Sziasztok!
Linuxot futtató számítógépre milyen virtualizációs megoldást ajánlatok? A vendég-gépek is Linuxot futtatnak majd, az egész egy intranetes belső hálózatra kell szervernek, a virtualizáció pedig a biztonság miatt jönne jól. Fontos lenne, hogy a virtualizáció minél kisebb teljesítményvesztést okozzon, vagyis a vendég-rendszerek CPU, hálózati sebesség, elérhető memória, stb. tekintetében minél jobban megközelítsék a hoszt-gépet, illetve lehetőleg ne lehessen "kitörni" a felhasználóknak a virtualizált rendszerből.
Köszönöm a válaszokat! :)
- 2159 megtekintés
Hozzászólások
vmware server. mert erre van kitalálva, mert minden platformon használható, mert legálisan ingyenes, mert ha nem virtual server értékesítés a célod, tökéletes.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha cpu támogatja: kvm
Az a leggazdaságosabb - erőforrás tekintetében...
üdv: pomm
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
xen-t javaslom :>
bár ha linuxon fog futni linux akkor érdemes valami operációs rendszer szintű virtualizáció, pl openvz, vserver. mivel ezek nem emulálnak hw-t tehát native teljesítményt adnak
Core2Duo T7100, 2.5G, Ubuntu 8.04, 2.6.27-rc7
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Xen, de ha teljesítmény fontos, akkor ebbe jobb ha beleásod magad...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Először én is a XEN -re gondoltam, de az valóban emulál hardvert is, erre pedig nem feltétlenül van szükségem, mivel azonos rendszer fut majd a vendég-rendszereken és a hoszt-gépen is.
Ami még menet közben felmerült igényként, jó lenne, ha esetleg valamilyen módon szabályozni/korlátozni lehetne a vendég-gépek erőforrás-felhasználását, különösen hálózat és CPU tekintetében.
A hoszt-gépen és a vendég-gépeken is Ubuntu Hardy Heron fog futni, hacsak valami nagyon erős ellenérv nem lép fel vele szemben.
-----
"Egy jó kapcsolatban a társunkat az ő dolgában kell támogatni, nem a miénkben."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
akkor emulál ha linux alatt akarsz pl win-t futtatni :> linux-linuxnál nem kell a qemu-s réteg
Core2Duo T7100, 2.5G, Ubuntu 8.04, 2.6.27-rc7
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hogy érted hogy jobban ? nem jó a xen teljesítményben ?
Core2Duo T7100, 2.5G, Ubuntu 8.04, 2.6.27-rc7
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Épp ellenkezőleg :), csak érdemes több kört futni,megismerkedni/beleásnia magát a lehetőségekbe, hogy kellemes élmény/működő megoldás, ne pedig többórás móka legyen - és ez még a Xenen belül is igaz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
xen +1
--
"Computer science is no more about computers than astronomy is about telescopes."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elérhető valahol valami összehasonlítás az egyes virtualizációs technológiák hatékonyságáról és erőforrás-igényéről?
Nem biztos, hogy a KVM menni fog (még nem ismert a hardver), jelenleg úgy látom, hogy a XEN, Vmware server, OpenVZ, és UML játszik komolyabban.
-----
"Egy jó kapcsolatban a társunkat az ő dolgában kell támogatni, nem a miénkben."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha a sebesseg fontos, akkor erdemes valami OS-vele virtualizaciot is megnezni (pl. openvz), de ez nem biztosit olyan szintu izolaciot, mint a hypervisor-os (kozos a kernel).
Hypervisor-osbol pedig a vmware esxi-t erdemes megprobalni (mostmar free, raadasul gyorsabb es biztonsagosabb is, mint a xen).
--
Fontos feladatot soha ne bizz olyan gepre, amit egyedul is fel tudsz emelni!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ESXi -t nem mondanám gyorsabbnak, teszteltem ugyanazon a gépen ESXi, xen, vmware-server -t is :>
biztonságot nem néztem, ESXi nél zavart, hogy korlátozott HW-en megy, egyenlőre csak windows-os kezelőfelülete van. Meg lehet én basztam el, de csak 32 bites oprendszert volt hajlandó bootolni, hiába 64bites volt a vmware :<
mivel nincsen alatta oprendszer, a backup csak a Guest OS ből megvalósítható, illetve igérnek 3rd party backupokat., persze ha már fizetsz kaphatsz hozzá rendes backupot is a vmware-től.
Core2Duo T7100, 2.5G, Ubuntu 8.04, 2.6.27-rc7
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, ahogy elnézem, az ESXi kiesik, és a biztonság miatt kiesnek az operációs rendszer szinten megvalósított megoldások is (OpenVZ, VServer), mivel fontos lenne a vendég-rendszereket és a hoszt-gépet minél jobban elszeparálni egymástól.
Marad a XEN (amiről elég sok szó esik manapság), a Vmware-server (amitől picit tartok), illetve az UML (jó az ilyenre egyáltalán?).
-----
"Egy jó kapcsolatban a társunkat az ő dolgában kell támogatni, nem a miénkben."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
vmware-server lassú :> uml helyett meg már akkor openvz, vagy vserver, nem is tom fejelsztik e még az UML-t :D
Core2Duo T7100, 2.5G, Ubuntu 8.04, 2.6.27-rc7
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az UML ugyanolyasmi, mint az openvz, es tarsai.
xVM?
--
Fontos feladatot soha ne bizz olyan gepre, amit egyedul is fel tudsz emelni!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"ESXi -t nem mondanám gyorsabbnak, teszteltem ugyanazon a gépen ESXi, xen, vmware-server -t is :>"
Erdekes, nalunk gyorsabb volt (cpu es memoria-intenziv benchmarkban ~5-10%, ioban sokkal tobb). Hogyan/mit mertel?
"korlátozott HW-en megy"
Marmint?
--
Fontos feladatot soha ne bizz olyan gepre, amit egyedul is fel tudsz emelni!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, biztos, hogy felismeri az összes tecsó pc hw elemeit. Érzékeny tud lenni a "drága" a disk és ethernet vezérlőkre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy Dell poweredge 2900 ason teszteltem minden 4db sata vincsin hw raid10 ben, 16G ram 2 quad core xeonnal.
Host OS ek közt volt windows, linux, solaris átalában apache + php + mysql elt néztem apache benchmarkkal (linux,solaris), windows alatt nem igen ment a tesztelés ahhoz nem értek. Nem nagyon vettem észrevehető különbségeket. Viszont az ESXi-t mint említettem más hátrányok miatt nem tetszik :D
A korlátozott HW-en azt értem hogy meglestem a támogatott gépek listáját és kevés gép van. Persze írják hogy érdeklődjünk a hw gyártóknál. Csak ugye az hogy odaírják hogy vmware megy rajta nem biztos hogy az ESX is :>
Én személy szerint a XEN-t javaslom, szeretem. de kinek mi tetszik, próbálja ki mindenki mindet aztán majd meglátja kinek mi tetszik, mi fekszik mire van igénye pénze :D
Core2Duo T7100, 2.5G, Ubuntu 8.04, 2.6.27-rc7
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"átalában apache + php + mysql elt néztem apache benchmarkkal"
Ahha. A vmware server mennyivel volt lassabb a "mezonynel"?
"A korlátozott HW-en azt értem hogy meglestem a támogatott gépek listáját és kevés gép van."
A HCL-re gondolsz? Oda azt irjak, amin kiteszteltek, de ez nem jelenti azt, hogy a tobbin ne menne (de ez minden sw-nel igy van).
--
Fontos feladatot soha ne bizz olyan gepre, amit egyedul is fel tudsz emelni!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a vmware-server-t akkor dobtam mikor 1-2 nap múlva elővettem a rajta lévő OS-t mert valamit meg akartam nézni és épp az volt kéznél nem kellett hirtelen telepíteni. de mivel 1-2 napig nem csinált semmit az OS a vmware-server kiswappelte mert egy apt-get update upgrade olyan lassú volt hogy emlékeztett a P1-es korszak pio-s módjaira meg kevés ramjára :D a host rendszeren is felment rendesen a load míg swappelt :D Bár lehet hogy meg lehet neki mondani hogy ne swappeljen már ki működő rendszert mégha az nem is csinál "semmit". Ezt eltelkintve szimpatikus volt a vmware-server 2.0.
Igen a HCL-re gondoltam. Pl ugye most Poweredge 2900ason néztük az támogatott látni a tömböket ventiket mindent. Viszont nem láttam arra lehetőséget hogy beállítsam azt, hogyha leáll egyik venti, vagy kidöglik a vincsi a raidből akkor küldjön mailt.
Mert most ha venni akarok egy SUN szervert virtualizációra, még járjak annak is utána hogy megy-e rendesen rajta az ESXi.
Core2Duo T7100, 2.5G, Ubuntu 8.04, 2.6.27-rc7
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nomostan ha van egy 1G memoárt igénylő alkalmazásod (host szempontból a vmware eg 1G memoárt kapott guest-tel az), ami nem csinál semit, akkor mi a jó francért ne lehetne kiswappelni, ha kell másnak a memória? Ez nem a vmware, hanem a host-os sara szerintem... Én ha tudom, hogy nem használom a guest-et, akkor nyomok neki egy pause-t, aztán ha kell, akkor megvárom, hogy visszatolja az állapotát diszkről -- ez sem rosszabb/lassabb, mintha swapról kéne visszaszöszmötölni...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem hinnem hogy a host os-é mivel se XEN se ESXi alatt nem tapasztaltam ilyet. most is van olyan gépem XEN alatt ami "semmit" se csinál, de ha belépek rá és elkezdek csinálni frissíteni bármi nem kezd el előszedni a swapből a dolgokat :>
azért mert nem használom a gépet, ne swappelje már ki a memória tartalmát, mert ha elkezdem használni, ne arra kelljen várni hogy pl 2G ramot visszatöltsön vincsiről :D
Core2Duo T7100, 2.5G, Ubuntu 8.04, 2.6.27-rc7
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"nem hinnem hogy a host os-é mivel se XEN se ESXi alatt nem tapasztaltam ilyet"
Persze, mert azok tokmashogy mukodnek.
--
Fontos feladatot soha ne bizz olyan gepre, amit egyedul is fel tudsz emelni!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, ezt nem azert kerdeztem, csak a benchmarkot akartam beloni (egyebkent ki lehet kapcsolni az internal swap-jet, es akkor hasznalja a host sajatjat (ami sebesseg szempontjabol nem hatrany), de nekem ilyet meg sosem csinalt, pedig fut par gepen).
"Pl ugye most Poweredge 2900ason néztük az támogatott látni a tömböket ventiket mindent. Viszont nem láttam arra lehetőséget hogy beállítsam azt, hogyha leáll egyik venti, vagy kidöglik a vincsi a raidből akkor küldjön mailt."
Pedig nalunk ez mukodik (bar az "sima" esx, meg 2950-es).
--
Fontos feladatot soha ne bizz olyan gepre, amit egyedul is fel tudsz emelni!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
jó az esx alatt van egy teljes linux :>
nekünk is a xen es gépen fut a dell managementje és az küldi a jelentéseket :>
de ESXi alatt ilyet nem láttam :<
Core2Duo T7100, 2.5G, Ubuntu 8.04, 2.6.27-rc7
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"jó az esx alatt van egy teljes linux :>"
Nem hackeltunk rajta semmit, out-of-the-box tudta. Esxi-n meg nem probaltuk, de ez alapjan felteteleztem, hogy ott is megy (meg azert is, mert ott nem is nagyon van mas lehetoseged a monitorozasra). Majd kiprobalom, ha lesz szabad gep.
--
Fontos feladatot soha ne bizz olyan gepre, amit egyedul is fel tudsz emelni!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
most nem azért én se hekkeltem linux alatt semmit feltettem a dell progiját és kész :D
annak meg megadtam egy smtp szervert :D
kiváncsi leszek az eredményre, bár ha megjön a végleges konfig úgyis elő lesz szedve az ESXi meg a xen is, hogy fussanak még 1 kört :>
Core2Duo T7100, 2.5G, Ubuntu 8.04, 2.6.27-rc7
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
OpenVZ esetén egy kernel van csak és az alatt "futnak" a questek.
--
\\-- blog --//
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én a KVM -el játszottam sokat VDE2 párossal. Ha támogatja a CPU-d a hardveres virtualizációt, mindenképpen javaslom. Host OS-nek viszont nem javaslom pl. a Debian-t ha VDE2-t is szeretnéd használni, mert állandóan elhasal a vde process. A bugot megtaláltam a debian-os fejlesztő emberkénél, de még fix nincs rá. CentOS alatt remekül működött.
A VMware is jó, ha a CPU-d nem támogatja a hardveres virtualizációt. Szerintem nem lassú, ha van alatta rendes disk alrendszer.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
vserver kell neked:
Csomagok:
ii linux-image-2.6.18-6-vserver-686 2.6.18.dfsg.1-22etch2 Linux 2.6.18 image on PPro/Celeron/PII/PIII/
ii util-vserver 0.30.212-1 user-space tools for Linux-VServer virtual p
Gyakorlatilag minimalis a tobblet eroforras zabalas, teljesen szeparalt kornyezet ( halozat is )
http://linux-vserver.org/Welcome_to_Linux-VServer.org
wrummmmm
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te próbáltad (vagy használod), és bevált? Milyen tapasztalataid vannak? Gyakorlatilag ami itt játszana, az a szeparáció, mivel senki sem szereti a "salátaszervereket" (egy rendszerben proxy, email-szerver, intranetes tárhely), és ezeket kellene biztonságosan elválasztani egymástól a hardveren. Kb. ennyi a feladat lényege.
-----
"Egy jó kapcsolatban a társunkat az ő dolgában kell támogatni, nem a miénkben."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
OpenVZ
Dual core AMD 2.0 GHz, 4 GB ram, 9 db openvz szépen fut egymásmellett.
Celeron 633 MHz, 192 MB ram, DHCP szerverként fut a host is és az 1 db node is.
Hátrány:
a memória beállítokkal eleinte lehet probléma, de ha egyszer sikerül belőni, akkor nincs vele gond. (OpenVZ külön buffereket tart fent tcp kapcsolatoknak, kernelnek, sokmindenmásnak...)
IPv6-ot és IPv4-et _eddig_ nem sikerült egyszerre beállítanom. Ez nálunk jólenne, majd egyszer...
Előnyök:
He nem kell a node-nak memória, akkor nem foglalja le.
Lehet CPU limit-et beállítani minden node-nak külön-külön.
A node-ok közötti CPU idő eloszlást is lehet szabályozni.
Mostmár az Ubuntu is gyárilag támogatja :)
Kb. 1 év használat után ezek jutottak eszembe.
Mik
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni