Graffiti felajánlás

Nem vagyok jártas graffiti témában, remélem van köztetek, aki jobb ebben. Van egy olyan képzetem, miszerint a graffitiseket előszeretettel zavarják el sok helyről, így talán érték lehet számukra egy szabad falfelület.

Továbbá van egy szabad falam ... vagyis inkább a szomszéd fala, amit kerítés gyanánt húzott, így egyik fele már az enyém. Az utcáról jól látható a fal - gondolom, ez szempont lehet egy graffitisnek.

Érték lehet ez egy graffitis számára? Mármint, ha szabadon firkálhatna rá bármit - biztos szebb lenne, mint most. Vagy ez hülyeség, és a graffitiseket ez nem érdekli? Ha érték lehet, hogyan tudnám ezt felajánlani nekik egy rajzolás erejéig?

Hozzászólások

Igen. Az a baj, hogy a graffitiseknek is két rétege van: az egyik, aki tényleg jól fest, és majdnem művészet szinten űzi, és a másik meg a kóklerek, akiknek semmi esztétikai érzéke nincs, csak rongálnak. Egy ilyen felajánlásnál inkább az utóbbi fog özönleni, és valószínű nem lesz benne köszönet. Én inkább lefesteném a kerítést valami egyszerű, de jól kinéző páccal vagy barna festékkel, és kész, biztosabb megoldás. Pedig az ötlet nem lenne rossz, csak kockázatos, nehezen kivitelezhető.

The world runs on Excel spreadsheets. (Dylan Beattie)

Wow sirály ötlet, lájk.

Ui én Bud Spencert szívesen látnék rajta comic stílusban, főleg hogy az igazi graffitivel mi lett. Tudom, nem kívánságműsor.

Vortex Rikers NC114-85EKLS

Szerkesztve: 2023. 09. 29., p – 11:18

Ami ingyen van, az nem izgalmas (nekik). Sokuk a védjegyüket, monogramjunkat azért rakják ki nagyon publikus, nehezen megközelíthető helyekre, mert ezzel (vélt) elismerést kapnak mástól. Lásd Bp. M5 és M3 bevezető hídjai. Ha nem ők adják, hanem te kéred, akkor pénzt is akarnak majd mellé.

 

szerk: mivel gyakran követnek el bűncselekményeket (kis méretben szabálysértés, de vonat oldalán...) nem könnyen beszélgetésbe eredő személyekről van szó.

szerk2: nice try Mr.Policeman

Szerkesztve: 2023. 09. 29., p – 11:23

Szia!

 

Az ötlet jó!

Szerintem ehhez egyébként nem feltétlen kell Graffiti-s emberke. Gondolom aki tud festeni (mondjuk egy képzőművész talán) némi anyagköltség és pénz ellenében odapingál neked bármi szépet.

Érdemes előtte elkérni az illető portfólióját, hogy ne vegyél zsákbamacskát, lásd a stílusát és hogy az olyan e ami neked is megfelel.

A szomszéd falára azért csak úgy nem rajzolhatsz semmit. 

A graffiti egyik hajtóereje az illegalitás. A szabad falra:

- vagy "wannabe" kóklerek jönnek, akiknek a munkája nem lesz szép, számodra élvezetes

- vagy gyönyörű munkát végző vérprofik vastag pénzért, ízlésed szerint

Egy publikusan elérhető szabad fal még határeset, de egy magántulajdunú szerintem mindenképp a fenti 2 eset valamelyike.

"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"

vagyis inkább a szomszéd fala, amit kerítés gyanánt húzott, így egyik fele már az enyém.

Az a fal nem a tied, hanem a szomszédé, hiába néz feléd. Ezt hogy gondoltad?

Aláírás _Franko_ miatt törölve. 
RIP Jákub.
neut @

Kerites != epulet. A kerites egy, a telekhatarra huzott elvalaszto, aminek epitese, fenntartasa kozos feladata a 2 tulajnak.

Epuletet amugy tilos telekhatarra epiteni. Meg van szabva, hany meterrel beljebb kezdodhet csak.

Tudtommal, de ennek nezz utana, meg ha o epitette is a keritest, ha tenyleg a telekhataron van, max. az aranak a felet kovetelheti rajtad, de amugy automatikusan kozos tulajdon. Ergo a feled eso oldalaval azt csinalsz, amit akarsz.

csak erre egy reakció: "A kerites egy, a telekhatarra huzott elvalaszto, aminek epitese, fenntartasa kozos feladata a 2 tulajnak."

Nem egészen. Meg lehet egyezni, de tudtommal az eleje, a jobb oldala és a hátsó fele a tulaj dolga, a többi a szomszédoké.

"Kerítés létesítésének elrendelése esetén a telek tulajdonosa (kezelője, használója) a telek homlokvonalán, továbbá – eltérő jogszabályi rendelkezés hiányában – az útról nézve a jobb oldali telekhatáron és a hátsó telekhatárnak ettől az oldaltól mért fele hosszán köteles megépíteni és fenntartani."

Szerkesztve: 2023. 09. 29., p – 12:26

vagyis inkább a szomszéd fala, amit kerítés gyanánt húzott, így egyik fele már az enyém.

Nem a tiéd - fel fog jelenteni rongálásért.

És felfogad festő cégét, hogy fessék le pl. fehérre és ennek a költségét bíróságon rád fogja verni.

 

Pl. olyan dolgot neki se dönthetsz, ami esetleg megrongálná vagy ha építesz oda bármit, nem használhatod falnak - engedélye nélkül.

megteheti - de TE meg nem vagy köteles tűrni.

Ha sértő számodra vagy a környezetre stb. ártalmas, akkor írásbeli panasszal élsz:

- írsz a jegyzőnek, az építés osztályról ki fognak menni és hoznak egy határozatot és ha olyan pl. egy horogkereszt, akkor rendőrségre is továbbítják és nyomozás lesz belőle.

 

Nem értem kicsit gondolkozzatok, ez az alapvetés:

bármit megtehetsz - addig amig a törvénybe nem ütközik és a hatóság el nem kezdi vizsgálni, amire mindig lesz egy határozat - amivel, ha nem értesz egyet bíróságon meg lehet támadni.

 

pl:

Az udvarodon lehet tárolni üzemképtelen, forgalomból kivont autót - DE ha feljelentenek és kijönnek ellenőrizni pl. meg fogják kérdezni, hogy hol van az autóból az olaj - mivel az veszélyes hulladéknak számít és ha

annak tárolását, elszállítását nem szakszerűen végezted - akkor meg fognak büntetni - mivel vétettél a veszélyes hulladékok kezelése és tárolási szabályok ellen és köteleznek az állapot megszüntetésére - vagyis el kell takarítanod az autót.

Az udvarodon lehet tárolni üzemképtelen, forgalomból kivont autót - DE ha feljelentenek és kijönnek ellenőrizni pl. meg fogják kérdezni, hogy hol van az autóból az olaj - mivel az veszélyes hulladéknak számít és ha

 

Nézd csak meg MHV Tomi videóját a témában, ahol szétbaszták egy élet gyűjtögetését egy névtelen emaillel.

Aláírás _Franko_ miatt törölve. 
RIP Jákub.
neut @

2013. évi CLXXIV. tv. 4. § (1) A szomszédos ingatlanok elválasztására szolgáló kerítés, mezsgye vagy növény használatára az ingatlanok tulajdonosai közösen jogosultak.

Ha a településképi előírásoknak egyébként megfelel, akkor szerintem a saját oldalát úgy díszíti, ahogy neki tetszik.

Szabi

Szerkesztve: 2023. 09. 29., p – 12:33

problémák:

- ahogy már írták, attól hogy feléd néz még nem a tied

- simán leszhedettetheti az önkormányzat, pláne, ha az utcáról látható... mert csak (érdemes előtte utánajárni, hogy van e helyi tiltás bármire, mégha a tulajdonosok bele is egyeznének)

https://balaton.hu/leszedette-a-tihanyi-graffiti-hattyut-az-onkormanyza…
https://telex.hu/belfold/2021/06/14/tihany-galeria-fal-hattyu-street-ar…

1. Ird ra, hogy Berelheto reklamfelulet, es egy bitcoin azonositot

2. ???

3. Profit!

:-)

Fesd rá, hogy "GRAFFITIZNI TILOS!!!" és várj...

Szerkesztve: 2023. 09. 29., p – 17:03

Nemtom, hogy volt -e már, de esetleg megkérdezni a szomszédot, hogy lefest(et)heted saját költségeden, ha már úgy is te bámulod?

Ha rendes, akkor megengedi.

Ha nem az, akkor meg ne akard befestetni, mert ha emellett rosszindulatú is akkor neked lesz rossz...

Attól függ milyen fa.

 

Magánterületen az alábbi ültetési távolságokat kell betartani:

  • 1,5 méternél alacsonyabb sövény, bokor a telekhatártól 0,5 méter, épülettől 2,0 méterre ültethető
  • 1,5 méternél magasabb sövény, bokor és 4,0 méternél alacsonyabb fa a telekhatártól 2,0 méter, épülettől 3,0 méter
  • egyéb fa (diófa és magasra növő, terebélyes fák kivételével) telekhatártól 3,0 méter, épülettől 4,0 méter
  • diófa és magasra növő, terebélyes fák telekhatártól 5,0 méter, épülettől 7,0 méter

Aláírás _Franko_ miatt törölve. 
RIP Jákub.
neut @

Persze, van helyi rendelet, azt kell megnézni. Csak a cinikus posztolónak akartam támpontot adni, hogy igen, lehet rá szabályozás, hogy mit, hova ültethet.

 

Az önkormányzati rendeletek általában átvették a hatályon kívül helyezett rendelet telepítési távolságait. Ennek hiányában, elvileg a telken bárhol ültethető növényzet. Egyetlen feltétel, hogy az a szomszédos ingatlan tulajdonosát, használóját nem zavarhatja (árnyékolás, kilátás zavarása, telekre átnyúló ágak, gyökerek, épület alá növő gyökerek, épületre ráhajló ágak, épületen végzendő felújítási munkát akadályozó növényzet) ingatlana használatában, birtoklásában nem korlátozhatja, épületében kárt nem okozhat.

Aláírás _Franko_ miatt törölve. 
RIP Jákub.
neut @

Nezd, az o telken o az ur. Te ott nem tarthatsz semmit, se fat, se autot.

Avagy, forditott esetben neked hogy esne, ha teleultetne borostyannal a telekhatart, es te evente 4x egy napot tolthetnel a kiirtasaval? Ugye, hogy nem lenne vicces? pedig az meg nem is fa, nem tilos telekhatarra ultetni, mert a kedves torvenyalkotok kozott egy balkonparaszt se volt, nemhogy kertbarat.

Mondjuk attol meg nem lesz rossz szomszed, mert levagta a fad agait, ami belogott az o kertjebe, es amugy a te dolgod lenne. Ha tenyleg rossz szomszed, ki is szamlazta volna neked, ugyvedi dijjal egyetemben. Jog szerint megteheti. Sot, a kerites aranak felet is kovetelhetne rajtad.

Szerintem beszelj vele, az a legtisztabb. Esetleg ne-adj'-isten veletlenul felejtsd bekapcsolva a mobilod egy recording app-el. Csak ha arra kerulne a sor, hogy letagadja, amiben szoban megegyeztetek.

Hehe! Méghogy összeszedte? Az az én dolgom!

Egyébként éppen építkezett, és azt állította joga van 1m-t elvenni a telkemből az építkezés idejére az állványzatának. Onnan meg már csak fél métert kellett továbbvágnia ...

Nálunk is, mégis a szomszéd tűzfala határolja a mi kertünket egy részen. Az építési szabályok időnként változnak, de ami a szabályozás miatt már nem megengedett, még fennmaradhat. Úgyhogy nálunk is átjött állványozni, sőt a szigetelésük tulajdonképpen a mi birtokunkon van.

Fel-igazsag. Koteles vagy beengedni, de 1. az okozott kart meg kell teritenie, 2. a leheto legkisebb kart kell okoznia, 3. magaert a beengedesert is kerhetsz tole penzt. ez ugyan nincs a torvenyben specifikalva, de valoszinuleg arra gondoltak, hogy ha 200km-rol kell odautaznod, mert pl. egy hetvegi hazrol van szo, akkor annak a koltseget elkerheted toluk.

Nem eszik olyan forron a kasat. Ez a torveny alapvetoen teljesen korrektul, atgondoltan van megirva.

már pedig van:

- pl. ha a szomszéd a házát utólag szigeteli, akkor köteles vagy beengedni az építkezés idejére. Ha ott van egy farakás vagy neki támasztottál valamit a falának, akkor kérni fogja, hogy pakold el.

Nem. A te telked a te tulajdonod, es ugy hasznalod, ahogy akarod. A valosag, hogy megkerdezheti, hogy hova teheti a munka idejere, oda o atpakolja, majd a munka vegen gondosan, semmifele kart nem okozva visszapakolja. Ha kart okoz, fizet.

Be kell engedned, hogy a tulajdonat karban tudja tartani, ezt kimondja a torveny. De a te telked a tied, es a te jogaid is vedve vannak, amig o matat, ne felj.

Gondolom azert, mert arra szamitott, hogy amikor ujrano, nem fogod te levagni :)

Mindentol fuggetlenul, beszelj vele. Komolyan. Az ellensegeskedes soha, semmit nem oldott meg; meg ha tovabbra is utaljatok egymast, fontos, hogy legalabb a kotelezo kerdesekben tudjatok egymassal kommunikalni.

Hogy egy holland mondast forditsak neked magyarra: jobb egy jo szomszed, mint egy tavoli barat!

Nem hazudott, siman kotelezhetett volna jogi uton, hogy nyird meg te a fadat, annak minden extra koltsegevel egyutt.

Amit ertened kell, az az, hogy amikor a fa atno az o telkere, es nem kaptal tole erre engedelyt (itt jon a kepbe, hogy beszeltek), akkor te birtokhaboritast kovetsz el: a te tulajdonod az o telken van. Ilyenkor mind az esetlegesen okozott kart (pl. ha a fad gyokere kinyomja a sufni falat), mind az eredeti allapot helyreallitasanak koltsege (ertsd: levagni a belogo faagat) a te feladatod, a te koltseged.

Tehat az igazsag az, hogy bar valoban csak a hatarig nyirhatta volna le a fa agat, ebben hibazott, de a tobbiben igaza van, szivesseget tett neked. Jobban orultel volna ugyvedi felszolitasnak, es az ezzel jaro szamlanak? Na ugye.

Jobban orultel volna ugyvedi felszolitasnak, es az ezzel jaro szamlanak? 

Na azért ne essünk át a ló túloldalára. Igen, felszólíthat, hogy vágjam le az átnyúló ágat. De ha a felszólítás hatására levágom, akkor nincs 'ezzel járó számla'. Az, hogy ügyvéddel szólít fel, az az ő magánügye. Akár át is szólhatna a kerítésen, írhat levelet, emailt, sms-t bármit. Számla akkor jöhet, ha többszöri felszólításra sem teszek eleget a kötelezettségnek, és ezután fordul bírósághoz.

Szerkesztve: 2023. 09. 30., szo – 07:56

Én nem egészen értem az alap problémát sem, miért zavarja a topik indítót a tiszta fal?
"biztos szebb lenne, mint most." ??? Nem értem. Szerintem amit konkrétan kér az igazából ingyen munka, csak hát burkoltan.

[insert line here]
B.C. 3500 - DIY Vehicle / A.D. 30 - DIY Religion / A.D. 1991 - DIY OS

Jobban belegondolva ez mar volt, csak nem "Simpsonek mar megcsinaltak", hanem Mark Twain irta meg a Ton Sawyer kalandjaiban. :-)

Ugyhogy RTFM. :-)

Szerkesztve: 2023. 10. 01., v – 12:56

Ezt keresed: https://urbanmuveszet.hu/legalis-falak/

Legálfal olyan terület, amire a terület tulajdonosának az engedélyével lehet festeni. Nálunk nem terjedt el, nyugatabbra egyes lepusztult helyeken ezt használják állagmegóvásra.

"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Keresek graffitist a fodrászom fémajtajának dekorálására.
A cél az, hogy ott legyen egy kopasz torrente-fej vigyorogva, és kinn legyen a nyitvatartási idő.
A fodrász fizetne érte, acél az, hogy tegekkel utána ne csesszék szét a bejárati ajtaját.
Nyócker...
Ja, az árba beszállok én is, csak ha lehet, ne szálljon el.

10-féle lény van:
-- aki ismeri a bináris számrendszert,
-- és amelyik nem.

Vigyázz, mert Szivárvány Óvodát csak fóliázva lehet rajzolni!

Olvasom a sok jogaszkodast, de nem ertem. En irnek egy ilyet:

Tisztelt Polgarjeno hivatal, Jegyzo, stb.

Itt van ez a fal az 1234 helyrajzi szamu ingatlannal

*foto a falrol.jpg*

Ra lehet-e festeni?

Udvozlettel,
plt

Es a valasztol fuggoen vagy festhetsz ra, vagy nem, de ha igen, akkor ott lesz az irasos allasfoglalas (amit jol elteszel), es onnantol bakaphatja, akinek nem tetszik.

Te Mo.-on élsz ?

az önkormányzat építési osztálya ilyet nem fog kiadni. Ez melyik határozat minta lenne ?? Sima levelezést meg nem igazán folytatnak. Talán bemenne személyesen és ott szóban elmondaná és kapna jogi iránymutatást SZÓBAN max.

De megkérdezem, szerintem körbe fognak röhögni..

Ez önkormányzat- és település függő. Budapesten valószínűleg igazad van. Egy 10 ezer fő alatti településen általában nem vesztették még el a kapcsolatot a választókkal és a realitással. Hasonló esetben kértem tőlük tanácsot írásban (emailben, hiteles aláírással), válaszoltak rá, sőt, még a szomszéddal is beszéltek. 9 ezres Pest megyei település.

Délben megkérdeztem és kértem, hogy kellő komolysággal kéretik válaszolni:

"Mivel nem építés és nem is engedély köteles, ezért ők nem tudnak előre állást foglalni. Miért nem beszéli meg a szomszéddal, aki építette.

Ha ez nem lehetséges, akkor inkább jöjjön be, hogy átbeszéljék. Hozzon pár fotót, amit kifogásol a kerítésben. Jobb, ha előre tudnak erről a problémáról

- mert ha feljelentés jön a kerítés tulajdonosától, akkor nekik hivatalból el kell járni".

 

Szóval tájékoztatást tudsz kapni - okosabb leszel, mint a HUP-on végig olvasod a "jogászkodásokat".

Egyszer a NAV-tól kértem írásos állásfoglalást egy konkrét esetben, előzetesen, nehogy bünti legyen a végén.

Megadták az állásfoglalást, ami alul kisbetűben tartalmazta, hogy ettől függetlenül nyugodtan kiróhatnak rám bírságot, mert amit mondtak az semmire sem használható. Épp csak betű a papíron.

Nem gondolom, hogy ez járható út.

Nekem NAV-val is, onkormanyzattal is az a tapasztalatom, hogy konstruktiv megkeresesre konstruktiv valaszt szoktak adni. YMMV.

Konstruktiv valasz, allasfoglalas, stb. lehet az is, hogy bekopizzak a relevans szabalyozast, vagy leirjak, miert igen / miert nem mukodik, amit elkepzeltel. Azzal, ami itt a threadben tortenik, semmivel nem vagy elorebb, telpulesszintu szabalyozassal kapcsolatban kersz tanacsot laikusoktol ugy, hogy a telepules sincs megnevezve. Ennek szerintem nagysagrendekkel hasznosabb a "semmire nem hasznalhato" hatosagi valasz.

Egy dologra mindenképpen jó, hogy nem foghatják rád, hogy rosszhiszeműen jártál el. Fontos tud ez lenni akkor, amikor arról van szó, hogy csak az esetleges elmaradásod kell befizetni, vagy még a büntit is mellé. Bár a NAV az egy külön állatfajta, nem tudom, most hogy működik, de kb. 10 évvel ezelőtt volt egy ügyem velük: jött egy levél a cégemhez büntetéssel, amiért nem raktam letétbe az éves beszámolót (vagy mit, akkor sem értettem, a könyvelő intézi ezt). A könyvelő megnyugtatott, hogy annak a cégformának (bt) a jogszabály szerint nem kell letétbe raknia az éves beszámolót és ezt megírta a NAV-nak jogszabályi hivatkozással. Erre jött a válasz, hogy figyelembe véve, hogy egyébként nem vagyok kötelezett rá, elengedik a büntetés 50%-kát. Nem tudtam, hogy sírjak, vagy nevessek. És innen még volt 2 köre a könyvelőnek, mire kihozta 0-ra.

Shop Stop 2.
(lásd az étterem falára írt feliratot)

:)

10-féle lény van:
-- aki ismeri a bináris számrendszert,
-- és amelyik nem.