:: Sultan of Swing ::

Hozzászólások

Ebben az egész fórumtémában ez a legjobb.

Arra kíváncsi lennék, hogy hogy szólna háttérzene nélkül, csak a gitár és az ének, illetve ha egy harmadik oszloppal megcsinálnák az orgonát, akkor a három együtt mit adna.

Illetve az érdekelne, hogy az akkordok arpeggio-s felbontása mellett tudna-e a bal torony akkordokat egyben is játszani, ahogy a dal közepén kellene. Szóval kíváncsi vagyok, ha nem csak ráküldenek egy adott frekvenciás jelet, hogy egy adott hangot játszon, hanem mondjuk egy monó hangfelvételt egyszerűen rátolnának, akkor mi lenne. Persze lehet, hogy nem lehet akármilyen hullámforma, meg satöbbi, és ezért nem menne ilyen egyszerűen. Vagy csak egyszerűen szarul szólna :-D

Hogy stílusos legyek: Can't get no antidote for blues (DireStraits: One World)

Voltam egyszer egy jazz klubban Saint Luisban, phuuuu - nevesincs zenészek, fergetegesek voltak!

Gyorsan itt egy rocklady from bjudapest:

https://www.youtube.com/watch?v=4WqAe7e_H5o

Fogorvos a lyányka.

> Sol omnibus lucet.

Az az igazság, h én férfi gitáros esetében visszataszítónak találom ahogy rájátszik az elektromos gitár fallikus jellegére az ejakulációs grimaszaival, azonban egy hölgy esetében ...hát sehogy se tudom a dolgot értelmezni.
De amúgy kellemes hallgatni, biztos tehetséges ...és még csinos is.

Izé... mi van?

Tudsz példát mutatni akár férfi, akár ezen lány esetében, ahol ez történik?

Csak mert fogalmam sincs, mi lehet az ejakulációs grimasz.

Megnéztem ezt a lányt, csak az tűnt fel, hogy meglepően táskás a szeme, idétlen nevet választott magának, de egyébként elég ügyesen eljátszotta a dalt. Nem modnom, hogy minden tetszett, amit láttam és amit hallottam, de konkrétan nem tűnt fel a gitár fallikus jellegére rájátszás.

Bocsi, persze viccelek! Ebben a kultúrkörben kevésbé vagyok tájékozott - éppenséggel lehetnek jobb példák is-, de világröhejnek pl. GNR Mehet az anál a taton c. számában Slash onanizál egyet:
https://www.youtube.com/watch?v=S__sXHkHaYM
(mondjuk ez a gdanski performance úgy komplette elég lapos maradt; a 2016-os philadelphiai felvétel volt a tuti, de azt törölték;a rioi felvétel is muris - itt egy picit bele is szédül a markolászásba: https://www.youtube.com/watch?v=41YV5Rj1QK4)
Ettől eltekintve fülbemászó és szerethető a dallam, már csak ezért is mert ez egy zongorás darab. Evgeny Alexeev "össze is foglalta": https://www.youtube.com/watch?v=obfJITi5lJ4 (2. perc után a bal kéz eléggé elszabadul ;-O)

Elnézést mindenkitől, aki ezt az együttest kedveli, de kifejezetten idegesítőnek találom az énekes hangját. Emellett hamisnak is tűnik, de ez már részletkérdés.

A kérdésre visszatérve, nem tiszta, hogy a bal kéz mozgását vagy az arckifejezést kifogásolod.

Ha az arc, ezen a lapon van egy érdekes videó: https://www.masterclass.com/classes/carlos-santana-teaches-the-art-and-… 1:10 körül beszél az arcról. Persze más kérdés, hogy valaki beleéli magát, és élvezi vagy erőlködik, azért vág pofát, vagy mint a magyar kislány valamivel feljebb, aki kb. utánozza a nagyokat és szinészkedik.

Kicsit elbeszélünk egymás mellett. A bal kéz a [z egyébként jó képességű] zongoristára vonatkozott, aki feldolgozta a GNR dalt. De kb az egész zenekari kíséretet a bal kézzel próbálta lekövetni a jelölt résznél - ami így felettébb kapkodósra sikerült.
Ha csak azért sem tudunk valamiért ráhangolódni arra a humorra ami mentén próbálom kifigurázni az elektromos gitározásnak nevezett performanszot és mindenképp komolyan akarjuk venni a kérdést, akkor általánosságban elmondható, h a magas kultúrában is gyakorta élnek a zenészek az önszuggesztió eszközével ill. a beleéléssel. Sőt, nem kizárt h az egyik legnehezebb dolog a zenész életében "[el]viselni" és közvetíteni egy darab "súlyát" (értsd: az érzelmek impulzivitását és a gondolatiság mélységét) és ez megjelenik az előadó arcán is. Amikor tanul valaki egy darabot, vagy az előadásra készül és próbál akkor um. benne él a darabban, ami lehet deprimált vagy lelkesítő stb. a vele való intenzív foglalkozás erőteljesen kihat az zenész hangulatára is ezen időszak alatt. A szerzett impressziók megértése, átélése, elmélyülése nagy mértékben hozzájárul később a hiteles előadáshoz. Rövidre zárva: ez mint eszköz abszolút érvényes, de mint cél a színpadi showhoz teljesen röhejes és sekélyes. Pontosan erre a röhejességre és sekélyességre akartam utalni az elektromos gitározás kapcsán a fallikus jelleggel és az ejakulációs grimasszal.
De pl. egy prímás esetében is ez a helyzet, ha nagyon rájátszik a grimaszokkal - azt megérzi/észre veszi a[z értő] közönség.
Viszont egy másik topikban nemrég szóba került Glenn Gould, aki zongorista létére extrém módon még énekelte is a dallamot, és ezt az éneklést a hangmérnököknek kellett valahogy utólag eltüntetni a felvételekről (kevés sikerrel). Ez sztem megint más. Ő csak ilyen átszellemült állapotban tudott zenélni - és ez nem [üres] póz volt, vagy valami színpadias klisé.

Végignéztem néhány szörnyűbbnél szörnyűbb felvételt...
Bár gitározni nem tudok, de hallottam eleget.
Az öregségnek ehhez semmi köze. Csak az a kérdés, hogy időegység alatt meg tud-e szólaltani elegendő hangot - ami ehhez a számhoz elengedhetetlen. (Tegyük fel, el is találja őket! ;))

Ha eltekintünk Knopfler koncertfelvételeitől, akkor pl. Szűcs Antal Gábor előadásában sokkal jobban szól ez a szám, mint az eredeti lemez.

Kicsit más stílus, de ezeket nézd meg és megérted mire gondolok:

Eredeti: https://www.youtube.com/watch?v=J91ti_MpdHA
Alicia Keys ... számos díjat nyert, köztük tizenöt Grammy-díjat, tizenhét Billboard Music Awardot és három American Music Awardot

Utánzat: https://www.youtube.com/watch?v=S7A9WncZ9WY
Szintén énekes, zeneszerző, de legyen meglepi!

Ilyen nekem is van:

pl. itt az eredeti: https://youtu.be/uk_wUT1CvWM nem rossz.

de itt van ez a változat, ami megmutatja, milyennek kellett volna lennie az eredetinek: https://youtu.be/JWJ1__BM7XM

vagy itt van ez a változat, ami a kedvencem ebből a dalból: https://youtu.be/xtUDKKC7n8E

Szerkesztve: 2019. 11. 03., v - 23:03

Nekem a Sultans of Swingről mindig ez jut eszembe: https://www.youtube.com/watch?v=cJwJ11-pmxg

Knopfler amúgy is egy rendkívüli zenész, de ez valami csodálatos, szerintem. És egy jó példája annak, hogy nem kell "sok hangot" játszani ahhoz, hogy valami kiváló zene legyen.

Egy az eredeti témához is kapcsolódó feldolgozás: https://www.youtube.com/watch?v=CLJHX5yaum. A - egyébként a srácot (Miguel Montalban) érdemes hallgatni, sok más nagyon jó feldolgozása van, és a saját dalai is egész jók.