Fourier transzformáció "űridőben"

 ( emberk | 2008. március 20., csütörtök - 13:15 )

Sziasztok.

640*480-as képek egymás után a következőket ábrázolja. Időben gyorsan mozognak rajta az alakzatok relatíve lassan keletkeznek, és tűnnek el, a mozgás sebességéhez képest. (pl egy kézzel leszámolt képen 1/5 sec alatt a klaszter mérete 5 pixelnyit nőtt, miközben ~100 pixelt mozgott x, és -12 pixelt mozgott y irányban, és közben keletkezett 2 új részecske és összeolvadt szintén 2) Ezen ugye szemmel egész könnyű követni az adott kalsztert, de a gépnek egyszerű háromszögeléssel nem megy, mert nincsnek fix pontjaim (alakzatok sújpontja, és alakzatok sújpontjánok geomoetriai középpontja relatíve lassan kell hogy változzon), működne is a dolog, mert ha kézzel kisimítom a képeket, akkor le tudom követteni a számítógéppel az adott klasztert, de ez a rohadt kamera interferál is és össze vissza mozgatja az alakokat, és mossa a széleket. Na szóval erre jött a megoldsnak a fourier transformáció, mivel ott az idő egyszerűn kimarad a buliból, mert periódikusnak feltételezzűk a képet leíró függvényt. De az a baj, hogy a fourier transzformáció egetrengetően lassú. Van más ötletetek erre a problémára.


Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Ha jól értem a feladatot, akkor a következőt csinálnám:

1.
Az n+1. képet ráhúzom az n.-re, mondjuk az egész rendszer súlypontja és a rendszerre illesztett egyenes iránya alapján. Ezzel eltolást és forgatást megengedve vélhetően elég jól egymásre hoztam a két képet. Ezt aztán lehet finomítani egyéb geometriai transzformációk megengedésével és a két kép szorzatának maximalizálásával.
Szép feladat, irigyellek érte.

2.
Az n+1. képen megkeresem a követendő objektum utolsó ismert koordinátáihoz legközelebbi világos pontot, illetve ennek súlypontját.

Ha elég sűrűn készülnek a felvételek, és elég jól választottuk a megengedett transzformációkat, akkor ezzel szerintem azt kapjuk, amit szeretnél.

Márton

Szia. Az elsőt most írom (totál függetelenül tőled én is erre jukadtam ki) erre jutottam mert az fft is igen csiga egy 640*480-as képhez. Egyszerűen nincs olyan gép ami bírná. Amit először írtál azt találtam ki én is, azzal a különbséggel hogy kivonom a 2 képet egymásból, és minimumot keresek. A másodikkal az a baj, hogy amikor forog akkor fordulatonként 3 felvétel készülhet. Ez a max.

Jó lenne, ha írnál pontosabb információkat!

Ha többet tudunk a mozgásról, pl. a "gyors" mozgás lehet térbeli - tehát nem csak a kép síkjában - forgás, és a kamerától távolodás következtében kisebbedhet is a kép, akkor nem képsíkbeli, hanem térbeli egymásraillesztést kell végezni. A súlypont kinullázásával ez is csak három paraméter, három dimenziós térben kell szélsőértéket keresni. A képet pedig egyszerűsíteném pixelenként 1 bitre és csak a nem feketével számolnék.

Márton

sima fogás, tehát nem térbeli, de az a baj még, hogy a forgó kép változó szöget zár be, a kamera síkjával(3-18fok). igen van egy szűrő ami szétkapja és csak a nem fekete-vel számol. de az a baj, hogy 1/5-másodperc van, szerintem nem vacakolok tovább vele, mert a kamera geomoetriája is gyenge hozzá, ha volna egy jobb kamera simán menne. Nem kellene vacakolni a raszterhibával.

1. Valassz normalis FFT libet.
2. A kep szele nem kell, vagd le vmilyen buta algoritmussal, a zajt!
----
Anthill inside
honlapkészítés

Forog a kamera ?
Video nincs veletlenul ?

Nem a kamera forog, hanem a mintatartó, de végtére is ua.

UI: sjanos nincs videó. csak egy rakat bmp.

próbáld besuvvasztani őket egy gif-be és feltolni egy ftp-re. (vagy avi-ba..mindegy)

+1

A forgas sebbesege, es tengelye ismert ?
Ha igen, akkor eloszor azt, "vonnam" ki.

Ha nem, akkor meg kene oldani a mereset.

A baj hogy nem fixált semmi minden mindenhová mozog vándorol, de készítek egy kis animált gifet belőle.

Ha fel tudnal tenni valahova egy videot es/vagy egy rakat kepet, az sokat segitene. En is tobbszor foglalkoztam/ok effele kepfeldolgozasi temakkal, de valahogy egy kepsorozat nelkul ezt nehezen tudom megoldni. A klaszterezest (egyedi kis foltok szetvalogatasa) hogy csinalod? Azt pl meghatarozot hogy melyik pixel melyik folthoz tartozik?

Aha az nem nagy ügy.
Minden megvan csak a kamerahiba miatt nem megy a nyomkövetés, mert iszonyúan szór. csinálok majd egy kis képsorozatot. Azt felrakom.

Hello !

Foglalkoztam hasonloval regebben, igaz a kepek sokkal lassabban jottek. Megprobalom leirni roviden. Ha reszletesebben erdekel, akkor irj priv uzenetet.
Azt, hogy egy pixel melyik objektumhoz tartozik konnyu eldonteni. Az objektumokat annak idejen a szorasi ellipszissel jellemeztem. Az ellipszisnek van x,y koordinataja, kis es nagytengelye, es egy elfordulasi szoge.
A kovetkezo kepen az objektum megtalalasa ugy tortent, hogy felallitottal egy metrikat az elso kepen es masodik kepen levo osszes objektum kozott(a metrika az ellipszisek tavolsagabol es teruletuk kulonbsegebol adodott). Az egymashoz tartozo parokat ugy kaptam meg, hogy az osszes lehetseges parositas kozul azt kellett valasztani, ahol az adott parositashoz tartozo 'tavolsag'(metrika) osszege minimalis. Termeszetesen ehhez nem kellett vegigprobalgatni az osszes lehetoseget, az megoldas megtalalasara alkalmas volt a Magyar-modszer(Kuhn).

Probaltam ertelmesen es roviden leirni, de lehet, hogy nem sikerult teljesen.

Udv:
Istvan

Nem vágok valamit.
Miért is nem kell megnézni az összes lehetőséget?

Az nem jo megoldas, hogy a masik kepen levo legkozelebbit valasztod parnak, mert lehet, hogy egy masik folt mozgott a regi helyere. Ennek kivedesere 'teljes' parositast keszitesz, majd megnezed a 'tavolsagok' osszeget. Csinalsz egy masik teljes parositas, ujabb osszeg stb.. A legkisebb osszegu teljes parositas a nyero.