Akik bármit megtehetnek

Ma két hírt olvastam. Egyik politika, nem keverem ide. Másik:
http://www.fn.hu/belfold/20090205/sms_re_rajtol_vasutassztrajk/
Komolyan kezdek nem szeretni ebben az országban élni. Láttam erről egy riportot, hogy az idevándorlók igenis tudják értékelni, hogy itt élhetnek, hiszen azért kis hazánkba alapvetően nem annyira rossz élni. Én meg hálátlan vagyok, hiszen ha szigorúan nézem, én is az vagyok. Valahogy úgy érzem, tényleg van egy réteg aki az orrunk elött bármit megcsinálhat az átlagemberekkel. Nekik mindent szabad, nincsenek következmények, nincs semmi. Persze ha én valamit nem úgy csinálok ahogy kéne, máris szétszednek, megbüntetnek, kirúgnak, meggyaláznak, élve eltemetnek.
És most inkább dolgozok tovább, mert hát ugye ez a kötelességem... És kedvem sincs hozzá, pedig érdekes amit csinálok. :-(

Szerk: egy 2008. február 8-i nyilatkozat vége:
"Egészen egyszerűen döbbenet, érthetetlen, felfoghatatlan, ami ebben az országban folyik"
És nem alaptalan nyilatkozta ezt...
:-(

Hozzászólások

"azért kis hazánkba alapvetően nem annyira rossz élni"

Még nem, attól függ persze, hogy mihez képest, meg még sok mindentől, ki tudja, nem vagyunk egyformák. Szerintem alapvetően rossz Magyarországon élni, de még nincs viszonyítási alapom.

Persze felháborító, mármint az amit a VDSZSZ csinál meg a másik is amit nem kevertél ide.

"És most inkább dolgozok tovább, mert hát ugye ez a kötelességem"

Nem kötelező dolgoznod, éhen is lehet halni, úgyhogy ez a te választásod, ne nevezd kötelességnek, a te döntésed, szabad vagy :-D

Sziasztok!

[off]
Valahogy nem ertem azt ami Magyarorszagon zajlok. Szoval az emberek tobbsege munkavalalo arrafelel is. Regen meg a szazad elejen kulonbozo jogokert harcoltak a munkavalalok (pl. csak 48 ora legyen a munkaido, lehessen szakszervezetet alakitani stb.), ezek szvsz. eloremutato vivmanyok voltak. Most ezek a jogok biztositva vannak tobb kevesbbe, de a magyar tarsadalomnak a nagy joletben nem kellenek. Ha egy szakszervezet dolgozik (kepviseli a tagsag erdekei, sztrajkol) akkor egymassal versenyezve jellentkeznek emberek, hogy oket vegyek fel inkabb ok szivesen lemondanak azokrol a jogokrol amiket a munkavalalok eddig elertek. A fenmaradok pedig habzo szajjal felpanaszoljak, hogy ez-meg ez a sztrajk milyen nagy karokat okoz nekik es masoknak.
Mert zavar az barkit is, ha a vasutasok esetleg nagyobb fizetest kapnak? Ha tobb a fizetesuk, tobbet koltenek es ezzel is hozajarulnak a foglalkoztatashoz.
Itt Londonban a ho miatt hetfon kedden leallt minden. A benzinkuton nem lehetet tankolni mert nem jartak a fuvarozok. Az elelmiszerboltok szinten majdnem uresek voltak. A tobbi bolt ki se nyitott. A szemet 5 napja varj, hogy elvigyek. Nem jartak a buszok, es a metro se (Viktoria kivetelevel). Szvsz olyan volt mintha az egesz orszag sztajkolt volna. Megis senkivel nem talalkoztam aki emiat ideges lett volna. Semmi olyan fontos dolga nincs az embernek ami nem erne ra nehany napot, vagy nem lehetne maskep elintezni. Akkor mert kell ideskedni es masok teljesen ertheto celjat, hogy emelkedjen a fizetesuk lehuzni.
[/off]

arkhein

Én egy hangyányi különbséget vélek felfedezni aközött, hogy "sztrájkoljunk, ezáltal gyakoroljunk nyomást a munkaadónkra", és aközött, hogy "sztrájkoljunk, ezáltal gyakoroljunk nyomást a munkaadónkra, valamint szivassuk meg az egyszerű embereket is, lehetőleg ne is kicsit, hanem nagyon" (vö.: random 2-3 órás sztrájkok, nagyközönségnek előre nem bejelentve).

Nezd pozitivan, menyivel kevesebbet kell varnod mintha 4 napig nem jarnanak egyaltalan a vonatok.

Amugy nem kotelezo vasutat hasznalni, jarhatsz busszal, autoval, motorkerekparral. Temerdek valasztasi lehetoseged van. Viszont abbol, hogy tobb ezer csalad eletkorulmenye javulnanak egy esetleges sikeres sztrajk eseten attetelesen mindenki profital.
Netalan azt erzed szivatasnak, hogy elvesznek toled ket orat, amit varakozassal toltesz? Oszinten ha sietsz fizesd meg, ha nem akarod megfizetni, akkor azt is jelenti, hogy nem is olyan surgos a dolgod. Csak rajtad mulik, ez uzlet, es sennki nem kenyszerit hogy a vasut kuncsaftja legyel.

Szóval az én hibám, hogy itt élek? Hallgatóként miből legyen kocsim, motorom? Hogy jussak el Debrecenbe, ha hétköznap 3 busz van csak?

Ha csak a szomszéd városokba akarnék átjutni, akkor kézenfekvő a busz, de ha 60-100-200 km-t kell utazni, akkor nem igen fogsz olyan buszjáratot találni, ami megfelelő időpontokban közlekedik.
--
"my mind had skipped town and left me behind to pay the rent"

> Amugy nem kotelezo vasutat hasznalni, jarhatsz busszal, autoval, motorkerekparral. Temerdek valasztasi lehetoseged van. [...] ha sietsz fizesd meg, ha nem akarod megfizetni, akkor azt is jelenti, hogy nem is olyan surgos a dolgod.

Persze, járhatok akármivel. Ha tudom, hogy holnap sztrájkolni fognak, akkor már eleve a buszállomásra megyek, vagy elmegyek kocsival. De ha szép nyugodtan kiballagok a vasútállomásra, és ott közlik velem, hogy nem tudok utazni, és mondjuk a sztrájk miatt lekésem a vizsgámat, akkor a legkevesebb, hogy elmennek a picsába.

--
Debian - The "What?!" starts not!
http://nyizsa.uni.cc

Nem mondj ilyet! Hisezn a máv dolgozó érted van! Érted dolgozik nap mint nap. Azért nem fürdik, mert nincs rá ideje. Azért nem köszön, mert olyan fáradt! Minden érted van, és Te hálátlan azt mondod, hogy mnejen a picsába? Szép. Hisz joga van sztrájkolni!!! Bármi áron joga van sztrájkolni! Te mint utas nem számítasz.
----
"A hibás logikájú emberek több bűnt követtek el akaratukon kívül, mint a rossz emberek szándékosan."
Bárcsak...

Ha vonatozok, akkor azt Deutsche Bahnnal, illetve nagyritkán SBB-vel teszem. Ennek fényében a MÁV semmilyen szolgáltatását nem tudom pozitívan nézni, sajnos. Nem is beszélve akkor a "nem szolgáltatásról".

"Amugy nem kotelezo vasutat hasznalni, jarhatsz busszal, autoval, motorkerekparral. Temerdek valasztasi lehetoseged van."
Ha az egyébként vonatozó júzer munkába indulás előtt időben megtudja, hogy aznap délután sztrájk lesz, akkor van lehetősége tenni ellene, pl. aznap esetleg autóval menni, vagy a délutánt átszervezni a várható késés miatt, stb. De ha hazainduláskor, a pályaudvaron szembesül vele, hogy a mélyentisztelt szakszervezet megint szarni méltóztatott a fejére, akkor már késő.

"Viszont abbol, hogy tobb ezer csalad eletkorulmenye javulnanak egy esetleges sikeres sztrajk eseten attetelesen mindenki profital."
A MÁV masszívan veszteséges, amit - állami vállalat révén - az adófizetők pénzéből kompenzálnak. Tehát vagy több adót kellene fizetni, vagy valahonnan máshonnan kell a MÁV ablakán kiszórt pénzt elvonni, vagyis a MÁV alkalmazottain kívül mindenki veszít a dolgon.

"Oszinten ha sietsz fizesd meg"
Akinek MÁV-os bérlete van, az már megfizette, mégsem tud utazni.

"ez uzlet"
Üzlet, ami igen szarul megy, és éppen azok finanszírozzák, akiket szivatnak.

LOL

Ugye te autoval jarsz? Mert nem biztos hogy mindenki megengedheti ezt a luxust maganak. Van aki meg egyszeruen nem tud sem autot sem motort sem mas egyebet vezeti, es csak vonat viszi ot a celjahoz. Veluk mi legyen, Dunaba a hulyejevel?

"Oszinten ha sietsz fizesd meg, ha nem akarod megfizetni, akkor azt is jelenti, hogy nem is olyan surgos a dolgod."
1) Siet a franc, de ha adott idore kell valahol lenni, ahol nem jo ha ram varnak (allasinterju, munkahely, korhaz, iskola, ...) akkor nem a legjobb beleszaladni egy ilyenbe. Van ahol ez megoldhato, van ahol nem.
2) Fizesd meg: Oszinten? Orommel megfizetnem a sztrajk alatt 2x-es arat is 1-1 alkalommal az utnak, ha hajlandoak lennenek elinditani egy szerelvenyt, de nem teszik. Meg nincs is kinek fizetni. A gond az, hogy NEM rajtam mulik, altalaban az utas mindig a szenvedo alany.

Tevedes ne essek: en nem vagyok a sztrajk ellen. Felolem annyi penzt kovetelnek es attol, akiktol es amennyit nem szegyellnek, de a minimalis szolgaltatasnak igenis olyannak kellene lenni, hogy ne 2-4-10 orat kessenek a vonatok, hanem mondjuk max haromnegyed orat. Nekem ez a bajom.
--


()=() Ki oda vagyik,
('Y') hol szall a galamb
C . C elszalasztja a
()_() kincset itt alant.

"Viszont abbol, hogy tobb ezer csalad eletkorulmenye javulnanak egy esetleges sikeres sztrajk eseten attetelesen mindenki profital."

Navarjunkcsak. Az, hogy annak a bizonyos "tobbezer csaladnak" ez miert jo, az egyertelmu. Hogy a fennmarado tobbmillio adofizetonek (allami ceg ugyebar) hogy profitalhat ebbol, az azert mar magyarazatra szorul.
Bar egy tippem van: fel kell venni tizszeres tokeattettel short poziciot forintra meg allamkotvenyre, aztan varni az allamcsodot. :)

--
Fontos feladatot soha ne bizz olyan gepre, amit egyedul is fel tudsz emelni!

Te sajnos nagyon nem érted miről van szó...
Londonban a sztrájk (pl metro) előre bejelntett, kiszámítható stb, nem az a cél hogy szívassák azokat akikből élnek. Itt erről van szó. És arról, h senki, de senki egy politikus vagy bárki nem emeli ez ellen a szavát. Lehet csinálni, megtehetik.
Hogy miért zavar az ő sztrájkjuk?! Mert én Magyarországon kapom a fizetésem, és amikor csak a felét kapom meg annak a pénznek amit megkeresek, többek közt azért mert ezeknek gerincteleneknek a fizetését hitelből fizették ki, és azok kamatait én fizetem. Cserébe pontatlan, koszos vonatokon, mosdatlan, neveletlen mávosok szolgáűltatnak, már amikor. És amikor valaki megkérdi, hogy engem ez mér zavar, akkor mégjobban elszomordok. Van még kérdésed?
"Ha tobb a fizetesuk, tobbet koltenek es ezzel is hozajarulnak a foglalkoztatashoz." azilyen mondatokról nem is beszélve...
----
"A hibás logikájú emberek több bűnt követtek el akaratukon kívül, mint a rossz emberek szándékosan."
Bárcsak...

Az allam hiteli, es a vasutasok fizetesemeles kozti kapcsolatott koltoi felnagyitasnak erzem. Magyarorszag Bethlen ota hiteleket vesz fel, hogy mas hiteleket viszafizessen belole.

Miert gondolod, ugy hogy a vasutasok beloled elnek? Szerintem abbol elnek hogy dolgoznak.
Barmilyen ceg nyereseges vagy veszteseges voltarol nem a munkavalalok hanem a vezetoseg tehet. Egy valtokezelo feladata, a valto kezelese. Az atlagos munkavalalok alapvetoen egy szuk teruletert felelnek, ami nem fugg ossze a nyereseggel. Nem nagyon hallok olyan hangokat, hogy a magyar vasuti dolgozok hibajabol vonatbalesetek tortenenek. Ebbol azt a kovetkeztetest vonom le, hogy ok a feladatukat ellatjak.

Minden cegnel letezik egy hierarchia, ahol a legfeleul a tulajdonos all. Nonszensznek erzem hogyha egy tulajdonos elegedetlen a ceg eredmenyeivel kozvetlenul a munkasokat veszi elo. O nincs benne a napi munkamenetben, szakmailag sem kepzet igy nem tudja megitolni az egyes dolgozok teljesitmenyet. Ha problemaja van egy tulajnak akkor a vezetosegget szokta elovenni, es a vezetoseg dolga lefele vegrehajtani a szugseges valtoztatasokat.

Egyelore meg van kulombseg Del-Amerika es Magyarorszag kozot. De csak addig amig a munkavalaloknak vannak jogaik.

Miert gondolod, ugy hogy a vasutasok beloled elnek? Szerintem abbol elnek hogy dolgoznak.
Hát, egyrészt aki utazik a mávval, az láthatja, hogy nem (sokat) dolgoznak. Másrészt a máv állami vállalat. Azaz, abból a pénzből fizetik, amit én adóként befizetek. Tehát, közvetve, de mégis belőlem élnek. És ezért cserébe kapom a sztrájkot, amikor nekik éppen tetszik. Atomot nekik...

Oszinten en nem hiszem, hogy tobbet dolgoznek mint egy MAV-os, ez a normalis. Ha anyire irigyled oket akkor jelentkez te is a vasuthoz, a lehetoseg nyitva all. Ha meg se elsz ezzel a lehetoseggel, akkor az azt jelenti, hogy megse tetszik anyira ez a munka, igy fizesd meg hogy valaki elvegzi helyeted. Masreszt a munkat a vezetosegnek dolga szamonkerni nem a tulajdonosnak. A tulajdonos a vezetoseget szokta szamonkerni.

Normalis vallalatnal a tulajdonos nem befizet, hanem kivesz a cegebol. Hogy ez a MAV-nal nincs igy az a vezetoseg hibaja.

Irigyellek, h nem dolgozol napi 4 órát sem. Amúgy én speciel nem szeretnék mávos lenni, először is mert nincs kapcsolatom, másodsorban rendszeresen fürdök, ápolom magam, udvarias vagyok néha, vannak életcéljaim és szeretem a kihívásokat.
----
"A hibás logikájú emberek több bűnt követtek el akaratukon kívül, mint a rossz emberek szándékosan."
Bárcsak...

Jó, hát ha úgy vesszük, éljen a sztrájkjogával, az meg megint más kérdés hogy egy ennyire veszteséges állami cégnél adófizetői szempontból sem támogatjuk a fizetésemelést, főleg ha úgy sztrájkol, hogy a lehető legjobban kitoljon az utassal. Valamint azt képzeljük, hogy évi 170 mrd (=kiadások 3/4-e) támogatás egy csöppet sok erre a minősíthetetlen színvonalon szolgáltató szociális foglalkoztatóra, akkor is ha személy szerint nem használjuk, illetve pláne akkor.

Jajj nekem... hat nem tudom hogy hol elsz, de azt igy nagyjabol sejtem, hogy vagy nem Magyarorszagon, vagy nagyon a fejedre szokod huzni a paplant.

1) Valoban a fizetesukbol elnek. Viszont a tomegkozlekedes alapvetoen nem profitalo vallalkozas, noha a kepessege megvan ra hogy profitot termeljen. Ez nem csak nalunk, a vilagon mindenutt igy van: a kozlekedesi vallalatok azon igyekeznek, hogy nullas evet zarjanak, vagyis hogy mininmalis veszteseggel uzemeljenek. Ennekokan minden tomegkozlekedessel foglalkozo ceg tobb-kevesebb allami tamogatashoz jut, tekintve hogy kozerdeku feladatot latnak el.

2) Valoban, a munkavallalo feladata munkajanak megfelelo vegzese. Namarmost, a MAV eseteben errol nem igazan van szo. Tenyleg nem tudom, mennyit jarsz vonattal, de sok vonat koszos, budos, rongyos, a vasutallomasokrol szo se essek. Meg a nagyvarosokban hellyel-kozzel elviselheto a helyzet, de a kisebb allomasokert nem vallalnek felelosseget.
Ezen felul tortentek vonatbalesetek kimondottan vasutasok hibajabol is, hogy ezek szama nem tul feltuno, az talan annak koszonheto, hogy minden vasuti rendszert igyekeznek tobbe-kevesbe bolondbiztossa tenni, tobszoros ellenorzesekkel, kozpontilag ellenorzott indulasi/erkezesi idokkel.

3) Arrol nem beszelve, hogy a ceget valoban a tulajdonosok vezetik de a ceg feladatat alapvetoen a munkavallalok vegzik el, nem pedig a vezetoik. En meg egyszer nem lattam a MAV soros elnoket valtot szerelni, ugyanigy nem lattam a marketingmenedzsert vonatot takaritani, mert nem ez a dolguk. Amugy meg altalaban a cegek ugy mukodnek, hogy ha valami nem jol mukodik, akkor a felsovezetok eloveszik az alsovezetoket, az alsovezetok a brigadvezetoket, a brigadvezetok meg a munkavallalokat. Valo igazad van, a felsovezetok nem kozvetlen a munkasokat hordja le, csakhogy a dolog gorgetegszeruen halmozodik. Ugy gondolom, hogy ha egy vallalat nem jol vegzi a feladatat, akkor ott valahol valaki felelos, es ez nem feltetlen Julika, az elnok titkarnoje.
--


()=() Ki oda vagyik,
('Y') hol szall a galamb
C . C elszalasztja a
()_() kincset itt alant.

Mi értelme van annak, hogy az emberek ingáznak össze-vissza? Azon kívül, hogy pénzt keresnek, mi értelme van? Durva, hogy ilyen lett a világ (ilyenek lettünk). Az országban sokminden koszos, büdös, rongyos. Olyan, mintha kínai ötlet (gyenge másolat) alapján készült kínai gyártmányú kínai holmikból állna az ország és az emberek. Szerintem a vonatok nem koszosabbak, mint bármi más.

:)

Miota jogod vasutal kozlekedni? En nem tudok egy torvenyt se ami ezt eloirna. A vasutal mint ugyfel allsz kapcsolatban, amit barmikor felbonthatsz. Senki nem kenyszerit, hogy igenybe vedd vagy ne vedd a szolgaltatasaikat.

Viszont a sztrajkhoz valo jog a 1989. évi VII. torveny biztositja.

http://szombathely.hir6.hu/cikk/25762/081218_az_ombudsman_a_kozlekedesi…
Akkor jogászkodjunk...
"A miniszternek írt levelében a biztos arra is utalt, hogy a tömegközlekedési dolgozók általános sztrájkja esetén sérülhet a jogbiztonság és az utasok szabad közlekedéshez való alkotmányos alapjoga. A jogi szabályozás hiányosságai miatt ugyanis az elégséges szolgáltatás meghatározására hivatott feleknek nem áll érdekében a megállapodás - mutatott rá."

----
"A hibás logikájú emberek több bűnt követtek el akaratukon kívül, mint a rossz emberek szándékosan."
Bárcsak...

Hogy felvegyema a kesztyut :) Ez csak egy ombudsmani velemeny nem bir torvenyi erovel. A sztrajkjog pedig igen.

A sztrajk lenyege kart okozni a vallalatnak, hogy ezek elkerulese erdekeben javitsa a jutatasokat es/vagy a munkakorulmenyeket. Ha meggondold a MAV eseteben ez a karokozas csak ugy lehetseges, ha az ugyfeleket nem szolgaljak ki. Barmi ami csokenti a karokozas nagysagat, lenyegeben szvsz a sztrajk jog korlatozasa.

Igazabol ez politika (nem is tudom mit keres a hup-on). Minden politikai tevekenyseg jogosagat a tamogatok aranya hatarozza meg. Ha egy munkavalalok nem erzik ugy, hogy eredmenyes lehetne a sztrajk akkor ugyse csatlakoznak, igy elhal. Ugy is elhalhat ha kulso nyomas (mondjuk tarsadalmi van a szakszervezeten). Viszont az eredeti felvetesem pont erre iranyul. Mit nyerunk vele, ha nyomas ala helyezuk a szakszervezeteket es megbeklyozuk oket. Tarsadalmi szinten szerintem semmit mert lemondunk egy fontos jogunkrol.
Kerlek vilagosics fel mit nem latok es mi a tarsadalmi elonye annak ha nincs sztrajk.

> A sztrajk lenyege kart okozni a vallalatnak, hogy ezek elkerulese erdekeben javitsa a jutatasokat es/vagy a munkakorulmenyeket. Ha meggondold a MAV eseteben ez a karokozas csak ugy lehetseges, ha az ugyfeleket nem szolgaljak ki.

Nem igaz, például ha a jegypénztárosok és a jegyvizsgálók sztrájkolnának, vagyis nem adnának el jegyet és nem ellenőriznék az utasok jegyeit, az sokkal nagyobb kárt okozna a cégnek, az utasok érdekei pedig egy szemernyit se sérülnének, sőt...

--
Debian - The "What?!" starts not!
http://nyizsa.uni.cc

Na itt lenne szükség szervezettségre, meg arra, hogy valaki összefogja a dolgokat és kommunikálja a dolgozók felé. Ha a mozdonyvezető, a váltókezelő meg a kerékkopogtató is tisztában van vele, hogy most ők dolgoznak ugyan, de a rendszer (cégvezetés számára) legérzékenyebb pontja áll, szerintem még mosolyognának is a bajszuk alatt.

--
Debian - The "What?!" starts not!
http://nyizsa.uni.cc

"Ez csak egy ombudsmani velemeny nem bir torvenyi erovel."
Nem mondtam ilyet.
"Barmi ami csokenti a karokozas nagysagat, lenyegeben szvsz a sztrajk jog korlatozasa." Értem. tehát a legfonotsabb jogunk a sztrájkjog. fasza.
Én csak annyit írtam, hogy elolvastam két dolgot, és nagyon elszomorított. Hogy ezt így meg lehet csinálni. Hosszabban is belemehtnék, akkor már tényleg politika lenne. Egyszerűen betelet a pohár nálam. Egyszerűen nem hiszek a jövőben. Nem mondtam, h nem kell sztrákjog. Pl a malév sztrájk idején többször is repületem, és egyetlen egy rossz szót sem szóltam. Másrészről, irreális követelésekkel előállni, direkt kicseszni azokkal akik eltartanak, az pofátlan, és undorító dolog. Persze szerintem. A kérdésedre egyrészről már válaszoltam, teljesen konkrétan meg nem fejtem ki, látszik, hogy nem lehet ezt megérteni egy londoni irodából, jó fizetésért, rendes tömegközlekedési lehetőségekkel. Menj hógolyózni, én meg majd valahogy eljutok holnap Pestre, és izgulhatok azért, hogy járjanak a koszos, büdös vonatok, a nem különb mávosokkal.

----
"A hibás logikájú emberek több bűnt követtek el akaratukon kívül, mint a rossz emberek szándékosan."
Bárcsak...

Elsőforrásból tom, h Leedsben ma még havazott...
Lucsok az már nem olya jó.
Meghallgatom én mindenki véleményét, mivel sokat lehet belőle tanulni. annyi volt a bajom, h rádöbbentem a kis magyar valóságra, és beleszomordtam. Ez van.
----
"A hibás logikájú emberek több bűnt követtek el akaratukon kívül, mint a rossz emberek szándékosan."
Bárcsak...

"A miniszternek írt levelében a biztos arra is utalt, hogy a tömegközlekedési dolgozók általános sztrájkja esetén sérülhet a jogbiztonság és az utasok szabad közlekedéshez való alkotmányos alapjoga."

Elnezest kerek, de valamit tisztazzunk. Ugyan en nem vegeztem jogi iskolat, az azonban megis tudni velem, hogy az alkotmanyos alapjog erosebb a torvenyadta jognal. Marpedig ez minkenkire ervenyes, meg a sztrajkolo MAV alkalmazottakra is.

Megegyszer tehat: senkinek, a vilagon nincs senkinek nincs magaval a tennyel baja, vagyis hogy sztrajkolnak. A vitas kerdes itt a hogyan.
Ugyan nem tudom, csak hallottam hogy ez kulfoldon hogy mukodik, de azert megkerdeznem: kulfoldon megis hogyan lehet ezt sokkal-sokkal kulturaltabban megoldani, itthon miert nem? Vagy ott eroszakkal korlatozzak a sztrajkjogot a csunya vezetobacsik? Es ezellen miert nem lazadt fel senki? Miert van olyan erzesem, hogy ez tipikus hungarikum?

Csak hogy tudd: nem csak sztrajkjog letezik, hanem sztrajktorveny is, mely pontosan specifikalja az elegseges szolgaltatas fogalmat a sztajk ideje alatt. Ez ugyan cegtol es munkakortol fuggoen valtozo, azonban az mindenkeppen le van rogzitve torvenyben, hogy az adott szakszervezetek kotelesek az elegseges szolgaltatast specifikalni sajat hataskorukben, es azokat elfogadtatni az allammal, valamint az erdekvedett munkavallaloik koreben betartatni.
Nyilvan az allamnak is van felelossege abban, hogy az elfogadott elegseges szolgaltatas merteke korulbelul a banyabeka feneke alatt kezdodik, am ez ketoldalu dolog, a specifikaciot ugyanis a szakszervezetek irjak a foglalkoztatoval egyeztetve.
--


()=() Ki oda vagyik,
('Y') hol szall a galamb
C . C elszalasztja a
()_() kincset itt alant.

58. § (1) Mindenkit, aki törvényesen tartózkodik Magyarország területén - törvényben meghatározott esetek kivételével - megillet a szabad mozgás és a tartózkodási hely szabad megválasztásának joga, beleértve a lakóhely vagy az ország elhagyásához való jogot is.

Szvsz ez csak nagyon elorteteten illik ra a vasutassztrajkra. Mivel egyreszt van alternativ kozlekedesi lehetoseg, masreszt tevolegesen senki mozgasszabadsagat nem korlatozzak (nem lancoljak hoza a sinekhez :-) Egy ketoras sztrajk eseten meg plana tulzasnak erzek ilyen indoklast.

Kulfoldon szvsz:
1: Nem idegbetegek az emberek.
2: Sok evetizedes gyakorlatuk van a sztrajkok toleralasaban. Egy osznepi francia sztrajkhullam (de egy szimpla Londoni havazas is ) sokkal nagyobb kozlekedesi fenakadast okoz, mint amire a MAV valaha is kepes lesz.

A sztrajktorvenyben a kovetkezo egyetlen mondat szerepel az elegseges szolgaltatasrol:
4. § (2) Annál a munkáltatónál, amely a lakosságot alapvetően érintő tevékenységet végez - így különösen a közforgalmú tömegközlekedés és a távközlés terén, továbbá az áram, a víz, a gáz és egyéb energia szolgáltatását ellátó szerveknél
-, csak úgy gyakorolható a sztrájk, hogy az a még elégséges szolgáltatás teljesítését ne gátolja. Ennek mértéke és feltételei a sztrájkot megelőző egyeztetés tárgyát képezik.

Pont es ennyi. Igazabol ez csak a targyalas szugsegeseget, es megegyezes eseten az elegseges szolgaltatasok tiszteletben tartasat irja elo.

Neked is megismetlem a korabban feltett kerdest. Milyen tarsadalmi haszon szarmazik abbol, hogy korlatozuk barmilyen sztrajk sikeret?

Külföldön szvsz nem meglepetésszerűen lépnek sztrájkba, hanem igyekeznek a sztrájk miatt a lakosságot ért kényelmetlenségeket minimalizálni.
Belföldön meg igyekeznek a lakossággal a lehető legjobban kibaszni.

Azt kellene már észrevenned, hogy lehet úgy is sztrájkolni, hogy az a lakosság, akinek az adójából az egész mávos pénznyeldét gaskóstól-sztrájkolóstól finanszírozzák, ne szopjon a kelleténél többet, de ezek _nem_ úgy csinálják.

Pont és ennyi.

Ez csak egy ombudsmani velemeny nem bir torvenyi erovel. A sztrajkjog pedig igen.
Igen, a sztrájkhoz joguk van, a sztrájkot megengedi ugyebár a sztrájktörvény. Viszont ez nem csak jogokat ad (azt, hogy lehet sztrájkolni), hanem kötelezettségeket is előír: ez lenne például az elégséges szolgáltatás biztosítása. És ez az, amit a mávnál sztrájkolók nem tartanak be, nincs elégséges szolgáltatásról megállapodás, akkor viszont hogyan élhetnek a jogukkal, ha a vele járó kötelezettségeket nem tartják be? És ez lehet a sztrájkjog korlátozása, viszont nézzük a másik oldalt, az utast: neki is vannak jogai, és azokat nem írhatja felül a sztrájkjog. Márpedig itt akár alkotmányos alapjogok is sérülhetnek, ami pedig a sztrájkjog felett áll, sokkal felette.
Ami pedig a sztrájk mértékét illeti, éppen a vasúton lehetne okosan szabályozni a sztrájkot: először csak 5-ből 1 vonat marad ki, aztán 2 stb. Ez időt adna az egyezkedésre, és az utasok sem lennének teljesen kiszolgáltatva. Szerintem egy szolgáltató vállalat nem engedheti (engedhetné) meg magának, hogy azokat hozza kiszolgáltatott helyzetbe, akikből él. Ha lenne konkurense, akkor nem tudnának így poénkodni a vdszsz-nél a sztrájkkal.

Én nem értem ezt az országot.
Ennek a sok szerencsétlennek a helyére nem találnak olyan embereket, kik dolgoznának is? Mert van olyan is...csak nem a vasúton.

kötöjelkötöjel
Pedig ez nem az! - lécinetámagy! - ervéó

Bár fentebb nem látok tőled semmit, de:
Próbálj meg a versenyszférában <1000 fős cégnél sztrájkolni.
Miközben cca. 30 k munkahely szünt meg fél év alatt, ezek a szerencsétlenek azzal vannak elfoglalva, hogy a maradék dolgozói réteggel + diákokkal b..sszanak ki.
Miért várják el ezek után a társadalom támogatását? Őszintén?
NEM nekik van joguk háborogni. Majd akkor verje a nyálát mindegyik, mikor elvitték a feje fölül a kéglit, mert kaspó úr jól elintézte, hogy a vezérkar ne számítson a munkájára a továbbiakban.
Olyan összeget követelnek (250k.), ami vagy:
-mindannyiunknak jár
-vagy senkinek sem.

Sajnáljuk a vezérigazgatótól a fizut? Igen? Jogos. Gaskó vajon minimálbért kap?

kötöjelkötöjel
Pedig ez nem az! - lécinetámagy! - ervéó

Most megpróbálok politizálás mentesen erre érdemben válaszolni, remélem sikerül ( ha nem akkor trey nyugodtan törölje a postot )
Na szóval.. Az a baj, hogy ez hiába tűnik egyszerű kérdésnek, de mégse az. Első körben jön az, hogy a választási lehetőségek között csak olyanok vannak, akik lényegében szintén nem tennének többet, hanem örülnének, hogy más zsebe helyett az ő zsebébe megy a pénz. Olyan, hogy valaki elhatározza, hogy most 1 előre kidolgozott programmal helyre teszi az egészet alapból reménytelen, mert a nagyobb befolyással rendelkezők már akkor átharapják a torkát ( képletesen ) amikor a legkisebb publicitást megpróbálja elérni. Tehát az, hogy mást ültetünk oda, aki helyrehozza alapból reménytelen.
A másik lehetőség, hogy az egész bagázst kidobjuk a francba, és 0ról elkezdünk mindent az elejétől, de akkor megint ugyan ott lennénk, mint 56-ban, hogy lényegében hozzáértés nélkül megpróbáltak irányítani, és tényleg építeni valamit.. Már az elején is problémás volt, de mára azért szerintem elég jól látjuk az eredményt: "Bughalmaz" az egész szabályrendszer, csupa hibával és értelmetlenséggel.. Ráadásul olyan iszonyatosan agyon van bonyolítva és csűrve csavarva, hogy normálisan megérteni nagyon nem is lehet.. Ergo ez se nyerő ötlet..

Sajna ahogy nézem a magyar ember ilyen, és már régóta tudjuk, hogy maximum akkor lesz itt tényleg valami komoly összefogás, amikor iszonyat nagy pác lesz ( akkor persze már vagy túl késő, vagy iszonyat nagy ára lesz ). Addig nem hiszem, hogy nagy esély lenne a változásra ( ha megnézzük, akkor a jelenlegi szituáció a vezetői rétegnek teljesen megfelelő.. Ők kapják a vezetői fizut, aztán szép csöndben elmennek majd nyugdíjra.. Az hogy az után már mi lesz azzal, amit eddig elvileg ők igazgattak már nem izgatja.. Addig meg csak ki kell bírni valahogy. )

Amúgy ahogy nézem azért máshol se jobb a helyzet. Az angol kollégák is idiótának tartják a vezetői réteget ott is, ugyan úgy problémáik vannak, ugyan úgy probléma a magas munkanélküliség, az ország helyzete stb..

.Már én is csak reménykedek, hogy cask a pesszimizmus beszél belőlem..
____________________________________
Az embert 2 éven át arra tanítják hogyan álljon meg a 2 lábán, és hogyan beszéljen... Aztán azt mondják neki: -"Ülj le és kuss legyen!"..

"Sajna ahogy nézem a magyar ember ilyen, és már régóta tudjuk, hogy maximum akkor lesz itt tényleg valami komoly összefogás, amikor iszonyat nagy pác lesz ( akkor persze már vagy túl késő, vagy iszonyat nagy ára lesz ). Addig nem hiszem, hogy nagy esély lenne a változásra ( ha megnézzük, akkor a jelenlegi szituáció a vezetői rétegnek teljesen megfelelő.. Ők kapják a vezetői fizut, aztán szép csöndben elmennek majd nyugdíjra.. Az hogy az után már mi lesz azzal, amit eddig elvileg ők igazgattak már nem izgatja.. Addig meg csak ki kell bírni valahogy. )"
:-(
----
"A hibás logikájú emberek több bűnt követtek el akaratukon kívül, mint a rossz emberek szándékosan."
Bárcsak...

MAV-ot beszuntetni, felszamolni, helyet behinteni soval! Ez igy nem szolgaltatas! Akkor mar inkabb szuntessek meg, aztan palyaztassak meg a magyarorszagi kotott-palyas kozlekedest.
--
Bárki aki aritmetikai módszerekkel akar előállítani egy véletlen számot, az a bűn állapotában leledzik.