Sziasztok!
Egyik ismerősöm elég jó fejű gyerek, és továbbtanulás előtt áll. Számítógépekkel szeretne foglalkozni, de még nem tudja, pontosan mit csinálna.
Ha alkalmazás- vagy WEB-fejlesztő akarna lenni, esetleg rendszergazda, akkor hova menjen tovább? A BME valószínűleg túl erős lenne neki. Köszi a segítséget!
- 7471 megtekintés
Hozzászólások
milyen szinten érdekli a webfejlesztés? ha szinte csak php, akkor elég neki az okj, ha komolyabb technológiák is érdeklik, akkor programtervező informatikus szak (alkalmazásfejlesztésénél hasonló analógia)
ha a rendszergazdálkodás érdekli jobban, akkor ott mik a max célkitűzései? egy kis vállalati hálózatot szeretne adminolgatni (ekkor okj megint csak elég), vagy nagyobb hálózatokat szeretne tervezni és karbantartani, ahol előfordulhat, hogy bele kell szoftverek kódjába nyúlni, vagy kiegészítő szolgáltatásokat írni? (ekkor a mérnök informatikus az ideális választás)
---------
"Ha igazat mondasz azt végig unják, ha feldíszíted azt jól meg dugják"
szerény blogom -- új címen!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem is, en ajanlom a Szegedi egyetemet. Nem veszes a ponthatar, jo suli. De aki nem tanul az kibukik, tehat szorgalom (es/vagy tehetseg) szukseges mindenkeppen.
A matek nem olyan veszes mint mondjuk az Elten, de a programozas nagyon kemenyen van fogva.
Varjuk szeretettel =)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És nálatok milyen szakra? Mérnök informatikus?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A fentiek fuggvenyeben valamelyikre. A programtervezo informatikus az "alapszak", a mernok informatikus ehez egy kis kiegeszites. Ez mondjuk nem mindig allja meg igy a helyet, de nagyjabol igy van (pl elso felevben egy fizika kurzus ami pluszban van).
De valaki mindjart kijavit, ha rosszul mondom.
Itt talalsz egy tajekoztatot errol. Amugy ezt szoktak osztani szorolapokon is a sulikban.
Szerk: Itt lathatod az elofelteteleket, tulajdonkeppen nem ez az erdekes, hanem hogy megnezheted a kulonbseget a mernok info es a proginfo kozott.
Szerk2: Meg altalanos dolognak azt tudom tanacsolni, hogy menjen el a nyiltnapokra (nekunk 2t elengedtek igazoltan), es nezze meg az egyetemeket, tajekozodjon. Es pontok szerint csokkeno sorrendben jelolje meg a sulikat. De semmi keppen ne jeloljon meg olyat ahova nem akar menni, akarhany pont.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"A programtervezo informatikus az "alapszak", a mernok informatikus ehez egy kis kiegeszites."
Ez így elég erős.
Szerintem durván annyi a különbség, hogy a proginfo szoftverorientált, mérnök pedig inkább hardver.
A tajékoztatóban tényleg sok hasznos információt lehet a szakokról megtudni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
proginfón több a progos tárgy, mérnökön a mérnöki (meglepő módon) ;)
és nem mellékesen a proginfó bsc 6, míg a mérnökinfó bsc 7 félév
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Proginfó meglepő módon matek és programozás jórészt, mérnök infó inkább amolyan általános rálátást nyújtó valami.
Igazából abból a szempontból jó, hogy ad egy rálátást, hogy mi van és mivel lehet foglalkozni és ehhez megadja az alapokat, de önmagában - mondjuk ez proginfóra is igaz, csak ott meg ugye a programozás van előtérben, többi kevésbé - kevés ahhoz, hogy ott megtanulja. Ahhoz foglalkozni is kell a témával.
Viszont annyi előnye van szerintem, hogyha pl. egy vegyes rendszert kell átlátnia, akkor legalább van valami selytelme az embernek, hogy vajon miért is működhet úgy, ahogy.
----------------
Lvl86 Troll
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az előfeltételek már változtak ahhoz képest, mint amit ide belinkeltél.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szerk: sry nem ide.
:: by BRI.
:: config :: Acer TravelMate // Ubuntu Intrepid
:: tothab [a] gmail [pötty] kom
:: black rose immortal's weblog
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"A matek nem olyan veszes mint mondjuk az Elten, de a programozas nagyon kemenyen van fogva." Baszki, én eddig hova járta? :-)
----
"A hibás logikájú emberek több bűnt követtek el akaratukon kívül, mint a rossz emberek szándékosan."
Bárcsak...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"a programozas nagyon kemenyen van fogva"
hát.. nekem ami eddig prog volt:
progalap, prog1, prog2, grafika, oprendszerek, számháló, alga1, adatbázisok (bár utóbbin a kötprog access is lehet, mint nekem:)
ebből egyedül alga volt olyan, hogy azt mondanám rá: húzós. meg is húztak belőle :)
najó, mondjuk a prog1 kötprog is ott volt a szeren, de a többi tényleg nem valami nagy durranás (szvsz)
a matek részéhez meg csak annyit tudok hozzáfűzni: rühellem :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyilvan egyene is valogatja hogy kinek mi nehez. En a bukasi aranyokra probaltam hagyatkozni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát nemtudom, nekem ezek megvoltak elsőre, háromasra vagy jobbra, de mégsem mondanám, h könnyűek voltak (már amelyik), első félévben a kalk, fizika, szar jó kis kombó. Nálunk anno a prgalap 80%-os bukási arányt produkált, én nem éreztem vészesnek a statisztika mégsem ezt mutatta. :)
Pl. nekem a szar anno négyes lett elsőre, de nem mondanám könnyűnek, a stat. sem ezt mondja. :)
Hallgatói létszám: 698
Nem vizsgázhatott: 261
Nem jelent meg: 47
Elégtelen vizsga: 577
Összes elégtelen: 838
Elégséges: 106
Közepes: 34
Jó: 20
Jeles: 4
Tényleges vizsga: 741
Tényleges vizsgák átlaga: 1,34
ProgI kötprogot élveztem, alga húzósabb volt sokkal, mondjuk ki is kaptam első kötprognak a legszívatósabbat, 5 napot szenvedtem vele, de maxpont, második kötprogot másfél óra alatt megírtam, elsőre max, szóval még tárgyon belül is vannak nagyságrendekkel nehezebb-könnyebb feladatok. :C
___________________________
http://lorem.hu
Az emberi tudás mindenkié!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát a ponthatár lehet alacsonyabb, de sztem hamarabb kivágják, mint a bme-n. :)
Kalk, Szar, Fiz jó kis kombó első félévben, bár már a progalap is kezd felzárkózni a bukási arányhoz. :)
___________________________
http://lorem.hu
Az emberi tudás mindenkié!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha nem tanul innen is meg onnan is kivágják, manapság meg egyre rosszabb az átlag tudtommal
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
informatikus madárkáim, ezt az és/vagyot ne erőltessük már. vagy: az éppen elég.
:: by BRI.
:: config :: Acer TravelMate // Ubuntu Intrepid
:: tothab [a] gmail [pötty] kom
:: black rose immortal's weblog
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A programtervező informatikus szak az az ELTE-n van? Szerintem az is túl erős lenne neki, bár ki tudja, milyen manapság az ELTE.
Ellenben a mérnök informatikus szak egy kis guglizás után szimpinek tűnik. Esetleg intézményt tudnál ajánlani? Jól tudom, hogy Pécsnek rossz híre van?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jomagam is az ELTE prog.info. szakos halgatoja vagyok, nem is tudom, lattam mar konnyebbet es van boven linalg, anal, op.kut, num.anal., bev.mat :) De termeszetesen programozas is akad, szvsz erdemes vegigszenvedni mert nagyon jo dolgok is vannak.
-- Soha ne vitatkozz idiotakkal! Lesulyedsz az O szintjukre es legyoznek a rutinjukkal !!! --
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ahogyan írták feljebb, én is az SZTE-t tudom javasolni, ott van mindkettő informatikus szak (sőt, van még gazdaságinformatikus is, de az most nem játszik).
A suli előnye az, hogy eléggé gyakorlatias, azaz inkább gyakorlatban oktatja a programozást, mint elméletben (ELTE). Azon kívül jó a közösség, és jó városban van (Szeged egy szuper hely :) ).
---------
"Ha igazat mondasz azt végig unják, ha feldíszíted azt jól meg dugják"
szerény blogom -- új címen!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
____________________________________________________________
Slackware 12/current - linux-2.6.23.12-olorin - KDE 3.5.8
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi a jó abban, hogy inkább gyakorlatban oktatja? Az egyetem után úgyis elmész dolgozni, akkor lesz tapasztalatod.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van lehetőség kooperatív képzésre. Egyik ismerősöm harmad éves, eddig minden tárgyat időre teljesített, 5 feletti a kreditindexe (eddig mindegyik félévben), heti 2 nap jár gyakorlatokra a suliba, 3 napot meg dolgozik egy cégnél JAVA fejlesztőként. A kooperatív képzésért kapsz krediteket is, meg még plusz valami ösztöndíjat is (gyakorlatilag fizetést). Minden lehetőség adott, csak élni kell velük! Ha jól csinálod, amit csinálsz még egyetemista korodban felvesznek állandóra, így egy gonddal kevesebb, mert nem kell vacakolni a melóhely keresésével se. (Jaés ez az egész az SZTE-n van)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 ELTE-én is van ilyen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
detto ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ah, a proginfen mar csak butitott matek van.. semmi komoly :(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"butított" matekot, igen, olyan gyenge, hogy 100 emberből 85 elbukik egy anal vizsgán..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
meg aztan a nem "butitott" matek foleg azt takarja, hogy bemagolsz 30 teljes bizonyitast, amit valamennyi (nem sok) ido utan ugyis total elfelejtesz, es kelleni se nagyon fog soha az eletben.
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Neked ezt takarja, masnak esetleg nem. Eleg ugyes trukkoket lehet megtanulni egy 8 feleves analizis kurzussorozat soran...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
biztos rengeteget. foleg amit a munkad soran is hasznalni fogsz (hacsak nem valami kutato matematikus leszel).
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szemléletet azért adhat, hogy sok különböző eszköz áll rendelkezésre, amelyekből lehet választani a probléma megoldására.
A progtervmat után a kutató matematikus miért elképzelhetetlen? Miért csak "programozó" lehet egy ezen a szakon végzett hallgató? Kissé sajátos felfogás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Miért csak "programozó" lehet egy ezen a szakon végzett hallgató? Kissé sajátos felfogás."
mert ezt ki mondta? lehet kutato matematikus (tolem aztan meg foleg).
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyszerűen csak ironikusnak tűnt a megfogalmazásod.
Amúgy ki tudja, lehet, hogy egy program megalkotásakor jól jön még az az analízis, vagy más matek tudás, főleg, ha grafikával foglalkozik az illető.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Analízis, meg numanal főleg 3D grafikához kell.
Amit nem tudsz összerakni az OpenGL-lel, azt így lehet megoldani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
fogadjunk, hogy te is az elte-n tanitasz mint panther.
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már dolgozom, de hobbim részét képezi a matekos rész is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
orulok, hogy igy egy ev utan minden hozzaszolasomra reagaltal, de azt hiszem mas szemszogbol szemleljuk ezt a dolgot, es egyeterteni valoszinuleg nem fogunk. erveimet mar sokszor leirtam itt a hup-on (a kevesbe tavoli multban is), nem akarom ismetelni onmagam (mert meg ramunnak a kedves hup olvasok ;) ).
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
logikát is szokták szeretni (szte-n) :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szeretni? egyenesen imádni! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez nem a "butitott" matekot minositi feltetlenul, hanem a "butitott" hallgatokat. Nem sertegetni akarok senkit, de tenyleg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a butított matek azt jelentheti, hogy ami most anal 3 (amíg kötelező) vizsgán a 85 százalékos (vagy magasabb) bukást eredményez, az pontosan annak a tudásnak a hiánya, amit harminc évvel ezelőtt az ember jó esetben a gimnáziumi padot elhagyva érettségi után biztosan kezelt. ez sajnos már nagyon kevés helyen van így, és azt javarészt specmatnak hívják...
:: by BRI.
:: config :: Acer TravelMate // Ubuntu Intrepid
:: tothab [a] gmail [pötty] kom
:: black rose immortal's weblog
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na jo, NagyZ-t ismerve a butitott matek a topicnyitoban szereplo emberkenek is eleg huzos lenne szerintem :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha már itt ez a téma, akkor megkérdezném, hogy van-e valakinek tapasztalata a PPKE mérnökinfojáról, ugyanis az általam kiszemeltek között szerepel. Pontosabban nem épp a mérnökinfo, hanem az idén induló molekuláris bionika (így ebben jártas ember nem nagyon van), de az első 2 éveben ~azonos tárgyak vannak.
Van még 1-2 hely ezen kívül ami érdekel, de asszem csak a random generátor fog segíteni a döntésen, ha addig nem kapok valami olyan véleményt, ami elhúz egyértelműen valamelyik irányba.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
http://www.itk.ppke.hu
Gondolom, ezt ismered.
Mire vagy kivancsi?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, ismerem, már jártam rajta sokat.
Igazából a nagyobb egyetemekről elég vegyes véleményeket hallani, a "kicsikről" meg szinte semmit, ezért érdekelne, hogy pl mennyire jó/rossz ez a mindenhonnan összeválogatott tanárcsapat (nagy nevek, de ha csak 1-1 előadás erejéig esnek be mert rohannak, akkor lehet, hogy annyira nem jó), milyen arrafelé a közösség, a felszereltsége (tudom, középsuli, de nálunk pl folyamatosan hiányzik vmi a szertárakból, és fűtésre is úgy spórolnak - persze lehet hogy az egyetemek több pénzt kapnak)... meg igazából bármi [ellen]javallat, amiért [érdemes lenne | nem lenne érdemes] oda mennem.
A tantervek szempontjából tetszik, de kb ugyan így vagyok az orvosival is.. Viszont hát dönteni kell, és ehhez keresek most támpontokat. (úgyis bejelölöm, csak a sorrend a kérdés)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha használható tudást akarsz, akkor a kis egyetemeket kerüld (ahol a Turbo Pascal a maximum tudás). A nagy egyetemek közül az SZTE-ről tudok nyilatkozni csak: első félévben lesz 4 kötelező tárgy (mérnök infósoknak + fizika, de arról nem tudok nyilatkozni).
A programozás alapjai jó tárgy, az oktató nagy szabadszoftveres. Linux és ANSI C minden mennyiségben.
A számítógép architektúrák az elég hangulatos, bár nem könnyű. A Tanenbaum könyv kerül tárgyalásra.
Diszkrét matematika nem húzós, kis halmazok, kis logika, kis mártixolás és egy pár szó a vektorokról.
Kalkulusból határértékszámolás, sorozatok, deriválás, integrálás. A tanár nagy arc, viszont a tárgy nem könnyű.
---------
"Ha igazat mondasz azt végig unják, ha feldíszíted azt jól meg dugják"
szerény blogom -- új címen!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A tanarok kozt sok az eltes (meg szerintem muszakis is, de azt az egyetemet annyira nem ismerem). Az oktatok nagyon felkeszultek (komolyan), csak 1-2 tanart tudnek mondani, akivel elegedetlen lehet az ember. Erre tenyleg semmi panasz nem lehet.
A gyakorlatokat identol tobbnyire felsoevesek tartjak, ez neha jo, neha rossz.
A kozosseg nagyon eros, sot, szerintem tul eros :)
A felszereltseg teljesen jo, cserelgetik a gepeket rendesen, a mernoki laboratoriumok is jok, amennyire lattam. A wc-k kulturaltak, van wifi az epuleten belul, a termek legkondicionaltak, nem kell papirt vinni zh-ra, adnak, stb.
Tesiterem is helyben van mar.
Kartyas beleptetorendszer van, ha leteszed a laptopot az aulaban, akkor este is ott lesz.
Ugyhogy en csak ajanlani tudom. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A lopás dologgal csak egyet tudok érteni, pl a portán mindig halmokban állnak a leadott számológépek, egyszer én is elhagytam a 20e-s számológépemet ,és utána csak föl kellett vennem a portástól :)
Van "egyetemi" kocsmánk is! Ahol ebédelhetsz is.
A laborban azért nem mindig a legjobbak a gépek, van ahol 256Mrammal kellene windowst és matlabot futtatni, az eléggé gáz... Majd biztos cserélik őket, mert mintha már elkezdték volna.
A tanárok nagy része erről a három egyetemről jött: ELTE, BME, VE.
Ami még fontos szerintem, hogy jók az egyetem kapcsolatai: UCL, Bekerly, SZTAKI, KOKI, SOTE stb.
Viszont rossz, hogy nem nagyon vannak gyakvezető tanárok, szinte minden gyakorlatot PhD-sek illetve felsőbb évesek tartanak. Remélem erről is leszoknak hamarosan.
Vannak OTDK helyezéseink is.
Van kápolna, akinek erre lenne szüksége.
A közösségi élet nagy részét - szinte teljes egészében - keresztény rendezvények teszik ki: Misék, Alfa kör, kirándulások, de ezek is leginkább az Alfa keretében.
Szóval összeségében nem rossz egyetem, de persze van még mit tenni; de hát idén még csak hét éves lesz a kar.
Ja igen!, sajnos nincs keresztfélév.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi meggyőztetek (meg közben mások is), 1. vagy 2. helyen tuti ez lesz a felvételimben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szia!
Nem kell semmilyen papír, kezdj el dolgozni. Én momentán ötödéves vagyok az ELTÉn, épp a diplomamunkán dolgozom, viszont az eddigi munkahelyeimen nem az iskolában tanult anyag miatt alkalmaztak.
Rengeteg ismerősöm dolgozik webfejlesztőként, és a fele sohasem tanult ilyet az iskolában, szal én azt mondom, hajrá! Nem kell papír.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak papír nélkül a HR-es sok helyen alapból dobja az önéletrajzodat. Jól jön az még. Ha már itt tartunk: minek végzed el a progtervmatot, ha szerinted nem kell papír?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 + plane minek vegzed mind az ot evet a harom helyett ha annyira nem szamit a papir ;)
Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért végzem el, mert már nagyon sok munkám van benne...
Nagy multinál meg nem dolgoznék többet, pénz ide-vagy oda :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Radix tudom ki vagy :)
Anal 1 tanulás elsőben nem volt semmi :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ebben a topic/blog-ban is körbenézhetsz
linux v2.6.22.15 + madwifi v0.9.3.3-mal itt
debian gnu/linux @ linux-2.6.22.15-pancs1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pénteken Budapesten Educatio kiállítás lesz, jöjjön el a kedves ismerősöd oda, ott élőben tud kérdezni, így közvetlenebb a dolog.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1, ott majd jól megmondják, hogy kell a papír, de csak azért, mert papír, nem azért mert tudást "implementál" az ember fejébe bele...
:: by BRI.
:: config :: Acer TravelMate // Ubuntu Intrepid
:: tothab [a] gmail [pötty] kom
:: black rose immortal's weblog
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A levelezős mérnök informatikus szakokról mit gondoltok? Meg lehet tanulni az tananyagot levelezős szakon is?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Attol fugg, mennyire levelezos...
PTE-PMMK neveben tavoktatas, gyakorlatilag heti 2x volt ora.
Szinte mint a rendes estin.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És mit gondoltok meg lehet tanulni az anyagot levelezős fősulin?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze, mindenhol meg lehet. Halal mindegy, hogy nappali vagy levelezo, ugyanazt az anyagot adjak le.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mint fentebb írták, nem kell hozzá levező szak sem, tehát természetesen lehet. a tanuláshoz túl sok inspirációt (legalábbis ELTÉ-n) házon belül nem kapsz. inkább gyakran felhívják a figyelmed arra, hogy milyen buta és műveletlen vagy. szorgalom-eltökéltség-intuíció kérdése az egész. az egyetemen is (ELTE) úgy tanul meg programozni az ember, hogy pötyög otthon, előadás közben, hazafelé a buszon; jórészt csak elméleti tudást várnak el, ami simán jelentheti azt, hogy egy BSc diplomával onnan kikerülő programtervező informatikus nem tud összerakni egy épkézláb programot, míg az OKJ-s fazonok fél év után már sok mindent nagyon jól tudhatnak. nem képzésfüggő valójában, inkább delikvensfüggő.
:: by BRI.
:: config :: Acer TravelMate // Ubuntu Intrepid
:: tothab [a] gmail [pötty] kom
:: black rose immortal's weblog
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A véleményem az, hogy érdemes az ismerősödnek elgondolkodnia, hogy valóban képesnek tartja-e magát arra, hogy programozzon. Sok ember úgy vág bele a mérnök informatikus szakba, hogy bele se gondol, hogy neki igen komoly szinten kell majd tudni programozni.
Ha az ismerősödet jobban érdekli a hardveres oldal, hálózatok, webprog, távközlés akkor a Széchenyi István Egyetem Villamosmérnöki szak Távközlési-Informatika szakirányt ajánlom!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyet tudok csak tanácsolni: Ha jót akar, akkor az ELTE-t felejtse el. Az egy szar. Röviden ennyi.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
<< Gigabyte w511u notebook Intel(R) Celeron(R) M Processor 1.40 GHz, 512 MB RAM, Ubuntu 7.10 >>
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ezt bővebben is kifejtenéd?
szerk.:
annyira szar nem lehet, sőt ... mivel több neves fejlesztő is kikerült onnan, pl Molnár Ingo
szarnak max az titulálja, aki kevésnek érzi az oktatás szinvonalát, vagy csak azért tanult tovább, hogy elverje az időt ... aki komolyan veszi és készül rá, az biztos, hogy nem mondja azt, hogy szar, mert akkor lesznek sikerélményei is...
linux v2.6.22.15 + madwifi v0.9.3.3-mal itt
debian gnu/linux @ linux-2.6.22.16-pancs1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
pl. azert szar mert a rohadt alacsony ponthatarral iszonyu sok embert vesznek fel (az utan kapjak a tamogatast), de annyit nem lehet normalisan oktatni, ezert a szamonkeresek soran parasztok, hogy minel tobben essenek ki. csak hat ilyen szintu szoras eseten ohatatlanul is sok jo kvalitasu ember is kiesik. szoval en sem tudom tiszta szivembol ajanlani az ELTE-t.
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az alacsony ponthatár és az ebből fakadó bevétel igaz, csakhogy a számonkérés nem így megy. Van néhány olyan tanár, akit érdemes elkerülni, de azért a nagy többségre ez nem igaz.
Lehet mondani, hogy cél, hogy sokan kiessenek, de a legtöbb esetben a nem tanulás a valódi indok (gyk. a hallgató magára vessen). A progtervmat nem egy nehéz szak, bár kell rá tanulni. A proginfó bsc meg ennek a tanterve alapján jött létre, így a vizsgák is hasonlóak, és van nemegy 100%-ban azonos tárgy is (egy-egy előadáson, gyakorlaton mind2 szakról vannak hallgatók).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hat en ezt lattam, pl. analizisen (Simon) elso felevben voltunk kb 450-en aztan a negyedik felev utani szigorlat/vizsga sikerult kb 70-80 embernek (egyebkent nekem sem). es vannak meg targyak ami nem csak nehez, de semmi ertelme sincs (pl. bevprog, parhuzasmos programozas, maig nem ertem ezeknek mi az ertelme, azon tul hogy absztrakt matematikai f@szkodas).
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bár én nem értek ehhez, de szerintem a párhuzamos programozás nem értelmetlen.
It doesn't matter if you like my song as long as you can hear me sing
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az analízis és a programozás absztrakt matematikai modellezése sem az...
de hát végül is az összes olyan dolog hülyeség, aminek a megértéséhez kevesek vagyunk, nem...?
:: by BRI.
:: config :: Acer TravelMate // Ubuntu Intrepid
:: tothab [a] gmail [pötty] kom
:: black rose immortal's weblog
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hát a "parhuzasmos programozas" nevéből ítélve ha ezeket az ember jól megtanulja akkor ma vagy inkább a jövőben profitálhat belőle, mivel a mai rendszerek már egyre inkább multiprocesszorosak ...
engem meg spec direkt a programozás érdekel ...
linux v2.6.22.15 + madwifi v0.9.3.3-mal itt
debian gnu/linux @ linux-2.6.22.16-pancs1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
na pont ez a vicc benne, a neve alapjan valami hasznos dolognak tunik. de valojaban semmi koze a programozashoz, hanem ez pusztan egy absztrakt matematikai modell, es abban a rendszerben kulonbozo tetelek bizonyitassal (ezeket kell bemagolni vizsgara). na jo, programozas is van, egy geptermi zh, amit en 10 perc alatt megcsinaltam (na jo 20, mert tiz percig kerestem egy elgepelest ami miatt nem ment a programom).
szerk: plusz ehhez a targyhoz van egy szemet oktato, akinel eloszor azert sikerult megbukno mert nem ugrott be nevrol a tetel amit vizsgan kerdezett.
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te szerintem rossz szakra mentél. HZ történetesen korrekt, Simon meg aztán pláne, stb. Az analízis beugró nagyon nehéz (pl. számomra, mert hogy pontosan írjak le valamit emlékezetből, az nem mindig megy, és még csak azt sem játszhattam el, hogy bizonyítás alapján jöjjek rá a tétel szövegére, mert volt már, hogy így jöttem rá, hogy hülyeséget írtam), viszont a pp vizsga épp könnyű. Persze ízlések és pofonok. Nekem a programozással sosem volt gondom, a többivel néha megesett.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
HZ korrekt. A tárgy meg matematikai, viszont olyan problémákat feszeget, amiken érdemes elgondolkodni.
Hasonló, de gyakorlatiasabb a Programozás Elmélet II., amiben mégtöbb hasznos dolgot tanulsz, kevésbé matematikaian is.
A kettő együtt ér valamit.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
bevprog. Ott van pár használható programozási tétel, amolyan "must have", hogy magyarul beszéljek. Jó tudni ezeket. A matematikai része (bizonyítások, hasonlók) is hasznos, ha éppen egy program helyességét kell belátni. Persze egyszerű földi halandónak általában nem jut ki ilyen, ám kritikus környezetben mindenképpen (pl. repülésirányítás, orvosi műszerek, ha épp abban van valami célhardver, és így tovább).
A PP-nél megint van néhány használható tétel, amit gyakorlatban is lehet használni, például az adatcsatorna. Ja és még mielőtt nekiállna az ember, még papíron meg is írhatja, és be is bizonyíthatja, hogy működik, és akkor nem kell a program megírása után kitalálni, hogy vajon most jó-e az a program.
Az analízis: ez egy ilyen tárgy, a beugrón a _pontos_ definíciót kérik, ezt be kell vágni, és kész. Amúgy is hasznos, mert egymásra épülnek, tehát ha nem emlékszel az analízis 3-4 anyagára, akkor későbbiekben elég nagy problámád lehet az anyag megértésében.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
na most aki szamara a bevprog programozasi tetelek (ahogy le van irva a struktogrammba) nem trivialisak, az szerintem felejtse el a palyat. szoval azon kar annyit parazni.
amugy nem tudom hol elsz, hogy azt gondolod, hogy van olyan program a foldon (orvosi muszer, repulesiranyitas) amit ezekkel a modszerekkel igy bebizonyitottak. biztos, hogy nincs. es hulyeseg is, mert szerinted melyiket konnyebb ellenorizni egy trivialis 5 soros programot, vagy egy egy oldalas bonyolult matematikai bizonyitast? ezeknek a dolgoknak a gepileg bizonyitott programok lehet az egyetlen ertelmes celja, majd egyszer (de ez meg nem most lesz).
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"amugy nem tudom hol elsz, hogy azt gondolod, hogy van olyan program a foldon (orvosi muszer, repulesiranyitas) amit ezekkel a modszerekkel igy bebizonyitottak. biztos, hogy nincs. es hulyeseg is,"
Sokáig én is így gondoltam, de rá kellett jönnöm, távolról sincs így. Lehet, hogy nem kézzel teszik, de azért az elő- és utófeltétel, valamint az invariáns "bevprogos" felírása alprogramok (stb.) esetén létezik. Pl. a Lockheed Martin C130J repülőgép összes fő funkcióját vezérlő szoftver implementására és az implementációjának ellenőrzésére a SPARK rendszert használták, ami épp az Ada magnyelve kiegészítve a fenti logikai állítások megadásával.
A SPARK-ról könyv: John Barnes: High Integrity Software, The SPARK Approach to Safety and Secutity, 2003, Adison-Wesley
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
kérdés:
megvannak még a digitális jegyzetek, és ha szépen kérem kaphatnék belőle valamennyit?
mert jó lenne, ha lenne egy kis rálátásom. BME-s jegyzeteket már kaptam és jó lenne "másik szemszögből" is megnézni
linux v2.6.22.15 + madwifi v0.9.3.3-mal itt
debian gnu/linux @ linux-2.6.22.16-pancs1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
http://www.inf.elte.hu/ekonyvtar/bevprog.pdf
ez az elso eves anyag.
es itt a parh.prog ez nem tudom hanyad eves targy volt (azt hiszem 3. ev), egy feleves kb a 110. oldalig kellet tudni azt hiszem
http://www.inf.elte.hu/ekonyvtar/pp.pdf
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
thx
linux v2.6.22.15 + madwifi v0.9.3.3-mal itt
debian gnu/linux @ linux-2.6.22.16-pancs1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
PP jegyzet itt. De nem ártana, ha a bevprog jegyzettel kezdenéd, úgy könnyebb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ezt nem ismertem, de valoban, wikipediaban is benne van ( http://en.wikipedia.org/wiki/SPARK_programming_language ).
Szoval franko, akkor mar elmehetnek a Lockheed Martin-hoz Eurofighter programozonak (mondjuk nem vonz), de akkor sem gondolom, hogy ezzel kene kezdeni a programozas oktatast.
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lockheed Martin-hoz Eurofighter??
a kettő kicsit üti egymást, mivel ha jól tudom a Eurofighter az egy GB, GER, FR együttműködés csinálja, az LM az meg amcsi gépeket csinál pl SR71, F22 (a boeinggal közösen ...)
linux v2.6.22.15 + madwifi v0.9.3.3-mal itt
debian gnu/linux @ linux-2.6.22.16-pancs1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
akkor BAE systems vagy nem tudom. sot akkor mehetek a lockheed martin-hoz es a bae systems-hez is !!! (mondjuk jo, hogy ezekben a targyakban meg sem emlitettek, hogy a gyakorlatban is van valami hasonlo, ez a SPARK).
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ha elvégzed az adát (prognyelvek 2) valamelyik tavaszi félévben, akkor az ősziben lesz haladó ada, azon szerepelni fog a SPARK ha minden igaz. Legalábbis tervbe van véve.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hat en mar befejeztem az ELTE-s tanulmanyaimat par eve, de orommel hallom, hogy errol is szot ejtetek. ez tenyleg hasonlo dolog mint a bevprog, es nem tudtam, hogy van ilyen. ugyhogy kosz az infot.
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sot, ha hallottal az eiffel programozasi nyelvrol...
Egyebkent igen is hasznos dolog ilyen mindenfele invariansokat szem elott tartani programozaskor. Foleg a PP vilaga az, ahol nem minden ugy mukodik, mint ahogy ranezesre gondolna az ember. Ilyenkor jol jonnek bizonyos tetelek. True story.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Egyebkent igen is hasznos dolog ilyen mindenfele invariansokat szem elott tartani programozaskor"
Ha te mondod ... (nekem sosem kellett, de igaz nekem a programozas csak a hobbim - 18 eve - es a munkam).
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bevprog: ennek van használatban lévő megvalósulása, metróirányítás gépi bizonyítása. B+ nyelv talán, prognyelvek sávon van is.
"egyszerű földi halandónak általában nem jut ki ilyen", igen, főként géppel kell bizonyítani, ha az elakad el lépésben, akkor jön progmatos és segít neki.
PP: adatcsatorna, asszociatív művelet kiszámítása, plusz van még a fa, ezt Progelm 2-ből vettük.
Beugróról:
Definíciók: ezeket meg kell tanulni, ezek nem következnek semmiből sem.
Tételek: ha nem jól írod le, akkor marhaságot állítasz -> 0 pont.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondhatni a számból vetted ki a szót. pinyo itt a magyarázat, amit kértél. :D
-----------------------------------------------------------------------------------------------
<< Gigabyte w511u notebook Intel(R) Celeron(R) M Processor 1.40 GHz, 512 MB RAM, Ubuntu 7.10 >>
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
thx
majd idén kiderül a 480-as rendszerben, mert megint megkavarták az egészet és mi leszünk a tesztalanyok ..
linux v2.6.22.15 + madwifi v0.9.3.3-mal itt
debian gnu/linux @ linux-2.6.22.16-pancs1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valamiért nem megy a szerkesztés szóval, még a maradék:
Egyébként én nem vagyok eltés, nem is voltam, nem is leszek. A "tapasztalataimat" öcsémtől szereztem, aki -sok más általam ismert, ELTE-t elkezdett emberrel egyetemben- most otthagyja azt az "iskolát". Ok, hogy nincs olyan hely, ahol ne lenne szemét oktató, professzor, de eddig úgy tűnt, hogy a legtöbbet az ELTE proginfó karán sikerült összegyűjteni.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
<< Gigabyte w511u notebook Intel(R) Celeron(R) M Processor 1.40 GHz, 512 MB RAM, Ubuntu 7.10 >>
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
alacsony a ponthatár -- paraszt a számonkérés...
személyes tapasztalat: általában az gondolja az utóbbit, akit az előbbi miatt vettek föl...
:: by BRI.
:: config :: Acer TravelMate // Ubuntu Intrepid
:: tothab [a] gmail [pötty] kom
:: black rose immortal's weblog
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
kthxbye
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én is kíváncsi vagyok arra, hogy mi alapján mondod ezt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szerintem is az. van onnan (is) (levelező) diplomám, mielőtt valaki elmondja, hogy vaktában vagdalkozom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Indok?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
félvállról veszik
mindenki azt tanít, amihez épp kedve van
három tárgy volt rendesen megtartva: Adatszerkezetek, Formális nyelvek, Fordítóprogramok
a többinél vagy a tematika borzasztóan összefogatlan, vagy a tanár alklamatlan
sok tekintetben vészesen elavultak úgy a tanárok mint az oktatott tárgyak
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom, miben más a levelező, de a nappalin nekem nem így tűnt. Volt néhány tárgy, ami komolytanalnnak tűnt, de pl. az analízist és a numanalt is rendesen leadták, vagy éppen a programozási módszertan elméletét, és még van jópár másik.
Vészesen elavult - megint csak mihez képest? Mert ha a gyakorlati oktatást hiányolod, akkor lehet, tekintve hogy itt az elméleti háttér volt a lényeg, amire lehet építkezni. Egy-egy technológia megtanítása majdhogynem felesleges, mert az informatika világa nagyon gyorsan változik, többet ér olyan tudás, ami ilyen feltételek mellett is használható. A gyakorlati tapasztalat meg idővel úgyis meglesz, ráadásul egyetem mellett is lehet ilyennel foglalkozni, és nem feltétlenül tényleges munkára gondolok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, elfelejtettem: ahol rendszergazda (is) vagyok, ott találkoztam két ELTE-t végzett informtikussal. Az egyik - legalábbis ezt mondta - kitüntetéssel végzett.
Akkor én fél éve jártam az ELTE-re.
Az egyik kérdőre vont, hogy miért nincs Word a gépeken. Volt - csak nem volt parancsikon az asztalon, sőt a Start Menüs ikont is elsúvasztottam egy "Irodai alkalmazások\Micorsoft Office"-on belülre.
A másik negyedóra bajlódás után tiszta idegbajjal jött, hogy akármit csinál, nem megy a nyomtatás - odamentem és bekapcsoltam a nyomtatót.
Ekkoriban kezdtem végképp sejteni, hogy kaki lesz. Hadd ne mondjam, nem egy színötös kűzd hasonló problémákkal az én évfolyamomból is. Ne is beszéljünk egy HDD-cseréről, Windows telepítésről, vagy uram bocsá' vírusirtásról.
Nem vagyok halandó elfogadni, hogy egy informatikusnak fontosabb tudnia n-dimenziós függvényeket integrálni, mint a saját munkaeszközeit használni. Mintha azért nem lennének ma Arany-balladák, mert szegénykém nem tudott soha megtanulni írni - pedig micsoda rímek voltak a fejében!
Aztán, hogy csak a bénaságot elmítsem: adatbázisok vizsgán - óóóh, gonodlom, ez a zért megy, úgy többé-kevésbé - bizonyos Demetrovicsné megkérdi: "Ha az Ön feladata egy önkormányzat információs rendszerének megtervezése és kivitelezése, mivel kezd a feladat megoldásához?" Én, a naív: "Először igyekszem mindél ponosabban felmérni az igényeket..." Ő: "Na álljunk meg. Maga mellébeszél. Mi az a négy lépés, [...] tudja, a jegyzetemben az X. fejezetben [...]"
GRRRR! Azt a mindenit! Sőt: ejnye! Ha az információs rendszerekhez recept adható, pláne négy lépsben, akkor miért nem láttam még egy jó rendszert sem? Miért szidja az önkormányzatos a gépet pont úgy mint a bankoskisasszony a Zeuszt (gondolom, valami közös alkalmazás értékpapírokhoz}, a költségvetési intézmény könyvelője az IMI-t, stb..?
Nem tudom, hogy ezt az egyetemen hogy kéne megoldani - és szerencsére nem is nekem kell megoldanom. De azért, mert nem tudom a megoldást, még nincs jól ez így.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Nem vagyok halandó elfogadni, hogy egy informatikusnak fontosabb tudnia n-dimenziós függvényeket integrálni, mint a saját munkaeszközeit használni."
Ezt otthon meg lehet tanulni, ehhez nem kell egyetemet végezni. Minek oktassák? Teljesen felesleges. Amúgyis az ilyen elvileg az első állásinterjún el kell, hogy vérezzen, kivéve ugye a protekció...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En is palyavalasztas elott vagyok.
En valoszinuleg DE-IK-ra megyek.
Programozo inforol letettem, mert nem vagyok tul nagy penge matekbol
Mernok info tetszene, bar tudom hogy oda is kell, de megsem olyan szintu.
Valaki esetleg nemtudja hogy Debrecenben hol talalom a grafikaval foglalkozo szakot (3d modellezes erdekel)?
Felvi.hu-n semmit nem talaltam rola.
csak a http://cgip.inf.unideb.hu -n
Aki tud valamit errol, az bevezetne mennyire komoly? nehez?
mernok infonal durvabb?
ezenkivul utolsonak megjelolnek egy gazdasagi infot szinten debrecenben az agraron, sokan mondtak h jo hely.
Valakinek esetleg alternativai? v javaslatok konnyebb helyekre.
Valamint Nyiregyhazara mennek a fosulira ott is van mernok info.
4 hely
1. DE-IK mernok info
2. Nyiregy mernok info
3. DE-IK grafikai
4. DE-IK agrar gazdasag info
esetleg 5. nyiregyen valami biztos hely, ha minden kotel szakad (de nemtudom mi az amit konnyu elvegezni es infoval kapcsolatos)
ha a tervek nem jonnek ossze.. hat. OKJ - rendszergazda (2ev).
aztan egy masodik nekifutassal megegy felvetelizes.
OKJvel pedig valahol dolgozni par honapra h a tandij es az alberlet kijojjon.
-----
Intel1,6Ghz, 512SD, Ubuntu Feisty Fawn 7.04
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megnyugtatlak, az első 2-3 évben épp annyi matek kell egy mérnök infósnak, mint egy proginfósnak, legalábbis nálunk így van. :) Sőt analízis második félév mérnök infón sokkal durvább. :)
Ezek mellett még ott van min. 3 félév fizika, elektronika, digitális technika, mikrovezérlők, soroljam még? :)
Szóval sztem mérnök infó nehezebb, az elején mindenképpen. Már csak számadatok alapján is:
Eddig minden félévben a kötelező tárgyaim össz. kreditértéke >= volt, mint 30 kredit. Első félév 30 második 32 harmadik 31 talán, stb, míg egy proginfósnak első félév 26 másodk 25 alatt van asszem, az elején ugyanazokat a tárgyakat hallgatjátok, csak a mérnők infósoknak van mellette még fizika, elektronika, stb. Aztán persze jobban szétválik, ill. egyik szakon az a tárgy, másikon egy másik van előlrébb hozva a tantervben, pl. sztochasztika nekem 4. féléves tárgy proginfón 2. grafika nekem 3. féléves, proginfón 5. stbstb.
___________________________
http://lorem.hu
Az emberi tudás mindenkié!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
tudom, hogy régi, de:
"Sőt analízis második félév mérnök infón sokkal durvább. :)"
háát. pti-n meg van kalk2, ami azért szintén nem olyan lájt. analízis m.a. annyiban több, h van szöveges feladat meg komplex részt is nézik AFAIK
a 26, 25 kredit szintén bullshit, megnyugtatlak :)
igazából beállítottság kérdése, egyiket se nevezném könnyűnek. én is mondhatnék neked pti-s tárgyakat, amiket a mérnökösök nem vesznek (itt): dimat3, alga2, fonya, bonya, mind csupa fincsi tárgy ;)
én speciel rühellem a fizikát, úgyhogy maradt a pti...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
OFF
Ha jól látom, te vetted elő ezt a tavalyi témát. Hát néhány embert jól megvezettél. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
prog.terven első félévben a kötelező tárgyakból tényleg nem jön össze a 30. Felvehetsz még mellé pár dolgot, de ami kötelező, az 26. Mérnökinfón +4 a fizika. De prog.terven első félévben 26 a kötelező.
Kevés fonya, meg bonya van számtudból, analízishez kell a kalk.2 anyaga (pti-sek meg mérnök infósok is ugyanazt az anyagot tanulják analízisből). Sztochasztikához meg kell tudni a dimat-on tanultakat. pl. dimat 2-t is. Az nem baj, hogy olyat MI-sek nem is tanultak, max. középsuliban, de tudni kell. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az osztott képzésben nincs értelme annak, hogy egy tárgy egy adott félévben kötelező. annyi van, hogy az adott tárgy teljesítése előfeltétele-e más tárgyak felvételének, a szakdolgozat témájának kiválasztásának, az államvizsgának stb. létezik tárgyi hierarchia (amit amúgy nem kötelező, csak ajánlott betartani, de megkerülhető), de ennyi. úgy haladsz-tanulsz-veszel fel tárgyakat, ahogy akarod. sok olyan tárgy van, ami 3-6. félévre ajánlott BSc-n, és nincs előfeltétele (következésképpen macera nélkül felvehető az első szemeszterben), amúgy meg ha valaminek van, akkor kis macera, és fel lehet azt is venni. annyit érdemes hozzátenni, hogy a tárgyi hierarchia kb. 50%-ban alaptalan, és nem tükrözi az információk egymásra épülését. ha valaki nagyon akar, csak kötelező tárgyakból 40-45 kreditet is fel tud venni az első szemeszterben (előfeltételek nélküli mind). arról nem is beszélve, hogy a nem kötelező tárgyak közül is 9 kredit teljesítése kötelező (kötelezően választható) a képzés alatt, tehát lehet mazsolázgatni, valamikor úgyis meg kell csinálni, és attól, hogy nem kötelező, simán lehet szaktárgy.
:: by BRI.
:: config :: Acer TravelMate // Ubuntu Intrepid
:: tothab [a] gmail [pötty] kom
:: black rose immortal's weblog
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igazad van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hjaj, oké, legyen 26, de csak azért, mert kettévágták a szar-t. nekem még 28 volt :)
amúgy meg akárhogy magyaráztok, átlag 30 kredit jut pti-n is egy félévre, mivel 6 félév, 180 kredit, ebből 168 kötelező, 12 kreditet pedig kötelezően választandóból _kell_ teljesíteni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A masik oldalrol megkozelitve a dolgot, ha a proginfon sok a matek neked, akkor a grafikan 3x annyi lesz. Gondolj csak bele... 3Ds alakzatok, spline-ok, raytracing, simitasok... Kokemeny numerikus analizis
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miskolc, Mérnök infó. Az eleje egy kicsit húzós, de hol nem az? Szerintem ez is lehet alternatíva.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Koszonom a valaszokat.
azon gondolkoztam h megkimeljem magam a gyotrodesektol. Elvegeznek valamilyen OKJ-s kepzest. a Rendszergazda-t neztem ki magamnak.
talaltam linuxosat is, jo penzert.
Olyan kellene ami allamilag tamogatott tandijon megy.
Ugyanis 18 vagyok. aztihszem 22-23ig ingyenes nehol...
(de lehet h tevedek)
Szoval OKJ ami konnyen elvegezheto velemenyem szerint, kissebb helyeken azzal is el tudnek szerintem helyezkedni: sulikban gepek halozatat babralnam, cegeknel csinalnam a gepeket. ilyesmi, nem nagy kunszt szerintem.
Melle valami webprogramozoi-t.
A tobbit meg itthon elsajatitanam, programozas, es kis tovabbkepzes a linux, halozatok ugyeben...
-----
Intel1,6Ghz, 512SD, Ubuntu Feisty Fawn 7.04
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hosszu(/kozep) tavon epp hogy nem kimeled meg magad a gyotrodesektol ha nincs diplomad, legfoljebb nagyon rovid tavon.
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az itt a problema, hogy nem adnak elegendo tajekoztatast a tovabbtanulasrol.
Bejottek most csomo ujitasok, es minden ossze vissza van az oktatasi rendszerben.
Mindent netrol kell utannaolvasni hogy mi hogyan lesz.
De majd lesz valahogy amint az elozo bejegyzesben irtam vannak tervek fosulin, egyetemen kivul is.
-----
Intel1,6Ghz, 512SD, Ubuntu Feisty Fawn 7.04
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Welcome to the real life :-)
Ne aggódj, ez később csak még durvább lesz. Én is bíztatlak arra, hogy próbálj meg diplomát szerezni, hosszú távon jobban jársz.
Csaba
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szia!
Amit tudok javasolni: BMF (Székesfehérváron is van), győri Széchenyi egyetem, Veszprémi egyetem.
Mérnök informatikus (Bsc) szak mindenhol.
-- There is never time to do it right, but always time to do it over.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
ott van csomó szakirány, pl szoftvertechnológia, vagy informatikai rendszermérnök, meg még van...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van Csink is...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van olyan közületek vagy az ismerősötök között aki Kecskemétre járt a GANF-ra? Esetleg olyan aki ide levelezősre járt?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Háát :D Valamikor '90 táján egy félévig ott voltam, mert becsapott a Számítógép techikai ágazat megnevezés, és nem hatolt el a tudatomig hogy Gépipari Automatizálási Műszaki Főiskola :), így miután első félévben számtech órán vettük a DOS 3.0-t és némi Basic-et, majd megtudtam, hogy a következő félévben nem is lesz számtech, de vártak rám a hőkezelés-heggesztés, képlékenyalakítás, anyagszerkezettan (véres tárgy volt - vas-szén állapotábra!) stb. amik hobbinak talán elmentek volna, de kötelezőnek nem nagyon, így átmentem a Kandóra.
Ahhrg, most látom, hogy mikori postra válaszoltam :) Gondolom akkor tárgytalan :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még érdekelt vagyok benne, mert felvettek már, csak még nem kezdtem el, halasztottam egy évet. Ha az anyagi helyzetem engedi akkor idén ősszel kezdem el. Köszi az információkat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Arra figyelj, hogy egy évnél többet valószínűleg nem lehet halasztani egyhuzamban. Persze újrafelvételivel (simán csak a papírok kitöltése, feladása februárban) bármikor újra lehet kezdeni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi! Igen erről én is tudok. Nagyon reménykedek benne, hogy eltudjam majd kezdeni még idén.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
SZE - Győr - Távközlésinformatika szakirány villamosmérnökin belül.
Ez inkább linux, meg hálózat. Most végzek majd, korrekt. Álláslehetőség van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni