-

Fórumok

-

Hozzászólások

Szerkesztve: 2024. 11. 15., p – 14:31

-

Még fejlődniük kell az igazán sötétzöld világhoz: felszíni szénbányákat is nyitni kell, hogy legyen igazán zöld energiatermelés!

Őszintén kíváncsi vagyok, hogy ez azt fogja e felpörgetni, hogy mindenki pánikszerűen elektromos autót vesz, vagy inkább azt, hogy a boltok és a cégek arrébb költöznek

Szerkesztve: 2023. 10. 12., cs – 08:12

Már megint egy EV(-felszopó) post ...

trey @ gépház

Mármint nekem kellemetlen, hogy Stockholmban (vagy hol a faszomban), ahol sose jártam és menni se tervezek, kitiltanak valamit? Az afrikai Kongóról nincs valami híred? Azért kérdezem csak, mert az is kb. ennyire lenne nekem kellemetlen :D

„Mi jobb élet- és munkakörülményeket akarunk teremteni azoknak, akik a belvárosban élnek“ – nyilatkozta Stockholm közlekedési tanácsosa a svéd közszolgálati televíziónak.

Kezdhetnék a migráns bandák kitiltásával a belvárosból :D

trey @ gépház

A trend a lényeg Apafej, azaz hogy egyre másra tiltják ki az ICE-ket európai nagyvárosokból...

Athén, Párizs és Madrid a dízeljárművek kitiltását tervezi, míg Londonban azzal büntetik a dízel- és benzines autósok használóit, hogy...

Jön a szép új világ, ahol ismét nyugodtan szippanthatunk bele a tisztalevegőbe!

Az elektromos autó annyira zöld, amennyire a mögötte álló elektromos áram előállítása és az akkumlátor előállítása zöld. 

A megoldás a hidrogénüzem lesz, de addig még be kell palizni sok embert, mert a befeketetőknek vissza kell hozni a zsákutcának bizonyult elektromos autók fejlesztésébe ölt pénzt.

 

https://index.hu/gazdasag/2023/09/13/autoipar-autogyartas-hajtaslanc-hidrogen-karbonsemlegesseg-elektronomos-auto-elektromobilitas/

 

A koreai áttörés megdöntheti azt a szemléletet, hogy a jövő mobilitása kizárólag az elektromos autókhoz köthető. Az Autós Nagykoalíció elnöke úgy fogalmazott az Indexnek, hogy Európa az egyetlen kontinens, amely teljes mértékben az elektromos autók mellett tette le voksát a közúti közlekedés terén.

Ami azért igényelhet némi átgondolást, mert 12-féle hajtáslánc áll jelenleg rendelkezésre, ebből kizárólag egyre koncentrálni – ráadásul a többi kárára – könnyen zsákutca lehet

Ha tartós rendszert építesz és okos csapatot nevelsz, akkor száz kiadásban sem érheti baj; ha csak a gépekre hagyatkozol, akkor egyszer jól jársz, máskor rosszul; de ha sem a rendszer nem bírja a terhet, sem a csapat nem tanul a hibákból, akkor minden egyes kiadás kockázat.

Az miért fáj neked, ha jobb lesz a levegő? 

"London belvárosában 2019-ben vezették be először a környezetterhelési díjfizetést a szennyezőbb gépjárművek számára, elsőként a világon ilyen formában. Ennek hatására:

- 39-ről 94 százalékra nőtt a környezetvédelmi előírásoknak megfelelő, tehát díjat nem fizető gépjárművek aránya a belvárosi utakon.

- Naponta 74 ezerrel kevesebb szennyező gépjármű hajtott be London belvárosába.

- 32-ről 25 százalékra csökkent a legszennyezőbb dízel járművek aránya.

- 26%-kal csökkent a nitrogén-oxid kibocsátás és 19%-kal a PM2.5 kibocsátás a belvárosban.

- A belváros útmenti mérési pontjain 56%-kal csökkent a legveszélyesebb nitrogénoxid koncentráció.

- Az egyik sokszor hivatkozott statisztika szerint a gyermekek asztma miatti kórházi ellátásának esetszáma 30%-kal csökkent a belvárosi kerületekben az ULEZ nyomán."

link: https://www.facebook.com/vitezydavid/posts/pfbid025wUTj9omzx7rGZdyjgRnVmXMjkEA51jRoHciUJha268sJdckajspGEqS7BRrB5m2l

Szeptember óta jár iskolába a nagyobbik gyerek, reggel együtt sétálunk, kb 16-18 perc séta egy irányba. Amint rátérünk 4 perc után a főútra ami mentén van a suli, egyből érezni a bűzös kipufogó szagot, rohadtul egészségtelen ott sétálni. Megoldás lenne autóval vinni, hisz akkor csak 3 percig lennénk ugyanabban a levegőben, de akkor ez ugyanaz lenne, mint a dugóban ülés, mindenki okozza együtt.

Emiatt pl. én már örülnék ha végre elektromossal járnának még a szegények is.

Szerkesztve: 2023. 10. 12., cs – 12:02

Mondjuk érdemes realizálni, hogy mekkora területről van szó... (Kb egy 200 x 200 méteres rész, néhány háztömb, amik között majdnem minden utca amúgy is sétálóutca, tehát ahová csak a boltok teherforgalma mehetett be eddig is.)

Amúgy ha valaki Stockholmba megy autóval, akkor behajtási díjat kell fizetni, szóval kóbor turisták eddig is megálltak a szélén a parkolókban. 

Csaba

Es ha az autogyujtogato ujsvedek megserulnek az altaluk felgyujtott langolo teslaktol, azt ki fogja megteriteni nekik?

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Szerkesztve: 2023. 10. 12., cs – 14:24

Hagyjuk már ezt. A minap ment el mellettem egy elektromos autó. Pont azt néztem még jobban felveri a port mint egy kisautó. Az biztos hegyi levegőnek számít arrafelé.

Szerkesztve: 2023. 10. 12., cs – 15:03

Belvárosról van szó, amit pár turistán kívül az ember általában nagy ívben elkerül, szóval legfeljebb a sofőrös Rolls-Royce tulajdonosoknak fog ez fájni, akik a legtúlárazottabb boltokba szoktak járni. Mindenki másnak ott a parkolós pláza meg a külvárosi Aldi. Meg az Amazon.

Igen, mar megint. 3-4 evente tema, hogy euro mennyi legyen a minimum. Aztan majd egyeztetunk picit, ahogy szoktunk, es elmulik.

Annyira nem érint.
Ha Stockholmba megyek, akkor repülővel megyek. Ott meg taxizom, gyalogolok, tömegközlekedek. #worksforme.

Egyik világváros belvárosa se "autóparadicsom".

Szuper lesz, mikor nem tudnak plö felújíttatni semmit, mert nem tudnak odamenni kocsival a melósok. :)

"Csakis elektromos járművek és egyes hibrid teherautók hajthatnak be"

A fordítás, vagy a szabály pongyola? Mi a helyzet pl. a hidrogén hajtású járgánnyal? 

 

Nahát megoldották az utolsó súlyos problémát. Azt hiszem az elektromos kocsik is jól égnek ha az újsvédeknek ünnepelni, vagy tüntetgetni támad kedvük. 

És mi a helyzet a lovaskocsival vagy az ökrös szekérrel? Vagy az túl zöld?

„Az összeomlás elkerülhetetlen, a katasztrófa valószínű, a kihalás lehetséges.” (Jem Bendell)