"a havi előfizetői szerződés három hónapos felmondási időt tartalmaz"
A VPS bérlésnél ezt írják:
"- Nincs több éves hűségidő, a szolgáltatást bármikor megszüntethető"
Hallottatok már ilyenről?
Nem az érdekel, hogy a lustaságom és a naivságom miatt éveken át hülyének néztek, és egy 4 magos (eleinte kettő) processzor +8GB RAM, kritikán aluli VPS szolgáltatásért fizettem 20320 Ft-ot havonta, hanem a felmondást követő eljárásuk.
- 424 megtekintés
Hozzászólások
A bármikor megszüntetés azt jelenti, hogy felmondhatod bármikor a szerződésben lévő felmondási idővel. Ha ÁSZF-ben van, akkor aszerint. Ez a három hónap merőben szokatlan, hogy úgy mondjam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De nekem nincs szerződésem velük. Csak telefonos megbeszélés alapján állították be (jó drágán) ezt a szolgáltatást. Az ÁSZF a honlapon nem elérhető. A felmondást követően küldtek egy linket, akkor láttam először.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha igénybe veszed a szolgáltatást, akkor azzal szerződsz, és az ÁSZF szerint üzemel. Erről mondjuk mindenképp tájékoztatniuk kell, akkor is, ha telefonos rendelés történt. Esetleg ez alapján jelezni nekik, hogy a megrendeléskor nem kaptál érdemi tájékoztatást. Ez egyébként mehetett automatikus emailben, az általuk ismert ügyfélemailre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne fizess, maguktól meg fogják szüntetni :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Rossz tanacs.
Egyezseget kell kotni.
Utolag behajthatjak.
Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez az egyik legrosszabb tipp. Mire a szerződés felmondható lesz a szolgáltató részéről, simán összegyűlik 3-4 havi tartozása az ügyfélnek, amit be fognak hajtani rajta, felszólítással, követeléskezelővel, ha ez nem vezet eredményre, akkor fizetési meghagyás, végrehajtás, stb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1, nem láttátok a smile-t?
2, OP írta, hogy nincs szerződése
3, ez nem egy jogi fórum, így én se adhatok jogi tanácsot
3+1, nem láttátok a smile-t?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
akkor minden :)-t tartalmazó kommentet egy az egyben poénnak kellene venni?
nincs szerződése != nincs írásos szerződése, netán nincs saját példánya egy meglévő szerződéséből. Valami alapján csak szolgáltatnak és számláznak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szoban is lehet szerzodest kotni. Mondjuk ebben az esetben butasag volt.
16 evig megfelelt es nem nezelodtel mashova, akkor a kritikan aluli jelzot tulzasnak erzem.
Tularazott az mindenesetre fennall jol.
Felmondod es legkozelebb elolvasod az aprobetut, es ez volt a tandij...
Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a VPS nem túl régi náluk. A server load általában 3.x volt, és a belépést az enter leütésétől számítva körülbelül 10 másodperc alatt hajtotta végre. Ez kritikán aluli. Egy levél egy perc alatt ment el. Ez még inkább kritikán aluli. És ezért havonta 20320 Ft-ot fizettem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> És ezért havonta 20320 Ft-ot fizettem.
Ez kritikán aluli.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Contabo-nál harmad áron kilencszer jobb VPS-t kaptam.
Most ez fáj nekik.
Számomra a SYSTECH szitokszó lett.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
https://systech.hu/vps-berles az általad írt speckó 5200/hó, hogy lett ebből neked 4x annyi?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondolom régen kötötte magas árazással és nem csökkentették a már élő szerződések havidíját.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Contabo-nál néha 10% CPU-használat mellé társul 70+-os load. Nodecserét lehet kérni, csak minek? Napokon belül ugyanolyan rossz lesz. Hobbira jó (bár igazából arra sem), de amióta az OVH időnként 13--15 Eur + ÁFA áron adja az 500 gigás meg 800 gigás SSD-s Kimsufi-jait, azóta szerintem a Contabo nem versenyképes. Amíg benyelték az ÁFA-t és 5 Eur-ba fájt a legkisebb VPS addig tényleg jó volt, meg a support is hihetetlen jól működött 2019--2020-ban, bármi gondom volt, mindig segítettek. Viszont mára a legkisebb, 6 Eur + ÁFA csomagjukkal viccesek.
Most van egy halom DC-jük, a support kritikán aluli. Legutóbb béreltem egy VPS-t, nem ment az IPv6. Napokig könyörögtem, hogy nézzenek rá, rescue-ból sem tudom fellőni. A válasz konokul, a hiba az én oldalamon van, 25 Euro-ért segítenek. Végül hosszas könyörgés után elkérték a login adataim (ez is no comment, a rescue nekik nem felel meg) és állításuk szerint beléptek a gépre (erről semmilyen log nem tudott) és elhárították a hibát. Elismerték, hogy náluk is volt hiba, de nyilvánvalóan nálam is. Utóbbi mibenlétét viszont már nem voltak hajlandóak az orromra kötni, csak "configuration problem". Náluk volt a hiba, mert be sem léptek a gépemre, de sose ismernek be semmit. Ezen túl voltak random nodeleállások, volt, hogy egy szimpla Debian újrarakás 6 és fél órába került a remek automatikus rendszerüknek hála és amikor megszabadultam az utolsó saját VPS-től, akkor épp fél éve random lerohadt este a Telia irányába a peering ha peches VPS-re került az ember.
A Contabo nálam nagyon leírta magát. Most netcup-os vagyok még, na ott nincs ilyen gond, stabilak a gépek, probléma nagyon ritkán lép fel. Nekik három hülyeségük van amitől falnak megyek
- Kesze-kusza contract és billing period-ok. Azaz van egyszer egy hűségidő és számlázási periódus. Röviden: Bürokratikus, nem árt tudni hozzá angolul és korábbi ügyféllel átbeszélni, mivel jár a netcup.
- A Root Server vonaluk jó (a VPS kevésbé), viszont naponta 1--2 alkalommal csinálnak egy hard freeze-t, amikor néhány másodpercre abszolút használhatatlanná teszik a gépet. A számok alapján nincs gond, ez valamiféle abuse elleni védelem része. Ennek meglétét néha elismerik, néha letagadják. Fene sem érti. Viszont az abuse-ra és a visszaélésre figyelnek és kivágják aki ilyenben utazik, az első rendelésemnél telefonon kellett megerősíteni ki vagyok és az adataim.
- A support kritikán aluli. Login adatokat nem kérnek, de amikor hálózati gondom volt és a 2,5 Gbps-os port tudott 2 Mbps-t, folyamatosan hárítottak, kaptak mindenféle iperf, ping, mtr és egyéb kimeneteket, de semmi nem felelt meg. Végül többedmagammal azonos DC-ből nagy küzdések árán meggyőztük őket, hogy gond van, onnan pár óra alatt megoldották, ráadásul este.
A contract már lejárt, a billing period miatt meg ugyan be kell fizetni nekik a fél éves díjat, de ha lemondom, SEPA-n át visszaadják. Gondolkodom, hogy átadom valakinek - az igen jóárasított és stabil - Root Server-t, legalább akkor nem kell neki contract-ot vállalnia és kétszeres SSD-t kap a legkisebb csomagban. Szóval a Contabo vs. netcup versenyben inkább netcup, low-end vonalon ők tényleg minőséget adnak, csak a supporttal ne kelljen egyezkedni és hihetetlen bürokratikus, szóval érdemes felkészülni a 3--6 havonta esedékes 30--60 Eur körüli kiadásra, főleg a pénzváltásra, ilyen összegnél azért már számít a váltási árfolyam.
TheAdam
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Systech ugyanezt csinálta. 3.65-ös server load-nál és a fentebb említett lassságnál nála van a hiba. Ugyanezekkel a beállításokkal (a /etc-t gyakorlatlag csak lemásoltam), kilencszer gyorsabb a Contabo-s. Mondjuk, az erőforrások is nagyságrenddel jobbak, harmad áron.
Ez nem egy kereskedelmi szerver. Néhány barátom cégének a honlapja, illetve a levelezése fut rajta ingyen, illetve MQTT tesztként használjuk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez pontosan milyen szerver load? Mert te a hoszt loadját rendes VPS-nél nem látod, illetve önmagában a load szám semmit sem jelent (na jó jelent persze, de abból nem fogod tudni, hogy valami gyors vagy lassú).
Nem kereskedelmi, vs. néhány barátom cégének honlapja... hát akkor most ez nekik mennyire fontos?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet, hogy megegyezünk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az mindenképp segít, hogy nyilvánosan fikázod őket :D
1904.04.08.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A véleményem egyelőre nem változott. És nem könyörgök a három havi teljesen indokolatlanul magas díj elengedéséért sem. Kifizetem, aztán odaadom a szervert valakinek, hadd játszon vele! Jótékonykodtam már nagyobbat is ennél.
De akkor is sunyi, és igazságtalan dolognak tartom a három havi utólag bejelentett felmondási díjat, különösen annak teintetében, amennyit eddig nyerészkedtek rajtam.
Az első gondolatom a fogyasztóvédelem. De az időm többet ér még a három havi díjnál is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Systech már 10 éve is érdekes dolgokat művelt, nem új keletű a dolog sajnos.
Nem nyerészkedtek rajtad. Te fizettél mint a katonatiszt minden szó nélkül (egy olyan összeget, amiben megállapodtatok és te is elfogadtad), ezt ne akard rájuk kenni.
1904.04.08.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A nyereség az nyerészkedés. Ha indokolt, ha nem. Ez a díj nem a VPS díja volt, hanem egy náluk elhelyezett fizikai szerverré. Ezt alakították át hasonló paraméterű VPS-sé, mondván, az energia árak robbanása miatt így járok jobban. Bíztam bennük, elfogadtam. Soha szóba nem került közöttünk a honlapról el nem érhető, általam soha nem látott ÁSZF.
2007 körül lettem az ügyfelük. Eddig.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem. Van egy nyereség, ami mondjuk úgy rendes módszerrel jön össze, van egy árrésed (akár virtuális, ha már VPS van), és úgy megy az üzlet. Minden üzleti vállalkozás profitra megy, ezt ne vesd senki szemére. A nyerészkedés az, amikor már irreális előnyre, haszonra tesz szert valaki, és esetleg valamilyen kérdőjeles művelettel.
Egy bármilyen hosting jellegű szolgáltatásnál azt kell látnod, hogy van egy manapság már minimum sokmillió forintos beugró, amivel valami érdemi dolgot tudsz prezentálni, és mellé egy fix havi költséged. Ennek a havi költségnek az első pár hónapját simán sorolhatod a beruházási részre, mert hacsak nincs valami "titkod", akkor nem leszel rögtön nyereséges.
E mellett az áll amit mondottak volt előttem, hogy későn ébredtél, tehát neked kvázi megfelelő volt ez az árazás. Itthon ennél sokkal jobb áron kaptál volna hasonló VPS-t, ahol a hoszt valszin nincs rommá terhelve, de bőven külföldi opció is mellé.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Külföldi lett végül. A Contabo harmad áron sokkal jobbat biztosított.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kulturált módon megegyezés született. A részletek nem publikusak. A véleményem elég nagy részben megváltozott.
Én sem szeretek hadakozni.
A téma lezárva.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kornéllal soha nem volt bajom. Ezért is bíztam bennük.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni