Most gondoljatok bele a magyar felsőoktatás helyzetébe... Vannak nagyon jó tanárok, de az oktatási módszerek elég elavultak:
-Az állami pénzen működő egyetemek egymás elől titkolják a jegyzeteket. Az állami pénzen elkészített tananyagok miért nem ingyenesek mindenki számára?
-Miért dolgoznak az egyes intézmények állami pénzen egymástól függetlenül, ugyanazon a problémán?
-Azért kell bejárni egyes órákra, hogy lekörmöljük kézzel, ami már megvan elektronikusan - röhej.
-Papír alapú könyvek, jegyzetek, amik ugye max. 1 év alatt elavulnak, és lehet újat nyomtatni, majd jó drágán megvetetni minden évfolyammal. Ahelyett, hogy minden azonnal szerkeszthető elektronikus változatban lenne. Egyre olcsóbbak és jobbak az e-papír alapú ebook-olvasók, lassan lesznek e-papír kijelzős netbookok is.
- Charybdis blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 1711 megtekintés
Hozzászólások
> egymás elől titkolják a jegyzeteket
???
> Az állami pénzen elkészített tananyagok miért nem ingyenesek
a tananyag nem pénzből van, hanem tudásból. értelemszerű, hogy az szerző pénzt kaphasson azért amit leírt, nem?
> Azért kell bejárni egyes órákra, hogy lekörmöljük kézzel, ami már megvan elektronikusan - röhej.
órára járni *urvára nem fölösleges, jegyzetelni meg nem kötelező
> Ahelyett, hogy minden azonnal szerkeszthető elektronikus változatban lenne.
sok helyen elérhetőek pdf-ben a jegyzetek (és egyébként ezek ingyenesek)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
és még valami: bármilyen könyvhöz hozzáférhetsz bármikor évi kb. 50 forintért, ehhez csupán be kell iratkoznod egy könyvtárba.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt mondod tehát, hogy az egész ötlet hülyeség? Nem értek egyet veled. Lehet, hogy még nem találkoztál a jelenséggel, de az oktatási intézmények tényleg féltékenyen őrzik a jegyzeteiket. Megnehezítik a lemásolást, nem teszik ki a webre a teljes jegyzetet, csak pl. az előadás diáit. Órára járni teljesen felesleges, ha az nem áll másból, mint a tankönyv fejezetről fejezetre "felolvasása". A könyvtárban tárolt <10 példány egy tankönyvből kicsit kevés szokott lenni a mostani több száz fős évfolyamoknak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 pont ezeket akartam írni én is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha az előadás nem áll másból, mint a tankönyv felolvasása, akkor tényleg felesleges bejárni. Normális esetben szerencsére másból áll.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És reménykedhetsz, hogy még megvan, nem vitték el mindet, nem lopták el, stb. Ha egyáltalán megvan. De sokszor ha bemész órára, és mindent leírsz, az majdnem ugyanannyi, mintha megvennéd a jegyzetet. Amihez esetleg neten hozzáférsz, az majdnem mindig csak kivonat, tisztelet a kivételnek. Ami külön öröm, amikor megvan, de kiderül, hogy valami docx vagy védett pps. (Utóbbi a kedvencem, bemutató, minden dián a fóliák fényképe, levédett, úgyhogy OO.o meg sem hajlandó nyitni, a mérete meg egyszerűen ordenáré.)
--
Fight / For The Freedom / Fighting With Steel
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
oh, kérlek, gyakran egyáltalán nincs dia se – Közgázon töltött 3 évem alatt találkoztam már írásvetítős előadókkal :)
sőt, olyannal is, aki miután írásvetítőn felskiccelte az ábrát, realizálta, hogy nem volt rajta fólia.
A dolgot „Ha valaki kérdezné, a Számvitel Tanszék volt.” kijelentéssel nyugtázta :D
—-—-—
int getRandomNumber() {
return 4;//szabályos kockadobással választva.
} //garantáltan véletlenszerű. xkcd
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én nem érzem annyira fontos kérdésnek a elektronikus jegyzetet. Ha védetlen fájl lenne, akkor a környéken a fénymásoló üzletek járnának jól. Ha védett, akkor tanulj a képernyőről, vagy vedd meg a könyvet (pl. jegyzettámogatásból), és akkor a szerző jár jól.
Szerintem ha érdekel amit tanulsz, akkor nem probléma leírni amit mondanak róla. Ha csak a tanulás csak fölösleges nehezítés, ami közéd meg a papír közé áll, az más kérdés. Nehogy már úgy álljunk hozzá a kérdéshez, hogy legyen kirakva a jegyzet.egyetem.hu-ra minden, és én már be se megyek az egyetemre, mert hülység az egész...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amúgy megvan a távoktatás szerepe is az oktatáson belül, de én egy 18 éves, érettségizett embernél kis esélyt látok arra, hogy egyedül elboldoguljon egy műszaki szakon pl. a matekkal. Nem az szokott lenni a gondjuk, hogy nincs pénzük az Analízis I című jegyzetre, és nem hiszem, hogy ha ingyen letölthetnék, akkor boldogan megtanulnák. Az egyetem ingyen van mindenkinek, most pedig már lehetne úgy is, hogy a tananyag is legyen ingyen, meg be se kelljen menni, sőt, a diplomát is elküldhetnék e-mail-ben.
Szerintem a magyar felsőoktatásnak nem csak az a baja, hogy elavultak az oktatási módszerek, hanem inkább pl. az, hogy teljesen személytelen az egész. A tanár neptun kódok dolgozatait javítja ki, nem emberekét, már nem is kell a tanárral találkozni egyáltalán, beírja a neptunba a jegyet és kész, az előadás sem kötelező. Évente 500 új ember jön a szakokra, akik közül 20 fog időben végezni. Ezzel a fajta távoktatással épphogy még személytelenebbé válna, szerintem. Erre írta valaki régebben, hogy csavargyári munkások az oktatók. Kisebb csoportokban teljesen más tanulni, mint ilyen tömegben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Ha védett, akkor tanulj a képernyőről, vagy vedd meg a könyvet"
Hogy is működik, hogy a képernyőn megjelenjen, de nyomtatni ne lehessen? Legrosszabb esetben screenshotokat?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én személy szerint általában védett pdf-ekkel találkoztam, amiket a HEFOP támogatásával készítettek, azokat nem lehet jelszó nélkül kinyomtatni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt akarod mondani, hogy az Adobe Readerben le volt tiltva a nyomtatás gomb? Ha a gépeden hozzá lehet férni a tartalmához, akkor ki is lehet nyomtatni, legfeljebb egy adott program nem hajlandó rá. (Amíg nem használnak erre TC-t.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem fogom végig printscreenelni a jegyzetet :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Virtuális gép+xmacro :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hogy legyen kirakva a jegyzet.egyetem.hu-ra minden, és én már be se megyek az egyetemre
Pedig legyen csak kirakva, es ne kelljen bemenni (ha nem akarok). Nekunk mar 92-ben (hol volt meg akkor Internet...) azt mondta a tanszekvezeto, hogy nem az fog atmenni, aki minden oran ott van, nem is az, aki ezen felul meg sokat bologat, hanem az, aki teljesiti a felev kovetelmenyeit. Vannak persze olyan dolgok, ahol a hallgatonak jelen kell lennie, pl. laborok, gyakorlati foglalkozasok, stb, de egy rakas olyan dolog is, ahol nem szukseges a szemelyes jelenlet.
Az egyetem pedig abban is mas, mint egy kozepiskola, hogy ott nagyobb az onallosagod. Sok mindent magadnak kell eldontened, aztan meg vallalni erte a felelosseget. Ha pedig valaki ugy dont, hogy nem akar bejarni, mert ugy akar nekiszaladni a vizsgaidoszaknak, hadd tegye meg. Foleg, ha az egyetem reszerol csak annyi kell hozza, hogy legyen elerheto es korrekt jegyzet. Ennek az apro kivansagnak nem kene a XXI. sz-ban felhordulest kivaltania. Sot...
SPAMtelenul - POP3 spamszuro szolgaltatas
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ezt ezer éve feltalálták már, levelezőnek hívják.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ehhh, nyilvanvaloan alkalmatlan vagy, hogy felfogd, amit irtam...
SPAMtelenul - POP3 spamszuro szolgaltatas
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem vagyok alkalmatlan, csupán nem értek egyet. Az emberek 99,9%-ának (beleértve engem is) nagyon megéri bemenni előadásra. Az emberek nagyrésze nem azért nem szokott bejárni előadásra, mert ő hatékonyabban meg tudja tanulni az anyagot egyedül, hanem általában azért, mert szart se ért belőle, viszont nagyon unja. Aztán a végén megpróbál valahogy átmenni. Ez az én személyes tapasztalatom, nem állítom hogy beletartozol, de az átlag mégis ilyen.
Szerk: ez szerintem azt jelenti, hogy az embereknek ez a része nem tud helyesen élni az általad említett szabadsággal, nem tanulni van az egyetemen, hanem azért, mert az egyetem ingyen van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
bizonyos értelemben +-1
az egyetem előadásai mindenki számára nyitottak és ingyenesek. vendéghallgatni pedig igenis jó dolog, (még akkor is, ha az embernek sehol nincs hallgatói jogviszonya, minek az?) sokkal jobb, mint egyedül itthon szintén ingyenes jegyzeteket olvasgatni, persze csak addig, amíg a szabadidőd engedni.
ennek persze szükséges feltétele a jó előadó, ami _sajnos_ nagyon nagyon kevés (arányaiban) ebben az országban.
az az átlag (ami szerintem nem is az átlag), amiről te beszélsz, azért van az egyetemen, mert a papír van "ingyen", amit adnak.
:: by BRI.
:: config :: Acer TravelMate // Ubuntu Jaunty
:: tothab [a] gmail [pötty] kom
:: black rose immortal's weblog
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
olyan emberekre gondoltam, akik nem igazán valók a szakra, aztán 50-50 hogy kiesnek második év végén. arról nem is beszélve, hogy sokan diákhitelből fizetik mindezt (egyetem=szabadág=buli), ami így összességében...
egyébként a papír van ingyen, valóban. így helyes a mondat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az embereknek ez a része nem tud helyesen élni az általad említett szabadsággal
nyilvan vannak ilyenek is. Ok majd elvereznek a felev vegen, ez a dolgok rendje. Bar ugy hallottam, mostansag nagyon vigyaznak a hallgatokra a fejkvota miatt, es megsem vereznek el, ahogyan pedig kellene. De ha ez igy van, akkor meg inkabb tok mindegy, hogy valaki bejar, mert erdekli es/vagy jo az eloado, avagy nem jar be, es valahogy megprobal atbukdacsolni, vagy nem jar be, mert mas a tanulasi stilusa...
SPAMtelenul - POP3 spamszuro szolgaltatas
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A "mostansag nagyon vigyaznak a hallgatokra a fejkvota miatt" állításod nem helytálló. Nagyon sok most indult mesterképzésre jelentkeztek (nem annyit vettek fel!) kevesebb embert, mint amennyinek meghirdették, ami pedig azért van, mert nem vigyáznak "eléggé" arra, hogy
1) aki semmit sem ért, az is bentmaradjon;
2) aki ért nagyjából mindent, az meg tudja csinálni a BSc-t 6 szemeszter alatt.
És ennek nagy szívás is lett a vége, mert pénzügyi vonzata is lett, és most az ilyen MSc-ket hirdető intézmények (vissza)fizetnek rendesen. Mondanom sem kell, hogy persze olyan pénzből, aminek jó részét már elköltötték. Talán mostantól jobban fognak vigyázni. Sejtésem szerint az utóbbi helyett az előbbire. :(
:: by BRI.
:: config :: Acer TravelMate // Ubuntu Jaunty
:: tothab [a] gmail [pötty] kom
:: black rose immortal's weblog
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, ha ez ugy is hangzik, mintha megcafoltal volna, valojaban megerositettel :-). Btw. azt irod, hogy a MSc-sekre nem vigyaznak annyira, de mi a helyzet a BSc-sekkel? Azokra sem?
SPAMtelenul - POP3 spamszuro szolgaltatas
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem ezt írtam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ok, nyilván embere és intézménye válogatja.
Viszont sokan firtatják manapság, hogy mennyit ér egy diploma. Ma lehet tologatni a tárgyakat, negyedévesen elsős tárgyakkal küzdeni. Vannak helyek, ahogy tetszőleges alkalommal vehetsz föl egy tárgyat, vannak ahol csak háromszor, ez is változó. Valamint a kétszintű érettségi sem igazán szűr jól, talán a legjobbakat ki lehet válogatni, de a többi szürke massza. Rosszul vannak az arányok is, kommunikációra 470 pont kell, mérnöki szakokra pedig minimális ponttal be lehet esni, ami úgy persze később 99% hogy esélytelen lesz az illetőnek.
Régen saját intézményi felvételi volt saját elvárásokkal, figyelték hogy a hallgatók bent vannak-e órán (lehet hogy tanára válogatta, én konkrétan ilyenről hallottam), és ha valami nem sikerült valamelyik félévben, akkor game over. És akkor az emberek átmentek egy gyengébb főiskolára, vagy valahova.
Én ok-okozati összefüggést vélek felfedezni az diplomák értékcsökkenésével kapcsolatban. Az oka az, hogy a hallgatók nincsenek kötelezve az intézmény nívóját mutató tanrend betartására (és akkor a bsc-msc mindent átalakítunk mindenfelé nyavalyáról most ne beszéljünk). Ez pedig (szerintem) azt eredményezi, hogy a legjobbak most is lehetnek a legjobbak, lefelé viszont nagyon széles lett a skála (értsd: ha hülye vagy, akkor a 3,5 éves képzést 4,5 évig finanszírozza az állam, aztán átraknak költségtérítésesre, és csináld ameddig akarod). Ez viszont már nem feltétlenül ugyanaz a diploma, mint a régi diploma (nagyon a hallgatótól függ, hogy mit takar a papír). Ezért szerintem ilyen szempontból nem lenne rossz, ha a diákoknak nem csak szabadságot adna az egyetem, hanem (bizonyos értelemben a saját érdekében) szigorú is lenne velük. Persze abban igazad van, hogy ehhez nem muszáj kötelezővé tenni az óralátogatást, csak a "régi" rendszerből indultam ki, ahol (tudtommal) az volt, és szerintem valódibb felsőoktatás volt, mint a mai.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Viszont sokan firtatják manapság, hogy mennyit ér egy diploma.
Hát nem sokat, de 10-15 éve sem ért sokat. A munkatapasztalat ér sokat, a mostani egyetemistáknak azt tanácsolom, hogy egyetem mellett menjenek dolgozni. Munka mellett kevesebb idő lesz tanulni, így tovább tart majd az egyetem elvégzése, de mire végez, már nem csak elméleti szakember lesz.
Én 1992 és 1997 között voltam egyetemista. Az előadásokra nem volt kötelező bejárni (ELTE, fizikus szak). A gyakorlatokra és laborokra kötelező volt bejárni. Az előadásokra mégis azért jártunk be, mert a tantárgyak többségéhez nem volt se tankönyv, se nyomtatott jegyzet. A tanárok általában a táblára írtak krétával. A haladóbbak írásvetítőztek, de ők sem adták ki a fóliákat lefénymásolásra, körmölni kellett. A húzósabb tárgyaknál kb. a harmadik előadásra vesztette el a fonalat az egész évfolyam, onnantól a tábla és az elhangzottak minél hűebb lemásolása volt a cél, reménykedve, hogy vizsgaidőszakban összeáll majd a kép. Ezt nem sírom vissza, és senkinek nem kívánom. Ellenben az orvosegyetemen a volt osztálytársaim nem jártak be előadásra, mert elég volt bőven a tankönyvből megtanulni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az 1. diplomamat 92-96 kozott szereztem meg, es akkor mar nem volt kotelezo a bejaras. Viszont en szinte mindig ott voltam. Ok, volt egy olyan tantargy, hogy munkavedelem, az az egy volt, amire csak vizsgazni mentem el.
Pusztan azzal, hogy felduzzasztottak a diplomasok szamat, maris devalvaltak az atlagerteket. De ennek semmi koze a legyen-e kotelezo bejarni az orakra. Ha pedig az a hianyolt szelekcio elmarad az egyetemen, hat akkor a HR-esek lesznek nehezebb helyzetben a felvetelinel. Igen, sajnos a rendszer tokeletlen, ezzel egyutt kell elni. Az ervelesem lenyege osszefoglalva annyi: adjunk szabadsagot az egyetemistaknak, de koveteljunk is toluk.
SPAMtelenul - POP3 spamszuro szolgaltatas
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyetértünk.
"nem volt kotelezo a bejaras. Viszont en szinte mindig ott voltam." -> szerintem ez jelzi a hozzáállást.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt hiszem, félreértettél valamit. Én a megnyitásra értettem, hogy védett. Tudod, amikor az OO.o meg sem rezzen, mert jelszóvédett a fájl. És igen, legyen kirakava a jegyzet. Olvasható, használható módon. Nem az zavar, ha be kell járnom órára és tanulnom kell, hanem az, hogy az ajánlott jegyzetből kinyomtatnak kb. 20-at, ami jó esetben éppen fedi az évfolyam létszámát, de általában nem, erre ezt felvásárolja az, aki tavaly nem jutott hozzá, illetve az, akinek jövőre fog kelleni. Mint levelező tagozatos, tudnék erről mesélni. A fénymásoló ugyanis így is, úgy is meg fog élni, hiszen van, aki mindent olcsóbban akar beszerezni (kvázi warezolja a jegyzeteket).
--
Fight / For The Freedom / Fighting With Steel
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> egymás elől titkolják a jegyzeteket
???
Igenis így van. Van olyan tanár, aki jelszóval védte le a jegyzetét!
________________________________________________
Attól, hogy más hülye, te még lehetnél normális.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugyan. Számtalanszor előfordul, hogy 'a' egyetemen 'b' egyetem oktatója által írt jegyzetből tanítanak. Egyébként meg semmi sem akadályoz meg senkit sehol, hogy másik egyetem jegyzetét beszerezze. Nem titkolják egymás elől. Esetleg nem hagyják hogy kinyomtasd, az OOo meg nem tud jelszavas doksit megnyitni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, tanítanak. De az adott jegyzetet beszerezni az 'a' egyetemen - na az a nem egyszerű. Szóval az előadónak megvan (valószínűleg ott tanult), de a szerencsétlen hallgatónak már kicsi eséllyel.
--
Fight / For The Freedom / Fighting With Steel
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez mind szép dolognak tűnik első olvasásra.
Szavaztam is a "Drive innovation in public transport"-ra.
:: by BRI.
:: config :: Acer TravelMate // Ubuntu Jaunty
:: tothab [a] gmail [pötty] kom
:: black rose immortal's weblog
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En is. Szerintem ez a legfontosabb, az osszes tobbi vagy nem teljesitheto, mert mas erdekek kozrejatszanak (banki, allami, akarmi dolgok), vagy utopisztikusak, vagy mar most is megvannak olcson es a legtobb whine ellenere valamennyire jol (ha nem is ingyenesen) szervezve.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Az állami pénzen működő egyetemek egymás elől titkolják a jegyzeteket. Az állami pénzen elkészített tananyagok miért nem ingyenesek mindenki számára?"
A felőoktatásban igen kemény konkurenciaharc folyik a diákokért és az állami pénzekért. Ezen harc egyik része, hogy a jegyzeteket nem adják egymásnak, jórészt azért mert egy jegyzetet naprakészen tartani, nem triviális dolog. A másik ok az eltérő tematika. Pl. Simán beülhetsz ugyanazon tantárgy két előadására mondjuk egy főiskolai és egy egyetemi képzésnél, és igencsak eltérő dolgokat hallhatsz.
"Miért dolgoznak az egyes intézmények állami pénzen egymástól függetlenül, ugyanazon a problémán?"
Ennek számos oka lehet. Azonos kutatási cél, amit eltérő irányból közelítenek meg. Gyors eredmény szükséges egy nagykockázatú kutatási területen. (pl. vakcinagyártás) Bizonytalan kutatási terület, ahol független ellenőrésre is szükség van. Öcsi-bácsi-haver közül valamelyiknek kell egy kis pénz, hogy túléljen a következő választásokig.
"Azért kell bejárni egyes órákra, hogy lekörmöljük kézzel, ami már megvan elektronikusan - röhej."
Azért, mert miközben körmölsz, már akkor is tanulod az anyagot. Körmölés közben nem tudsz koncentrálni a nagymellű tankörtárs dudáira és arra, hogy Joco123-at miként fogod lealázni CS-ben. Emellett az élőszóban hallott tananyag másképp rögzül, mint amit olvasol. Ha nem akarsz előadásokra járni, akkor menj el levelezőre.
"Papír alapú könyvek, jegyzetek, amik ugye max. 1 év alatt elavulnak, és lehet újat nyomtatni, majd jó drágán megvetetni minden évfolyammal. Ahelyett, hogy minden azonnal szerkeszthető elektronikus változatban lenne. Egyre olcsóbbak és jobbak az e-papír alapú ebook-olvasók, lassan lesznek e-papír kijelzős netbookok is."
A papír alapú könyvek elavulása sokmindentől függ. Az alapkönyvek (matek, fizika, kémia, stb) nem az a fajta ami elavul. Ugyanez vonatkozik a legtöbb műszaki tudományra (pl. Pattantyúsnak a Gépke üzemtana mai napig etalon, pedig majd hatvan éve írták) A könyveknek igen magas a felbontása, és egyszerre 5-6-ot is meg tudsz nyitni. Könyvjelzőkekel igen gyorsan lehet bennük ugrálni.
A könyv legnagyobb előnye, hogy nem kell bele áram.
Maga Google 10to the 100 projectje érdekes, a 10ből csak 6 olyan ami erősen felvet privacy, az üzleti szektornak kormányzatba történő befolyásának, vagy épp adatbányászás kérését.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze konkurenciaharc folyik, de a hallgatókat nem érdeklik, hogy az egyes egyetemek mennyi pénzt kapnak, mennyi diákot tudnak szerezni. A hallgatókat az oktatás színvonala érdekli. Ha ennek növeléséhez az kell, hogy néhány nagymúltú egyetem elveszítse kiváltságos pozícióját, akkor az csak az egyetem vezetőségének rossz, mindenki más jól jár.
Nem értem, miért gondolja néhány egyetem, hogy minden náluk a legjobb, és mindenki csak tőlük akar lopni. Meg sem fordul a fejükben, hogy talán ők is ugyannyit kaphatnának más, akár külföldi egyetemektől, amennyit azzal segítenek másnak, hogy megosztanak mindent.
Tényleg nagyon sok olyan előadás van, hogy az írott anyagot mondják el, és azt kell lekörmölni. Figyeléssel jobban lehet tanulni, mintha végig írni kéne.
Papír könyv nem kéne ebben a rendszerben, hiszen pont az lenne a lényeg, hogy sok tanár működjön együtt a tananyag készítésében, az gyorsan változtatható legyen és azonnal eljusson mindenkihez.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mert miközben körmölsz, már akkor is tanulod az anyagot.
Egyetemrol beszelunk, nem tagozatos ovodarol. Az egyetemen hadd dontse el mindenki maga (ld. fentebb), hogyan tanul a leghatekonyabban. Pl. az is lehet, hogy sokkal jobban rogzul, ha nem kormol, hanem figyel, es majd este atolvassa az anyagot.
Az meg, gondolom nem erv az ebook ellen, hogy 'az offline konyvbe nem kell aram'... LOL
SPAMtelenul - POP3 spamszuro szolgaltatas
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én például úgy, ha elmagyarázhatom. Sőt, az a legjobb, ha valaki belekérdez, esetleg kijavít. Eddig mindig vizsgák során tanultam meg legjobban az anyagot. :) Csak szegény feleségem szenved sokat, meg jobb híján neki magyarázom, ő meg végképp nem természettudományos beállítottságú. :)
Egyébként érdekes dolog: általános és középiskolában _senkinek_ nem jut eszébe, hogy fénymásolja a könyveket. Igaz, ott jut is mindenkinek...
--
Fight / For The Freedom / Fighting With Steel
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A tudás átadásának van némi hagyománya és gyakorlata. Írás közben, az ember beszédközpontja aktiválódik és gyakorlatilag utánamondja a leírtakat mégha nem is hangosan, ez magaután vonja, hogy az adott emléknek megkezdődjön a bevésődése.
Hogy, ki milyen formában tanul az a maga dolga. Ennyi erővel, jegyzetekre sincs szüksége, sőt órát se kell látogatnia (lehetőség van felmentést kérni), csak épp bizonyítani kell, hogy tud is valamit.
Az ebooknak és minden digitális információtárolásnak az a hátulütője, hogy egy közbenső közvetítőre van szükség az információ megjelenítésére. Ez a plusz lépcső az információátadásban benne hordozza a sérülés/adatvesztés lehetőségét. Egy ebook rendkívül hasznos, mert egy egész könyvtárat hordozhatsz a zsebedben, de mindig fenáll a lehetőség, hogy valami miatt pont akkor nem férsz hozzá az adataidhoz amikor szükséged van rá. Ezen digitális függést sokszor nem veszük észre.
Ha összehasonlítunk egy könyvet és egy ebook readert azt láthatjuk, hogy egy könyv sokkal többet elvisel, mire megsérül az általa hodozott információ.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyetemrol beszelunk, ahol mindenki kialakithatja a sajat tanulasi stilusat. Az, hogy par korlatoltnak milyen elkepzelese van a tanulasrol, nem faj, csak a kis szuklatokoru (eszi-nem-eszi-nem-kap-mast) nezeteiket ne eroltessek ra masokra. 'Akko mennye levelezore, ha nem akarsz bejarni...'. Azert van az emberi sotetsegnek (gooombaaa) olyan foka, ami mar szinte fizikai fajdalmat okoz...
Amit az ebookrol irsz, az detto irrelevans, legjobb esetben is egy nuansz. Majd bela2 eldonti, hogy mikent kezeli az elektronikus adathotdozo kockazatat.
SPAMtelenul - POP3 spamszuro szolgaltatas
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1.
A diák dolga az ismeretek elsajátítása. Elég béna módszer, hogy ezt a jelen követelményrendszernek való megfeleléssel mérik, ami – jellemzően! – nem támogatja a hosszútávú tudás megszerzését.
Az előadó dolga olyan előadást tartani, amire érdemes bejárni. Kedvenc előadóim első előadáson elmondják, mi a szakirodalom, aztán megmondják, hogy nem lesznek slideok, vagy ha igen, nem arról fognak szólni, mint a kiadott jegyzet. Az előadás mondja el, ami nincs meg a szakirodalomban. Ha ilyen nincs, akkor viszont már a tárgy szükségességét is megkérdőjelezem: minek olyasmit megtanulni, aminek a megfelelő szakirodalomban utána lehet nézni bármikor?!
—-—-—
int getRandomNumber() {
return 4;//szabályos kockadobással választva.
} //garantáltan véletlenszerű. xkcd
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
minek olyasmit megtanulni, aminek a megfelelő szakirodalomban utána lehet nézni bármikor?!
Azert hatha van 1-2 dolog, aminek keszsegge kell valnia, amihez kell a tanulas is, es nem eleg a 'barmikor utana nezes'. A 3. felevi villamossagtan zh-n barmit* lehetett hasznalni, akar az orai jegyzetet is. De ha arra voltal szorulva, hogy ott, on the spot, megnezd, hogy akkor hogy is van ez, akkor garantaltan kicsusztal az idobol. Aki tudta az anyagot, az meg lazan megcsinalhatta jegyzet nelkul idore. Nem azt mondom, hogy a valo vilagban a nem tudna-e mindketfele nebulo megcsinalni ugyanazt a melot. De sokszor ez a vizvalaszto az eredmenyes es sikeres, ill. a futottak meg kozott...
*: ok, a szomszedot azert nem
SPAMtelenul - POP3 spamszuro szolgaltatas
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Talán pontatlan voltam, de a készség és a látásmód tipikusan olyan dolgok, aminek nem lehet utánanézni, könyvből elsajátítani – kell hozzá egy mentor, tapasztalat, hasonlók.
Mondhatnám úgy is, hogy +1.
—-—-—
int getRandomNumber() {
return 4;//szabályos kockadobással választva.
} //garantáltan véletlenszerű. xkcd
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1. Nálunk elektróbol volt hasonló: az előadó/gyakvez kerek perec kijelentette, hogy a zh-kon nem fog puskára vadászni -- nem az a lényeg, hogy az adott képletet tudja-e valaki, hanem az, hogy a megfelelőt használja a feladat megoldása során. (No meg a kördiagram szerkesztése/értelmezése is olyan, hogy vagy tudja, vagy nem, puskából nem lehet kitalálni...)
A másik véglet a gépgyártás tsz. volt, ott is a Leptoptilos crumeniferus magyar nevével illetett oktató, aki kis túlzással a nagy előadó túlsó csücskéből, háttal állva is kiszúrta, ha valaki puskázott... Persze megvárta, hogy a delikvens örömmel konstatálja, hogy sikerült a megfelelő információt a puskáról kimásolnia, és csak aztán ment oda, diadalittasan begyűjteni a puskát meg a zh-t.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kísértetiesen emlékeztet ez Magyar Bálint úr egyik kiszólására: Minek tanuljon a gyerek fizikát és kémiát, hiszen ott az internet, ott majd utánanéz, ami érdekli.
Tudod, nekem is sokat segített, hogy az előadó egy másik szemszögből elmondta ugyanazt. Sokminden, amit addig csak tudtam, meg is értettem. Szükségtelen inkább az a tárgy, ami semmilyen, a választott szak számára érdemleges ismeretet nem hordoz. De még akkor is inkább a státuszát módosítanám kötetlenebbre.
--
Fight / For The Freedom / Fighting With Steel
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gyakorlat kell (ellenben előadásokról beszélünk, nem szemináriumról).
És a látásmódot is el kell sajátítani. Fizikánál, matematikánál például nagyon fontos modellalkotás, hogy a feladat szövegében felismerje az ember a felhasználandó matematikai eszközkészletet.
BSc-nek hála csomó szak össze lett vonva. Kis jóindulattal a szükségesnél talán jóval több tárgyra rá lehet mondani, hogy érdemleges ismeretet hordoz, hála a kései szakosodásnak. :-/
—-—-—
int getRandomNumber() {
return 4;//szabályos kockadobással választva.
} //garantáltan véletlenszerű. xkcd
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A bolonyai makaróninál sz@r@bb a magyar műszaki felsőoktatással nem is történhetett volna... A BsC-n, az MsC-re felkészítendő növelni kellett az elméleti dolgok arányát, az MsC-sek (minthogy az első években gyakorlati képzést _is_ kell, hogy kapjanak a BsC-hez) ennek ellenére a korábbinál mégis kevesebb elméleti tudást kapnak. A kecske is éhes maradt, de a káposta is elfogyott...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én pont most futottam bele ebbe a kurva váltásba. Felvételiztem fizikusnak, mint végzett általános iskolai fizikatanár. Fizikatanárként néhány dolog elég érintőlegesen lett elmondva, MSc-sként pedig a kimaradtakat rögtön alapismeretként kezelik. Mivel azokat a BSc-sek tanulták. Úgyhogy most itt állok, és magánszorgalomból próbálom bepótolni a hiányosságaimat.
--
Fight / For The Freedom / Fighting With Steel
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
No igen... Az íróasztal mellett, meg olyanoknál, akiknél nincs és nem is volt tényleges kétszintű képzés (jogászok, közga(ráz)dák) fel sem fogják, hogy a műszaki területen a három meg az öt éves képzés nem a 6. hanem legfeljebb az 1. szemeszter végén ágazik, pontosabban ágazott ketté.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megnyugtatlak, ebből egyben az is következik, hogy ahol eddig nem volt kétszintű képzés, de most lett, ott is borult minden…
—-—-—
int getRandomNumber() {
return 4;//szabályos kockadobással választva.
} //garantáltan véletlenszerű. xkcd
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Úgy általában mindenhol. Jól összebaszták a rendszert.
--
Fight / For The Freedom / Fighting With Steel
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja. Az orvosin nem merték, a jogászok pedig nem akartak magukkal kiszúrni :D
—-—-—
int getRandomNumber() {
return 4;//szabályos kockadobással választva.
} //garantáltan véletlenszerű. xkcd
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az eü. főiskola teljesen másra fókuszáló képzést nyújt, mint az egyetemi szint, és ez így van jól, és így lett volna jó a műszaki területeken is...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szerintem akkor szép lassan minden szakterületet ki lehetne vonni ilyen felkiáltással a BSc képzés alól ezzel a felkiáltással.
—-—-—
int getRandomNumber() {
return 4;//szabályos kockadobással választva.
} //garantáltan véletlenszerű. xkcd
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem a BsC alól, hanem a BsC+x év=MsC alól. Ott a gond pl., hogy az elméleti alapozás a BsC-s évek alatt kell, hogy megtörténjen -- holott az MsC-hez lehet, sőt bizonyosan többre van szükség (ezért is volt korábban elég hamar az elágazás a két szint között). Ezt persze lehet pótolni a BcS-t követő időben is, azonban ez azzal jár, hogy amihez kell az adott elméleti plusz, azt párhuzamosan kapja vele a hallgató, jó esetben azért valahogy összehangoltan, rosszabb esetben meg hamarabb lenne rá szükség, mint ahogy leadják a másik tárgyból...)
Teljesen át kell szervezni a képzést, máshol kell "elvágni" a tárgyakat, azon belül az egyes témaköröket, ami sok-sok időt igényel, addig meg jönnek ki a félkész mérnökök BsC-vel,a kik sajnos a legtöbb esetben messze nem azonos tudással bírnak, mint egy "békebeli" kész üzemmérnök.
Ha az egész átstrukturálást nem az egyetemi szintek felől, hanem a korábbi főiskolai szintek felől közelítené meg az oktatás, akkor lehetne értelmesen lépni -- gyakorlatilag a főiskolai szintre épülő kieg. képzéseket kéne gatyába rázni, és kihajítani a korábbi öt évre tervezett mérnökképzéseket. Na ez az, ami nagyon sokaknak a tyúkszemén történő táncolással ér fel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> ...a főiskolai szintre épülő kieg. képzéseket kéne gatyába rázni...
+1, illetve nem tudom mit értesz gatyába rázás alatt. Én Kandót végeztem, most már lassan a BME kiegészítőt is, teljesen elégedett vagyok vele. De ez már tényleg működött így, nem értem, mennyivel ill. miért jobb ez a bolognai téma.
--
Debian - The "What?!" starts not!
http://nyizsa.uni.cc
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van, ahol normálisan működik, van ahol meg... Nem tudom, a BME-n pl. kellett-e a kiegészítőn matek meg fizika szigirlatot lerakni? Volt szerencsém olyan kieg. képzés tantervét látni, ahol az első másfél-két év gyakorlatilag elment az alapokra, a szakmára meg maradt (volna) a további négy félév...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kiegészítő képzés 1. félév: matek szig, háre szig, digit szig, elektronika vizsga (kell rá annyit tanulni, mint egy szigorlatra), +1 db szakalapozó tárgy, nekem a szabtech volt, az se volt gyerekjáték. Félév végén szakirányválasztás, 2. félévtől kezdve pedig egy teljesen átlagos 6. féléves műegyetemista lettem, aki már bejutott szakirányra.
--
Debian - The "What?!" starts not!
http://nyizsa.uni.cc
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nomostan a szigorlatnak mifelénk a minimum két félévet lezáró, a teljes anyagot számonkérő vizsgát hívják... Az egy féléves tárgyakat maximum vizsga zárta, akár megajánlott jegy képében, ha volt megfelelő számú gyakorlat, évközi zh, beadandó. (A matek pl. két félév analízis meg két félév diszkrét matek összeállítású volt.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, de mivel az anyagot már ismertük a fősuliról ( :)) ), ezért csak rohamtempóban átismételtük 1 félév alatt, és a rendes szigorlatokat csináltuk meg, amiket mások a 3., a 4. és az 5. félév végén tettek le.
--
Debian - The "What?!" starts not!
http://nyizsa.uni.cc
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nálunk is ez volt (lett volna), de ha ugyanaz az anyag, akkor minek ismét x(>0) szemeszterben tanítani és számonkérni? Ja, hogy az oktatónak legyen plusz órája... De akkor miért kiegészítő képzés? Mivel _egészíti ki_ az alapképzésben megszerzett tudást? Azért összesen hét év egy MsC-ért (visszatapsolás nélkül) igen-igen sok... A tananyag hasznosságát már nem is részletezem... Pl. egy normális többrétegű infrastruktúra megtervezéséhez kapcsolódó alapok sehol, de matlab és társai orrba-szájba, forgácsolással, képlékenyalakítással karöltve (Igen, kiegészítő műszaki informatika)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az anyag természetesen sokkal bővebb volt az egyetemen, de az alapokat már ismertük, ezért lehetett gyorsan haladni. A szakirány pedig már egy másik történet. Te nem a Miskolci Egyetemről beszélsz esetleg?
--
Debian - The "What?!" starts not!
http://nyizsa.uni.cc
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Talált...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze. Ott meg azért, mert a képzésnek a hat féléves része önmagában -gyakorlatilag- semmire sem jó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szerintem támogasson startup keresőket :)
—-—-—
int getRandomNumber() {
return 4;//szabályos kockadobással választva.
} //garantáltan véletlenszerű. xkcd
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ők is halottak már a Yahoo-ról :DD
____________________________________
Az embert 2 éven át arra tanítják hogyan álljon meg a 2 lábán, és hogyan beszéljen... Aztán azt mondják neki: -"Ülj le és kuss legyen!"..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Olyan nincs, hogy csak az eredmény érdekel? :))
--
Debian - The "What?!" starts not!
http://nyizsa.uni.cc
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, az a Hup védjegye. A Hup levédette az ötletet, ezért sehol máshol nem alkalmazzák.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
azon filózom, hogy néhány területet tekintve nem egy nagy összegről van szó.
Ez 1,8 milliárd forint. Hasonlítsuk ezt össze mondjuk a BKV által termelt 30milliárdos hiánnyal ;) Jó, tudom, ez innovációra megy, és nem gyorskölcsön vállalati mamutoknak, de tán akkor annál inkább kevés.
—-—-—
int getRandomNumber() {
return 4;//szabályos kockadobással választva.
} //garantáltan véletlenszerű. xkcd
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1,8 milliárd nagyon sok pénz, ha jó helyre megy. Egy BKV-nál persze a 30 milliárd sem sok, mert egy részét ellopják, másik részét szarul költik el.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet belőle venni cca. 28 alacsonypadlós buszt. Még mindig sok? BKV meg se érezné, a vidéki tömegközelekedést néhol meg lehetne mondjuk duplázni vele.
Perszepersze, mint emlegettem, ez innováció. Felteszem ez olyasmi, mint pl. menetrend- és prémiumoptimalizáló szoftver fejlesztése, napelemes trolibusz, biogázzal hajtott villamos, vagy biodízeles metró ;)
—-—-—
int getRandomNumber() {
return 4;//szabályos kockadobással választva.
} //garantáltan véletlenszerű. xkcd
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
vagy esetleg metrocikli? akinek ülöhelye van, az teker... aki all, az raszol azokra, akik ulnek es nem tekernek...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
megvettem az ötletet. Kapsz 1%-ot a 10 millámból. :)
Javaslom még a fogaskerekű metrót.
—-—-—
int getRandomNumber() {
return 4;//szabályos kockadobással választva.
} //garantáltan véletlenszerű. xkcd
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
egy dolgot nem vettel szamitasba... mostmar nem az lesz, hogy az oreg neni beszol h nem adjak at neki a helyet, hanem azert fog dumalni, hogha leültetik az ő fájós lábával :)
Viszont ha kevesen vannak a metron, akkor sokan akarnak állni, és nem jutnak el sehova... Esetleg a tekerőknek kedvezményes jegyvásárlás lenne? (mégtöbben lennének pesten a háziorvosoknál papírért, akik felmentéshez orvosi papírokat akarják beszerezni....)
Vagy egy a bőr alá beültetett chip jelezné hogy kinek kell tekerni, és kinek nem... Lehet hogy a biciklisek is metroval jarnanak, ez mondjuk növelné a teljesítményt, de lehet hogy de 11:30-kor ez sem lenne elégséges :)
Lehet hogy nem Magyarországban kéne gondolkozni ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Túlbonyolítjátok a dolgot :)
Mindenkinek állnia kell, és kész :)) Ha meg még a mozgási energiát is meg kell oldani, akkor egyszerűen ki kell lyukasztani a metró alját, és Flinstones módra menetelni előre :DD Az már meglehetősen magyar valóság lenne úgy érzem :)
____________________________________
Az embert 2 éven át arra tanítják hogyan álljon meg a 2 lábán, és hogyan beszéljen... Aztán azt mondják neki: -"Ülj le és kuss legyen!"..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha sokáig húzzák a régi járművek cseréjét, a lyukasztásra sem lesz gond -- ki fog rohadni magától...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
és ha senki nem vesz jegyet, mert úgyis lyukas a metroszerelveny alja, akkor az aramot is kikapcsoljak a sinekbol, es semmi nem gatolhatja majd a menetelest...
nagyszeru.. kitalaltuk, hogy hogyan sporoljunk meg egy csomo villamosenergiat. mar csak va`rni kell.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Opcionálisan gumicső a biogáznak... :-)) Szvsz. azzal is lehetne egy nagyváros közlekedésén javítani, ha mondjuk az adott városban, vagy vonzáskörzetében regisztrált autó forgalmi engedélyét elfogadnák hétköznap bérlet helyett, vagy legalább kedvezményes bérletet lehetne vele használni (hiszen ha a forgalmi a buszon utazó tulajdonos zsebében van, akkor az autó vélhetően otthon parkol -- minden esetre nem vesz részt a forgalomban).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez az összeg nem konkrét megvalósításról szól. Egy ötletbe, annak kidolgozásába történő befektetésnek. A részletes kidolgozás, a megvalósíthatósági tanulmány(ok), pilot kijöhet belőle -- és azt se felejtsük el, hogy egy ilyen tőkeinjekció az adott projektre felhívja/felhívhatja az üzleti befektetők figyelmét is, azaz további pénzeket hozhat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kevesebb falábat szeretnék. Taposóaknák felszámolása.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kormányzat átláthatóságának javítása projekt jól hangzik, de hogyan akarják megvalósítani, melyik országokban? Ehelyett kitalálhattak volna valami egyszerűbben megvalósíthatót, ezt túl sok tényző gátolja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megvannak a nyertesek!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Izé...
Topic végigolvasása nélkül:
-Azért kell bejárni egyes órákra, hogy lekörmöljük kézzel, ami már megvan elektronikusan - röhej.
Az. Amíg leírod addig foglalkozol az anyaggal, még akár az is előfordulhat hogy valamennyi rögződik is belőle.
A töménytelen mennyiségű írás javítja az írásod külalakját is, illetve egy idő után a helyesírásod is (fénymásolóról való körmölés esetében mindenképpen)
De ha letölthető, akkor lehet az orrodat sem dugod bele.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Fejlődőképes hiperláma, és okleveles érdekfeszítő
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni