Nagyon keveset értek a témához, de kíváncsi vagyok.
Annak idején webes frontend fejlesztőként praktikusnak találtam, hogy Dockerben futtattuk az applikációkat, mert így félreértések nélkül lehetett dolgozni új feature-ökön és tesztelhettünk különböző verziókat. Kis gyakorlás után nem volt nagy ügy egy Dockerfile összeállítása, és tisztább, szárazabb, jobb érzést nyújtott ez a munkamódszer.
Mostanában játékprogram-fejlesztéssel kísérletezem, és egyik visszatérő probléma, hogy ha ismerősöket kérek meg a fejlesztések kipróbálására, a Windowsuk pánikol az internetről letöltött játékprogram miatt (a Macen meg alapból notarizálni kell mindent, ami szerencsére elfogadható sebességű folyamat). Persze, vannak módszerek, amivel "megbízhatóbbá" lehet tenni egy programot (be lehet jelenteni az adott verziót a Microsoftnak, és akkor a következő Defender frissítéssel amiatt a verzió miatt már nem fog reklamálni, de a Steamről letöltött programokkal szemben a bizalom már meg van előlegezve, amit személy szerint nem értek, hiszen a gyakorlatban akárki, akármit publikálhat, mert nem ellenőrzi senki, legfeljebb utólag), de nem értem, miért nem futnak a játékok izoláltan, valami Docker-szerű környezetben.
És ugyanígy, miért nem az az alap, hogy az operációs rendszer csak egy réteg, ami közvetít a hardver és a konténerek között? Miért nem fut minden program a saját konténerében?
Nyilván van valami oka amellett, hogy ez így "lassabb" lenne, de a mai gépek már úgy is eszement módon fürgék, míg a kód egyre moslékabbá, terjedelmesebbé, törékenyebbé és lassabbá válik, így ideje lenne egy újratervezésnek.
Mit a rejtély magyarázata?
SZERKESZTÉS: Nem is annyira azt szeretném, hogy olyan OS-eket ajánljatok, ahol a konténer-szemlélettel kísérleteznek. Inkább azt szeretném megérteni, hogy miért nem ez a fő irány (általános használatra), illetve hogy lehet-e egyáltalán ez a fő irány valaha.