Nem egyszerű azoknak a számítógépes-játék portolóknak az élete, akik komolyabb Windowsos (nem amőba, meg X kergeti Y-t 80x25-ben) játékokat akarnak átültetni Linuxra, mert könnyen abba a csapdába eshetnek, hogy a Windows alatt használt játékfejlesztő RAD (rapid development tool - gyorsfejlesztő eszközök) eszközöknek nem találnak linuxos megfelelőjét. Ez a gond főként a játékokban használt video betéteknél szokott jelentkezni. Például a Neverwinter Nights Tuxgames verziójában úgy volt, hogy nem lesznek natívan támogatott hivatalos video betétek, mert hiányzik a lejátszásukhoz a játékfejlesztők által közkedvelt Bink kodek.
De talán megmozdult valami, és a játékfejlesztők is kezdik úgy érezni, hogy fontos a Linux támogatása.Mitch Soule a Rad Game Tools fejlesztője (aki a Bink-et fejleszti) ezt mondta a Bink linuxos verzójáról:
"Dolgozunk a linuxos verzión, amely néhány héten belül meg fog jelenni. Az ára ugyanannyi lesz (gondolom, mint a windowsos verzióé), 5000$/játék licenc.".
Ezzel megnyílik az út a játékfejlesztő cégek előtt arra, hogy a játékaikat ne csak Windows, hanem Linux OS alá is kiadják. Reméljük, hogy ez a játékok elterjedését hozza Linux alatt is.