Ilyet sem fogok venni sosem.
Max a poén kedvéért, hogy lássam mennyit fejlődtek a M$ hibaüzenet írói....
http://index.hu/tech/blog/2008/05/08/microsoftos_rendszer_lesz_a_hyunda…
- 1470 megtekintés
Hozzászólások
Kai? Vakon-e copypésztelsz?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát. Nem ismerem az autómárkákat, lehet KAI is felőlem. :-)
--
Ami elől menekülnek, az után szaladnak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagyon okos dolgok.. :S
Microsoft Automotive Platform <- errol van egyebkent szo ha nemtevedek. Sok emberke biztos arra gondolt hogy majd winXP futkos az autojan es azon majd fut a program ami "iranyit mindent" :D
+ nemtudom az index mennyire hitelesen irta le, de amit leirtak abbol az jon le (es a jozan esz is ezt diktalja) hogy ez csak annyit fog jelenteni hogy a kocsiban levo kenyelmi / luxus / miegymas aprobb dolgokat ez az OS fogja vezerelni es kezelni. Gondolok itt mittudomen elektromos ablakra, mp3 lejacc(igen direkt lett ket c)ogatora, klima vezerlesre, stb.
De aki viszont olyasmit gondol hogy majd ez kezeli az ABSt az ESRt a CRT KJT KER (sok hulye betu egymas utan :) ) + majd a legzsak kinyitasat, az szerintem az teved. Bar majd valaki autoszereleshez / fedelzeti computerekhez jobban erto kijavit.
De nem hinnem hogy egy legzsak kinyitast pl a fedelzeti computer vegezne el.
Ezeket a biztonsagi technikakat vezerlo kutyuket velemenyen szerint is jobb lenne meghagyni a kifejezetten erre a teruletre fejlesztett kisebb chipekek es vezerleseknek.
Udv
-krix-
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
http://hup.hu/node/54822#comment-553831
Nem egy vezérlő van, hanem sok és valamilyen szabvány kommunikációs felületen vannak összekötve pl. CAN.
Nem biztos, hogy olyan kicsik azok a chipek, elég sok mindent bele pakolnak, szóval nem a 8 bites mikrovezérlő kategória egy ABS.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igy van, semmi koze a multimedias es egyeb fedelzeti kutyukhoz keszitett szamitogepeknek a kritikus feladatokat vegzo kontrollerekhez. Raadasul ezek jellemzoen nincsenek is kozos buszon. Multimedia altalaban MOST busz, a hajtaslanc es fekrendszer kontrollerei CAN busz, vagy FlexRay, kenyelmi rendszerek LIN. Es ezekbol tobb is van raadasul kulonbozo topologiakkal, tehat nem ugy kell elkepzelni, hogy mindenki beszel mindenkivel, hanem csak azok, akiknek muszaj.
Szoval meretes hulyeseggel sikerult topicot nyitni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A biztonsággal és a vezetéssel kapcsolatos részekbe tuti nem nyúlhat bele, mert oda olyan rendszert kell pakolni, ami formális logikával bizonyítottan hibamentes (tehát formalizálják az algoritmusokat, és logikailag levezetik, hogy az jó).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
es ezt honnan szeded? ennek ellenkezojere lattam mar peldat autoban, de ilyen formalisan bizonyitott cuccot meg nem - attol meg persze konnyen lehet, hogy van.
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez igy nem igaz. Kotelezo verifikaciok vannak, illetve nem kizart a formalis eszkozok hasznalata, de nem jellemzo. Az autiparban sajnos meg SIL3 eseten sem! Az autoipar a egyebkent legnagyobb gagyimuhely, gyakorlatilag az ipar szegyene.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már előre mosolygok mikor viszik szervízbe a kocsit mert rossz a motoros ablak. A javítás gyors lessz, akksi saru le majd fel. De ezt elkerülendő az elakadásjelző kapcsoló alá tehetnének egy RESET gombot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kiváncsi leszek a BSOD-re az említett gépjárművekben.. :)))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Microsoft Car2008 Airbag Control: Figyelem! Ön súlyos közlekedési balesetet szenvedett. Kívánja, hogy a légzsák felfúvódjon?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem ismerem a terveket, de a cikkből csak az derült ki, hogy a multimédia rendszert vezérli a rendszer. Az irányítás, és a légzsákok felfúvódása talán még automatikus marad :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az "in-car entertainment" ellatasarol gondoskodik ez a cumo.
Gyakorlatilag egy nagy budos mp3 lejatszo windowsbol.
Ezt azert meg en is rabiznam. Kulonosen, hogy beagyazott lesz, nem kell a windows pofajat bamulni.
Tuti lesz rajta watchdog is ha jot akarnak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindenesetre nagyon jó lenne már valami minden autóba kötelezően beszerelndő készüloék. Nem egyszerű feladat de baromi nagy pénzről lenne szó és ahhoz képest, hogy mióta van ez a köztudatban sokszor meg lehetett volna csinálni. Nyílván nem fogja kiváltani az embert de annyi az emberi működésből következő ésszerűtlenség van az utakon, hogy kellene már valami tenni.
(Pl.: A piros lámpánál feltorlódik a kocsisor. Amikor zöldre vált ahelyett, hogy az egész sor egyszerre adott tempóval indulna meg mindenki azt lesi, hogy az előtte levő mikor indul ezáltal lassan és vontottan haladnak... Borzasztó, de ha nincs valami központi automatika ami ezt vezérelné akkor lehetetlenség a megvalósítás. Pedig milyen piti probléma.)
http://bigacsiga.net
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt az automatikát sofőrnek hívják. Sosem értettem, miért akkor kezd valaki a sebváltó után kotorászni, amikor az előtte lévő már árkon-bokron túl van. Az ember áll a sorban, és vagy a lámpára figyel, vagy az előtte 4-5-tel előbb lévőre...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amikor a pirosnál feltorlódik a sor, akkor jellemzően 30-40-50 centire egymás mögött állnak meg az autók. Nem biztos, hogy olyan jó lenne, ha kétarasznyi követési távolsággal gyorsítaná őket 50-re az automatika...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azert a piti problemanak nem minositenem. Otlet szinten a dolog nem uj, de nem veletlen, hogy meg mindig csak kiserleteznek vele.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni