Equake (fluhquake) & Quake2 szépen menjen

Fórumok

Nosztalgiázni szerettem volna quake1,2-vel, de bármiféle (wine, jake2, natív linux port) megoldással próbálkozom, valami sosem stimmel. Na, hol is kezdjem:

1. probléma----------------------------------------------------------------------------
Feltelepítettem az equake-et (tuningolt quake1), loki telepítőről.
A játék tökéltesen működik, egyedül hang nincsen. A quake konzoljában indításkor szerepel is, hogy nem sikerült elindítani a hangrendszert, és terminálból való indítás után ennyit ad vissza:

/dev/dsp: Broken pipe

ezt ideiglenesen orvosolni sikerült a

sudo echo "equake 0 0 direct" > /proc/asound/card0/pcm0c/oss

parancsal, amit szinte minden google találat kiad, nagyrészt quake3 hangproblémákra.
Gondolom ez a parancs valami olyasmit jelent, ami közvetlen hozzáférést ad a hangkártyához. Ezzel a hang szép és jó(volt, újraindítás után már ezt sem engedi (hozzáférés megtagadva)).

A quake-nek ugye van zenéje is, amit az equake programon belül xmms-sel old meg.
Sajnos a zenéket és a hangokat egyszerre nem tudom lejátszani, gondolom lefogják egymástól a hangkártyát. Gondolom valami sound server kellene.
Tehát: hogyan kellene megoldanom hogy mind az xmms, (vagy valami lejátszó, igazából édes mindegy, nem ragaszkodom a programon belüli xmms vezérléshez) mind az equake megkapja a hangkártyát?
Opensuse11 van fent, kde4.1-el, tehát se arts, se pulseaudio vagy hasonlók nincsenek nekem (ha másképp nem megy, felrakhatok gnome-ot vagy kde3-at, vagy valami hangszervert ha kell) csak a kde4 phonon-ja. Gondoltam is ezzel lehet a bibi, indítottam egy munkamenetet icewm-el, úgy sem volt jó (hogy is lenne...)

2. probléma-------------------------------------------------------------------------------------
Quake 2-őt is próbálom "munkára" bírni, de ez is csak félig-meddig akar működni.

-wine verzió egész jól megy, de csak szoftveres rendereléssel, ha opengl-t választok, kissé szétesnek az effektek, és 5mp múlva kifagy az X.

-natív linuxos porttal sem működik rendesen. itt egyrész opengl-el lassú kicsit (na, ha wine-s opengl normális sebességgel megy, akkor ez is menjen), de ez nem lényeges, leveszem a felobontást és jó.
hangokkal itt is gond van. ha nem az sdl-es verziójú állományt használom, akkor nincs hang. erre a quake1-nél használt megoldásom sem segített. az sdl-es verzió pedig irdatlanul recseg. Ezt megfigyeltem már más linuxos játékoknál is. Találkozott valaki ilyennel, vagy megoldással?

-jake2 ígéretes, de itt valamikor teljesen kifagy X-el együtt, meg nagy fekete kockák vannak az effektek (pl puskalövés) helyén. elvileg minden fent van hozzá ami kell. csak az opengl-es verzióval hajlandó működni.

Bármelyik problémámnál szívesen fogadnék tanácsokat.

Hozzászólások

lassan azon gondolkozok, hogy kiírom cd-re a quake1-2 zenéjét, berakom a hifibe, és úgy játszok:)
a quake2-höz meg majd fülvédőt húzok, hogy tompítsa a recsegést...

Németh Ákos [sokahtemen] http://fedoralinux.hu/ --A magyar Fedora klub

most nézem, semmi nem megy egyszerre. mármint semmilyen hang.
Pulseaudiot megpróbálom felnyomni

Németh Ákos [sokahtemen] http://fedoralinux.hu/ --A magyar Fedora klub

quake2forge?

--
"Computer science is no more about computers than astronomy is about
telescopes."

1.,a

készítesz egy mixed módú CD lemezt, aminek az adatsávja (első sáv) legyen mondjuk az equake telepítő és az adatpakok, a zenei sávok pedig az mp3-ból visszaírt zenék. ha az equake meglátja a cd audió sávokat akkor onnan fog muzsikálni (ez nem úgy fogja le a dsp eszközt, mint az xmms...). nem mellékesen "pályahelyesen" fognak szólni a számok (feltéve, hogy megfelelő sorrendben írod ki a zenéket), mivel a gyári lemez ilyen szerkezetű..

1.,b

OpenQuartz. teszteld meg ezt is, de az idétlen és ratyi "pót-pak" állományokat szedd ki belőle mert röhejes

1.,c

Tenebrae. Tenebrae. Tenebrae. ennél jobbat nem találsz. hidd el. Viszont bika gép kell neki, ami erősen közelít a Doom3 igényeihez.

2.,

az icculusos Quake2-t is megnézhetnéd.... a Jake2 esetén talán te vagy az első ember akinél ilyen módon hibázik a dolog.... a konzolt erősen nézegetném a helyedben, és adj egy kicsivel több információt a rendszeredről. akkor talán lehet kezdeni vele valamit.

ui: az arts-ot lődd ki légyszíves mindenféle próba előtt, mert tényleg szívni fogsz. feleslegesen.

--
senki földjén, senki fia

köszönöm a választ. a kevert cd-re én is gondoltam, csak perpill nincs cd-m:) meg ha már semmi nem jó, miért pont az menne. (kapcsoltam én be hogy play cd music, de nem is keresgélt semmit a cdrom-on) na de majd kipróbálom.
Most gányoltam egy nagyot, de legalább működik:
ubuntu hardy felrak, benne wine-vel már jól megy a quake2. persze külső hang lejátszóval ugyanúgy szar. erre felnyomtam wine alá a winampot, és abba raktam be a zenéket:) De legalább működik...
Ezt az OpenQuartz quake1-hez jó? mindegy, megnézem.
A Tenebrae ugrik:)

A jake2-re meg nem tudok mit mondani. konzolba nem szór semmit, több disztriben is próbáltam már, először csak azt raktam fel amit kér, utána meg az összes java-s valamit a csomagkezelőből. de nem váltzozott. próbáltam demo-val, teljessel. na mindegy. quake2 már megoldva.

Németh Ákos [sokahtemen] http://fedoralinux.hu/ --A magyar Fedora klub

Csakis Tenebrae :-)

--
Unfortunately, no one can be told what The Matrix is. You have to see it for yourself.

nekem ilyen problémám nincs, ugyanis az "ati" meghajtó eleve nem is támogatja 3d-vel a 200m-es lapokat :D :S
A gyári modul meg nevetséges: nem hiszem hogy 1.8Ghz-en 1,2gb ddr rammal, és 256mb (osztott) video memóriával ott kellene tartani, hogy a tremulous akad 800*600-on.
win alatt nem gond a doom3 se 1024*768-on.
Meg vagyok áldva ezzel a kártyával...

Németh Ákos [sokahtemen] http://fedoralinux.hu/ --A magyar Fedora klub

http://ati.amd.com/support/drivers/linux/linux-radeon.html

-kattints a release notes-re. ott van benne az x1100, a notebook/mobility részen, ha jól látom, támogatott hw-ként.

-egyébként a http://dri.freedesktop.org/wiki/ meg olyan amilyen. sokan szívnak vele: emlékeszem amikor nekem volt ati-m linuxos gépben, napokig kellett totózni a megfelelően működő verziójú snapshot után. mondhatom királyos volt nekem is :(. de azért ez is kipróbálható, r200m támogatott itt is...

--
senki földjén, senki fia

ez a Tenebrae nagyon babán néz ki!
viszont pár gondom akad vele:
1) nem tudtam rávenni, hogy egérgörgőre váltson fegyvert
2) az egérmozgatásra nagyon darabosan reagál, ugrál a kép, pedig más játékok alatt nagyon szép finoman megy
3) az ellenfelek elég hülyén néznek, ki, mintha valami nagyonbrutál AA lenne rajtuk, úgy néznek ki mintha valami folyékony gumiba mártották volna őket

ezeken lehet valahogy segíteni?