Hozzászólások
-
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még fejlődniük kell az igazán sötétzöld világhoz: felszíni szénbányákat is nyitni kell, hogy legyen igazán zöld energiatermelés!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jah arrafelé rengeteg szénvány van: https://app.electricitymaps.com/zone/SE-SE2
Víz meg szél van ott több is mint amit a régió fel tud használni. - zéró szén, gáz, olaj...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor hozni kell hajóval a világ túlvégéről!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, de nem energiatermeléshez. ;-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A sötétzöld logika nem szereti a gondolkodást, helyi viszonyokhoz alkalmazkodást vagy úgy egyáltalán a realitásokat bármilyen módon is figyelembe venni :).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerinted Stockholm vezetése nem helyi vagy csak nem ismeri a helyi viszonyokat?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még fejlődniük kell az igazán sötétzöld világhoz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azok a kirunai vasbányák ércei csak keverednek valahogy a szénnel, hogy aztán Ikea állólámpa legyen belőlük. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja de az, hogy jut el az elektormos autókba? ...max ha a csomagtartóba teszed az IKEA állólámpát :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Őszintén kíváncsi vagyok, hogy ez azt fogja e felpörgetni, hogy mindenki pánikszerűen elektromos autót vesz, vagy inkább azt, hogy a boltok és a cégek arrébb költöznek
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Boltok akkor is ott voltak, amikor még az autók sehol. Szerintem nem fog semmit felpörgetni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Stockholm belvárosába eddig se nagyon akartál már autóval bemenni, ezer éve külön fizetős, baromi drasztikusnak hangzik, a gyakorlatban szerintem nem fogja őket annyira megviselni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ami neked kellemetlen, sőt tragikus az "felszopó" mi!?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mármint nekem kellemetlen, hogy Stockholmban (vagy hol a faszomban), ahol sose jártam és menni se tervezek, kitiltanak valamit? Az afrikai Kongóról nincs valami híred? Azért kérdezem csak, mert az is kb. ennyire lenne nekem kellemetlen :D
„Mi jobb élet- és munkakörülményeket akarunk teremteni azoknak, akik a belvárosban élnek“ – nyilatkozta Stockholm közlekedési tanácsosa a svéd közszolgálati televíziónak.
Kezdhetnék a migráns bandák kitiltásával a belvárosból :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A trend a lényeg Apafej, azaz hogy egyre másra tiltják ki az ICE-ket európai nagyvárosokból...
Athén, Párizs és Madrid a dízeljárművek kitiltását tervezi, míg Londonban azzal büntetik a dízel- és benzines autósok használóit, hogy...
Jön a szép új világ, ahol ismét nyugodtan szippanthatunk bele a tisztalevegőbe!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Majd ha ezekben a közlekedhetetlen városokban járok, fogok egy taxit! Remélem a taxis nem lövöldöz majd ki fegyverrel az ablakon :D :D :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem hinném, hogy hajlandó lennél a kényelmedet feladni egy tiszta jövőért!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az biztos, hogy nem a máshol szennyez(tm) szarok miatti "tiszta jövő" lebeg majd a szemeim előtt.
Akkugyárak ellen miért tüntet a szekértáborod?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkugyárak ellen miért tüntet a szekértáborod?
Mert idehozzák a rengeteg migráncsot!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az elektromos autó annyira zöld, amennyire a mögötte álló elektromos áram előállítása és az akkumlátor előállítása zöld.
A megoldás a hidrogénüzem lesz, de addig még be kell palizni sok embert, mert a befeketetőknek vissza kell hozni a zsákutcának bizonyult elektromos autók fejlesztésébe ölt pénzt.
A koreai áttörés megdöntheti azt a szemléletet, hogy a jövő mobilitása kizárólag az elektromos autókhoz köthető. Az Autós Nagykoalíció elnöke úgy fogalmazott az Indexnek, hogy Európa az egyetlen kontinens, amely teljes mértékben az elektromos autók mellett tette le voksát a közúti közlekedés terén.
Ami azért igényelhet némi átgondolást, mert 12-féle hajtáslánc áll jelenleg rendelkezésre, ebből kizárólag egyre koncentrálni – ráadásul a többi kárára – könnyen zsákutca lehet
Ha tartós rendszert építesz és okos csapatot nevelsz, akkor száz kiadásban sem érheti baj; ha csak a gépekre hagyatkozol, akkor egyszer jól jársz, máskor rosszul; de ha sem a rendszer nem bírja a terhet, sem a csapat nem tanul a hibákból, akkor minden egyes kiadás kockázat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az miért fáj neked, ha jobb lesz a levegő?
"London belvárosában 2019-ben vezették be először a környezetterhelési díjfizetést a szennyezőbb gépjárművek számára, elsőként a világon ilyen formában. Ennek hatására:
- 39-ről 94 százalékra nőtt a környezetvédelmi előírásoknak megfelelő, tehát díjat nem fizető gépjárművek aránya a belvárosi utakon.
- Naponta 74 ezerrel kevesebb szennyező gépjármű hajtott be London belvárosába.
- 32-ről 25 százalékra csökkent a legszennyezőbb dízel járművek aránya.
- 26%-kal csökkent a nitrogén-oxid kibocsátás és 19%-kal a PM2.5 kibocsátás a belvárosban.
- A belváros útmenti mérési pontjain 56%-kal csökkent a legveszélyesebb nitrogénoxid koncentráció.
- Az egyik sokszor hivatkozott statisztika szerint a gyermekek asztma miatti kórházi ellátásának esetszáma 30%-kal csökkent a belvárosi kerületekben az ULEZ nyomán."
Szeptember óta jár iskolába a nagyobbik gyerek, reggel együtt sétálunk, kb 16-18 perc séta egy irányba. Amint rátérünk 4 perc után a főútra ami mentén van a suli, egyből érezni a bűzös kipufogó szagot, rohadtul egészségtelen ott sétálni. Megoldás lenne autóval vinni, hisz akkor csak 3 percig lennénk ugyanabban a levegőben, de akkor ez ugyanaz lenne, mint a dugóban ülés, mindenki okozza együtt.
Emiatt pl. én már örülnék ha végre elektromossal járnának még a szegények is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Emiatt pl. én már örülnék ha végre elektromossal járnának még a szegények is.
A szegény gyerek már most is gyalog jár.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
dehogy, 15+ éves dízellel viszik a seggét.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szegény embernek nincs 15+éves dízel járműve. (mások a fogalmaink szerintem a szegénységről)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk érdemes realizálni, hogy mekkora területről van szó... (Kb egy 200 x 200 méteres rész, néhány háztömb, amik között majdnem minden utca amúgy is sétálóutca, tehát ahová csak a boltok teherforgalma mehetett be eddig is.)
Amúgy ha valaki Stockholmba megy autóval, akkor behajtási díjat kell fizetni, szóval kóbor turisták eddig is megálltak a szélén a parkolókban.
Csaba
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mondjuk a kép alapján kb 5x akkora, mint amit írsz, inkább van az 500x500, de valóban nem számottevő
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, kb. 500x500. 6 darab egyiranyu utca, kb senkit sem erdekel.
Svea es Birger Jarl miatt mondjuk nepfelkeles torne ki. Pedig azokra ferne ra leginkabb egy csendesites es tisztitas meg ugy is, hogy az itteni autopark nem ugyanaz, mint ami az Andrassyn rohangaszik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
-
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ahogy az sem igaz, hogy Londonban minden belsoegesuvel fizetni kell - csak 2015 elotti diesel (<euro 6) es ~2004 elotti benzines (<euro 4) fizetos.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Es ha az autogyujtogato ujsvedek megserulnek az altaluk felgyujtott langolo teslaktol, azt ki fogja megteriteni nekik?
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hagyjuk már ezt. A minap ment el mellettem egy elektromos autó. Pont azt néztem még jobban felveri a port mint egy kisautó. Az biztos hegyi levegőnek számít arrafelé.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem errol van szo.
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:D Mert a felvert por okozza a komoly problémát, abban van a sok rákkeltő anyag, nem a kipufogógázokban :D
Ment már el melletted egy füstölő dízel a belvárosban? Kb. nem merek levegőt venni olyankor. Olyan sok port ver fel...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Direkt kisautót írtam. Tanulj meg szöveget értelmezni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Belvárosról van szó, amit pár turistán kívül az ember általában nagy ívben elkerül, szóval legfeljebb a sofőrös Rolls-Royce tulajdonosoknak fog ez fájni, akik a legtúlárazottabb boltokba szoktak járni. Mindenki másnak ott a parkolós pláza meg a külvárosi Aldi. Meg az Amazon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez mondjuk igaz. Ugyanugy felall a hatamon a szor Stoki belvarosatol, mint Budapestetol.
Telen eddig se hajthattam be a szoges gumi miatt, nyaron meg inkabb par korso sor kell, mint a kormany...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, mar megint. 3-4 evente tema, hogy euro mennyi legyen a minimum. Aztan majd egyeztetunk picit, ahogy szoktunk, es elmulik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Annyira nem érint.
Ha Stockholmba megyek, akkor repülővel megyek. Ott meg taxizom, gyalogolok, tömegközlekedek. #worksforme.
Egyik világváros belvárosa se "autóparadicsom".
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szuper lesz, mikor nem tudnak plö felújíttatni semmit, mert nem tudnak odamenni kocsival a melósok. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Csakis elektromos járművek és egyes hibrid teherautók hajthatnak be"
A fordítás, vagy a szabály pongyola? Mi a helyzet pl. a hidrogén hajtású járgánnyal?
Nahát megoldották az utolsó súlyos problémát. Azt hiszem az elektromos kocsik is jól égnek ha az újsvédeknek ünnepelni, vagy tüntetgetni támad kedvük.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És mi a helyzet a lovaskocsival vagy az ökrös szekérrel? Vagy az túl zöld?
„Az összeomlás elkerülhetetlen, a katasztrófa valószínű, a kihalás lehetséges.” (Jem Bendell)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni