Aktivista Lányka (amúgy egész csinos volt :D): -Szeretnéd tudni, hogy milyen sikereink voltak az elmúlt években?
Én: -H'mer miért ne?
AL: -No, hát azt pl. nem tudom, tudod-e, hogy a 4-es 6-os villamost a GP miatt is cserélték le,
mert a réginek túl magas volt a CO2 kibocsájtása.
(Agyam pillanatnyi rövidzárlat után rebootolt)
Én: -Hogy tessék?
AL: -Hát túl magas volt a káros gáz kibocsájtása.
Én: -A villamosnak _nincs_ CO2 kibocsájtása.
Al: -De van.
Én: -De _nincs_.
Al: -De van!
Én: -A villamos elektromotorral működik, a meghajtásához szükséges elektromos áramot a fölötte lévő kábelekből szerzi.
Al (Némi szünet, gondolkodás, szemforgatás után): -Egész biztos vagy ebben?
Én: -Egész biztos.
Omglol, wtf?!
Mikor elbúcsúztunk, kezet fogtunk. Mondom neki, hideg a keze. Azt válaszolta, hogy fázik (a keddi, kora délutáni gatyarohasztó melegben).
Mondtam neki, hogy no lám, hát mégsincs olyan nagy globális felmelegedés...! >:D
Legközelebb megkérdezem tőlük, hogy mit szólnak hozzá, hogy a Balatonban meglehetősen magas a dihidrogén-monoxid szint...
- akion blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 1568 megtekintés
Hozzászólások
Azért nyilván ha energiatakarékosabb az új villamos, akkor nem kell annyi szenet lapátolni az erőműbe, szóval az a "co2 lábnyom" közvetetten ugyan, de itt is jelen van.
--
"Dude, you can't take something off the Internet.. that's like trying to take pee out of a swimming pool."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A villamost hajtó áramot többnyire nem valami megújuló energiaforrásra épülő erőműből veszik ki, úgyhogy van azért ott károsanyag kibocsátás. Csak for the record.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez igaz. De a kijelentés önmagában a villamosra szólt, és nem arra, hogy honnan, milyen úton kapja az áramot.
Te sem füvet, meg szénát iszol a reggeli kakaódba :)
----------------------------------------------------------
"One should strive to achieve; not sit in bitter regret."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te az a fajta vagy, akitől ha megkérdezik, hogy "meg tudnád mondani, mennyi az idő?", akkor azt feleled, hogy "igen, meg", és mész tovább a dolgodra?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A villamosnak -indirekt módon- lehet CO2 kibocsájtása. És ezek szerint többet is fogyaszt(hat):
"A villamos fékezéskor energiát táplál vissza a hálózatba, így fogyasztása elvileg kedvezőbb a jelenleg használt villamosoknál. Azt, hogy a gyakorlatban ez mégsem így van, az ún. segédüzemi berendezések fogyasztása okozza. A fűtés, a szellőzés, a vezetőfülkék légkondicionálója, a rengeteg elektromos berendezés komoly áramfogyasztást jelent, így összességében a Combino várhatóan többet fog fogyasztani, mint a jelenlegi villamosaink. Csak a beépített fűtőteljesítmény eléri a 70 kW-ot."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mint ahogy már előttem is mondták nem feltétlen az a hülye aki hülyének nézi a másikat, speciel az is lehet hogy a lányka valamiért nem akart megbántani :)
régen úgy gondoltam hogy pl az is triviális, (de mégis sokan hát hogy is mondjam.., nem mondom:) hogy az elektromos autó se azért környezetkímélő mert nem püfög, azért csak városkímélő legfeljebb, hanem azért meg már legalább a lehetőség megvan az erőműben megválogatni mi módon termelik meg a zenergiát, de mint ahogy bra említette, itt is van egy olyan tényező ami másik irányba is hat, azaz az akkumlátor előállítása és megsemmisítése/újrafeldolgozása rettentően környazetszennyező, de sok szempont van amiért megérheti a combinónál pl az utasok (kényelme és) szállíthatósága elég fontos ugye, tehát pl két hagyományos villamos lehet hogy már töbet fogyaszt ami uanyi utast szállítana.. a baj csak hogy sokszor minden a végletekig egyszerűsítenek és ez nem feltétlen az aktivisták hibája
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
de ha leall a villamos attol meg az ilyen meg olyan eromu fog mukodni
(de aszem ez mar volt valamerre)
--
>ami belassu, az hirtelen nem benchmark
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Viszont az új villamos gyorsabb, az utasok rövidebb idő alatt érnek célba, vagyis kevesebb szén-dioxidot lélegeznek ki. :))
--
Debian - The "What?!" starts not!
http://nyizsa.uni.cc
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
LOLMAO :D:D:D
--
Charlos
-- http://www.uvegcsont.hu -- / -- http://ganyikaroly.net --
Jól csak a szívével lát az ember. Ami igazán érdekes, az a szemnek láthatatlan. - by A Kisherceg
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
egy erőműre sok villamos van kötve, amikor az egyik áll a másik megy, persze előfordulhat hogy egyszerre állnak, de akkor úgy is áramszünet van, áram nélkül pedig ugye nincs világítás meg net az erőműben, úgyhogy akkor inkább nem is működtetik :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
>ami belassu, az hirtelen nem benchmark
Eppen tejet ittam, amikor ezt a sort is olvastam, es mit mondjak, majdnem kijott a cucc :-)
SPAMtelenul - POP3 spamszuro szolgaltatas
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nemrég olvastam egy hosszú interjút egy emberrel aki az UK-ban az elektromos hálózat stabilitásával foglalkozik, national power reserve vagy mi a halál, azt mondta, hogy pl. egy szénerőmű fogyasztása 90% -ban a terheléstől függ, illetve az erőmű költségeinek legalább 90% -a fűtőanyag, ezért ha arra van szükségük, hogy egy erőmű tartalékban álljon, felfűtve, de ne termeljen, akkor elég, ha ezt a 10% -ot, vagyis kb. az erőmű hasznát kifizetik. Marha érdekes olvasmány, de sajnos nem találom, a wikipedia-ról találtam oda valami dízel generátoros cikkből.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
GP rulz.
Volt egy nagyon gyökér iskolatársam, már akkor is egy idegesítő okoskodó idióta volt, most csatlakozott a Greenpeace-hez, és kapott végre egy olyan témát, amiben kiélheti az agymenéseit... meg persze több száz hasonló feltűnési mániás mindenbebeleszóló dilettánst maga mellé.
Kedvenc kijelentésem tőle: "komoly tárgyalásokat folytattunk az atomerőmű vezetésével annak azonnali leállításáról és bezárásáról, viszont mivel ezt visszautasították, így kénytelenek voltunk a kapuhoz láncolni magunkat"
Érted, KOMOLY tárgyalásokat. Érdekes amúgy, a szénerőműveket valahogy nem bántják....
Kötné magát az összes ilyen vonat elé, aztán rájuk százhatvannal V63-mal. Ezzel végre valóban tennének az emberiségért... legalábbis a génállományt rendesen feljavítanák.
szerk: ismerve a fent említett embert és a GP-s haverjait, inkább az a valószínű, hogy a lányka szentül meg volt győződve hogy a villamosnak kipufogója van amin csak úgy ömlik ki a CO2... olyannal, hogy erőműből jön az áram meg ilyenek, nem nagyon foglalkoznak, csak hogy az erőmű rossz mert atommal megy és az atom rossz...
Azt meg sem érdemes említeni, hogy a légkondícionált, számítógépvezérelt Combino mennyivel fogyaszt egyátalán kevesebbet(????) mint a klasszikus "fapados" Tatra, mert sikítva röhögés lesz :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te most ezert kivonnal egyet azon keves V63akbol amik engedelyezve vannak 160ra? :D Ez pocsekolas!
---
Apple iMac 20"
áéíóöőúüű
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mért kéne? Nemigen lenne olyan baja, ami egy magasnyomású tisztítóval negyedóra alatt ne lenne helyrehozható. :))
--
Debian - The "What?!" starts not!
http://nyizsa.uni.cc
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem pár politikus még a sinekre és összedobjuk a javítás árát a mosáson felül ;-)
--
Elméletileg nincs különbség elmélet és gyakorlat között. Gyakorlatilag van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
elég sokszor véltem úgy az elmúlt években, hogy mit is akarok én pl
IT-ben iskolák meg bizonyítványok, oklevelek nélkül, mármár műveletlen
baromnak tartottam magamat, de most hogy végre megismertem néhány
olyan személyt, aki állítólag azért aktivista, mert tudja is hogy mi
honnan jön, minek hova megy a vége, most inkább úgy látom, ő a tudatlan.
ráadásul ezeknek is van joga népszavazni.
azért nem húzom ki magamat nagyképűen, de egy kicsit másképpen látok
dolgokat, az szentség.
--
Sony Vaio &
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni