Egy Tesla tulajdonos class-action pert indított a Tesla ellen az ún. fantomfékezés miatt. A felperes állítja, hogy a Tesla-k hibásak és nem biztonságosak.
Egy Tesla Model 3 kaliforniai tulajdonosa beperelte az elektromos járműgyártót nem létező akadályok miatti váratlan lefékezés miatt. A csoportos keresetben "ijesztő és veszélyes rémálomnak" nevezte a fantomfékezés jelenséget.
"Amikor a váratlan fékezési hiba fellép, ijesztő és veszélyes rémálommá változtatják azt, aminek a biztonsági elemnek kellene lennie" - áll Toledo keresetében, amelyet pénteken nyújtottak be Kalifornia északi kerületének szövetségi bíróságán.
A Tesla nem reagált a Reuters megjegyzéskérésére.
Februárban az Országos Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) vizsgálatot indított 416 000 Tesla járművel kapcsolatban az Autopilothoz kapcsolódó váratlan fékműködésről szóló jelentések miatt.
A kereset a járműjavítás költségeinek, a Tesla autók értékcsökkenésének, valamint az Autopilot funkciónak tulajdonított többletköltség visszatérítését kéri a keresetben foglaltak szerint.
Részletek itt.
- 918 megtekintés
Hozzászólások
*csoportos kereset
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
(szóismétlés - a törzsben szerepel úgy is)
Valami a témához?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A tema nem érint különösebben, de a cím így eléggé magyartalan.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"izsgálatot indított 416 000 Tesla járművel kapcsolatban az Autopilothoz kapcsolódó váratlan fékműködésről szóló jelentések miatt."
Hoppácska, véletlenül kiment egy fw frissítés mindre ... :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
kb az összes valamilyen vezetéstámogató rendszerrelt szerelt autó gyártóját hozzá lehetne csapni sajnos...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"A whataboutism tehát az a jelenség, amikor egy témafelvetésre, cikkre, filmre, bármire az a reakció, hogy jó, de, miért nem más a téma, miközben arról is lehetne beszélni, írni, forgatni?!"
Ennek az észrevételezésnek elég komoly irodalma van már tőlünk nyugatabbra, ahol a szakemberek alapvetően érvelési és kommunikációs hibaként említik. Azért hiba, mert a fölvetett témához nem ad hozzá, nem lendíti előre, csak szimplán érvelésnek álcázva magát, de valójában a témafelvetést kifogásolja.
Tehát a fogalom jelentése röviden: ha egy témát elkerülünk azáltal, hogy behozunk a képbe egy irreleváns topikot.
https://wmn.hu/ugy/56176-vajon-miert-nem-szolhat-minden-iras-mindenrol-…
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha Kiskaresz arra gondolt, hogy a vezetéstámogató rendszerek minden autómárka esetében gyerekcipőben járnak, legalábbis ahhoz képest, hogy emberéletek múlnak rajta, akkor szerintem releváns volt a hozzászólás.
Debian - The "What?!" starts not!
http://nyizsa.blogspot.com
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem meg nem, mert ahelyett, hogy erről a konkrét problémáról beszélt volna, próbálta úgy elmaszatolni a dolgot, hogy "de hát mi van azzal, hogy máshol is vannak ilyen problémák".
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak épp nem ezt írta.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszönöm a felvilágosítást, hogy nem fogalmaztam megfelelően, így javítanám a hiányosságomat.
VW csoport termékeivel van sok tapasztalatom főleg, de ismeretségi körben Mazda és Volvo is előfordult. Nem tudnak ezek a rendszerek egy olyan szituációval mit kezdeni, hogy 3 vagy több sávos autópálya ahol középen haladsz viszont kicsivel előtted a külső sávban van(nak) autók és az út kanyarodik enyhe ívben balra. Ezt a helyzetet a távolságtartó tempomat úgy érzékeli, hogy úristen bevágtak eléd. Elég lenne a rendszernek nemcsak a radarra hanem a kamera képére ill a kormányszögre mint adatra támaszkodnia.
Nyizsa +1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tevedsz, a kormanyszogre mindegyik tamaszkodik a radar mellett.
Ennek ellenere valoban ijedosek, nekem Toyotaval es Mitsubishivel van hasonlo tapasztalatom, szoval alapvetoen minden autogyarat perbe lehetne fogni ez alapjan.
Egyertelmu hogy ennek a sztorinak annyi a lenyege hogy valaki megint shortolni probalja a teslat...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi a kiigazítást!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Alfa detto. Mondjuk nekem ez nem okozott almatlan ejszakakat, egyfelol a gepkonyvben le vannak irva a problemas szituk, masfelol egy kis ido utan megtanulja az ember ezeket a szituaciokat. Mondjuk ha az ugynevezett onvezeto autok ilyet beneznek meg, az azert szanalmas….
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet, hogy nézi a kormányszöget, de nekem is lassítottak a Toyoták amikor az enyhe ívű kanyarban a másik sávban lévő autó előttünk látszott. Mondjuk én a fantom fékezés kifejezés alapján vészfékezésre gondoltam*, a Toyota meg egyszerűen lassított és felvette a külső (vagy belső) sáv sebességét.
Mondjuk azt nem tudom, mit csinálna, ha álló autó lenne a külső sávban, vagy ha ilyenkor pont állóra fékezne a követett autó jó intenzíven.
* pl. Tesla Full Self Drivingnak volt egy ilyen gyermekbetegsége (fogalmam sincs, hogy megvan-e még), hogy városban kereszteződésben ugyan zöld a lámpa, de valamiért úgy gondolta, hogy neki ott meg kell állnia és ezért ügyesen állóra fékezte magát. Valószínű nem vészfékezés volt, csak elég intenzíven fékezett, de a YT dashcam videók alapján Amerikában mindenki imád vezetés közben telefont nyomogatni és az előtte lassító autóba hátulról beleszállni. Szóval veszélyes zöld lámpánál egyszer csak nagyot fékezni.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Mondjuk azt nem tudom, mit csinálna, ha álló autó lenne a külső sávban, vagy ha ilyenkor pont állóra fékezne a követett autó jó intenzíven."
A napi útvonalamon van egy ilyen tipikus szitu. Lakott területen belül, viszonylag szűk út-utca. Emelkedőn felfelé kissé nyújtott kanyar és közvetlen az út mellett parkoló sáv. Ha tele van álló autóval vagy a kanyar felőli végén áll egy-vagy kettő. Kormányszögtől függően vagy az oldaltávolság mértékét nézve. Tíz alkalomból kétszer beriaszt a Verso-m, de nem nyúl bele, nem fékez. Úgy tapasztaltam, hogy ilyenkor csak egy nagyon picin múlik a kormányszög. Attól függ, hogy akkor épp hogy megyek ott. Tény és való, hogy ezekkel a rendszerekkel meg kell tanulni együtt élni. Mentett már meg ráfutásos koccanástól engem is és a nejemet is. Csak én bizton tudom, hogy az autó segített. A nejem meg meglepődött, mivel sokkal kevesebbet vezeti ezt az autót.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem csak VW, mindegyik. És a vészfékezőt (AEB) is meg tudja téveszteni ha pl az út 90 fokban kanyarodik, de szembe is van út és ott mondjuk parkol egy autó. (Lerajzolni egyszerűbb lenne) Te tudod hogy lassítani és kanyarodni fogsz, de akkor a kamera/radar még csak azt látja hogy egyenesen mész egy álló jármű felé -> csipogás -> satufék.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jól hangzik. Ezek a rendszerek legalább kikapcsolhatatlanok, mint az ABS vagy ESP?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
bmw detto.
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mindekozben tegnap ~40 baleset volt nem-autopilot vezetessel :)
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kivancsi vagyok a draga aksicserek miatt 5-10 ev mulva hogy fogjak perelni a Teslat. Mert hat 7-8 evvel ezelott veve ha elhasznaltad az aksit, garanciaban kaptal masikat. Ha most veszed, mar nincs igy. Ezek egyszer hirtelen sokan lesznek. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem értem, ki és miért akarná perelni a Teslát többet/jobban, mint bármely más elektromos autót gyártó céget. Az akku természetes mértékű degradációja nem hiba. A természetellenes mértékű degradáció (meghibásodás) pedig kifejezetten nem jellemző és nem tömeges.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem csak természetes degradáció van, hanem nagyon attól is függ, milyen kémiájú akksid van és azt hogy töltöd. LFP-t heti egyszer ajánlott 100%-ra tölteni, Li-Ion-t pedig inkább csak 80%-ra ajánljáka napi használatban, kivéve ha hosszú útra indulsz ahol minden km számít.
Különben eléggé el lehet rontani a kapacitásukat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudok mondani több olyan autótípust, (belső égésű motorral rendelkezőket) amelyek sokkal többet és sokkal veszélyesebben fantomfékeznek, mint a Tesla.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nosza
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eddig talán háromszor fordult elő velem a fantomfékezés. Minden esetben kanyargós úton, főleg előzés megkezdésekor, olyankor kicsit közelebb szoktam menni az előzendő autóhoz, és az se zavarja a rendszert, hogy kitettem az indexet. Viszont a hibái ellenére sem fogom kikapcsolni, mert már párszor megmentette a seggem, akarom mondani a kocsim orrát a csattanástól.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akik 90-es tempónál előzés előtt másfél méterre megközelítik az előttük lévőt, ráadásul ott majomkodnak percekig, azok nem gondolnak abba bele, hogy mi történne mondjuk ha a másiknak vészfékeznie kéne?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Átélik a büntetőfékezés tipikusan magyar élményét.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Apád fasza a tipikusan magyar élmény.
Nem, valószínüleg az sem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hat ja. Oroszok es Romanok is ilyenek. Jellemzoen ahol csorosag kultura van es nincs az embernek kontrollja a sajat elete folott, ott legalabb az autojaban a maga ura lehet. Foleg miutan megvette a magyar es tarsaik a 15-30 eves szutyokpremiumot, meg kell mutatnia, hogy o bizony itt aztan valaki.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meg bármelyik más nemzet is.
Szóval menjél te a rasszista, magyargyűlölő, hungarofób k. a.-ba.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha kocsival megyek Magyarorszagra, akkor kb a Schwechat OMW-tol kezdodik a kelet unnepek korul. Eloszor lerobbant autokkal a leallosavon. Hataron atlepve meg kivagyi suzuki-harcosokkal, akik azon fightolnak eletre-halalra, hogy ki megy a masik elott. Roman es magyar. Itt ahol lakom meg nem talalkoztam buntetofekezessel. Pedig legtobbet itt vezetek.
Szoval ez nem rasszizmus, hanem a valosag. Olvastam szakvelemenyt is ebben a temaban. Ott az volt a lenyeg, hogy a csorokra/munkajaban elnyomott egyedekre jellemzo ez a fajta kozuti aggresszio. Ahol meg tobb a csoro aranyaiban, ott tobb ilyet fogunk latni. Ez van. Fogadd el.
De nem kell magadra venni, ha te nem vagy ilyen. Jah es max a te anyad a kurva, te szar.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szóval lófasz mintavételű, semmit sem jelentő szubjektív tapasztalataid alapján szapulsz egész nemzeteket.
Gratulálok, baromarc.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez mar csak ilyen. Hiaba veded a szar orszagod. Attol meg ott jellemzobb a csorosag es azzal egyutt, amit irtam.
Lehetek barmekkora baromarc, attol meg neked kell ott elned a tobbi hozzad hasonloval :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondom, hogy egy gusztustalan, rasszista, magyargyűlölő faszkalap vagy.
Takarodj köpedék.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te amugy a valo eletben is ilyen rinyagep vagy vagy csak neten? :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak gyűlölöm a fajtádat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt megertem. Gondolom en is nehezen tudnam elviselni, ha lenne bennem hazaszeretet es bantanak az orszagot, foleg hogy csak a balsorsbol jut neki amugy is :D
Engem a hazaszeretet sosem hatott meg. Viszont a hazaszeretet mindossze propaganda segitsegevel epitett kultusz. Ahogy a vallasok is. Regen is kellett a propaganda, hogy az embereket/birkakat ravegye arra, hogy harcoljanak az aktualis vezetoert es csaladjaert egy eszme neveben. Aki fogekonyabb a propagandara/vallasra arra jellemzobb amugy a "hazaszeretet".
Te pedig amugy propagandamagnes vagy. Nem csak a hazaszeretet, ami vallasszeruen van jelen nalad. Hanem pl apple irant is hasonloan erzel a commentjeid alapjan. Tokeletes modern egyed vagy.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem a hazaszereteted megléte vagy hiánya a probléma nálad.
Hanem az, hogy egy gerinctelen, takony féreg vagy.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Frusztaltnak tunsz :) Gondolom en is az lennek, ha Magyarorszagon kellene elnem es vezetnem a magyar utakon. Ez mar csak ilyen. Kihozza beloled a suttyoorszag ezt a frocsogest :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez az, folytasd még, ásd még mélyebbre magad :)
Te barom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ahogy nezem commented alapjan jo koran kellett kelni, hogy legyen piz rezsire. Szoval gyorsan kompenzalj egy barmozassal/hulyezessel vagy szorits le valakit az utrol. Mert valahogy enyhiteni kell a frusztracion. Ertheto :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na jólvan, ennyi elég volt belőled faszarc :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Engem először az M7-en büntetőfékeztek egy A8 -al úgy 2001-2 körül. Mivel egyedi rendszáma volt, hamarosan rá jöttem, hogy ugyanabban a városban lakunk. S megtudtam hogy a város egyik leggazdagabb embere, több szállodája és étterme van. Adalék: azóta többször váltott autót, de a rendszám maradt.
Ennyit a csóró/elnyomott egyedekről.De például a nem régiben meghalt volt autónepper is a csórók közé tartozott, azért nyírt ki 2 embert Pesten, frusztrálta az elnyomottság.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, annyira magyar, orosz és román, hogy még angol szó is van rá:
Brake check
Illegális tevékenység az USA tagállamaiban, az Egyesült Királyságban, Ausztráliában, Indiában. Szóval, ennyire magyar, orosz és román.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, annyira magyar, orosz és román, hogy még angol szó is van rá:
Brake check
Hát mert ezek ilyen nagyon művel oroszrománmagyarok, hogy még angolul is tudnak. :-P
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
YT dashcam videók alapján USÁban (is) nagyon népszerű.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most nyáron voltunk intézni pár dolgot néhány európai országban.
Vannak a kategóriák:
1) abszolút szabálykövető: pl svédek, itt senki nem meg 1 km/h-val sem többel, mint ami meg van engedve, hiszen az veszélyes lenne. (pedig ugye mint tudjuk megszállták őket a migráncsok)
2) nem szabálykövető, de figyel az emberre: pl a görögök, ahol nem jellemző a száguldozás, és nagyon óvatosan mennek, hogy a gyalogosknak, puhatestűeknek ne legyen baja.
3) tajparaszt K-európai agresszív: magyarok < szerbek < románok < észak-macedónok < bulgárok (ebben az elmebeteg csapatban még mi vagyunk viszonylag a legjobbak)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
s morzsoljunk el egy könnycseppet azokra is akik a 90es tempónál nem néznek bele a tükörbe hogy "hahó van itt valaki aki előzni akar" .. esetleg még rá is fékez, ne adj isten ha előződ akkor még rá is gyorsít .....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, biztos vannak ilyenek is. Viszont ez se nem válasz a kérdésre, se nem legitimálja azt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagyon csipázom az M1-en a 100-110-el vonagló lakodalmas menetet. Csak néz az ember, hogy miért nem megyünk?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De ez megint hogy jön ide? Vagy aki 110-el megy, annak a seggébe lehet menni mindenféle veszély nélkül? Pályán meg végképp nem értem ezt a viselkedést.
Egyébként GPS szerinti 130-cal szoktam menni ott. Olyan 100-150 kilométerenként előfordul az, hogy 90-el menő kamion mellett megyek, előttem is autó, valami gyenge elméjű meg megérkezik mögém 3-4 méterre. És indexelhetek én jobbra ott, jelezvén hogy látom őt és elengedem hamarosan, nem fogja fel. Lehet mutogatni másokra, de ez akkor is rohadtul veszélyes. Ezekben az emberekben semmi felelősség érzet nincs, de leginkább agyhalott mind.
Szerencsére nem mindenki ilyen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem miattad alakulnak ki a lakodalmas menetek, hanem aki óra szerint 100-110-el megy a kamion sor mellett és nem veszi észre a sort mögötte. Nem megy ki a belső sávból az első adandó alakalommal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meg amikor az egyik teherautó előzi a másikat tetűlassan, főleg ha közben kicsit jobbra kanyarodik az út, olyankor a kanyar végén hátrébb van, mint amikor elkezdte az előzést.
Debian - The "What?!" starts not!
http://nyizsa.blogspot.com
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagyon csipázom az M1-en a 100-110-el vonagló
Mostanában ezeket elekromos autó vezeti fel. Haza akar érni, na ... Ne bántsátok ... 🤣
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én is, csak nem 110-el, ahol lehetne menni 130-al is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Többször is előfordult M3-on, hogy állóra fékezős autópályadugót egyetlen idióta idézett elő, aki a a kamionoknál is lassabban ment.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
orbáni / putyini propaganda friss híreiről mindig gyorsan kapok infót, pedig nem nézek M1-et: csak el kell olvasni, trey milyen témában mit szól hozzá
tűpontosan leköveti, hogy kit kell gyűlölni / kiröhögni azon a héten
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert, mit üzentek elektromos autó témakörben? 🤣🤣🤣🤣🤣
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
még 100 év mire lesz ebből az "önvezető" autobol valamit. márha egyáltalán lesz valami.
Aki másnak vermet ás, az stack pointer.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szerintem ha kivesszuk az edge case-eket, akkor jol fog ez mukodni. A statisztikaban meg elenyeszo az edge case-ek szama, mint a
- keresztben az uton biciklit attolo gyalogos,
- vagy kisgyerek amelyik meg nem szamit embernek az AI szerint.
- Vagy oldalrol befuto kutya.
- Vagy faszallito kamion potkocsija amit autopalya tablanak nezett, igy figyelmen kivul hagyta.
- vagy a leallosavban villogo allo rendorauto, aminek nekicsapodott 85 merfold/ora-val
- vagy bevasarlokocsit tolo venasszony
- vagy autopalyan a sovenyt nyiro autoba csapodo
- vagy az oz ami befutott ele, de az AI szerint nem !kocsi, !gyalogos, !biciklis igy figyelmen kivul lehet hagyni
- vagy a toloszekes emberke, akit szinten nem volt hova sorolni
- vagy motorost felloki savvaltasnal mert annak nem jar a sav, az is belehalt
- vagy fanak rosszul vetul az arnyekja, es szepen belemegy a kocsi
- vagy autopalyan savelvalasztonak csapodott frontalisan
-. vagy utcasepro kocsinak utkozott
Ahh, napestig lehetne sorolni. De ha megnezed az autopilot halaleseteket, *csupa edge case*. Amit normal vezeto 90%-ban elkerulne.
Viszont ami nem edge case, es ha minden jol megy a szalag mellett, akkor teszi a dolgat. (autopalyan, dugoban, stb).
Csak nehogy valami elterjen a normalistol.
Kotelezo darab: https://www.youtube.com/watch?v=vIci3C4JkL0
(silicon valley reszlet)
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez van mikor csak a cikkek szalagcimet olvasod el. Majd kihagyod a bocsanatkereseket es updateket es a tenyleges nyomozas eredmenyeit :)
Itt van amugy osszeszedve osszes fuggetlenul attol, hogy ki volt a hibas. Tehat talalgatni sem kell: https://www.tesladeaths.com/#totals
vagy kisgyerek amelyik meg nem szamit embernek az AI szerint.
Legjobb a TV-ad, amikor eluti a gyereket. De ebbol csak az marad meg az embereknek, hogy elutotte. De az nem, hogy elnezest kert utana keszito, bert felulbiraltak az onvezetot azzal, hogy nyomtak a gazpedalt :) https://twitter.com/RealDanODowd/status/1558223735550795776 Raadasul az nem is FSD volt. (Kapcsolodo: https://www.youtube.com/watch?v=cJh-LQABNUg )
Az FSDben meg sok hiba van meg. De egyre hasznalhatobb: https://www.youtube.com/watch?v=eRglRnJoekM (Azert 10.69.1 ben megint elbasztak valamit: https://youtu.be/5AR9DyhvY2w?t=525, csavonak kozbe kell lepnie es eleg veszelyes szituacio volt. Sajnos 10.69.2-tol elerheto lesz nagyobb tomegnek, ami nem biztos, hogy jo. Mert az egy dolog, hogy jo es figyelmes sorofok/teszterek tanitjak es el tudjak kerulni balesetet. De atlagember azt fogja elvarni, hogy helyette figyeljen mindig, hiaba irjak oda, hogy fogd a kormanyt/nezd az utat.
Stat alapjan persze biztonsagosabb mar most is AP, mint a human soforok. De azt nem egy nagy kihivas elerni. Azt lehet egy szabadon gurulo vasgolyonak is sikerulne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2021, nem is FSD. Raadasul sarga zarovonal. Azon nem fog atmenni sima savtarto foleg nem egy oz miatt :) Ami itt a kepen van az adaptiv tempomat es savtarto. Erre is oda van irva, hogy emberi felugyelet kell hozza.
Az FSD az kb 1-4 hetente valtozik nagyon durvan es nem is biztos jobb mindenben, mint elozo. Az meg vegkepp full teszt es jobban kell figyelni, mintha nem lenne bekapcsolva.
Nem ketlem, hogy csomo mindenben fos, de a hirekbe bekerult cuccokban az szokott lenni a problema, hogy az ember nem figyel, mert ugy gondolja, hogy a savtarto+tempomat egy onvezeto es nem is olvasta egy manualt, hogy milyen esetekben kell jobban figyelni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
követési távolság?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni