
********************
"Aki nem backupol az tehetsegtelen :-)"
"...ha nem tévedek!" (Sam Hawkins)
http://holo-media.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
igen, nálam is ez a helyzet, csak ha odanézek zavaró, ma akartam felfújni de mindenhol be voltak fagyva a nyomásjelzők.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kúton NE! A nyomásmérőik attól fagynak be, mert nedves a levegő, amit kapsz, az meg nagyon nem jó sem a guminak, sem a felninek, sem a szelepnek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez nem guminyomás problémának tűnik, inkább centírozás problémának. Attól nagyon tud húzni...megvan az összes súly, ami az utolsó centírozáskor fent volt a kerekeken ? Én elmennék gumishoz, pár ezrest megér az első futómű épsége.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
lyalyly de jó kis flame lesz ebből megint:PP
- én nem ismerek egyetlen gumit sem, amelyik 100 Mm-t kibírna. A nagyon kemény keverékek óvatos duhaj alatt talán 50Mm-t, max. 50-60Mm-es bridgestone az veszélyes hulladék, nem gumi.
- psc: ha neked kibír 60 Mm-t a potenza re050A, akkor minek veszel olyat?
- egy olyan sofőr, aki figyel a kocsijára, 0.2 atmoszféra nyomáskülönbséget is észrevesz. Ennél több már kínzás.
- psc: 15 perc alatt csak akkor állítanak be egy futóművet, ha legalább négy ember pakolja fel és le a szondákat, közben egy meg a kocsi alatt kulcskészlettel várja a műveletet. 2 perc alatt nem lehet feltenni négy szondát.
- természetesen a téligumihoz nem kell hozzáállítani a futóművet, amennyiben szakszerűen lett felrakva a kerék. kerékcserekor azért szokás futóművet állítani, mert minek menne be külön a szervizbe a kocsi, ha már ott van. nem nagyon van semmi indok arra, mitől változna a futóműgeometria attól, hogy téli vagy nyári kerék van rajta.
- amelyik autó 1.2 barral nem húz félre, ott javítani való van a kormányon vagy a sofőrön.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"én nem ismerek egyetlen gumit sem, amelyik 100 Mm-t kibírna"
de létezik, valamilyen ócska michelin, cserébe nem tapad semennyire.
"psc: ha neked kibír 60 Mm-t a potenza re050A, akkor minek veszel olyat?"
azt irtam, hogy 40-60 kozott, pontosan nem tudom, egy szezont szokott birni, az nagyjabol ennyi.
"psc: 15 perc alatt csak akkor állítanak be egy futóművet, ha legalább négy ember pakolja fel és le a szondákat, közben egy meg a kocsi alatt kulcskészlettel várja a műveletet. 2 perc alatt nem lehet feltenni négy szondát."
jo, lehet hogy akkor akar 30 perc is, minden esetre gyorsan megvan, ez volt a mondandom lenyege. :)
"természetesen a téligumihoz nem kell hozzáállítani a futóművet, amennyiben szakszerűen lett felrakva a kerék. kerékcserekor azért szokás futóművet állítani, mert minek menne be külön a szervizbe a kocsi, ha már ott van. nem nagyon van semmi indok arra, mitől változna a futóműgeometria attól, hogy téli vagy nyári kerék van rajta."
nekem mas a tapastalatom. persze nem "kell", viszont jo. es a kerdezonek okozhatja ez a problemajat.
ha belegondolsz, a nari es a teli gumik mashogy kopnak, kozben a futomu is mashogy kopik, eleve a ket gumi mashogy viselkedik, plusz ott vannak a rossz utak, katyuk, etc.
pl. nyari gumival belemesz egy katyuba, eszre sem fogsz venni semmi elterest, a gumi is deformalodik valamennyit, viszont felkerul a teli gumi, rogton kijon, hogy a futomu elment.
eleve hogy mashogy van bekopva a nyari mint a teli, okozhat kormanykozep-ferdulest.
"amelyik autó 1.2 barral nem húz félre, ott javítani való van a kormányon vagy a sofőrön."
hat, ez rendkivul erdekes, en eszreveszem azt is ha 1-2 tized elteres van...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehát akkor nem azért állíttatod be a futóművet, mert nyári-téli csere volt, hanem azért, mert odaverted az autót és a javításra a kerékcsere jó időpont.
a téli meg a nyári gumi ugyanúgy kopik, szabály szerint váltóméretei egymásnak, tehát ha meg bírod úszni a kátyúzást, akkor ez nem indok a cserére.
az meg igen nagy baj, ha a középállás elmegy attól, hogy lekapnak egy felnit meg feltesznek egy felnit. azt meg kellene javíttatni, mert akkor lóg valami a kormányműben vagy a futóműben.
A téli meg a nyári gumi nem kopik máshogy, a futómű sem kopik normális esetben annyit, ez nem indok...
A re050a egy utcai félverseny gumi, nagyon lágy és nagyon jól tapad, viszont sokkal kevesebbet bír, mint egy átlag minőségi gumi. Ha elmegy 60Mm-t, akkor úrvezetőként mentél vele, akkor minek adtál érte annyi pénzt, vettél volna kumhot. ha meg kihasználod, amit a gumi tud, akkor szétrongyolod 30, max. 40 Mm után. Ezért kérdeztem:)
A 0.2-es különbséget már én is észreveszem, ezért nem értem, hogy valaki 0.8-1 közötti különbséggel jár és nem tűnik fel neki... Imbolyog meg kóvályog az autó, kezelhetetlen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
'A 0.2-es különbséget már én is észreveszem, ezért nem értem, hogy valaki 0.8-1 közötti különbséggel jár és nem tűnik fel neki... Imbolyog meg kóvályog az autó, kezelhetetlen.'
Na és aki azt mondja nem vette észre, hogy lóg a kereke mielőtt elhagyta és mikor ránézel a felnit is dobhatod ki úgy szétverte a csavar na az milyen vezető?
Meg mikor úgy jön fékbetét cserére, hogy húzza a kereket, mert már rég vason ment a betét, és a tárcsát addig koptatta, míg kiugrott a helyéről és beszorult a tárcsa és a nyereg közé a fékdugattyút meg már a tárcsa koptatja.
És azt mondja nem vett észre előtte semmit.
Na ezek a durva figurák és itt járnak közöttünk ugyanazon az utakon ahol szeretteink mit sem sejtve járkálnak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem fer a fejembe, hogy lehet vasig lekoptatni a fekbetetet.
az ilyennek fule sincs??
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nagy magyarországi multi, nagyon fontos beosztásban levő női alkalmazottja addig ment a saab-bal, amíg gurult az autó. ezt így szó szerint tessék érteni. rohadtul nem érdekelte, hogy a kocsi a műszerfalon jelezte, hogy szervizintervallum, az se, hogy szólt a kocsi, hogy most aztán már szervizbe, az se, hogy alacsony volt a motorolajszint, az se, hogy egy idő után már jelezte a kocsi, hogy nem tudja felépíteni a szükséges olajnyomást, semmi nem érdekelte, csak vitte a kutyáját ahova vitte.
Na a kocsi egy ideig tűrt, utána meggondolta magát és összesült a motorblokk. kompletten, az egész. ezek után trélerrel bevitték a céghez, ott belenézett a flottafelelős, ő azt mondta, hogy addig hozzá nem nyúlnak az autóhoz, amíg ki nem fertőtlenítik az egészet, akkora köpedelem kupleráj volt benne. Mondom, nő. Egy nőtől kicsit furcsa, hogy a műszaki dolgokat ennyire semennyire nem akarja, de hogy ne tartsa tisztán az autóját, az mindent alulmúl. Mondjuk ezen úgy felhergelte magát a nagyfőnök, hogy márkaszervizben megcsináltatták az autót, minden zsír lett és átadták a szolid 7 számjegyű számlát a hölgynek, hogy a folyosó végén lehet becsengetni a cég pénztárába...
Ezek után én már semmin nem lepődöm meg...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
90%-ban autopalyan jarok 180-200 tempoval. (trollok most kimeljenek, nem akarok ezen vitazni, ok ugyis jobban tudnak mindent, biztos igazuk van.)
potenza re050a -t azert vettem, mert esoben is lehet vele meni 180-nal, nem aquaplanningol.
olcsobb gumik 130-150 kozott mar igen.
az ilyen orszaguton hataron valo autozasokrol mar reg leszoktam, sajnos szarok az utak nagyon, nem lehet, csak nagyon keves helyen elvezetbol kocsikazni.
altalaban beallok valami kamion moge, beallitom a tavolsagtarto tempomatot, koveti a kocsi a kamiont, en meg telefonalgatok, etc.
neha egy-egy szakaszon lehet kicsit elvezkedni, ott is jol jon a re050a.
igy kibir 40k km-et siman, de szerintem 50-et is, bar mondom a vege fele mar elegge erezni hogy kopott, az utolso 10k km-en kb. 60%-at hozza a teljesitmenyenek a gumi.
amugy re050a vagy pirelli pzero -n kivul en mar soha semmi mast nem veszek, ezek bizonyitottak minden korulmeny kozott. :)
egyszer volt meg fulda carat exelerom is, az is jog umi volt, de a re050a meg a pzero azert veri.
michelineket meg kerulom, mint a pestist, probaltam mar tobbfelet, egyik sem jott be.
futomuallitas:
nem baszom oda a kocsikat, de ne mondd, hogy evente min. 1x nem nezel be egy kissebb katyut. :)
egy nagyobbtol a felnit is lehet vinni gorgoztetni, ilyen 1x fordult elo, szakado esoben, ut kozepen, kib*szott nagy katyu, atmentem rajta, lakott teruleten kivul 80-90 km/h sebesseggel.
nekem pedig, barmit mondasz, mashogy viselkedik a teli meg a nyari kerekem.
de lehet hogy ez azert van, mert altalaban minden telen nyaron veszek egy uj szettet, eleve ezert mashogy all a kormanykozep, mert az elozo gumi ahogy kopott, vele egyutt "ment el" a futomu, es valtaskor felkerul a zsir uj gumi, perszehogy mashogy all minden...
aztan nem log semmi, hondaval epp ket hete voltam 120 ezres szervizen, teljesen tokeletes a futomu is, atneztek alaposan.
amugy ha ugyan azt a felnit leveszik meg felteszik (centirozas miatt pl.) akkor nem al fenn a kormanykozep problema
na most azert nem olyat kell elkepzelni, hogy mittudom en, 10-15 fokkal ferde a kormanykozep, legutobb gep szerint 1.2 fok volt, de ez engem mar zavar. :)
szoval nem szukseges amugy a muvelet egyaltalan, viszont az, hogy nem pont ugy all a kormanykozep kerekcsere utan a masik kerekkel az teny. 1-2 fok elteresek a futomuben meg keletkeznek egy szezon alatt (mondjuk ugy, 40-50-60 ezer km alatt), es is teny.
na most nyilvan ez is olyan kis merteku elteres, hogy nem "kell" beallitatni, de en eszt is mar eszreveszem, es minden kerekcserekor megyek vissza futomuvet allitatni.
amugy szerintem mindegy is, hogy en evente 1x vagy 2x allitatok futomuvet, a lenyeg, hogy a kerdezonek javasoltam, hogy menjen allitassa be, szerintem az a gondaj neki. :)
aztan azert mondtam, hogy evente celszeru beallitatni, mert en megyek annyit, hogy evente amugy is ajanlott, de tenyleg, van, aki csak evi 10k km-et megy, annka valoban nem kell evente allitatni.
"A 0.2-es különbséget már én is észreveszem, ezért nem értem, hogy valaki 0.8-1 közötti különbséggel jár és nem tűnik fel neki... Imbolyog meg kóvályog az autó, kezelhetetlen."
Nezd, itt jellemzoen azok irnak - mint fentebb te is utaltal erre - akik nem kepesek eszrevenni, vagy ha az egesz autojuk annyiba kerult, akkor elhinni, hogy egy jo gumi sokkal jobb mint a tescos 5 ezer ft -os. Tehat mit varsz? :) :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én évente több kátyút is elkapok, de akkor tudom, hogy Bambanő bamba voltál, ezért teló, gumi, szilentblokk, lengőkar csere, futóműbeállítás kinéz. De nem azért mászok bele olyankor a futóműbe, mert felkerül a nyári vagy a téli kerék, hanem azért, mert tudom, hogy oadvertem, vagy ha nem is tudnám, az autó emlékeztet rá...
Szoktam mondani, már a szervizben is ismerik a hamburgerteszt fogalmát:) Jövök Pestről Debrecenbe, az m3 elején a shell kút mögött bemegyek abrakot venni a mekkbe. visszagurulok a pályára, nyomom neki 130-cal, és elkezdem két kézzel kibontani a hamburgeres dobozt. Ha annyi idő alatt, amíg kibontom és elkezdem zabálni, nem megy ki a kocsi a sávjából, akkor a futómű rendben van. Ha kimegy, viszem szervizbe...:) Mondjuk amikor viszonylag új építésű autópályán (Görbeházától Nyiregy felé) teszteltem a kocsit, ment vagy 8 kilométert elengedett kormánnyal egyenesen, akkor azért én is meglepődtem kicsit...
Én egyébként nem szoktam külön elvinni futóművet beállíttatni, elég sokat megy az autó ahhoz, hogy az olajcserék idején beállítsák oszt jónapot. A kereket meg cserélem időjárás szerint.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondolom a kék lámpa+sziréna kombó mellé BM-es szervíz is dukál, vidd oda az autót. A téli gumit lemezfelnire rakja épeszű ember, azt meg egyszer, maximum kétszer illik javíttatni, utána kuka, pláne, ha nagy sebességgel használod az autót -- ugyanis javítás ide vagy oda, szétveri a futóművet.
A zsír új téli gumi 2-3E km után áll be (kopik be), addig bizonytalanabb lesz a futása. A kerekek kiegyensúlyozását meg érdemes normális, bevált gumissal megoldani -- én felrakás előtt mindenképp, szezon (nyár/tél) közben meg szükség szerint csináltatom.
A futómű-geometria beállítása nem futásteljesítménytől függ, ha felmerül a gyanúja annak, hogy gond van, akkor meg kell nézetni. Ha durva ütés/behatás éri a futóművet, akkor dettó, lett légyen 1-2E km futásteljesítmény a kocsiban az előző átnézés óta. No meg a durva kátyú/padka/szegélyfogás után a gumit is illik alaposan megnézni.
Én tapasztaltam, hogy abroncs és abroncs között óriási különbségek vannak -- talán ezért is vannak GoodYear UG7+ papucsok a kocsin...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt mondta, gabonakereskedő.. Te meg azt mondtad, bm, kék lámpa... Ezt ha összematekolom, akkor ő a Concordia vezetője?:PP
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, csak jogkövető embert feltételezve az említett sebességhez a két kiegészítő használata is dukál. Bár a gabonakupeckedés és a jogkövetés... :-))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
csak annyit mondott, hogy kamionkövető, azt nem, hogy jog is:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Bár a gabonakupeckedés és a jogkövetés"
1.) gabonakupec a tudod kid
2.) miért zárja ki a jogkövetést?
"Nem, csak jogkövető embert feltételezve az említett sebességhez a két kiegészítő használata is dukál"
Vagy befizeti a bírságot?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A jogkövetés az pont nem azt jelenti, hogy lesz@rom a törvényt, és befizetem a bírságot. Majd jönnek a jogászok, oszt' jónapot, mi?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Poénnak szántam, ne szívd mellre :-)) A jogkövetés nem a következmények elfogadását jelenti. Jogkövető embert általában nem birságolnak meg -- legalábbis ilyen mérvű (bcs. kategóriát súroló) gyorshajtásért nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"A téli gumit lemezfelnire rakja épeszű ember,"
Ohahahah, nyihahahaha, köszi, szevaz.
Innen ennyi.
1. Igénytelen
2. Még csak nem is néz ki jól.
3. Adj már 20"-as lemezfelnit.
Köszi, szevasz.
"A futómű-geometria beállítása nem futásteljesítménytől függ,"
Hogyne kérem, azt mondod, hogy futásteljesítménytől nem függ, hogy mennyire megy el a futóműved??
Te kihozod a szalonból a kocsit, és 100k km múlva is ugyanúgy álla futóműve??
Én tényleg nem tudok veled mit kezdeni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Első kettő: Ha az alufelni bírja a sót télen, akkor fellehet rakni. De télen én is inkább lemezfelnit rakok fel, azt marja csak szét a só. Meg télen úgyse szép egy autó, nyáron dukál hozzá az alu. :)
Harmadik: Ahhoz kicsit nehéz.
(remélem értelmes a mondatom így hajnali fél négykor)
---------------------------
Oszt jónapot!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az alufelniben sokkal könnyebben megragad a hó meg a piszok, ami agyonveri a centírozást, tehát a téligumit lemezfelnire rakja az ember.
Legyen már az az alapvetés, hogy a futómű nem megy el. Ha padkáztál, kátyúztál, akkor elmehet, de nem magától.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Legyen már az az alapvetés, hogy a futómű nem megy el. Ha padkáztál, kátyúztál, akkor elmehet, de nem magától."
Nem tudom ezt alapfeltevésnek elfogadni, mert elmegy.
Keresztbordák, pici útegyenetlenségek, kopás, futóműre ható erők, stb. mind-mind elviszik valamelyest szépen lassan. Kátyú hirtelen megüti, ez nyílvánvaló.
De azt mondod, hogy normális közlekedés mellett 40-50ezer km alatt egy fél fokot sem szabad semminek eltérnie a gyári állapottól? Ha ez így lenne, tök jó lenne, örök életűek lennének az autók, hisz akkor abból az anyagból kellene csinálni az egész kocsit, amiből a futóművet, hogy ne kopjon el soha.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hát akkor csak zellert tudom idézni: ipari hulladékban ülsz, nem autóban. indokot nem mondtál arra, hogy miért is menne el a beállítás, annyit mondtál, hogy mert csak, mert elmegy. Hát nem megy el, legalábbis rendes autón anélkül, hogy nagyon odavernéd, nem megy el. Futásteljesítménytől függően kikopnak az alkatrészek, azt cserélik, a cserekor nyilván beállíttatja az ember, nem erről beszélek.
40-50Mm alatt szét lehet hajtani a futómű egyes elemeit, de aki nem megy évi 100Mm-t, annak nem kell évente kétszer futóművet állítani. A téli-nyári cserekor sem kellene csak amiatt, hogy csere volt, hacsak nem szakbarbárok nagykalapáccsal verik le a felnit a szekérről, de oda minek mész másodszorra is?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"de aki nem megy évi 100Mm-t, annak nem kell évente kétszer futóművet állítani."
én megyek. 70-100k km között/év.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondolom, én vagyok a tahó troll, de azért mégis leírom. Igazán örülök, hogy van, aki még büszke is arra, hogy nem tartja be a szabályokat. Merem remélni, hogy soha sem találkozom veled szembe az utakon, engem még várnak otthon. Ja és én is lesz@rom a véleményedet, te biztos jobban tudod. Amennyiben Németországban élsz, akkor elnézést.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"a és én is lesz@rom a véleményedet, te biztos jobban tudod. Amennyiben Németországban élsz, akkor elnézést."
Na látod-látod, itt a visszásság.
Hogy van az, hogy németországban nem probléma ha valaki 180-200 -zal közlekedik, magyarországon meg hatalmas főbenjáró bűn?
A kormányoknak kellene annyira felnőttként kezelni az embereket, hogy rájuk bízzák mennyivel mennek.
Persze sajnos sok ember miatt, akik nem tudnák helyesen megválasztani a sebességet, ez nem működik (egyelőre).
Egyébként aki hozzászokik a 200-hoz, és persze csak akkor megy annyival, amikor a körülmények ezt lehetővé teszik, elhiheted, hogy semennyivel sem lesz rád veszélyeebb (sőt, kevésbé!), mint a 120-szal a belsőben cammogó suzukis tata.
130-cal x métert kell belátnod, 200-zal jóval többet, jóval előrébb kell kalkulálnod, stb.stb. Hozzá lehet szokni, bele lehet "tanulni".
Ugyanúgy, mint aki csak városban közlekedik, aztán kimegy az autópályára, annak elképzelhetetlen, hihetetlen, félelmetes lesz a 130. Ha sokat közlekedik autópályán, akkor beletanul, hozzászokik, megtanulja, hogy mennyivel kell előre figyelni, kalkulálni, mikor mi fog történni, stb.
Ugyanígy van ez a 130->200 -nál is, nyugodt lehetsz.
Miattam nem fogunk karambolozni, figyelek Rád is, meg a többiekre is, ha látom, hogy kijössz elém, lelassítok (csak kérlek, hogy miután végeztél az előzéssel, minél hamarabb húzódj le, hogy mehessek tovább).
Peace. :)
(300 km/h-ról meséljek? ;) :)) )
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ordacsehi baleset, mondd neked valamit? A trabantos fiatal párnak esélye sem volt észlelni a miniszteri kocsit, holott az (elvileg) hasnzálta a megkülönböztetett jelzést. A többi közlekedő NEM kell, hogy arra számítson, hogy valaki többszörösen meghaladja a megengedett sebességet -- az, hogy "te majd odafigyelsz" az nem mentség, csak egy baromira hibás alapvetésből kiinduló, amiatt hamis önigazolás: a közlekedésben te vagy és a többiek, méghozzá egyenrangúan. Te számítassz a többiek szabálykövető mozgására, de másoktól implicit módon elvárod, hogy számítsanak arra, hogy jön egy olyan, aki sz@rik mindenre. Nem jó, nagyon nem -- ha majd egyszer megölsz vele valakit, akkor talán majd el fog múlni ez a hozzáállásod, csak tudod akkor már baromira késő lesz.
Valahogy az OBB szakembereinek jobban elhiszem a témában elhangzó fejtegetéseit, mint neked... Elég gyakran van szerencsém egyik-másik szakemberrel ilyen témákról (is) beszélgetni.
Ja, a németeknél csak bizonyos helyeken és körülmények között van lehetőség szabályosan ilyen sebességgel közlekedni, ez az egyik. A másik, hogy ott az alapvető közlekedési kultúra egészen más, mint itthon, az adott szakaszok tervezési sebessége is más volt anno -- a két ország ilyetén szabályozása nem hasonlítható egymáshoz. Mégegy: a németek is erősen fontolgatják, hogy teljesen megszüntetik ezeket a korlátozásmentes szakaszokat, és ott is az általános szabályok lesznek érvényesek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Ordacsehi baleset, mondd neked valamit? A trabantos fiatal párnak esélye sem volt észlelni a miniszteri kocsit, holott az (elvileg) hasnzálta a megkülönböztetett jelzést."
Én autópályáról, jól belátható szakaszról beszélek.
Ordacsehi baleset, mellékút, miniszteri kocsi relatívan gyorsan hajtott, stb.stb.
A relatív gyorshajtás öl. Tömött, vagy sűrű forgalmú autópályán goyrsan menni relatív gyorshajtás.
Üres autópályán, 5 kilóméterenként egy egyéb járművel, lehet biztonságosan gyorshajtani.
"Valahogy az OBB szakembereinek jobban elhiszem a témában elhangzó fejtegetéseit, mint neked... Elég gyakran van szerencsém egyik-másik szakemberrel ilyen témákról (is) beszélgetni."
Jól van, önigazolás én nem keresek, úgy megyek, ahogy biztonságosnak ítélem. Mellesleg egyre több a traffipax, inkább örülj, ha egyre többször lefényképeznek.
"Ja, a németeknél csak bizonyos helyeken és körülmények között van lehetőség szabályosan ilyen sebességgel közlekedni, ez az egyik"
Ez inkább pont fordítva igaz, mármint hogy autópályán alapesetben nincs korlát, néha egy-egy szakaszon pedig van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Németországban szabad, itt meg tilos. Az eltérés mindössze ennyi, de ha nem érted, (vagy inkább nem akarod érteni) akkor nincs miről vitatkozni. Mások szabálytalansága egyáltalán nem menti a tiedet, és bár nem hiszed, a fizika a legdrágább járművekre is vonatkozik. Őszintén remélem, hogy nem okozol balesetet, de 200-300 környékén egy nem erre épült pálya esetében ez nem feltétlen rajtad fog múlni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most akkor eldöntötted, hogy nem németországbsn lakom? Előbb még nem tudtad. :)
Téged nem zavar az, hogy egyik helyen lehet, másikon meg nem?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A válaszaidból úgy tűnt. De ha tévedtem, akkor bocsáss meg, és száguldozz tovább.
Az viszont nem zavar, hogy az egyik helyen lehet, a másikon meg nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én nem mondtam, hogy németországban lakom.
Csak az az érdekes, hogy ha mégis, akkormár nincs is semmi gond.
Németországban más a fizika, hogy ott lehet?
Érted, engem zavar, hogy egyik helyen lehet, a másikon meg nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mingyá' karácsony ne vitatkozzatok :D majd januártól folytatjátok?! :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem a fizika más, hanem a törvények.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
bocs, de ezzel kicsit vitáznék.
Németországban a fizika kicsit más az autópályán (és eleve az utakon) mint nálunk.
Nyugathoz képest katasztrofális az útminőség. Bár nem vagyok szakértő, de szerintem a betonfelület minősége legalább annyira fontos (lenne) mint a téli/nyári gumi.
Tudtommal nagyságrendekkel jobb azon szakaszon infrastrukúrája amik limitless-ek, mint nálunk. Pálya kialakítása, betonminőség,bizonyos helyeken "padlófűtés"...
Olvasd el az ide vonatkozó részt itt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A fizika mindenhol pontosan ugyan olyan (maximum a minimális gravitációs deklináció szólhat bele jelentéktelenül). Csak az aszfalt minőség más, nem a fizikája. Ha a fizikája lenne más akkor akár azt is jelenthetné, hogy ott a jég 50 fokos lenne, és jobban tapadna ugyan az a gumi a jegen, mint magyarországon az aszfalton. :D Sőt ott gravitáció akkor lehetne 20m/s2 :D:D:D 1 atmoszféra meg 5 kPascal :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az, hogy más sebességre/forgalomra tervezték az adott szakaszt, az nem azt jelenti, hogy a fizikája más az út-kerék kapcsolatnak, hanem pontosan azt, hogy a tervezésnél magasabb vmax-szal számoltak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nyilván tudom, h a fizika ugyan mindenhol (és tisztában vagyok azzal is, h a földnek nem minden részén egyenlő a gravitáció :-) de erről most nem nyissunk vitát)
és igen, úgy értettem h gyorsabb haladásra tervezték az adott szakaszokat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A gyorsabb haladásra tervezés elsődlegesen az út geometriájában jelentkezik, a burkolat, a biztonsági- és jelzőberendezések kialakítása, elhelyezése stb. az csak ez után következik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te nem voltál még német autópályán ezek szerint.
Most Frankfurtban vagyok, 1100 km-et jöttünk éjszaka német autópályán, magyarországon jobbak az autópályák. Sokkal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
való igaz, h a német autópályarendszernek kevés szakaszán vezettem eddig.
ellenben úgy értelmeztem a linkelt wikipedia oldalt, hogy nem is mindenhol korlátlan a sebesség.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
te frankfurban mereszted a segged a mazerben és az a legfontosabb dolgod, hogy marhaságokat posztolj a hupra?
hülye-e vagy?:PPPP
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
bullshit, olyan autópályák is vannak, amik még a hitleri időkben épültek, beton felülettel. nem kevés. egy csomó olyan helyen sincs korlátozás, ahol csak két sáv van (de ki van rakva a busznak, teherautónak előzni tilos). és persze no útdíj.. ha szerinted szar a magyar autópálya, akkor nézz körül romániában, szlovéniában, szlovákiában, kelet-németországban, spanyolországban.. az igaz, hogy a francia vagy a nyugat-német az jobb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"- amelyik autó 1.2 barral nem húz félre, ott javítani való van a kormányon vagy a sofőrön."
igen, az nyilván a sofőr hibája, ha nem húz félre a kocsi... de szívesen beleültetlek és próbáld ki nyugodtan. egyébként két hónapja volt márkaszervízben futóműállításon, ahol közölték, hogy semmi baja a futóműnek és minden jól be van állítva.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
igazad van, rosszul fogalmaztam. nem az a kérdés, félrehúz-e az autó 1.2 baros kerékkel, hanem az, hogy észreveszi-e a sofőr. Mert illene. Ha 0.8-1 bar különbség van a két kerék között, akkor már félrehúz, ha meg mindegyik ennyire leengedett, akkor meg jár az autó hátsója, mint a kacsa segge. Ezt nem észrevenni... hát nem tudom.
Most mondjam neked azt, hogy hány futóműbeállításon és gumisnál volt az autóm, mikor volt egy kis gond vele? A fél várost végigjártam, ha 10x nem nyúltak bele, egyszer se. Abból a 10-ből legalább 9 akkor látott életében először független hátsó felfüggesztést, még életében nem csinált olyat, hogy a hátsó futóművet is állítani kell, nem csak az elsőket. Akkor és ott próbálták megtanulni az én autómon. Jelzem, olyan is lett.
Utána bevittem Dunakeszire a márkaszervizbe, nekik már volt akkor lézeres beállítópadjuk, meg egy lelkiismeretes gyerek, aki hajlandó volt elszöszmötölni, hogy az tényleg jó legyen. Na ők beállították rendesen.
Szóval láttam már olyan szervizt, ahol vagy nem akarták megcsinálni, mert féltek tőle, vagy akarták, de nem tudták, de a zsé kellett volna...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
aha értem, tehát ha autópályán 130-nál elengedem a kormányt és közben gyorsítok vagy fékezek és nem megy semerre a kocsi és nem imbolyog meg nem csinál semmit, akkor az csak azért van, mert én nem veszem észre, pedig illene?
örülök, hogy te ilyen okos vagy és már a világ összes létező kocsiját vezetted, és elmondhatod mindegyikről, hogy márpedig az félre fog húzni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A szövegértelmezési problémáidat ne rajtam vezesd le.
Ha 130-cal nem megy ki a sávból az autó, (amit ugye észreveszel, mert ki van jelölve két fehér (egyik szaggatott) csíkkal az utad), akkor az autó jó állapotban van.
Ha egy ellenőrzéskor az derült ki, hogy nagyon nagy a guminyomás különbség a két oldal között, akkor a következő két eset valamelyike állt fenn:
1. az autó félrehúz, csak a sofőr ezt nem vette észre->a hiba a kormány és az üléstámla között van.
2. az autó nem húz félre, akkor meg komoly bajok vannak a futóműben és a kormányban.
/set mode off
Úgy értem, az autó kormányában, mert egyéb kormányok esetén eléggé leeresztett már a baloldal és mégis jobbra kezdett húzni a szekér... de ez nem is tartozik ide... :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak annyit akarok mondani, hogy koszi szepen, hogy kitargyaltatok a problemaimat anelkul, hogy kerdeztem volna valamit :D
110 km-nel intenziv razas+balra huzas a tema, ketszer centiroztattam es futoszoget is allittattam, a problema meg mindig fennall... Friss vagyok meg a szakmaban, masfel eves jogsi, 25k km...
---
Hey! Where'd my terminal go?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nézesd meg a váltótartó gumikat, persze ha van.
Ha leveszed a gázról a lábadat, és másik irányba húz mint amikor a gázt nyomod neki, akkor nagy valószínűsége, hogy az lesz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szo sincs arrol, hogy masfele huzna gaz nelkul, valoszinunek tartom, hogy nehezebb egyik elso kerekem a masiknal, mint ahogy valaki fennebb irta, hogy a gumiban egy liter viz volt. Gyakorlatilag ejti a kormanyt balra, sokkal konnyebben megy balfele, mint jobbra. A nyari gumikkal csak razott es nem huzott felre.
---
Hey! Where'd my terminal go?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Keress másik szerelőt.
Tuti, hogy ott van a baj amit már megnézettél vagy szálszakadt a gumi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 szálszakadás nekem ugyan ilyen tüneteket produkált :S
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni