"Ezek most a legmegbízhatóbb autómárkák, a Tesla eredménye óriási meglepetés"

Az idén is elkészítette szokásos megbízhatósági felmérését az amerikai Consumer Reports fogyasztóvédelmi magazin. A Consumer Reports 2021-es megbízhatósági felmérése több mint 300 ezer autó adatai alapján készült el, a kérdőíveket a lap olvasói töltötték ki.

  • az első helyen ezúttal a Lexus végzett, a Lexus 100-ból (76) pontot ért el, ezzel egyetlen pontot vert a Mazdára
  • a harmadik helyen a (71) pontos Toyota
  • a negyediken a hat helyet előrelépő Infiniti (69)
  • az ötödiken a Buick (66) végzett
  • Porsche 13.
  • Audi (47) mindössze a 15.
  • a BMW (45) a 17
  • Volvo 20.
  • a Mercedes (34) pedig a 23. helyen végzett

De még ezeknél is problémásabbak a Tesla modelljei:

az elektromosautó-gyártó a felmérésben szereplő 28 márka közül az utolsó előtti lett 25 ponttal,

csak a 18 pontos Lincolnt tudta maga mögé utasítani:

Tesla, with four models in the survey, is unchanged at second from last. While Tesla’s Model 3 has average reliability, the Model Y still has body hardware issues with the tailgate and door alignment, paint defects, and multiple other problems. The Model X and Model S both have body hardware, climate system, and in-car electronics problems.

Linkek:

Hozzászólások

FYI: ez az a Consumer Reports, amire az Apple rajongók hivatkozni szoktak, hogy az iPhone rendre első helyen végzett.

trey @ gépház

Európában az ADAC jelentesen kivul tudtok hasonlo, reprezentativ felmerest?

Teslanal csak a Model 3 sikerult jol, talan ez az elso amit nem fikaznak romma az alaposabb autos ujsagirok.

Ez egy érdekes dolog. Több olyan cikket olvastam, ahol pl. a biztonsági őrök nem engedték egy autógyár parkolójában az amerikai autóknak fenntartott részen parkolni a Teslával érkező embereket.

Azt írták, hogy jellemzően olyan a parkoló mondjuk egy GM gyárnál, hogy az első parkolóba csak GM autók állhatnak be, a másodikba "hazaiak", és a legmesszebb lévő harmadikba mehetnek a külföldi autók. Na a Teslákkal a japánok és németek között kellett parkolni, nem állhatott be a második parkolóba.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

A hülyeség korlátlan. Sokáig a Toyota volt a legamerikaibb, átlagosan >70%-a az autónak az USÁban készült (több Toyota gyár is van ott), míg a Ford-ok csak 51%, hogy rá lehessen ütni a "Made in USA" címkét.

Mellesleg a legnagyobb GM gyár Kanadában van, Toronto mellett.

Amúgy a Chevrolet volt Daewoo modelljei mennyire amerikaiak azon hülyék szerint?

"Óriási meglepetés"? Mégis, ugyan kinek?

Szerkesztve: 2021. 11. 24., sze – 23:25

A "tailgate and door alignment, paint defects" az megbízhatósági probléma?

Ismerek jónéhány Teslát. Minden alkalommal elmondom, hogy igen, az összeszerelési minőség éveken keresztül csapnivaló volt, de az idő előrehaladtával látványos a javulás, az utóbbi kb. egy évben összeszerelt autókba pedig szinte alig lehet belekötni. Mondjuk úgy, hogy nem rosszabb, mint random más amerikai autóé, és közelítőleg megfelel bármilyen átlagos, nem-prémium európai autóénak.

Igen, az általam használt (egy évnél régebbi gyártású) autónak is nagyon szarul csukódik a frunk fedele, közepesen szarul csukódik a csomagtérajtaja, eszétikailag kifogásolhatóak egyes illesztések, rondán kidolgozott és nem teljesen illeszkedik a gumikéder, és még tudnék mondani pár másik apróságot, de ha ezen túl tudunk lépni, akkor maga az autó nagyon megbízható, élvezetes és élhető.

A Model 3 ár-érték aránya pedig mindent visz. A nagynevű autógyártók 20 millió Ft környéki elektromos autó kínálata fasorban sincs a Teslához képest, talán csak egyes feltörekvő dél-koreai gyártók rúghatnak labdába.

A "tailgate and door alignment, paint defects" az megbízhatósági probléma?

A cikk címe (vagy a fordítás) szerintem félrevezető.

A megbízhatóságról (ahogy én értelmezem a szót) szerintem az ADAC és hasonló cégek statisztikája ad jó képet, amiből kiderül, hány autóhoz hívtak segítséget az út mellől.

Ez, amiről szól, valószínű inkább amolyan ügyfél elégedettség lehet, amibe a megbízhatatlanság mellett a gyártási hibák is hozzátartozhatnak simán. A linkben úgy szerepel, hogy a legrizikósabb új autók. Szóval még azt is el tudom képzelni, hogy esetleg a (hosszabb távú) megbízhatatlanság alig jut szóhoz itt, inkább az számíthat, hogy becsukáskor kinyitáskor ledörzsöli a festéket a nem jó síkba beállított ajtó, vagy az első 50 kilométeren valami, amit elfelejtettek odacsavarozni leesik.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

A megbízhatóságról (ahogy én értelmezem a szót) szerintem az ADAC és hasonló cégek statisztikája ad jó képet, amiből kiderül, hány autóhoz hívtak segítséget az út mellől.

Emlékeim szerint az akkumulátor meghibásodása szokott a leggyakoribb probléma lenni a belsőégésűeknél ezekben a statisztikákban.
Vajon tisztán elektromos autók esetén az is ide számit, ha valaki felhivja az ADAC-ot azzal, hogy lemerült? :)

Ismerek jónéhány Teslát. Minden alkalommal elmondom, hogy igen, az összeszerelési minőség éveken keresztül csapnivaló volt, de az idő előrehaladtával látványos a javulás,

De, hát ez látszik is ... a fenti felmérésen az ócska szarból, eljutott az average-be. Attól még, hogy az újabbak felfele húzzák a Tesla teljes, piacon levő termékcsaládját, attól az még a Tesla globálisan nem lesz jó.

trey @ gépház

Ez igaz is meg nem is.

Egyrészt a régiek se "ócska szarok" voltak, hanem azzal főként esztétikai problémák voltak. Az újakkal már az sincs.

Másrészt a régiekből nagyon keveset gyártottak az újakhoz képest. Szóval, ha súlyozva nézzük, akkor alsó középből eljutottak a legjobbak közé.

Egyrészt a régiek se "ócska szarok" voltak, hanem azzal főként esztétikai problémák voltak.

50 ezer kilométer alatt 3 elektromotor csere beázás miatt nem egy esztétikai probléma, hanem az ócska szar kategória. 

Másrészt a régiekből nagyon keveset gyártottak az újakhoz képest. Szóval, ha súlyozva nézzük, akkor alsó középből eljutottak a legjobbak közé.

Nem velem vitatkozol, hanem az amerikai fogyasztókkal. Győzd meg őket!

trey @ gépház

eltoro lengokar, leszakado lokharito muanyag, lerepulo tetouveg, beazo villanymotor - ezek nem esztetikai problemak.

olcson megtervezett es gyartott auto sajnos - egy dolog, h az akksi es a 'hype' miatt sokba kerul.

(volt egy foto egy balesetes Teslarol amin leszakadt az auto egesz orra az ajtok vonalaig , a muszerfallal egyutt. ilyet csak szetrozsdalt ladak es hasonlok tudnak... foto....)

Nem fikázásból, de ilyen autó szétszakadást 2 Audinál láttam. Az egyik nagy sebességgel fának ütközött és hosszában (!) szakadt ketté az autó. Nem akartuk elhinni, sosem láttam még ilyet. Másik meg egy frontális ütközésnél volt, ott az első ülés mögött szakadt ketté, a hátsó ülésen ülők elől eltűnt a kocsi. 

Érdekes ez a fotó. Nem látom, hogyan történt ami történt. Ugye jött az autópályán nagy sebességgel az autó, aztán a kopott festés helyett egy másikat követett az autopilot, és nekiment annak a beton sáv elválasztó falnak. Ez eddig tiszta, de azt nem fogom, hogy hogyan jött le így az eleje. Első ránézésre arra gondoltam, hogy biztos a tűzoltók vágták le az A oszlop aljánál a kocsi elejét, de igazából hiába próbáltam Google-lel rákeresni, semmi információt nem találtam. Olyan képet se találtam, ahol látszott volna a hiányzó rész. Illetve itt van ez, ami lehet, hogy a kocsi elejéből leszakadt dolgokat (is) mutatja, de ez se nagyon segít abban, hogy fejben összerakjam, mi történhetett.

Talán olyasmit tudnék elképzelni, hogy az autó hirtelen balra próbált kanyarodni, megcsúszott valami miatt (pl. másik autóval saját meg PIT manőverezte), és oldalra csúszva nagy sebességgel a beton fal pengeként levágta a kocsi elejét.

Sajnos az összes talált cikk arról ír, hogy ki a hibás, és miben. (Pl. a sofőr a telefonján játszott, közben korábban már panaszkodott, hogy ezen a helyen az autopilot rossz irányba akarja vinni az autót sokszor). Arról viszont nem ír egy sem, hogy mi történt, azon kívül, hogy nekicsapódott a betonnak nagy sebességnél.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Szerintem közel frontálisan belement az elválasztó végébe (szerk.: itt szakadt össze/szét/le darabokban az eleje nagy része), közben kicsit elfordult balra, a Mazda nekiment, tovább fordította balra és előre lökte az elválasztó mentén (szerk.: az eleje maradéka is lemorzsolódott), aztán az Audi is nekiütközött és még egy kicsit fordított rajta plusz tovább tolta előre.

:)

Hosszu, de cimszavakban: consumer union, isuzu, szeptember-december, adomany.

En 2019-ben lecsereltem az X p90d-met egy 100d-re. Kb csodkozeli allapotban volt a Tesla akkor. 2020 aprilisban meg elkezdett noni bizalom, panikoltak a nagy autogyartok, majusra mar fizettek vmi cikket, hogy ez a valaha volt legrosszabb suv, stb. Persze elotte is Top Gear probalta lehuzni mar, aztan range mode+chill modeban versenyezette masik auto ellen. De mivel tul pozitiv volt a velemeny a vasarloktol es tul gyors utemben kezdett novekedni, akkor mar az amerikai media is beszart, mert beveteluk nagyresze nagy autogyaraktol van. Tesla meg nem reklamoz. Ha netan o jonne ki nyertesen a mostani autoipari paradigmavaltasbol, akkor bajban lenne a nem online media.

Nade Mercibol ultem at, es szamomra vezetesi kenyelemben es performanceban odavert az altalam addig hasznalt nemet premiumnak a "valaha volt legrosszabb SUV", igy a cikk hatasara akkoriban vettem is kb 1 autonyi reszvenyt meg pluszba, mert ha az ilyen szar jobb, mint a nemet premium, akkor mi lesz ha meg fejlodnek. Igazabol be is jott, mert ez a legszarabb auto es legszarabb autogyarto sztem kitermelt nekem meg 7-8 autonyi penzt :)

De nekem az a fura, hogy akinek Telsaja van, nem szokta fikazni. Pedig csomo embernek van a kornyezetemben. Inkabb azt mondjak, hogy a kovetkezo is ez lesz. Ugy, hogy EU-ba azert nem a legjobb es legfrissebb peldanyok erkeztek.

Ami meg furcsa, hogy a CR/CU-nal egyik evben 8. aztan kovetkezo evben meg 24. az Audi peldaul. Eleg hitelesnek tunik :) Sztem csak siman be vannak szarva a legacy autogyarak es toljak negativ kampanyt decemberig, hogy  megvegyek szarjukat karacsonyig. (CR/CU-t pedig adomanyon keresztul lehet megvenni. Tobbszor volt par problemajuk belole.)

De ha netan igaz lenne es szetesik majd alattam a kocsim, akkoris Teslat vennek kovetkezonek. :D Egyelore az SW annyival jobb vezetesre, hogy ha kilyukadna gyarban osszes kasztnija ugy is ilyet vennek Merci helyett :)

Nekem tetszik a Tesla. Tetszik annyira, hogy ha valami gebasz közbe nem jön, akkor a következő autó egy model X lesz.

Csak azt sajnálom, hogy ha már SUV-t kell gyártani, mert arra van kereslet, akkor miért kell az egyterűekben már kitalált praktikusságot kidobni a csipába. Csak azért nem 7 üléses lesz a következő autóm, mint a mostani, mert a Tesla második üléssorban a 3 független ülés helyett egy 60-40% arányban dönthető támlájú padot kínál. A 6 ülésesben legalább a második sorban hátradöntheti az, aki aludni akar a támláját, a többiek zavarása nélkül.

Más bajom nincs vele. Talán csak annyi, hogy sokat kell rá várni :-D

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.