törött hiteles autó

hát ez is megtörtént.
1 hete este fél hét körül Sümegen sikerült a sógoromnak a hiteles
206-osát megtörni. Egy V-ös golfba sikerült belecsúsznija.

Összefoglalva: eső zuhog, cc 70 km/h sebességnél észlelte a valószínű-
ség szerint kivilágítás nélküli golfot, mely a kereszteződésben állt.
A golfos hölgy elmondása alapján ő balra kanyarodott volna, állt a féken.
Dávidunk mintegy 70el közlekedve (lakott területen kívül) mikor észlelte
a golfot, beleállt a fékbe (sajnos kuplungot is kinyomva) csúszott tovább.
Kikukucskált balra, hogy esetleg átmegy a szemközti sávba, de mivel onnan
érkeztek autók, így inkább jobbra kormányozott, de már hiába.
Aggodalomra ad számomra okot néhány tényező.

-helyszínelés során NEM volt olyan kérdés a rendőrtől, hogy volt-e fékhiba,
világítást (5W) illetve féklámpát (15W) látott-e
-Vasárnapi kórházi látogatás alkalmával a hölgy normálisan viselkedett,
hétfőn este 1x a férje, 2x ő hívta a Dávidot, hogy vigye a balhét 100%ban,
különben így lesz meg úgylesz. (burkolt fenyegetés, vagy zsarolás?)
A világítás / féklámpa hiányát megemlítve Azt mondták: ezt most ne firtas-
suk... (elgondolkodik...)
-Helyszínelés során a hölgy úgy nyilatkozott, hogy övé a golf, később
kiderült, hogy egy kft nevén van.
-Allianz biztosítót nevezett meg a hölgy, elindítva az ilyenkor szoká-
sos hadműveletet kiderült, hónapok óta nem fizette a kötelezőjét, ha
mázlink van, akkor a casco-t sem.
-Dávidunk az ütközés előtt egy villanás jobbra index-et látott, ezt az
utasa is megerősítette, semmilyen más világítást nem láttak, ezért is
reagált későn a helyzetre.

tapasztalt pilótaként mintegy 12 éves jogsival közel az 1 guriga km-hez
azt tudom mondani, hogy az adott látásviszonyoknál ha féklámpa ég, úgy
azt ennél a sebességnél sima ügy észrevenni idejében.

1. Dávidunk megszegte a kresz 3.§ c pontját, ez szentség.
ha nem nyomja ki a kuplungot, úgy valószínű kevesebb kár lesz.
2. a golf amúgy az ütközés után jobbra előre (állítólag mintegy 30 m-t
ment) amit nem igazán fogadnék el, ha álltak a féken...
3. cinizmusom mondja: ha nem közlekedik a golfos (kötelező hiányában
tilos) úgy ez nem történik meg.

de nem is ezen idegeskedünk, mert tudjuk hogy a Dávid hibázott, nem is
kicsit.
az érdekelne, amit a banknál mondtak, miszerint javíttassuk meg a kocsit,
ne jelentsük be a kárt, így nem kell egyösszegben visszafizetni a fennál-
ló tartozását. casco-ja nincs, hirtelen 1 gurigája megint nics.

a nagy kérdés tehát: aki járt már hasonló cipőben, az nyilatkozhatna,
hogy a bankot hivatalos úton tájékoztatják-e a káresetről ?

jelenleg kinéz Dávidnak cc 80-100ezer bírság, valamint esetleg néhány
hónapos eltiltás a vezetéstől.
a golfos csajszinak kinéz alsó hangon 50ezer a kötelező hiánya miatt,
plusz a cc 1600ezer ami a golf javíttatása.

Hozzászólások

Már tudom, miért szeretem a MÁV-ot, meg a kis polost...:)
Filléres szintű problémák ehhez képest.:)

kötöjelkötöjel
irreverzibilis perverzkonzerv

konkrétan ilyen tapasztalatom nincs, de mi a jelentősége annak, hogy benyomta a kuplungot fékezéskor???

szerintem semmi, de inkább megkérdezem, mert ki is emelted, és többször is emlegetted...

--
by Mikul@s

vezetés-technika, ugyanis amikor az útburkolat vizes, satuféknél
hajlamosak lesznek a kerekek megcsúszni. ezt késleltetni lehet ha a
kuplungot akkor nyomod ki, amikor a kocsi már olyan mértékben lassul,
hogy a csúszás nem fenyeget annyira mint előtte.

szerk: próbáld ki pl havas asztfalton, vagy olyan esőben, amikor
tényleg áll a víz a "csapában". ;)

--
Sony Vaio &

ne keverjük ide a havas, esős aszfaltot, nem kell engem meggyőzni a vezetésről, elég régen űzöm a dolgot, pusztán arra próbálok rávilágítani, hogy vészfékezésnél, ha nincs ABS, tök mindegy, hogy mit csinál a kuplunggal, illetve nem, mert ha nem nyomja ki, akkor a fékeknek a motort is le kell lassítaniuk, majd le is fullad a végén, tehát esélye se lesz kanyarodással kikerülni álló motorral...

--
by Mikul@s

nem kételkedem abban hogy régóta vezetsz, de hidd el, száraz úton meg
állt volna az a piszkos 206-os, de mivel eső esett, eléggé vizes volt
az út, ráadásul még a motor sem hajtotta a kerekeket mikor fékezett,
így megvalósította a vizenfutást /befogtak a fékek, álltak a kerekek/.

aki addig fékez satuval míg megáll a motor, az mehet vissza rutinpályá-
ra, mert ott okítják, hogy hogy kell megállni vészfékezéssel.

kanyarodásra sok esélye nem volt, ha nem jönnek szemből, akkor az lett
volna esélyes, hogy átmegy a bal oldalra. ez az amit nem tudott meg-
csinálni.

apropó, az oktatóját majd megdícsérem. szörnyű hogy egy érettségivel,
meg egy véletlenül kitöltött kresz-teszttel bárkiből lehet oktatóvezető.
az a problémám, hogy itt mifelénk olyanok oktatnak, akiknek foggalmuk
sincs a vezetés-technikáról, azt sem tudják mi az a jobbratartási köte-
lezettség, szerelmesek a felező/záró vonalakba, körforgalmak fogalma
ismeretlen, belsősávok szerelmesei, meg sorolhatnám.
igen, a Dávid is mutatja még ezeket a jelenségeket, de ahányszor eddig
szóltam valamiért, a kedvesem mindig megkért, ne baszogassam már az
öccsét.
olyanokat kihoznak a városi csúcsba, akik még képtelenek 12-nél nagyobb
sebességgel közlekedni úgy, hogy ne kösse le őket a műszerfal, irány-
jelző, egyéb kezelőszervek használata.
ha én anno '96-ban így vezettem volna, lehet hogy nem kapok hivatásos
jogosítványt, max szamárvezetői engedélyt.

--
Sony Vaio &

A motorvezérlés elveszi az üzemanyagot a motortól, ha menet közben a fékre lépsz, és a tengelykapcsolót nem nyomod ki, azaz a motor átmegy tolóüzembe, amikor pedig a motort nem kell lassítani -- lassul az magától is, hiszen a beszívott levegőt össze kell sűrítenie. Ha a tengelykapcsolót kinyomod fékezés közben, a motor alapjáratra áll be.

No utánanézegettem kicsit, a "szakirodalom" (amit neten felleltem) tényleg azt írja, hogy fék-kuplung egyszerre vészfékezéskor. Ez nekem azért érdekes, mert (igaz, magas fordulatról való fékezéskor) ha fékezés közben kinyomod a kuplungot, "meglódul" az autó. Nem tudom mi ennek a szakkifejezése, úgyhogy nem tudtam rá keresni. Ezért szokták azt mondani, hogy kuplungot, csak 1400-1600-as fordulatnál szabad kinyomni, mert fölötte, 2-3000 környékén még sokat fog a motorfék, de ha megszakítod a hajtásláncot, megugrik a kocsi. Erre gondoltam az előző kommentemben, a "sajnos kinyomta a kuplungot" mondatról erre a jelenségre asszociáltam.

Szerk: Amúgy nem, nem a motorfék állít meg. Csak növeli a fékerőt.

Nem piszkálódásképp, de ezek az információk igazak? Végig figyelt, világítás rendben volt a sógorod részéről, csak 70-nel ment, és mindezek ezek ellenére sikerült ekkora sebességgel elcsapni a golfot? A kárból ítélve nem 10-20-szal koccant hozzá. Az a 70 legalább 100 volt sztem.

Egyszerre volt lakotton belül (Sümegen) és kívül? :)

Na, nem próbálom tovább fejtegetni ezt a sok kusza és értelmetlen mondatot. Legközelebb olyan nyelven írj, amin tudsz is.

LOL !

az információk igazak:
-Dávid akkor is lámpázik amikor nem kell
-70 km/h-val ment lakott területen kívül a főúton, a Sümeg tábla tőle
nagyon messze volt.
-70-nél többel nem mert menni, lásd látási és útviszonyok.
-miután satufékezett, CSÚSZOTT bele a golfba, csak saccolni tudnám
hogy milyen távolságra lehetett a golftól, mikor észlelte és fékezett.
a lényeg, hogy állítólag 30 métert gurult arrébb a golf jobbra előre.
óvatos számítások szerint azon a féken senki sem állt, illetve a 206-os
kb ugyanott állt meg, ahol korábban a golf is állt, miközben állítólag
balra akart kanyarodni.
igen, megtanultam írni. Te megtanultál olvasni ? ;)

--
Sony Vaio &

update.

4 hónap eltiltás, (whehehe, robogót akart venni...)
40ezer bünti.

a botrányos az egészben az, hogy a sógornak nincs 1 éves jogsija.
azért azt el kell mondani, hogy ha az én öcsém / fiam lett volna,
kapásból két maflás a helyszínen, majd miután ezek tisztázódtak, még
kettő, hogy tudja hol a helye a közlekedésben.

rohadtul magabiztosan vezetett, az szentség.
de ekkora hibát elkövetni.... most őszintén, melyikőtök rohangál
egy ilyen kategóriájú autóval 70el, miközben áll az esővíz az aszt-
falton, a látási viszonyok meg lekorlátozódnak a zuhogó eső miatt
30-40 méterre.... szerintem senki se ilyen kurva bátor.
vagy ez már nem is bátorság, hanem vakmerőség. nem tudom.

--
Sony Vaio &

Sajnos a jogosítvány nem az időtől, a gyakorlattól lesz egyre értékesebb -- ahogy az önbizalom helyét átveszi a tudás és a rutin. Ez nem bátorság, vakmerőség, ez rutintalanság volt, meg az, hogy az ilyen helyzetekre és körülményekre nem nagyon készít fel a képzés.