Milyen Helpdesk progi Debian alá?

Fórumok

Milyen Helpdesk progi Debian alá?

Hozzászólások

Igazából a BugZillától szeretnék megszabadulni...

Eléggé érdekel az OTRS, tetszik a kezelőfelülete. De a weben csak demót láttam, sajna én nem tudtam beízzítani.

Tehát valami tuti kéne amit könnyű feltenni és tutkó.

Még Ötlet?

Köszi mindenkinek!

Most már választék az van..
:D

szia

a www.oneorzero.com- on is van egy helpdeks progi, mi azt használjuk, és szerintem jó. Kell alá egy mysql, tud több fellhsasználót is kezelni.

Köszi mindenkinek!

Megnézegetem őket. :lol:

[quote:91aacb438b="keri"]
Tehát valami tuti kéne amit könnyű feltenni és tutkó.

omg

Hi!

Kellene valami jó ingyenes helpdesk progi... én ezt a 3-at ismerem Debi alá:

- Bugzilla /talán a legismertebb, de tudomásom szerint nem tud többfelhasználósat rendesen kezelni /

- OTRS / PostgeSQL köll alá, müxik mysql alatt is? /

- Request Tracker / nem tudok róla semmit/

Szóval a kérdés...
- ismertek esetleg valami mást ami könnyen telepíthető, tud többfelhasználót kezelni és persze ingyenes :)

Köszi előre is!

K

Bugzilla nem tud többfelhasználósat rendesen kezelni ? Kifejtened?:)

Egészen pontosan úgy néz ki, hogy egy felhasználó aki belép, csak a saját cuccait lássa.
Visszont ott a lenyíló ablakban ott van a többi cucc is, amibe ugyan lehet, hogy nem tud belépni, de látja hogy van...

nemtom jo lenne-e neked, de nekem a ZenTrack (nemi hack utan) bevalt.

[quote:cf32252737="cycom"]A oneorzero elég jó, többen is felhasználták már saját helpdesk építésére (köztük jómagam is :D ) ... Nálunk oly módon lett bővítve, hogy a szervezeti struktúrát tartalmazza, csak regisztrált user használhatja, automatikusan a megfelelő emberhez kerül és majd ő továbbítja, ha nem tudja megoldani.

Azt szeretnem megkerdezni, hogy hogyan lett bovitve? Kifejezetten bele lett nyulva a kodba, vagy lehet modult irni hozza?

Hijaszu

[quote:e325e60e0e="Hijaszu"]
Azt szeretnem megkerdezni, hogy hogyan lett bovitve? Kifejezetten bele lett nyulva a kodba, vagy lehet modult irni hozza?
Hijaszu

Akkor 1 kis adalék.
Olyan helpdesk rendszerre volt szükségünk, amelyik használatához nem kell új user/passwd páros, mindenki a saját gondját/baját/kérését jutattja el a rendszernek. Nálunk 1 vagy több szervezeti egységhez tartozik egy informatikai körzetfelelős (IKF). Csináltunk egy táblát, amiben az adott szervezeti egységhez hozzárendeltük az IKF-et. Amikor valaki belép, akkor a szervezetiegység kódja alapján eldől, hogy automatikusan ki kapja meg a kérést. Van 4 csoportunk felhasználók, IKF-ek, rendszergazdák, hardvermérnökök. Ha az IKF nem tudja megoldani, akkor tovább küldi a szoftveres vagy hardveres szakembernek.
Ha valaki szabin van, akkor a rendszergazdák maguk is áttudják venni a hibajegyeket és továbbítják a megfelelő helyre.
Ezek után.
Modult is írhatsz hozzá, de mi a kódba nyúltunk bele. Amin változtattunk az elsősorban a login szkript volt, itt az authentikációt egy másik szerverről csináltam meg XML-RPC-vel. A másik az a ticket feladása volt, ahol pedig automatikusan az IKF-nek küldi a levelet. A ticket feladásnál a cél az volt, hogy lehetőleg a legkevesebbet kelljen írni a felhasználónak => annál kevesebb hiba lehetőség.

Üdv: cycom

a request tracker 3-at elég sok nagy cég használja, és nekem is tetszett. mi az a featúra, ami miatt az általad ismertek nem jók?

Udv,

Kerestem a modulhoz doksit, de nem talaltam, te talaltal valami ilyesmit?
(probaltam a forumukon, illetve a google-t is, lehet csak elkerulte a figyelmem :(

Hijaszu

[quote:46fce21074="lipilee"]a request tracker 3-at elég sok nagy cég használja, és nekem is tetszett. mi az a featúra, ami miatt az általad ismertek nem jók?

Feature szinten valóban elég jó, viszont elég háklis darab, nem mondanám, hogy egyszerű. Rengeteg perles baromságra dependel, és esetenként háklis még a verziókra is, ezért célszerű bebetonozós jelleggel telepíteni, és ha van más komoly perles ketyere is a hoston, akkor érdemes chrootolni mindenképp (mondjuk egyébként is). Deb csomagja, mikor utoljára néztem, még elég gány volt.

Ja igen, és postgret ugyan lehet vele használni, csak teleszemeteli a logot, szal inkább mysql.

[quote:fe85552828="Hijaszu"]Udv,
Kerestem a modulhoz doksit, de nem talaltam, te talaltal valami ilyesmit?
(probaltam a forumukon, illetve a google-t is, lehet csak elkerulte a figyelmem :(
Hijaszu

Annak idején én csak a forrást olvastam és az alapján kezdtem el módosítani. Számomra nem volt annyira bonyolult. Nem tudom mennyire vagy jártas PHP-ben. Ha gondolod, akkor segíthetek.

cycom

Hali!

Végül is az OTRS mellett döntöttem. Szépen müxik rajta minden...
viszont volna egy kérdésem.
Ha jól látom a progi perl-ben íródott én viszont ahhoz nem sokat értek.

Van egy perl modul amin egy -tényleg keveset kellene reszelni- esetleg valaki tudna ebben segíteni? Valami perl programozó...vagy valami :)

/Persze nem ingyé/

Másik kérdés.... Valaki használ OTRS-t?

Előre is köszönöm a hozzászólásokat!

[/b]

http://sourceforge.net/projects/oneorzero

Ezek a cuccok tudnak riportokat készíteni?

A oneorzero elég jó, többen is felhasználták már saját helpdesk építésére (köztük jómagam is :D ). Nem tudom, hogy milyen elvárásaid vannak egy ilyen rendszerrrel kapcsolatban. Statisztikai modulja van, és riportot is lehet vele készíteni. Bár ha a többi jól működik, akkor 1 statisztikát vagy riportot hozzádobni már nem nagy ügy. Nálunk oly módon lett bővítve, hogy a szervezeti struktúrát tartalmazza, csak regisztrált user használhatja, automatikusan a megfelelő emberhez kerül és majd ő továbbítja, ha nem tudja megoldani.