az elmü vicc

Mióta az ELMÜ-nek van netes formja, jó fiúként minden hónap elsején lejelentem a két villanyóra állásomat.

Aztán kijön a számla 4 sorral, amiből kettő "bejelentés" kódú, kettő meg "becslés".

Most felhívtam őket, hogy ugyan már mi ez? Az ügyintéző először lebaszott, hogy biztos én vagyok az oka és becslős módszerben állapodtunk meg. Mondtam, hogy lehet, bár meglepne, de ez esetben szeretnék bejelentős számlázásra váltani. Aztán bevergődött a számlázó rendszerbe és közölte, hogy nem kell váltanom, mert bejelentős vagyok. (A lebaszásért persze nem kért elnézést...)

Na ekkor már különösen szerettem volna tudni, hogy miért becsülgetik a fogyasztásomat. Kiderült, hogy minden hónap 8-14 között kellene bejelenteni az óraállást. Mivel én mindig szigorúan elsején jelentettem be, ezért a szerintük 'kieső' 7 napra gyorsan csináltak egy becslést.

Hát nem remek? XXI. század, már megint......

Hozzászólások

Nálam hasonlóan volt múlt hónapban, annyi különbséggel, hogy én még éppen 14.-én jelentettem be a fogyasztást, mégis becsültek...
Betelefonáltam, üi. leszedte a rossz számlát, majd kiküldték az egészet papíron, végül majdnem ugyanannyit fizetek, mint a túlbecsüléskor, hisz visszamenőleg összegyűlt.

Émász hasonlókat csinál. Hozzánk pl kicsit lassan érkezett meg az átírás költözés után (három hónap csúszással), ezért gyorsan kizúztak egy 20000 Ft-ról szóló csekket. Megkérdeztem mi ez, erre felvilágosítottak, hogy bejelentős számlázást kértem, és az átírás óta még nem jelentettem óraállást. Igaz, hogy átalánydíjat kértünk, amikor itt voltak az urak... Ráadásul a három hónap alatt egy kanyi csekket sem küldtek, hogyan fizettük volna be? A szolgáltatóval való tárgyalástól meg csak a fejem fájdult meg. :(
--
Fight / For The Freedom / Fighting With Steel

Egy cég... Nálunk anno úgy ...ták el, hogy n-1 jegyű órával kalkuláltak, és vmi. 100E Ft-os nagyságrendű számlát küldtek. Bementem, elmagyaráztam, hogy az adott értékről orrrrrdííít, hogy mérési hiba, sőt, a fogyasztási hely de facto nem alkalmas ekkora fogyasztásra (áramkorlát, fixen bekötött berendezés, napi x köméter(!) víz felforralására elegendő energia, stb.) akkor az ügyintéző hölgy bólogatott, stornózta a számlát, és néhány napon belül jött a helyes számla.

nekünk 5 hónapig azért nemküldtek számlát, mert állítólag rossz leolvasás miatt cirka 1,7 millára rúgott volna. Ezt a 4-5. reklamáció után sikerült megsúgniuk, addig hitegettek, hogy ne aggódjunk, következő hónapban kapjuk a számlát. Mi azért nem szerettünk volna egyszerre 70-80e-et sem fizetni, úgyhogy erőszakosak voltunk. :)

Ez nem meglepő, hihetetlen balfék rendszerük van. Úgy rémlik, hogy tavaly álltak át valami új számlázási rendszerre a "liberalizált" árampiac miatt, ezért hónapos csúszások is voltak a számlázásban.

--
Sokan nincsenek tudatában annak, / hogy egyszer mindenki meghal. / Akik ráébrednek erre, / azonnal abbahagyják az ellenségeskedést.