t-home gyorsít...

Sziasztok!

Most olvastam ezt a cikket:

http://itcafe.hu/hir/t-home_80_megas_internet_szeptember_ftth_kabel.html

és azon gondolkodtam, vajon emelik-e a meglévő hűségnyilatkozatosak sávszélességét is? Vagy esetleg újra lehet kötni a szerződést a hűségnyilatkozat meghosszabításával?

Itt is van 1 kis infó:

http://www.hwsw.hu/hirek/42701/magyar-telekom-t-home-kabelnet-optinet-ftth-eurodicsis-adsl-dsl-adsl2-vdsl-dijcsomag.html

Üdv...G.

Hozzászólások

".....a szolgáltató új előfizetőknek kínálja, azaz a korábbi gyakorlattal ellentétben a meglévő ügyfelek kapcsolata nem gyorsul automatikusan."

Szerintem csak új szerződéssel lesz gyorsabb kapcsolatod. Egyébként a cikkben említett "korábbi gyakorlatot" sem értem, mert minden évben (egy éves hűség nyilatkozatom van) nekem kellett kezdeményezni ugyanazon (de már gyorsabb) díjcsomagra váltást.

Nem, meg kell várni a hűség idő lejártát. Nálam a következő volt.
Bementem a helyi T-be és megemlítettem nekik, hogy az a csomag, amit használok (TV reklámból láttam) olcsóbb és így már én is a kedvezőbb díjat szeretném fizetni. Erre a hölgy megnézte mikor jár le a hűségidőm és mondta akkor jöjjek, új szerződést kötünk. Ezt már kétszer "eljátszottuk".

Szerk:
Ha jól tudom magasabb díjcsomagra bármikor válthatsz.

Hmmmm..én ki sem tudnám használni; eléggé valószínű, hogy ezzel inkább csak a torrentezők járnak jól (mondjuk ADSL van jelenleg, eddig nem volt olyan, amire ne lett volna elég a 2megás)...

"-Pedig vegetariánus vagyok; csak növényevő állatokat fogyasztok!"
azenoldalamponthu

6.900,- Ft egy 1280/128-as ADSL-ért.... Vicc! :-(

De tok jo hogy nekem 8mbps, 10k-ert van meg mindig. :D

Nem szivesen lennék kreatív igazgató a t-home-nál. Rengeteg munka van. Nem elég hogy tavaly szeptemberre kitalálták az easy, happy, ... neveket, hogy a t-home-ról ne is beszéljünk, ebben az évben is dolgozniuk kellett a kreatívoknak: alap, családi, ... Ez igenis kreatív meló, mert egy egyszerű ember csak lefordította volna a neveket, és lett volna "könnyű", "boldog", ... csomag. Ebben annyira elfáradtak, hogy a t-home név módosítására nem volt energiájuk.
Komolyra fordítva a szót. Az új nevekre éppen azért volt szükség, hogy a régi előfizetők elérési sebessége ne emelkedjen automatikusan.
Tavaly váltottam t-home happy csomagra, mert kétszeres sebesség mellett egy ezressel kevesebb volt, mint a korábbi kábelnetes csomagom. Már akkor sem volt automatikus a sebesség növelése.
Maga a díjcsomagváltás is megér pár szót. Interneten megrendeltem a díjcsomag váltást. A művelet végén a megrendelés állapota mellett az szerepelt, hogy egy munkatársuk telefonon fel fogja venni velem a kapcsolatot. Miért? Mit akarhat még tőlem?
Izgatottam vártam a hívást. 1 hónapig vártam. Időnként megnéztem a megrendelés állapotát, ott még mindig az szerepelt, hogy majd keresnek telefonon. Az eredeti internet elérésem megmaradt, így nem volt sürgős a dolog. Kb. 1 hónap múlva megugrott az internet sebessége. Ennek megörültem, bár kicsit csalódott voltam, hogy nem beszélhetem egy matávos/kábelnetes/t-homes munkatárssal. Már felkészültem, átgodondoltam milyen kérdéseket tehet fel, az összes eddigi kábelnetes szerződésem és egyéb, ezzel kapcsolatos papírt magamnál hordtam, hátha valami olyan adatra lesz szükség, amit fejből nem tudok. Biztos ami biztos, a személyi adataimat is átnéztem, nehogy hibázzak az interjú során. És mindezt a semmiért.
Már olyan --, később kiderült -- tévképzeteim kezdtek lenni, hogy a lakóhelyemen monopólhelyzetben lévő szolgáltató átlépett a 21. századba. De aztán a dolgok a helyükre kerültek, és maradtak a 20. században. Pár nappal a sebesség megnövekedése után vastag borítékot hozott a postás. Az új szerződés volt benne, két példányban. Ezekből az egyiket alá kellett írni és visszaküldeni. Postán. Hurrrrrrá! Azért arra ügyeltek, hogy ha csak egyszerűen aláírom és visszaküldöm, akkor érvénytelen legyen a szerződés, ugyanis néhány rubrikát üresen hagytak, és ezek nélkül nem érvényes a szerződés. Persze amit oda be kellett írni, azt a szolgáltató is beírhatta volna, de így nyilván izgalmasabb.
Már előre izgulok a következő szerződésmódosítás miatt. Talán most sikerül beszélnem telefonon a szolgáltató egyik alkalmazottjával. Már úgy várom! Biztos ami biztos, megérdeklődöm hogy nem költözött-e el a posta.
Félreértés ne essék, örülök a sebesség növekedésének. Azt is értem, hogy sokan nem foglalkoznak az ilyen típusú hírekkel, így nem tudván az új csomagokról, maradnak a korábbi szerződésüknél, ami alapján abszolút és/vagy relatív értelemben többet fizetnek a szolgáltatásért. És ez a szolgáltatónak igen gazdaságos. De miért kell telefonálni? Miért kell postára menni? Hééé! Már a 21. században élünk!

Engem masnap felhivtak.

"Oh ott van az oldalon tessek megnezni, mindjart megkeresem..kerem varjon"... "Redben".. -tellik az ido- "Hat nem igaz nem talalom, mindjart visszahivom".."Rendben"..-ido- "Megneztem, tenyleg nincs az oldalunkon. Ott nem szolgaltatunk ADSL-t hivatalosan, de majd lesznek uj csomagok" etc etc. Szoval lenyegeben en egy nemletezo elofizeto vagyok, aki attol fuggetlen komoly osszegeket fizet 8mbps-ert. Talan majd ha ismet felfedezik hogy mas varosokban is szolgaltatnak BP-n kivul, akkor talan lesz nekem is 24/4mbps-em amennyi jarna a penzemert. :)

Ami kimaradt:
Az eredeti szerződéskötéskor kaptam egy ügyféljelszót. 4 számjegyűt. Az új szerződés megkötése után akartam valamit a t-home honlapján. Írták, hogy a funkciót csak akkor érem el, ha megadom az ügyféljelszót. Nosza, szerződés elő, ügyféljelszó begépel. :-( Nem jó a jelszó. Gyorsan kiderült, hogy az ügyféljelszó 6 számjegyű. Miért nem tudok erről? Miért nem értesítettek? Miért nem küldték el az új jelszót?
Néhány kattintás, és olvasgatás után kiderült: Ha elfelejtettem (könyörgöm, nem is tudtam soha) a jelszót, akkor azt az ügyfélszolgálaton, személyes megjelenés után tudhatom csak meg. Hát ennyiben maradtunk. Ha majd az ügyfélszolgálat felé járok, és lesz 1-2 szabad órám várakozni, akkor majd megtudom az ügyféljelszavamat. Az ügyfélszolgálatok korábbi átszervezése (értsd: a számuk csökkentése) óta (kb. 2 éve) nem volt dolgom a környékükön. És ez nagyon sokáig így marad, ha nem történik az életemben valami jelentős változás.
Az már egy más kérdés, hogy valaki, valamelyik internetes fórumon (sajnos nem emlékszem melyiken) írt egy horror történetet arról, hogy meg akarta tudni az ügyfélszolgálaton az ügyféljelszavát.

Az a baj, hogy én az ilyen dolgokkal úgy vok, mint pl az autópályákkal... Tök jó, hogy épül, király, meg minden, csak a legközelebbi felhajtó kb 100km -re van. És mire odáig elérek, széthullik a kocsim. Tehát tök jó hallani/olvasni ezt a sok tíz (lassan száz) mbitet, de mit érek vele, amíg nyomorult 1 mbites, helyi kábelTV-s szolgáltató által arany áron mért nettel kell szenvednem!? Konkurencia nincs, színvonal negatív, az árak meg eléggé pozitívak... Inkább máshol is tennék elérhetővé a "normális" internetet, mint hogy vakítják a jónépet a sok mbittel ott, ahol már amúgy is elég jó az ellátottság.

Én úgy látom, hogy a nagyobb szolgáltatók nem nagyon akarnak egymás konkurrenciái lenni. Nagyjából felosztották a piacot, és nem akarnak egymás területére behatolni. Kivételt képez az a néhány terület, ahol korábban több szolgáltató is fejleszteni kezdett (pl. Bp. egyes részei).
A verseny megmaradt a kis szolgáltatóknak. Ami egy kicsit megkeverheti az állóvizet az a mikrohullámú illetve a műholdas elérés, bár ezek általában igényelnek egy kezdeti beruházást az előfizető részéről. És ez sokakat elriaszt.
Egy újabb konkurrenciát jelentett a mobil szélessávú internet és a WiFi megjelenése, amik ugyan Magyarországon még gyermekcipőben járnak, de egyes területeken már valós fenyegetést jelentenek. Ez kényszeríti a nagyobb szolgáltatókat a fejlesztésre.
További fejlesztési kényszert jelent az is, hogy a nagy sávszélesség igényú szolgáltatásokkal (pl. online videó kölcsönzés) nagy pénzeket lehet leszakítani az előfizetőkről. De ennek elengedhetetlen feltétele a sávszélesség növelése. Lesz nagyobb sávszélesség occcccóért, és sokat fizetünk a plusz szolgáltatásokért. Úgy mint a nyomtatópiacon van az olcsó nyomtató (speciálisan, csak a kezdőcsomag részére gyártott mini tonerrel/festékpatronnal), és az első toner/patron vásárlásnál jön a pofáraesés az árak láttán. Szerencse, hogy az internetszolgáltatásnál nincs analógia a ritkán használt toner/patron beszáradására. :-)