John Carmack: Lord of the Games

Címkék

Egy érdekes cikk a Red Herring-en, amely szép betekintést ad a népszerű id software munkájába, különösen a nagymester John Carmack-éba. A cikk kitér arra, hogy egy apró cég hogyan növi ki magát egy nagy céggé, arra hogy Carmack hogyan tartja távol magát a Microsoft-tól.

Az id software egy kis cégként alakult a texasi Mesquite-ben. Senki nem gondolta volna, hogy ekkora sikereket fognak elérni az id software játékok (doom, doom2, quake, quake2, quake3, stb.).

Én már lassan kinövök ezekből a játékokból, de még van úgy, hogy órákat vagyok képes játszani velük.

A játékok népszerűsége kétségtelen, és még azok is elismerik Carmack munkáját, akik soha nem játszottak a játékaival. Carmack egy nagyszerű programozó, aki nemcsak független tudott maradni a windows világától, hanem képes volt arra, hogy játékait portolja Linux-ra, Macintosh-ra, azokban az időkben amikor mások csak nevettek ezen. És ne feledjük el azt sem, hogy a q2 forráskódja elérhető GPL licence alatt bárki számára. Én csak tisztelni tudom az ilyen embert.

Érdemes elolvasni a cikket. Megtalálod itt.

Hozzászólások

Ha információim pontosak, akkor itt egy kis ferdítés van:
A quake játékokat sosem portolták linuxra. És azért nem, mert a fejleszt? platform a linux, és windozerra, meg a többi OS-re már portolták.
De én úgy tudom, hogy eredetileg linuxon fejlesztik:)

Ez elkepzelheto, bar arrol volt szo, hogy _akkoriban_ portoltak linuxra amikor meg masok nem is hallottak rola. Amikor meg DOS-on futott a quake 1. Nehezen tudom elkepzelni, hogy mar akkor linuxon fejlesztettek volna ugyanis 95-ot irtunk akkor, es a linux elegge gyerekcipoben jart. Nameg a dozer verziok sokkal elobb kinn vannak mint a linux-os pointreleasek. Ennek ellenere lehet, hogy en tevedek.

Kerdezzunk meg egy hardcore Quake gamert ;)