Paint helyettesítő

Fórumok

Mondjatok jó, Paint helyett használható eszközt a gyereknek. Amin túl vagyunk:

- Gimp: a feladathoz túl van bonyolítva (jelenleg épp madáretetőt akarunk rajzolni)
- OOo Draw: bizonyos dolgok agyament bonyolultnak tűnnek benne (pl. hogy a bánatban lehet egy sima pöttyöt kirakni a képre; vagy rábeszélni, hogy ha kiválasztom a téglalaprajzolást, akkor az első téglalap után ne váltson vissza kijelőlés módra, hanem rajzolhassam simán a következőt)
- gpaint: nincs benne pl. visszavonás, és nem találtam objektumkijelölést - e miatt mondjuk felrakok egy négyzetet, és utána max kiradírozni tudom, és újrarajzolni, ha máshova akarom arrébbrakni
- xpaint: kb ugyanez, de itt legalább kicsit több minden érhető el a nagyon fapados felületen
- TuxPaint: hányinger a felülete, ezt az én kölyköm már nem veszi be (de elhiszem, hogy 6 éve jó lett volna neki); plusz itt is elég reménytelennek tűnt néhány "alap" funkció elérése
- Inkscape: a fordítási igénye visszariasztott (Boost, GtkMM, GtkSpell!, stb - OK, FreeBSD-n)

Ami kéne: téglalapok/ ellipszisek (knkrétan körök, de ez már megoldható :-) ) / vonalak / pontok rajzolása, "objektum" kijelőlés, művelet visszavonása, színezés, *esetleg* objektum másolása (téglatest "3D-s" képe egyszerűen), radír - és persze valami emberi formába mentés lehetőságe (bár a végeredményt nyilván NetPBM-mel, IM-mel, XV-vel, stb -vel már át tudom alakítani). Ami jó lenne: ha GTK-t (és nem Gnome-ot) igényelne, esetleg Java-t, estleg Qt3-t (és nem KDE-t) - és mondjuk ezen iszonyat funkcióhalmazhoz nyilván nem baj, ha nem kell gigákat letöltenem/fordítanom, de ez a része már nem-oszt-szoroz.

Hozzászólások

kolourpaint

az inkscape sem rossz, de az vektoros rajzolóprogram

szerintem itt inkább inkscape fog játszani, az objektumkijelölés igénye arra utal, hogy vektorosra van szükség.. Tehát én biztos megnéznék párat ebből a gyűjteményből. Így kinézet alapján némelyiknek nemis sok szerintem a függősége:)

—-—-—
int getRandomNumber() {
	return 4;//szabályos kockadobással választva.
}		//garantáltan véletlenszerű. xkcd

én olyankor úgy vélem, nem objektumot jelölök ki, hanem pixeleket — legalábbis megnézem, ahogy csak úgy fogsz és arrébbraksz mondjuk egy háromszöget (a környzetetét megváltoztatni nem ér, a külön layer használata minden objektumhoz pedig nem kicsit memóriaigényes;))

—-—-—
int getRandomNumber() {
	return 4;//szabályos kockadobással választva.
}		//garantáltan véletlenszerű. xkcd

Pl. az OOo draw ilyen szempontból teljesen jól működik. rákattintok a téglalapra, átméretezhetem, pakolászhatom - csak a fent említett hülyeségek ne lennének vele. (Layer-t azt se tudom, kezel-e.)

Persze hülye vagyok, hisz a Draw is vektoros :-) (És megnéztem, a help-je szerint kezel rétegeket.)

Dia esetleg?
Bar nem kifejezetten rajzoloprogram, ugy vettem ki, hogy neked inkabb az objektumokat ismero vektoros, es nem a pixel-alapu vonal kell.

--
I don't always dress in a T-shirt and jeans. Sometimes people give me awards, and I dress like a penguin instead. - Linus Torvalds

Az mtPaint például? Nem kell hozzá Gnome! GTK1 vagy GTK+2 használható.

Szétnézhetsz itt is.

--
Elméletileg nincs különbség elmélet és gyakorlat között. Gyakorlatilag van.

Ja, teljesen standard .po -k vannak benne. Ha lefordítod és elérhetővé teszed, azt megköszönöm/jük.

Én speciel olyasmit nem találtam benne, hogy egyszerűbb alakzatokat (négyzet/téglalap/kör/ellipszis/ilyesmi) lehetne benne könnyen fölrakni. Az se egy nagy katasztrófa, ha utána már szimpla vonalként (vagy akár pöttyökkként tárolja, csak hogy kicsit "komolyabb" külsejű dolgot is tudjon a gyerek, ha akar. Esetleg valami rácsozat, hogy függőleges és vizszintes vonalakat könnyebb legyen húzni. De a célra igazából már így is alkamas.

Ha a gyereknek kell (mint nálam a lányomnak), akkor kolourpaint. Ha neked munkára, akkor valamelyik vektorgrafikus cucc kell, amit fent említettek.