"Tönkrement a Tesla applikációja, nem tudták kinyitni autójukat a tulajok"

Tönkrement a Tesla applikációja, nem tudták kinyitni kocsijukat a tulajok

Több száz Tesla-tulaj találta magát abban a kellemetlen helyzetben magyar idő szerint pénteken késő este, hogy nem tudta kinyitni autóját az erre a célra szolgáló telefonos applikációval.

Hozzászólások

Szerkesztve: 2021. 11. 21., v – 13:40

Az elektromos autokat nem "veszed", hanem "berled" x km-re/10 evre akkor is, ha a veteli szerzodesen "tulajdonoskent" szerepelsz.

2030-ra a Teslak egy resze "jailbreakelt" lesz. Es az a jobbik eset. Nehanyan rajonnek, hogy nem adhatjak el 120k km korul az elektromos autojukat leamortizalodott aksival.

Miert pont 120k? Hacsak el nem telik addig a 7 ev, az enyemre akkor meg mindig lesz 40k teljesitmeny garancia (70℅ kapacitasra, ami igy meg mindig kb. 230km hatotav). Miert ne lehetne eladni egy olyan elektromos autot, aminek az akkumulator teljesitmenyere garanciat vallal a gyarto?

Sokszor volt már itt szó erről. Miért ne adhatná el? Nagyon jó piaca van ezeknek most is, lásd degradált akkus Nissan Leafek. Eredeti tulaj megvette X mFt-ért, hajtotta 8 évig mondjuk, eközben bőven ledolgozta a felárat, illetve nyert is vele sokat, mert 1-1.5 liter/100km fogyasztással üzemeltette, meg jóval alacsonyabb szervizköltséggel. Az akku immár 100km-et tud csak, de anyuka/apuka simán megveszi 2-3m -ért, mert "ingyen" gyereket vinni az oviba + ingázásra használni bőven elég. 1 nap alatt pl. 20%-ot használ ki a degradált akkuból, gyakorlatilag még ebben az állapotban is csak heti egyszer kell tölteni. Win-win.

Ez nem feltételezés meg fantazmagória, hanem konkrétan ez történik évek óta. Nem látom, hogy miért lenne ez a következő sok évben másképp. Egy dolog persze durván megváltoztathatja a piacot, az pedig egy új akkutechnológa. De ott sem egyik napról a másikra fog 0Ft-ért érni egy ilyen Leaf, hiszen attól még, hogy van next-gen akkus csoda 25m-ért, a napi 20km-es gyerek/bevásárlás/munkába menős távot tudni fogja mondjuk 2m -ért. Szóval van azért egy használati értéke, ami alá nem, vagy csak nagyon lassan megy.

2-3m-ert napi 5km-re erre sokkal alkalmasabb autokat lehet venni. 1m-ert is. Aki nem szamol, hanem vallasbol valaszt autotechnologiat az megveszi a hasznalt Leafet.

Raadasul a 100km hatotav az legjobb esetben is masodik auto. A legtobb embernek masodik auto nem is kell. Aki ilyen hulladekot vesz, az hanyszor kell megalljon felorat tolteni Gyor es Mateszalka kozt?

Nem 5km, hanem 20km, és az is csak egy példa volt, lehetne 30 vagy 40 is, vagy bármi ami biztonsággal belefér 100km-be. És nem, nem mennek vele Mátészalkáról Győrbe, és igen, ezt azok veszik meg akiknek kell második autónak egy ilyen képességekkel rendelkező jármű. Akiknek nem kell, azok nem veszik meg. Én az előbbiekről írtam. Amúgy kár ezen vitázni, csak azt írtam le amit látok/tapasztalok, az alapján bőven létezik ez a vevőkör, sőt...

És jellemzően erre a napi hatótávra ma is vásárolnak új, és használt belsőégésűt, drágábban. Pedig a mamához sosem járnak annyit, mint amennyit terveznek 100km távolságra....

"A fejlesztők és a Jóisten versenyben vannak. Az előbbiek egyre hülyebiztosabb szerkezeteket csinálnak, a Jóisten meg egyre hülyébb embereket. És hát a Jóisten áll nyerésre." By:nalaca001 valahol máshol

Feleségem napi 18-20km-t tesz meg városban munkába járáshoz (ez oda-vissza táv). Én nagyon szeretném, ha egy ilyen "hulladékkal" tudna közlekedni, pedig a mostani kocsija is kb. 5 litert fogyaszt. De ezt tökéletesen ki lehetne váltani és nem kéne pöfögetni a benzint - erre a felhasználásra - fölöslegesen.

Érdekelne, ez hogy jött ki.

Autó ára

Autó havi költsége

Egyéb költségek, hogy üzemeltetni lehessen: házi töltő, satöbbi

Hány km távot megy egy hónapban

Mennyi ideig tudja az autót használni várhatóan.

Mennyiért tudja eladni majd a széthajtott Teslát elméletben.

Hogy lesz ebből 100k spórolás.

Köszi, hogy érthetővé teszed a hihetetlennek tűnő számot, biztos sokakat érdekel.

Amit tudok: eddig 120k volt a benzinköltség (amit kúton konkrétan beletöltött). Most nulla és 5eFt között van a villany költség - free superchargeres az autó.

Nem tudjuk mennyiért tudja majd eladni az autót.

Várhatóan 10 évig fogja hajtani, szerintem kb. lényegtelen a maradványérték.

Engem mondjuk a költségnél sokkal jobban zavar a superchargernél kötelezően eltöltendő félóra, de ez én vagyok.

Gábriel Ákos

Az idő pénz, tehát az töltés fél óra az jó esetben hasznosan eltölthető. Elektromos autó trendi, divatos, olcsó bele általában a feltöltés, csak ha véletlen kigyullad, ég, megsemmisül, és folytathatnám, akkor nem szeretnék benne ülni. Egy dízel autó például hogy így elégjen, nagyon ritka. Ez csak egy szempont, sok előnye van az elektromos autónak.

Több dologra látatlanban is lehet adni választ:

- itthon ingyenes a supercharger (még), ha közel lakik hozzá, vagy útba esik, akkor nem kell az otthoni töltő/napelem/fogyasztási díjjal sem számolni

- több olyan Tesla is van, aminél ingyenes is marad, mert régebben voltak olyan értékesítések amik tartalmazták az ingyenes töltési lehetőséget, ezeknél maradnak is (a töltő ellenőrzi a jogosultságot)

- az eddig tapasztalatok alapján nagyon sokáig tudja használni az autót, hacsak nem valami első szériás, azokkal voltak gondok, milliós tétel lehet egy motorcsere miatt pl., persze ettől sem lesz kuka, csak ki kell köhögni a javítást

- biztos lehetsz benne, hogy aki Teslat vesz, az nem S-Cross, vagy Logan helyett veszi, hanem valami hasonló évjáratú prémium ice helyett, aminél a milliós javítás ugyanúgy ott lebeg, így ezt a paramétert a kalkulációnál én nem venném figyelembe, felesleges

- jó áron el tudja eladni, sokkal kisebb az értékvesztése mint a többi autónak, pláne ha itt is bevesszük a képletbe hogy valami bmw/audi/merci/stb.. dög helyett vette, nem S-Cross helyett

 

A fentieket figyelembe véve nagyon könnyen lesz ebből havi 100k spórolás, főleg ha nem nyalja be a gen1 típushibákat (de még talán ezek mellett is). Taxisnak se kell hozzá lenni. Menni persze azt kell vele, de gondolom ezért vette.

Tehát csak a következőket hanyagolod el?

 

  • Tankolás/Töltés
    • mert van olyan autó aminek az ára tartalmazta az ingyenes töltést, a konkrét jármű ára tartalmazta ezt?
    • Megjegyzem az országban 8 ilyen töltő van Bp-en nincs, legközelebb Fóton találni tesla supercharger-t
  • Javítási költségek
    • Mert más autókat is kell javítani
  • Relatíve kevés avulás
    • Mert más autók is avulnak

 

Ezek a taxis felhasználásnál is tényezők szerintem, főleg a töltés, ha ki kell autózni Bp-ről Fótra tölteni az ingyenes töltőn.

A javítási költség egy taxinál is szempont, de tény, valószínűleg jobban bírja egy elektromos autó a taxi üzemet.

Avulás, 10 éves kora után nem lehet taxi, így az avulás jelentős tényező lehet.

a konkrét jármű ára tartalmazta ez

Igen, kiderült hogy tartalmazza.

Megjegyzem az országban 8 ilyen töltő van Bp-en nincs

"ha közel lakik hozzá, vagy útba esik"

A másik kettőt kifejtettem részletesen, ne kend el azzal hogy elhanyagolom mert más autót is javítani kell/avul. Leírtam hogy aki Model S-t vesz, annál mi szokott lenni a B verzió. Nincs új a nap alatt, új korában 25-35mFt-s prémium elektromosnál a mérleg másik oldalára új korábban 25-35mFt-s BMW/Audi/Mercedes szokott kerülni. Azokról meg ugye köztudott, hogy soha nem mennek tönkre, és nagyon olcsó a javításuk.... :) Ha valamit elhanyagoltam, akkor az az, hogy a nagyon régi Model S-eknek van kb. 2db típushibája aminél drága tud lenni a javítás, az említett autóknál meg típushiba nélkül is bármelyik nap szembejöhet egy hasonló összegű számla.

A taxi meg nem tudom hogy jön ide, nem volt róla szó, hogy ez taxi lenne, valaki írta hogy csak az lehet, de én erősen kétlem, pont azért amit írtál: használtan vette, de 10 évre tervez vele. Ez nehéz lenne taxi esetén.

Én saját kalandomat tudom megosztani: Opel astra 1.6 vs ampera:

Napi szinten melóban járás 2x35km, bevásárlás, anyóshoz átjárás, családhoz kocsikázás gyerekkel, évi néhány hosszabb kirucc, balcsi, akár külföld (amikor még ez létezett mint opció). Kb havi másfél tankolás, télen inkább kettő.

Amperával kb hasonló felhasználás, 90%-ban tisztán elektromos, melóhelyen ingyen tudom tölteni, utoljára akkor tankoltam bele amikor 450 volt az OMV prémium 100-as és még félig van.

Astra eladási ára + 3 év használattal egálban vagyok, utána útról útra egyre jobban térül meg, főleg hogy alapvetően hatótávon belül mozgok. Ha emberi árak lesznek akkor tetőre megy a napelem, még beljebb leszek és a villanyszámlám is jóformán megy a levesbe, max télen kerül elő.

Szummában felhasználási mód kérdése. Én azért vettem mert nem akartam két autót és a töltőinfra még sajna elég trágya (még szarabb volt amikor vettem az autót). Ki kell matekolni, ha megéri megéri, ha nem nem, simple as that.

Az a jo, hogy nem is tervezek ilyesmit. Meg nem dontottem el, de vagy a gariido vegen megvalok tole (szigoruan a nyugalom miatt, nem igazan kot le az evbol szarmazo bevetel osszege), vagy majd csereltetek benne akkut, amikor kell. Remelem, addigra lesz hozza nagyobb hatotavu aftermarket megoldas, mint most az elso generacios leafekhez.

Igen, a kezdeti időkben nem bírt olyan sokat az aksi, de amik mostanában készültek, azokkal nincs gond.

Szoftver terén épp a Tesla a legkisebb rizikó, hiszen rendszeresen jönnek rá a software update-ek, és a régebbi típusokon modulárisan lehet a hardvert is cserélni. Például az első szériák GSM modulja még csak 3G-s volt, és ahogy vezetik ki a 3G-t, viszonylag egyszerűen lehet 4G-re átállni. Nem tudom, hány hagyományos autógyárnál van még ilyenre lehetőség, de gyanítom, nem zavarodnék össze a megszámlálásuk során :-)

Több milliárd ember fog beletörődni abba, hogy még a levegőt is "bérletre" kapja. - Nem rózsás helyzet, a gyártók totális hatalmi helyzetbe "navigálódása", - mert ők direktben csak egy hatalmi tényezőt ismernek, a pénzt!

Ha értéket állítanak elő és ha nem.., a fogyasztónak kötelessége pénzelni őket, - mert legalább, ha időnként összekapják magukat, - ha nagyon "borulni látszódik a bili", (kongresszusi meghallgatás, esetleg még hatásosabb történés: a tőzsdei részvények zuhanórepülése,) - akkor ígérik(!) hogy fognak.

Ez a jogalap minderre(!), azaz a fogyasztó reményteljes várakoztatása. Vakcina, vagy processzor, telefon vagy laptop, mars utazás, atommeghajtású tengeralattjáró, vadászgép. A szoftveresek meg fejlesztenek és végzik a dolgukat, előkészítve a hatalmas, végső apokalipszist, amelyben hirtelen és egyszerre a semmi működni kezd. Minden másnak annyi.

Szerkesztve: 2021. 11. 21., v – 14:03

Ugyanez kicsiben:
  A gyermekeim játszanak azokkal a LEGOkkal, amit még én illetve feleségem kaptunk gyerekként. A műanyag elemek, villanymotor, fogaskerekek árnyékos helyen tárolva kibírtak néhány évtizedet.
  A gyermekeimnek vett LEGO robottal már az ő gyermekeik azért nem fognak tudni játszani, mert bár a műanyag kibírja árnyékos helyen tárolva, ellenben az Android-os kezelőszoftvere sehol sem lesz.

A szoftver elszáll, az egyébként ép és még "nem csapágyas" hardver szoftver hiányában a sarokban porosodhat.
Elgondolkoztató...

Nem ismerem ezeket a LEGO megoldásokat közelebbről, de nem tartom kizártnak, hogy valaki már visszafejtette a kommunikációs protokollt, vagy akár a LEGO kiadta (lásd pl. Mindstorms EV3). Így ha az app már nem is használható megfelelő eszköz hiányában, amíg a kapcsolatot ki tudod építeni (Bleutoothon, Wifin, USB-n?), addig alternatív szoftverekkel megoldható a probléma.

Várjunk 20 évet jó. Nekem a 2014 ben kiadott első generációs moto360 már egyik programja se érhető el a playen, a wear még támogatja úgy ahogy. 

De kíváncsi lennék egy 2000 ben készített, macros stb vel teletüzdelt .doc meddig tartana életre kelteni ...

Szóval eddig úgy néz ki, hogy a sok digitális technika nem hosszú életű.  Már csak azért sem mert ember nem lesz hozzáa aki értsen mondjuk 50 év múlvva.

Fedora 35, Thinkpad x280

Azért ez nagyon nem ugyanaz, itt egy protokollról van szó (BLE), a te esetedben meg komplett ökoszisztémáról, OS-el, szoftverekkel, mindennel együtt. Azért a BLE sokáig velünk lesz még, és a fenti githubos link is azt bizonyítja hogy már ma is van opensource támogatás a Lego cuccokhoz, pedig egyelőre még szó nincs arról, hogy szükséges lenne a működtetésükhöz. Nekem van olyan BT-s eszköz most is a fiókomban ami úgy 15 éves (de lehet hogy több), és protokoll szinten lehet vele beszélgetni a mai laptopomban levő BT modullal. Szoftvert nem tudok hozzá csuklóból, de sanszos hogy fél órán belül az is menne.

Szóval nyugodtan várhatunk szerintem 20 évet, a Lego vezérlők ha addigra nem mennek tönkre, akkor működni fognak, erre mernék fogadni. Meg aztán mi van ha nem? Abban a drága szettben van sok ezer elem, ezt kel főképp megfizetni, és azokkal lehet játszani ugyanúgy, attól függetlenül hogy a dobozban levő egyik kiegészítő már nem működik, és rossz esetben "csak" 10-20 évig nyújtott szórakozást.

Mennyi kellene és hány perc alatt? :D Egyébként meg mi ez az indok? Linkeltem egy közönséges pythonban megírt opensource projectet bizonyítéknak. Mire alapozod, hogy akár ez, vagy ennek a jelenlegi 101 db forkja ne lenne életképes 10-20 év múlva? Oké, ezen a ponton el tudnánk menni abba az irányba, hogy háhá így a szar Python meg úgy, de nem ez a mondandóm lényege. Hanem az, hogy ezen termékek aktívak még bőven a piacon, és még így is találsz hozzájuk pár perc alatt opensource támogatást. A kód ott van, ha 20 évvel később lennénk, és nem is létezne már Python, még én is tudnám portolni a funkcionalitást a benne levő infók alapján, pedig nem vagyok egy nagy coder. De erre nem hinném hogy sort kellene kerítenem, a Lego egy roppant mainstream cucc, ennél sokkal inkább rétegtermékeket is pátyolgatnak sokkal hosszabb ideig (lásd Commodore kultusz).

Hogy jó pár elhagyatott projektet ha probálnék most buildelni nem feltétlen sikerülne. 

Tegyük fel mondjuk az mplayer projekt az elején ki is múlik. ~20 éve a 0.9x es változatnál amit 2.9.x gcc-t ajanlottak, már 3.0 val se fordult le, mert ott valami másképp csináltak mind1. Magyarán az a 2x éves kód lefordulna egy 11 es gcc-vel ? 

Persze mindig van az a penz amivel eletben tarthato, lásd pár éve az amcsi ballisztikus rakétasilok, amik még 8 incsen diskekről üzemeltettek. Persze már ott is felmerül, hogy ez iszonyat pénz, de hát ez van. Viszont egy ilyen egy kis fos BT eszköznéz senki nem fog fenntartani. Főleg a mai világban mikor pár évente vegyed az újat ...

Fedora 35, Thinkpad x280

nagyjabol egyetertek, de annyi kiegeszites az mplayerhez, hogy nem a 3.x-el volt baja, hanem a redhat altal mokolt, hivatalosan sosem letezett gcc 2.96 verzioval (gnu-eknal 2.95 utan 3.0 jott):

https://gcc.gnu.org/gcc-2.96.html

amiben raadasul volt egy durva bug, amit nem akartak elismerni, amikor irtunk rola meg perrel is fenyegettek...

amugy meg pont nem a gcc miatt nem fordulnak le a regi (akar csak par eves) kodok a mai rendszereken, hanem a lib-ek valtozasai miatt, neha a kernel headerek miatt. ezeket altalaban egyszeru javitani, de van amikor nem, probalj meg leforditani egy php 5.3-at :)

A gopher kliensnél is ezzel jöttél, de minek feltételezni bármit is, meg találgatni? A githubon jelenleg gopher-client tag-re 28db találat van, ezen projektek 90%-a idén frissült (van közte ami tegnap), a legrégebbi pedig 2018-ban. És ez csak a Github... Arról meg ne is beszéljünk, hogy még pl. az Ubuntu repoban is van gopher kliens, 1db parancsot kell kiadni, és használhatod. Tudom, ez nem bizonyíték a Lego-ra, a hibás gondolatmenetre viszont eléggé. És ezen az nem nagyon változtat, hogy XY opensource alkalmazások (amiknek az alternatíváival Dunát lehet rekeszteni) ma csak szívás árán fordítható le.

kis fos BT eszköznél

Azzal remélem nem árulok el nagy újdonságot, hogy ez nem az eszköz méretén múlik, hanem azon, hogy mennyi van kint a piacon, azzal pedig egy Lego esetén nincs baj.

De lehet hogy én értek félre valamit: ha arra gondolsz, hogy a jelenlegi színes-szagos gyári telefonos/tabletes Lego app 20 év múlva nem lesz, vagy ha igen, akkor nem fogja támogatni a mai ble eszközt, akkor abban egyet tudok érteni, vélhetően ez így lesz.

Lego app 20 év múlva nem lesz, vagy ha igen, akkor nem fogja támogatni a mai ble eszközt, akkor abban egyet tudok érteni, vélhetően ez így lesz.

Igen innen indult, hogy a 2014 moto360 at lassan semmi sem támogatja :D Pedig az is BLE + wifi oszt mégis ... 

Erre mondtam, hogy pár év után kb elfelejtik mert vegyél újat (holott a BLE wifi stb is mai napig aktív még ... :D). 

Fedora 35, Thinkpad x280

Kicsit más példa, de  valós. 2005-ben Jelent meg pl a Nikon D50 digitális fényképezőgép. Tudok ismerősi körben működő típust, de pl SD kártyát ( "filmet" ) már nem lehet hozzá kapni, mert csak sdhc/sdxc kártya van  a piacon, amivel nem működik. De ilyen az akkumulátor is, ami max utángyártott van még egy darabig. Van egy analóg fényképezőgép pl. Leica M3 amit 1954-ben adtak ki. Számos példány működik még belőle és ha igazán autentikus akar lenni a fotós, akkor most vásárolhat hozzá egy Kodak TX400-as filmet, amit szintén 1954-től (!) gyártanak a mai napig. Ebben az értelemben a HighTech elektronika igazi szemétgyártás. Természetesen a világ fejlődése nem áll meg, azt gondolom nem nekem, felhasználónak kell lemondanom a csábításról, hanem a tudománynak, a fejlesztett technológiának kell sokkal átgondoltabbnak lenni, mint azt a jelen is mutatja.     

hat a Nikon amugy is megbax6ja. 2001-ben kozel 2 misiert vett profi gephez 10 evvel kesobb mar nem volt szoftver (win7-re), es a kesobb vett nikon vaku sem mukodott vele kompatibilitasi nyugok miatt... a support valasza valami olyasmi volt hogy max 5 evig supportalnak 1 termeket...

Szerkesztve: 2021. 11. 21., v – 14:03

Ok, nem vagyok Tesla fan, es a szolgaltatas kieses mindig gaz, de aki elmegy otthonrol ugy az autojaval, hogy azt egy okostelefont es internetet igenylo appon kivul massal nem lehet beiinditani, az meg hulye. Ez a sztori annyi kulonbozo modon tud pillanatok alatt cumiva valni, hogy nem is tudom, honnan kezdhetnem sorolni.

Arrol nem is beszelve, hogy mi kenyelmesebb? Elovenni a telefonod, appot inditani, potyogni, vagy megfogni a nyamvadt kulcsot es betenni a helyere?

A BBC-nek nyilatkozó Stuart Masson, a The Car Expert szerkesztője és David Bailey, a Birminghami Egyetem üzleti iskolájának professzora egyetértettek abban, hogy a Tesla saját technikájának és üzleti modelljének áldozata. Ugyan van mód arra, hogy kulccsal is elindítható legyen a jármű, a cég arra ösztönzi vásárlóit, hogy használják az applikációt, hisz ez jelképezi a cég csúcstechnológiáját.

A vásárlók természetes ösztöne pedig az, hogy ráhagyják magukat erre a technológiára, hisz kényelmesebb. „Ez a helyzet is megmutatta, hogy ha kizárólag egy mechanizmusra hagyatkozunk, könnyen bajba kerülhetünk” – nyilatkozta Bailey professzor, aki maga is az autóján kívül ragadt pénteken késő este.

🤣😂🤣😂

trey @ gépház

Amikor az egységsugarú átveszi a Tesláját, elmondják neki, hogy a modelltől függően a távirányítót vagy a kódkártyát tartsa mindig magánál, mert ha nincs térerő vagy mobilnet, akkor kizárhatja magát az autójából. Csak a sok lusta megszokja, hogy mindig működik az applikáció, ezért aztán otthon hagyja a "kulcsot" (valójában hagyományos kulcs nincs a Teslákhoz).

Továbbá aki IT-ben dolgozik, az pontosan tudja hogy milyen banális hibák miatt állhat meg egy infrastruktúra/app/eszköz, ezért értelemszerűen jó ha van "Disaster Recovery plan" ami raadásul ésszerű ráfordítással, áldozattal vállalható legyen (hát itt nem sokba telt volna maguknál tartani a kulcsot)... 

Pont így :)
Azért pláne vicces a dolog mert a "kulcsot" se kell elővenni az autó kinyitásához se meg elindításához se.

A BMW-nek van értelmes plusz funkciója, tudsz "akárkinek" digitális kulcsot küldeni az autóhoz, aminek érvényességi ideje (és profilbeállításai, stb.) is lehetnek.

Nem tudom Teslánál van-e ilyen, gyanítom ezt is csak félig implementálták "agilisék" ...

Gábriel Ákos

Egyébként a mi autónk kapcsán fogalmazódott meg bennem a mi van ha...kérdés.
A mi autónkban van olyan zárfunkció ha gurul az autó, akkor automatikusan lezár.. és van ugye a gyerekzár amit ha bekattintasz akkor meg belülről nem lehet a hátsó ajtókat nyitni. Namost ha történik egy olyan baleset ahol be vannak az ajtók zárva és elcsattan az akku akkor a hátsó ajtót hogyan nyitom kívülről? És persze belülről? ha be van kattintva a gyerekzár. Tehát ha gebasz van ilyen esetben hogy evakuálom a gyerekeket?

Lézehet ilyen vizgálat ahol az ilyen dolgokat figyelik? Középületeknél ugye van ilyen vizsgálat meg evakuációs terv de járműveknél?
 

Mondjuk mondtam is az asszonynak, hogy inkább neveljük rá a gyereket hogy ne nyitogassa az ajtót ha megy az autó :)

De ez nem pont egy ellentétes példa?

A Cybertruck (vagy mi a neve) úgy lett meghirdetve, hogy golyóálló. Ami persze nem feltétlenül azt jelenti, hogy valóban lőni lehet rá és kibírja, sokszor a nagyon tartós dolgokat is így hívják. De igazából nem tudom, még az is lehet, hogy ha tényleg pisztollyal rálóttek volna, akkor is csak annyi történt volna, mint a linkelt demóban.

Odakúrta a féltéglát vagy amit épp a demózásra használtak, és az ablak bepókhálósodott, de nem tört be.

A sima edzett üveg, amit a nem agyonhype-olt autókban használnak, az meg olyan, hogy kemény, rugalmas. (Van videó, hogy a hülyegyerek hozzávág féltéglát, visszapattan és jól fejbeveri). De ha sikerül megrepeszteni, akkor meg szétrobban olyan kis darabokra, amik nem okoznak vágási sérülést (Kivéve elöl és hátul, mert ott meg szendvics szerkezet a szokásos, aminek közepén olyan műanyag réteg van, ami egyben tartja megrepedés után is a bepókhálósodott ablakot. Úgy hallottam, hogy nehezebb fémpénzzel illetve gyújtógyertyával szokták megdobni az oldalablakokat, ha valakire mérgesek vagy fel akarnak törni egy autót.

Gondolom, ha én próbálnám a saját autóm ablakát betörni, a markomba fogott viszonylag hegyes fém eszközzel próbálkoznék, pl. kulccsomó kilógó hegyével, csavarhúzóval, vagy ha ilyen nincs, akkor kőnek a sarkával (de nem dobnám, hanem marokkőként ütnék).

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Ha lángokban áll az autó nem fog fájni a szívem egy ablakért.

De miért, ha a te autód (nem emlékszem, mid van. Audi?) egy ütközés után úgy deformálódik, hogy az ajtó szorul és nem nyitható, viszont lángnyelveket látsz a motortérből előbújni, akkor te nem basznád be az ablakot, hogy a gyereket kihúzzad?

Biztos tudod, hogy nem csak a Tesla ajtaja bír nyithatatlanná válni.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Kicsit továbbgondoltam a dolgot.

Tűz se szokott csak úgy magától kialakulni, leginkább ütközés után jellemző.

Meg mivel nyithatatlan ajtóról volt szó, az meg szintén ütközés után fordul elő néha.

Nem tudom, hogy mit javasol "a cég", de azt feltételezem, hogy nincs minden egyes lehetséges esethez egy oldalnyi utasítás.

A te autódhoz van ilyesmi, hogy a normálistól teljesen eltérő helyzetben hogyan kell menekülni vagy menteni valakit?

Pl. elég jellemző az, hogy egy autó vízbe esik. Mondjuk belegurul valami miatt a Dunába. A te kézikönyvedben benne van az, hogyan lehet belülről kinyitni az ajtót ilyen esetben? Az enyémben nincs. Nem tudom, Tesla könyvben van-e ilyesmi.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Nem olyan bonyolult kerdes ez. Hiszen nincs rajta kulcslyuk.

Tehat, ha mind a 4500 darab ceruzaelem tonkremegy es a 12V akksi is tonkremegy akkor:

- tuz van es az autoban van meg vmi fontos: bebaszod az ablakot, benyulsz ablakon es bentrol kinyitod.

- nincs tuz es nem otthon vagy, akkor hivod roadside assistancet. (En hivnek egybol egy taxit is, biztos ami biztos) Amugy van vmi kulso lehetoseg tolteni 12V akksit vagy kivulrol taplalni aramot amugy ajtonyitashoz. De biztos nem allnek neki. Ha otthon vagyok es minden adott, hogy kinyissam, akkor is inkabb felhivnam a supportot, mert nem szabad lemeriteni fullra az autot elvileg. De ICE autonal  olajcserehez/szervizhez/kerekcserehez is szinte mindig kihivatam a biztositot intezze el. En biztos nem kenem ossze magam.

Nem kell cinikusra venni, más autókban gondolnak a szélsőséges helyzetekre. A Tesla még nem tart itt. Talán ez lehet az oka, hogy a Tesla tulajok a "kulcsot" nem hordják magukkal, mert tulajdonképpen, egy kővel is meg tudják oldani a problémájukat, ha nem nyílik az autójuk.

Akkor meg nem értem a vinnyogást a neten, hogy "jáj, nem nyílt ki a Tesla-m, geci Musk, geci Tesla". Ezt tudja. Be kell baszni legközelebb az ablakot, aztán hazahajtani, majd hívni a Carglass-t.

Carglass javíííít, Carglass segííít ....

trey @ gépház

De ez tenyleg valos dolog? Emiatt megeri kulcslyukat csinalni? Nem lehet, hogy pont ok gondoltak a szelsoseges helyzetekre es direkt nem lett kulcslyuk miutan felmertek milyen mertekben van ra szukseg?

En sem ertem a vinnyogast. En pont telefont nem mindig viszek magammal, mert nem fer sehova. Kulcsot az autohoz igen. Anelkul nem indulok el. Ahogy 2 kul bankkartyat is es vmennyi keszpenzt, jogsit, stb.

Mi az ami ebbol a cikkbol tanulsag? Gondolom az, hogy ha nincs mobilnet/lemerul telefon/offline remote endpoint, akkor  nem nyilik ki telefonnal az auto. Hurr durr.

 

De mit kellene csinalni, hogy jobb legyen? Fogalmam sincs most hogy mukodik, mert telefonos dolgot nem hasznalom. De ha nem elerheto a cloud, akkor a telefonos apphoz tartozo privat kulcsal is ala lehessen irni az ajtonyitast es BT-n keresztul el tudd kuldeni az autonak a kerelmet.

De ez tenyleg valos dolog? Emiatt megeri kulcslyukat csinalni?

Úgy fest, hogy az Audinál, VW-nél, Skodánál stb. gondoltak erre. BTW: ha megnézed a videót, mindezt úgy, hogy se a kulcs maga, se a kulcslyuk nem látszik. Nekem ez tetszik. 

Nem lehet, hogy pont ok gondoltak a szelsoseges helyzetekre es direkt nem lett kulcslyuk miutan felmertek milyen mertekben van ra szukseg?

Ja, ez olyan mint a életbiztosítás, meg az önvédelmi fegyver. Reméljük, hogy sosem kell majd, de ha egyszer kellene, de nincs, akkor kibaszottul hiányozna. 

trey @ gépház

Amikor "kibaszottul hianyozna" felmerul, akkor akar be is torheted az ablakot :) Nagyobb az esely arra, hogy lemerul a telefonod es a kulcsod az autohoz, mint arra, hogy 4500 darab ceruzaelem es egy 12V akksi is lemerul/tonkremegy. Csak balesetnel sztem. Olyankor meg benne ulsz az autoban. De te gondolom kiszallnal es kivulrol kinyitnad az ajtod a potkulcsoddal csak azert, hogy bizonyitsd mekkora szukseged van ra :D

 

Audi, VW, Skodanal nem gondoltak erre, hanem csal siman a legacy szart gorgetik(Tul sokszor nyomtad meg open/close t fobon mercinel, akkor utana nem tudtal beszallni. Gyakran elofordulhatott, mert a gyerekek jatszanak a nyomkodos dolgokkal. Igy ott szukseg volt potkulcsra). Ezert(legacy szarok gorgetese) is szolalt fel mar  tobbszor is Diess, akit emiatt ki akarnak rakni bizalmatlansagi szavazassal VW-tol, mert szolni mert, hogy le vannak maradva. De gondolom te mint kivulallo jobban ertesz hozza, mint Herbert Diess :) Hupon ez a jellemzo. Virologiahoz is jobban ertenek itt, mint a virologusok. Orvosnak is jobbak a commentelok, mint az orvosok. Az, hogy autogyartashoz is jobban ertenek azon mar nem is csodalkozom :D

"Ezert(legacy szarok gorgetese) is szolalt fel mar  tobbszor is Diess, akit emiatt ki akarnak rakni bizalmatlansagi szavazassal VW-tol, mert szolni mert, hogy le vannak maradva. De gondolom te mint kivulallo jobban ertesz hozza, mint Herbert Diess :)"

Ez nem hozzáértés kérdése, hanem vélemény, meg józan paraszti ész. Akik leszavazták gondolom azok sem hülyék, ha már ott ülnek az autóipar csúcsán. Nem minden rossz, ami régi és nem minden jó (jobb) ami új. A bejárati ajtómra sem szeretnék olyan okos zárat, ami  a telefonomtól, külső szolgáltatások elérhetőségétől meg akksitól függ és _nincs_ hagyományos B opció, hogy bejussak vele a lakásba. Majd azért hívom az assistance-t, hogy legyenek szívesek beengedni a lakásomba, mert a trendi okoszár épp leszakadt a netről.

Hülyeség mindent _öncélúan_ megreformálni.

Nem _kell_ beepiteni. :D Ha be _kellene_ akkor nem arulhatnanak autot nelkule. De nekem mint EV tulajdonosnak, teljesen mind1, hogy be van epitve vagy nincs. Neked fontos ez, hogy az en automba rakjanak :D Menj aztan sirjad tele autos forumokat meg hivd fel az ugyeletes tesla supportot, jovgedoket is, hogy csip a pisi. Ha meg sikerul elerned, akkor lesz az automon lakat/kulcslyuk/szamzar amit akarsz. Nem fogja az eletemet befolyasolni :)

Gondolj bele milyen szar volt az elet jopar eve. Wartburghoz elvesztetted a kulcsod, kiesett a zsebedbol, hogy jutottal be? Pedig egy kulcs elvesztesenek nagyobb eselye van. Amugy akkor elvileg a regi technologia mindig jobb? Vagy van vmi pontos ev, amikor meg epp jobb a regi tech es egyszer csak atfordul? Vagy markafuggo? Vagy hajtasfuggo?

Vagy csak az atlagember elveszti a kulcsat, akkor mi van? A keyfobban benne van a potkulcs is. Aztan bukta mindkettot. :) Te bebaszod az ablakot, amig a teslas ilyenkor tud mobilappot hasznalni? Vagy ha elvesztett mindent, meg akkor is megkerhet valakit, hogy rakja fel az appot es kinyitja az ajtot.

Neked fontos ez, hogy az en automba rakjanak :D

Fontos a faszomnak. Csak megkérdeztem, hogy ebben a top csodában hogyan megy ez. Röhögök a vernyákoláson, hogy pénteken nem nyílt az ajtó. :D

Majd akkor lesz nekem fontos, ha Tesla-t tervezek venni. Majd szólok! Addig béta tesztelj!

trey @ gépház

Ez szerintem nem egész 20 másodpercet venne igénybe. Nem vagyok benne biztos, hogy te ennyi idő alatt bebaszod az ablakot egy város közepén. Nem terem mindenhol macskakő, vipera stb. Ráadásul, ha behálósodik, azt még ki is kell szedni, ami kurván nem könnyű. Egy verseny? :D

trey @ gépház

Nem mondom, hogy nem jobb az, ha van egy kulcs az ajtót kinyitni (feltételezzük, hogy nem szorult meg a keretében és a zár kinyitása után ki is nyílik).

De _nekem_ biztos jóval több lenne, mint 20 másodperc. Magának a kulcs pengének a kibányászását tippelem kb. 20-30 másodpercnek, bár még sosem kellett időre csinálnom.

Viszont utána jönne az, hogy vajon hová kellene bedugni, hol lehet a kulcslyuk elrejtve, és mit kell ahhoz csinálnom, hogy hozzáférjek.

Gondolom megtalálnám, de én inkább 60-120 másodpercet tippelnék.

Begyakorlással persze le lehet vinni ezt, de az igazság az, hogy az elmúlt 4 autóm egyikén se kellett soha, ezért egyiken se néztem utána, hogy ha kellene, akkor hogyan is kellene csinálni.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Úgy rémlik, onnan indultunk, hogy balesetet szenved a Tesla, aminek a hatására 1) megszűnik az elektromos ellátása 2) az utasok eszméletlenek 3) elkezd égni és a kezdődő tűz miatt valaki ki akarja menteni az eszméletlen utasokat.

Arról (is) volt szó, hogy más autóknál az automatikusan bezáródó ajtózárak ütközéskor automatikusan kinyitnak, hogy menteni lehessen.

Az, hogy más autókat adott esetben kulccsal is ki lehet nyitni, az nem tudom már, hogy hogy jött képbe, várhatóan annál, aki menteni akar nem lesz ott a szükséges kulcs amúgy sem.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

"De biztos nem allnek neki. Ha otthon vagyok es minden adott, hogy kinyissam, akkor is inkabb felhivnam a supportot, mert nem szabad lemeriteni fullra az autot elvileg. De ICE autonal  olajcserehez/szervizhez/kerekcserehez is szinte mindig kihivatam a biztositot intezze el. En biztos nem kenem ossze magam."

Ez egyrészt óriási csúsztatás, másrészt eléggé konzumidióta hozzáállás. Csoda hogy a töltőt magad rá tudod dugni.. Könyörgöm, nem kerékcseréről meg olajcseréről van szó, csak arról, hogy ki tudd nyitni az autódat egy B opcióval önállóan, anélkül, hogy pl 1 órát várni kéne az assitance-ra.

A: elemes kulcs / NFC

B: telefonos app

C: bebaszod ablakot

D: szeretsz butykolni, akkor vmi kulso eroforras.

E: felhivod supportot

 

"Könyörgöm, nem kerékcseréről meg olajcseréről van szó, csak arról,"

De ez egy ritkabb eset, mint egy kerekcsere meg olajcsere. Kb olyan ritka lehet, mint egy baleset. Bar annal is ritkabb, mert sztem balesetben is legtobbszor mukodik meg vmelyik akksi.

A potkerek, de akar mankokerek is jo ha van, aztan kozben azt is elhagytak az autogyartok sajnos. Ha autobuzi lennek es valasztanom kellene inkabb azt valasztanam egy fizikailag bedughato slusszkulcs helyett. De aztan ez a fizikai potkulcsozas lehet vmi ferfias fixacio azert, hogy vmit mindenkepp dugni lehessen valahova.

A potkerek, de akar mankokerek is jo ha van, aztan kozben azt is elhagytak az autogyartok sajnos.

Nem ész nélkül kell autót venni és nem kell megelégedni a használt / ami van autóval. Én magam konfigoltam, szépen bele is tettem a konfigba az emelővel együtt. És csodák csodája: ott van az autó hátuljában. 

trey @ gépház

Amikor mi is konfigoltuk az autót agyaltunk rajta, hogy akkor legyen vagy ne legyen pótkerék. Persze mi is kértünk.
de azért a pótkerék érdekes dolog, volt egy autóm 22 éves volt, és soha nem gurult a pótkerék.. (szőrös volt, és megvoltak rajta színes csíkok is.) Szóval szerintem statisztikailag tök felesleges.
Bár 25 éve  van jogsim, több mint félmillió kilométert vezettem, és  1X kellett defekt miatt kereket cserélnem... durrdefekt volt, azt javítókészlettel nem lehetett volna javítani.

Szóval  amikor kell akkor meg jó ha van,és  elfér a kocsiban és nem foglalkozok a statisztikával :D igy kértünk pótkereket az autóhoz....

de azért a pótkerék érdekes dolog, volt egy autóm 22 éves volt, és soha nem gurult a pótkerék.. (szőrös volt, és megvoltak rajta színes csíkok is.) Szóval szerintem statisztikailag tök felesleges.

Az előző autómra az első 400 km-en felkerült, mert egy barom marékszám szórta szét az úttesten a gipszkartoncsavart. Nem, nem az. 

Külföldön sem szeretnék az út szélén maradni, mert pont ilyen kereke nincs a road assistance-nak. Ott van hátul, tegye fel, addig iszom lepihenek és nézem.

trey @ gépház

Külföldön sem szeretnék az út szélén maradni, mert pont ilyen kereke nincs a road assistance-nak.

Nekem a sárga angyal olyan mankókereket tett fel, aminek valami univerzális közepe van, vagyis minden autóra fel tudja passzítani.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Igen. Van egy közdarab, amiben van egy csomó luk, és ezt felcsavarozza az ember a kerék helyére, aztán ennek a közdarabnak a másik oldalára tudja felcsavarozni a saját mankókerekét.

Azt nem tudom, hogy egy közdarab jó-e minden egyes autóhoz, vagy esetleg van neki több különféle, de a lényeg az, hogy elő tud olyan közdarabot venni az autójából, ami jó lesz a defektes kerekű autóhoz.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Saját tulajdonú autót soha nem kérnék pótkerék nélkül. A céges/lízing más kérdés, ott a telefonos néni simán leüvöltötte a fejem, hogy "nE nYúLj HoZzÁ mErT nEm LeSz Jó", én meg ott dekkoltam két órát Pest közepén, a csomagtartóban a pótkerékkel, amíg meg nem érkezett az assistance kicserélni a kereket. 

"Amikor mi is konfigoltuk az autót agyaltunk rajta, hogy akkor legyen vagy ne legyen pótkerék. Persze mi is kértünk."

Én nem kértem, bár sokat filóztam rajta. Mankókerék nem volt opció, csak fullos pótkerék, de az meg nagyon sok helyet elvesz (18" 235-ös gumival). Marad a defektjavító meg az assistance. (btw sosem volt defektem korábban, tizensok éve, pedig volt pótkerekem) 

Illetve azzal próbálom javítani az esélyeket, hogy Continental ContiSeal-es gumit vettem, ebben van egy öntömítő trutyi réteg (kb mintha már  előre benne lenne a defekt javító réteg a gumi belső felületén), a tesztek szerint elég hatékony, de legalábbis növeli az esélyeket, hogy eljuss egy gumisig. (itt egy teszt, a 6. perctől elég érdekes, mikor telefúrja a gumit csavarokkal és elmegy autózni). Nyilván szakadáson, durrdefekten nem segít.

"A potkerek, de akar mankokerek is jo ha van, aztan kozben azt is elhagytak az autogyartok sajnos"

Ebben igazad van -félig-, viszont ezzel egyrészt súlyt spóroltak (ezzel ideologizálták meg :D), adott méretek mellett csomagteret növeltek (meg ezzel), másrészt viszont továbbra is adnak helyette olyan azonnal elérhető vészmegoldást (defektjavító szett és/vagy eleve defekttűrő gumik), amit adott esetben önállóan is tudsz használni.  
 

A defekt javítót egyszer akartam használni, miután az asszony lepadkázta az egyik gumit.

Aztán mivel semmit nem ért (az egy centi hosszú rés túl nagy volt a ragasztónak), így is meg kellett várni a sárga angyalt, hogy hozzon (és felrakjon) egy mankókereket.

Értem én, hogy csomagtartó, meg minden, de azért ha kellene, akkor hiányzik.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Ugye leírtam, hogy emlékeim szerint mi az ajánlott normál eljárás.

Foglalmam sincs, hogy ez a kézikönyvben van-e leírva, vagy csak a szervízeknek / tűzoltóknak kiadott utasítások tartalmazzák.

Azt is leírtam, hogy ha épp tűz van valahol, akkor nem szórakoznék a frunk felnyitásával meg minden, hanem bebasznám az ablakot.

Mi a kérdésed? Az, hogy az benne van-e a Tesla könyvében, hogy ha kigyulladt az autó, akkor ne szórakozz a normál lemerült akku esetén használható leírással, hanem baszd be az ablakot egy kővel? Fogalmam sincs, ha tippelnem kellene, nincs.

És itt kanyarodtunk vissza ahhoz a kérdéshez, hogy miért várod el azt, hogy ilyesmi is benne legyen a user manualban. A te autód leírásában benne van, hogy ha kigyulladt, és nem nyílik az ajtó, akkor mit kell csinálni?

Azért kérdezem, mert úgy tűnik, mintha a Teslától elvárnád, hogy minden ilyesmit dokumentáljanak, miközben más autóknál nem láttam ilyen utasításokat (és nem tudom, hogy mi van a Tesla vagy az Audi manuálban).

Egyszerűsítve: Az Audi leírja, hogyan kell tűz esetén menteni a manualban, ezért kéred ugyanezt számon a Teslán, vagy az Audi sem írja le ugyanúgy, ahogy semelyik másik, csak éppen nem szimpatikus a Tesla és ezért kákán is csomót keresel?

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Itt vannak a leírások Tesla modellekhez. A Model 3-at és a Model X-et néztem meg, elég hasonló az eljárás mindkét esetben. Belülről lehet nyitni az első ajtókat mechanikusan (Model X esetén a hátsókat is), kívülről csak az elektronikus zár működik. Ha nincs áram akkor az első csomagtartó nyitható, Model X esetén erre van mechanikus megoldás, Model 3 esetén külső áramforrást kell csatlakoztatni. Az nem világos számomra, hogy innen hogyan tovább.

Engem egyébként az érdekelne, hogy ha trey Audijával balesetezel és a benn ülők eszméletlenek, akkor kulcs és áram nélkül hogyan férsz hozzájuk?

Az nem világos számomra, hogy innen hogyan tovább.

Én ezt a videót láttam ebben a témában először, valamikor régebben: https://www.youtube.com/watch?v=NsKwMryKqRE

Aztán valahol olvastam vagy láttam egy másik videót, amiből kiderült, hogy a Tesla változtatott valamit, és most már egyszerűbb az eljárás. Nem emlékszem a részletekre, de már nem kell lebontani az autó elejét. Vagy nem teljesen.

Azt tudom, hogy valamelyik autónál könnyen elérhető a lökhárítónál egy piros és egy fekete drót, amivel a 12V-os akkut fel lehet tölteni, illetve ha az ember rácsatlakoztatja az akkutöltőt, akkor onnantól a szokásos módon ki lehet nyitni az ajtókat. De fogalmam sincs, hogy ez minden modelljüknél így van-e már, vagy nem.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Na, találtam egy másik videót: https://www.youtube.com/watch?v=w-rGttT51Wo

Ebben egy 2019-es modell van, mint látod, a frunk kinyitása után egy darab műanyag elemet kell kiemelni a helyéről, és alatta hozzáférhető az akku töltéshez használható pozitív pont meg lehet testet is találni a negatívnak. Nem kell már egy órán keresztül szerelni, mint ahogy James May-nek kellett a másik videóban.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Ha jól emlékszem, valamelyik Top Gear-es műsorvezető járt úgy, hogy lemerült a Teslájában a 12V-os sima autó akkumulátor, ami egy csomó dolgot működtet, többek között az ajtók nyitását is.

Neki le kellett bontania a kocsi elejét, hogy hozzáférjen valami bowdenekhez, amit mindkét oldalon egyszerre meghúzva tudott valamit (talán kinyitni az első csomagtartó tetejét, hogy hozzáférjen és tölteni tudja az akkut).

Eléggé negatív volt a véleménye.

Azóta eltelt pár év, legutóbb egy videóban valami olyasmit láttam, hogy ha mondjuk egy baleset után a rendőrök, mentők akarnának bejutni, akkor valamivel egyszerűbb, de még mindig egy sima kulcs elfordításánál jóval bonyolultabb megoldás volt. Még mindig fel kellett hozzá nyitni a frunk tetejét, és alatt volt valami nyitó dolog az áramtalanításhoz elvágandó kábel közelében.

Mi van, ha benn van a gyerek, bezáródik, az autó tüzet fog? Te ki akarnád nyitni, de az elektromos rendszer már nem működik?

Ilyen esetben én bekúrnám az ablakot egy kővel és kihúznám a gyereket a helyén.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Előbbi LEGO robothoz sem adtak vezetékes, nyomógombos távirányítót, csak Android és IOS appot tudsz letölteni. De csak addig, amíg a repóban fent lesz.
Azzal van a gond, ha a Tesla-hoz vagy egyébhez nincs más támogatott megoldás.
Olyan ez, mint a felhőszolgáltatáson keresztül kapcsolt kapucsengő. Ez utóbbit régen 2 vezetékkel + nyomógombbal csinálták a szüleink, ez eddig 50 év elteltével is működőképes és szerintem még sok-sok évtizedig működőképes lesz. Vajon a most megvásárolt felhős csoda 10 év múlva működőképes lesz?

Egyébként egyszerű, ne vegyél olyat, ami nem lesz a tiéd. Vagy számold bele, hogy vissza kell fejtened a protokollt, firmwaret, ami idő, kérj kedvezményt, ha nincs megfelelő minőségű/licenszű nyílt forráskód, amivel tudnád használni addig amíg szeretnéd, stb stb.

Nincs semmilyen "kulcs" a Teslákhoz. Az S és X modellekhez két távirányító jár, amely nyitja az autó ajtajait, csomagtartóit is, az Y és 3 pedig nfc-s kódkártyával nyitható, amelyet az ajtóoszlophoz kell érinteni. Mindkét esetben alternatíva az autóval összepárosított Tesla app, és nem kell "tönkremennie" az applikációnak ahhoz, hogy ne juss be az autóba. Elég, ha jól lemész a térképről, ahol nincs mobilnet, és nem éri el sem az autó, sem a telefonod a Tesla cloud-ot. Ezekre az esetekre van a távirányító és a kártya, hogy ilyenkor is el lehessen indulni.

Hülye? Lehet.

De ettől még van.

Én pl. rászoktam, hogy nem viszem magammal a tárcámat (annyira nem, hogy be van téve a fiókba, az útlevelek meg hasonló ritkán használt fontos dolgok közé és csak ritkán veszem magamhoz), mert mindenhol úgyis a telefonommal (Google Pay) fizetek, vagy a karórámmal (Samsung Pay).

Aztán volt már olyan, hogy pl. parkolóautomata egyikkel se ment, a fizikai kártyától meg elfogadta a contactless kapcsolatot (akkor épp nálam volt a tárca).

Feltételezem, a Teslások is úgy voltak vele, hogy ha mindig a telefont használta, akkor leszokott arról, hogy a kulcsot is zsebre tegye.

Ahogy nekem pl. két kulcsom van az autóhoz, de csak egyet szoktam magammal vinni, mert minek tennék kettőt zsebre? Pedig előfordulhat, hogy lemerül, beleejtem a csatornába, bezárom az autóba, akármi.

A kényelem nagy úr. :-)

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

A kulcs azert mas tema, ott a potkulcsod pont azert van, hogy ha elveszited az elsodlegest, legyen mihez nyulni. Ha mindig nalad lenne mindketto, akkor azt kockaztatnad, hogy egyszerre veszited el.

A taviranyito egy faek egyszerusegu technologia, megis a legtobb autoban meg ehhez is van kiegeszito megoldas fizikai kulcs kepeben.

Egyebkent biztosan szakmai artalom, de en barmit csinalok, mindig gondolok arra, hogy mi sulhet el balul, es egy fejben futtatott gyors kockazat-erofeszites elemzes utan sokszor bekeszitem a biztonsagi tartalekot. Pl. benzinkutra a mai napig nem megyek ugy tankolni, hogy ne lenne nalam az uzemanyag kifizetesere elegendo keszpenz, meg akkor is, ha egyebkent kartyaval tervezek fizetni. Teny, hogy eddig egyetlen alkalommal volt szuksegem ra, de erdekes musor lett volna visszatoltogetni a 200 liter gazolajat a kutba :) (tudom, szolhattam volna valakinek utolag is, hogy hozzon utanam penzt).

Teljes mértékben csak érdekességképpen írom, nem azért, hogy bármiben is ellentmondjak:

Történt egyszer, hogy miután megtankoltam az autót, konstatáltam, hogy nincs nálam a pénztárcám. Mondom a kutasnak, hogy mi az ábra. Abban maradtunk, hogy otthagyom a telefonomat letétbe, és hazamegyek a tárcáért.

De természetesen igazad van, ha a kutas nem ilyen jó fej, lehetett volna a telefonnal elkezdeni végighívogatni az ismerősöket, családot.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

"Több száz"...  :D

Amúgy ahogy fentebb is írták, ez egy opcionális kényelmi feature, ha akarod használod, ha akarod nem. A legtöbb gyártó autója tud már ilyet, ezeknél ugyanúgy be szokott fosni a szerver oldal, vagy simán csak nem megy az app, mert nincs mobilnet. Csak abból nem éri meg annyira hírt kreálni a sajtónak, mert kevesebb a kattintás, meg senkit nem érdekel.

Amióta világ a világ ez így megy, ha valamiről beszélnek, benne van a köztudatban, akkor arról megéri cikket írni. Nincs is ezzel gond, csak aki olvasóként ebből azt veszi le, hogy minden más autónál tök fasza ez (vagy ami még rosszabb: azt gondolják, hogy ott nincs ilyen feature mert azok a gyártók okosabbak, és tudják hogy ilyet nem szabad csinálni), azok pont ugyanakkora idióták, mint akik egyszál telefonnal mennek el autózni a Teslával, kulcs, vagy kártya nélkül.

Amikor elvittem egy model X-et tesztvezetésre, a Tesla szalon dolgozója úgy adta ide a kis autó alakú távirányítót, hogy kulcsnak hívta.

De miért ne hívná kulcsnak?

Az én autómhoz is olyan kulcs tartozik, amit nincs hova bedugni az autóban. Annyi a különbség, hogy a távirányítót szétbontva van benne egy kulcs penge, amit valóban lehetne elméletileg a sofőr ajtajának a kinyitására használni (gondolom valami műanyagot le kellene pattintani hozzá, mert nem látható a kulcslyuk).

Na a Tesla kulcsa is ugyanolyan, mint az én kulcsom, csak náluk nincs a távirányító belsejében egy kis sose használt vasdarab.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Egy "szakértő", aki szerint "kulcs" van a Teslákhoz.

Szerintem egyszerűen csak a "kulcsot" hívja kulcsnak. Lehet az egy kártya is éppen. Az én autómnak ilyen "kulcsa" van, amit sehova sem lehet bedugni, nem is hasonlít egy kulcsra, mégis kulcsnak hívom. 

trey @ gépház

Mert a cloud biztonságosabb, mint egy random otthoni config, tároljátok felhőben az adataitokat, a Microsoft, a Google és szolgáltatásai örök, mint a világegyetem, az otthonodban lehet lakástűz, de a felhővel soha, de tényleg soha semmi baj nem lehet, mert az lehetetlen, meg persze a felhő és a közted lévő hálózati infrastruktúra is örök és mindig működik.

Aztán mindig engem cseszegetnek itt, ha mondom, hogy az a tiéd, ami nálad van fizikailag is, amelyre van ráhatásod, befolyásod, s nem vagy kiszolgáltatva mások balfácánságának, üzleti, hatalmi érdekeinek, elvégre elég az embernek adott esetben a saját ügyetlensége.

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Akkor te most biztos jól éled meg az energiaválságot is :) Vagy fával fűtesz és szigetüzemű napelemmel tolod?

Én aki felhős szolgáltatások mellett döntöttem a saját vállalkozásomnál is, elfogadtam hogy ennek is mint majdnem minden másnak van rendelkezésre állásra. Ellenben nem vagyok hajlandó beruházni gyorsan avuló IT eszközökbe, aminek a 24/7-es üzemeltetését 2 órás reakció idővel, adott esetben kivonulással csilliárdokért vállalnák be. Magasabb lenne a rendelkezés állás? Lehet. Szükségem van magasabb rendelkezésre állásra? Az elmúlt évek tapasztalata alapján nem. És nem is akarok egy elkúrt Zimbra upgrade után, egy fél vasárnapot elbaszni a visszaállással. Aki ezzel együtt is azt mondja, hogy márpedig neki jó localban, minden tiszteletem az öve, de hogy a normális lokál infrastruktúra kurva drága (beruházás + support) az egészen biztos. Az hogy valaki onprem-et vagy cloudot választ az igényekhez kell igazítani. 

On topic: nem nyitom az autómat telefonos appal, mert nekem jó a kulcs is (ami már volt hogy lemerült egyébként)

Ez mondjuk a hozzászólásából nem derült ki, de igazából ezzel együtt is valid az állításom. Ha már IoT és cloud akkor talán ma a legelterjedtebb "use case" a smart home-os kütyük. Nekem minden MQTT buszon van lokálban, mert nekem is egy smart home tekintetében fontos a sziget üzem de volt pár nem tervezett leállásom idén, amikor a feleségem morgott azért. Fixáltam, backupból visszaálltam, nekem a munkámhoz kapcsolódik, de aki nem az IT-ban dolgozik, az valljuk be lehet hogy jobban jár ár/funkcionalitás/rendelkezésre állás tekintetében egy cloud megoldással...

Hát ez ilyen "parasztnak tanyára" jó lesz szinten persze jó. Szerintem a komoly rendszerek egyike sem függhet semmiféle külső hálózattól.
Vagy ha igen, akkor fokozatosan kellene elveszíteni a szolgáltatásokat, nem úgy, hogy nincs xy szolgáltató -> nincs semmi.

Arról nem is beszélve h nincs net -> nincs semmi. A legszebb amikor egy riasztó működése függ a bármelyik public cloudtól...

Szerintem aki picit is komolyan gondolja az házon belül megoldja a backupot, mondjuk fél napos visszaállási SLA-val, DR esetre meg van offsite (cloudos akár)  mentése.

Gábriel Ákos

Welcome to the new world dude

robyboy

Miért nem lehet azt az Android vagy iOS alkalmazást úgy megoldani, hogy ha nincs net, vagy a felhő megadta magát, akkor valahogy a kocsival közvetlenül kommunikálva, bluetooth, Wifi, NFC, vagy a telefon vakujával a kamerába morzézva rávenné a kocsit a nyitásra? 

sot az androidos linkeden a kommentek szerint ios-en is megy:

"99% open rate on iPhone XS Max Over 15 months. Had a couple times where my body was between the car and the phone and it didn’t open, but literally turning the my body so the phone was towards the car had it work. Good to have options for those that find it doesn’t work as good, though!"

Jók értem, hogy a mobil sem a cloudon keresztül nyitja (illetve akár ott is, ha nagyon távol vagy?), hanem ble-vel, és ennek az egyetlen feltétele, hogy legyél beloginolva az appba, de ha ez adott, akkor internetkapcsolat nélkül is megy?

Mert így már bőven érthető a 100-as nagyságrend, meg pláne egyértelmű, hogy csak a szokásos clickbait marhaságról van szó.

Ezért mondom mindig, autót, ha lehet, minél kevesebb elektronikával. Sajnos a gyártók egyik legpofátlanabb húzása, hogy komolyabb motorral rád kényszerítenek mindenféle bullshitet mint pl. kulcs nélküli nyitás, automata csomagtartó, beltéri világítás, valami idióta entertainment system aminek 95%-át soha nem használod, dupla klímazóna, std.

Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.

Amugy a fedelzeti szorakoztato rendszer eddig mindenben, amivel talalkoztam egy funkcioszegeny bughalmaz volt. Ha jo lenne, jo lenne, de az elterjedt formajaban csak lehuzas (tudom, vegyek premium markat...).

Az meg plane gusztustalan, amikor belog a szelvedobe, mintha valami lelkes, de kevesbe tehetseges DIY figura csavarozta volna oda. Illetve az is zavar, hogy egyre tobb fizikai kezeloszervet szuntetnek meg, es teszik at erintokijelzore, ezzel jelentosen rontva a hasznalhatosagot. Regen le sem kellett venniba szemem az utrol, rutinosan kitapogattam mindent, most meg bamulhatom azt a szart.

Nagyon a begyedben van a Tesla, ez azt jelenti valamit jol csinalnak. :)

Azt egyébként érdekesnek tartom, hogy a Teslának még mindig nem sikerült az összeszerelési minőségen javítani. Ugye sok évvel ezelőtt, amikor még csak elkezdték, és kísérletezgettek a teljes robotizálással meg minden ezek a gondok először jelentkeztek, azt megértettem.

De arra számítottam volna, hogy egyfelől azokat a tevékenységeket, amik a legtöbb defektet okozzák, megnézik és kijavítják, másfelől miután kiderült, hogy hülye hibák vannak, mint hiányzó anyák meg rossz illesztések, majd felvesznek néhány meóst, aki majd jól megméregeti és megrángatja az elkészült autókat, hogy ha valamit szarul raktak össze, akkor kijavítsák még kiszállítás előtt.

Úgy tűnik, ez nem prioritás.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Bocs, arra gondoltam, hogy a trey által linkelt oldalon ott egy hír, miszerint a vásárlói elégedettségi felmérésben utolsó előtti helyen végzett a Tesla márka, az összeszerelési hibák (festés hibák, illesztések, stb) és az elromlások együtt számítottak a pontozásban.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Bezzeg az Invasion-ben full stresszben ment a csajnak!