Black box általános optimalizálás demo #2

Módosítottam az előző demo-t az algo-m további stressz teszteléséhez:

Több véletlen nagyságú és helyzetű bolygó van egy 2 dimenziós térben. Egy kiindulási pontból elhajítunk egy követ adott erővel és iránnyal. Kérdés:

Milyen erő és irány adja azt a röppályát, mellyel minél több és minél nagyobb bolygóhoz kerül minél közelebb a kő az útja során, mielőtt becsapódik vagy mielőtt eléri a véges számú lépést (repülési időt).

Komplex feladat felfoghatatlan kombinációkkal. Pár kép az optimalizáló eljárásom által talált optimális röppályákról, melyet erősen bonyolít, hogy folyamatosan hat az összes bolygó vonzása:

Hozzászólások

Csúcs, amit csinálsz. Néztem az előző bejegyzésed is. Én egy olyan szimulációt írok néha szabadidőmben, amivel naprendszereket lehet ütköztetni. Mobilon is valós időben mutatja. Igaz nincs benne olyan, amit csinálsz, hogy két pont, szög és sebesség alapján mintákat készítsek MI-nek, de az, hogy egy testre ható erőt számoljak a világűrben, arra a Barnes-Hut szimulációt használom. Ehhez van dögivel a githubon minta projekt.

Ez, amit csinálsz nagyon érdeles, lesz egy kis időm megpróbálkozok vele én is.

Csináltam két Barnes-Hut szimulációt az appomból:

Egy orbitális pályát 1999 különböző tömegű bolygóval ami 1 nagy nap körül kering, és egy másik pályát 1999 bolygóval ahol a nap tömege fele a bolygóknak. Az utóbbiban látszik, hogy mivel nincs közpinti nap, távolabb is kialakulnak egymás körül keringő rendszerek.

Feltöltöttem ide a két rögzített szimulációt: (ha nem látod valamiért, akkor szólj)

https://1drv.ms/u/s!AiLi89gW0F5q-Wh6KxSj6cXTrh91?e=B8IzFp