"Ezek most a legmegbízhatóbb autómárkák, a Tesla eredménye óriási meglepetés"

Az idén is elkészítette szokásos megbízhatósági felmérését az amerikai Consumer Reports fogyasztóvédelmi magazin. A Consumer Reports 2021-es megbízhatósági felmérése több mint 300 ezer autó adatai alapján készült el, a kérdőíveket a lap olvasói töltötték ki.

  • az első helyen ezúttal a Lexus végzett, a Lexus 100-ból (76) pontot ért el, ezzel egyetlen pontot vert a Mazdára
  • a harmadik helyen a (71) pontos Toyota
  • a negyediken a hat helyet előrelépő Infiniti (69)
  • az ötödiken a Buick (66) végzett
  • Porsche 13.
  • Audi (47) mindössze a 15.
  • a BMW (45) a 17
  • Volvo 20.
  • a Mercedes (34) pedig a 23. helyen végzett

De még ezeknél is problémásabbak a Tesla modelljei:

az elektromosautó-gyártó a felmérésben szereplő 28 márka közül az utolsó előtti lett 25 ponttal,

csak a 18 pontos Lincolnt tudta maga mögé utasítani:

Tesla, with four models in the survey, is unchanged at second from last. While Tesla’s Model 3 has average reliability, the Model Y still has body hardware issues with the tailgate and door alignment, paint defects, and multiple other problems. The Model X and Model S both have body hardware, climate system, and in-car electronics problems.

Linkek:

Hozzászólások

FYI: ez az a Consumer Reports, amire az Apple rajongók hivatkozni szoktak, hogy az iPhone rendre első helyen végzett.

trey @ gépház

Az iPhone is ugyanez a kategória volt, sok tekintetben máig az. Amikor bejött az első iPhone ott tartottak a felsőkategóriás Nokia mobilok mögött alsókategóriáig minden, hogy törésbiztosság fül magasságból leejtve, egy hét standby aksiidő, jobb modelleknél több is. Nokia külön tesztelte az összes modelljét mintavétellel esésre és egyebek mellett zsebben hagyott pénz, csavarok jelentette kihívásra is. Jött az iPhone, ami éjjeliszekrényről leesve is összetört, alig bírt ki egy munkanapot aksival és 24 órától is még fényévekre volt. 3G-t nem tudott csak a következő iPhone, se FM transmitter, sem tv kimenet, amit már a korábban megjelent Nokiák is tudtak. De hát Steve Jobs mojoja rendesen lenyomta a konzumér torkokon miközben lelkesen tapsoltak hozzá. 

Játékok kellenek a Tesla műszerfalára természetesen Tesla app boltból, játékpontszámmal megszerezhető vicces dudahangok, meg persze TeslaFart, hogy dudahang helyett le lehessen fingani másik autóst akinek ilyet nem tud az autója és lesz az még első helyen :-)

Európában az ADAC jelentesen kivul tudtok hasonlo, reprezentativ felmerest?

Teslanal csak a Model 3 sikerult jol, talan ez az elso amit nem fikaznak romma az alaposabb autos ujsagirok.

Ez egy érdekes dolog. Több olyan cikket olvastam, ahol pl. a biztonsági őrök nem engedték egy autógyár parkolójában az amerikai autóknak fenntartott részen parkolni a Teslával érkező embereket.

Azt írták, hogy jellemzően olyan a parkoló mondjuk egy GM gyárnál, hogy az első parkolóba csak GM autók állhatnak be, a másodikba "hazaiak", és a legmesszebb lévő harmadikba mehetnek a külföldi autók. Na a Teslákkal a japánok és németek között kellett parkolni, nem állhatott be a második parkolóba.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

A hülyeség korlátlan. Sokáig a Toyota volt a legamerikaibb, átlagosan >70%-a az autónak az USÁban készült (több Toyota gyár is van ott), míg a Ford-ok csak 51%, hogy rá lehessen ütni a "Made in USA" címkét.

Mellesleg a legnagyobb GM gyár Kanadában van, Toronto mellett.

Amúgy a Chevrolet volt Daewoo modelljei mennyire amerikaiak azon hülyék szerint?

"Óriási meglepetés"? Mégis, ugyan kinek?

Szerkesztve: 2021. 11. 24., sze – 23:25

A "tailgate and door alignment, paint defects" az megbízhatósági probléma?

Ismerek jónéhány Teslát. Minden alkalommal elmondom, hogy igen, az összeszerelési minőség éveken keresztül csapnivaló volt, de az idő előrehaladtával látványos a javulás, az utóbbi kb. egy évben összeszerelt autókba pedig szinte alig lehet belekötni. Mondjuk úgy, hogy nem rosszabb, mint random más amerikai autóé, és közelítőleg megfelel bármilyen átlagos, nem-prémium európai autóénak.

Igen, az általam használt (egy évnél régebbi gyártású) autónak is nagyon szarul csukódik a frunk fedele, közepesen szarul csukódik a csomagtérajtaja, eszétikailag kifogásolhatóak egyes illesztések, rondán kidolgozott és nem teljesen illeszkedik a gumikéder, és még tudnék mondani pár másik apróságot, de ha ezen túl tudunk lépni, akkor maga az autó nagyon megbízható, élvezetes és élhető.

A Model 3 ár-érték aránya pedig mindent visz. A nagynevű autógyártók 20 millió Ft környéki elektromos autó kínálata fasorban sincs a Teslához képest, talán csak egyes feltörekvő dél-koreai gyártók rúghatnak labdába.

A "tailgate and door alignment, paint defects" az megbízhatósági probléma?

A cikk címe (vagy a fordítás) szerintem félrevezető.

A megbízhatóságról (ahogy én értelmezem a szót) szerintem az ADAC és hasonló cégek statisztikája ad jó képet, amiből kiderül, hány autóhoz hívtak segítséget az út mellől.

Ez, amiről szól, valószínű inkább amolyan ügyfél elégedettség lehet, amibe a megbízhatatlanság mellett a gyártási hibák is hozzátartozhatnak simán. A linkben úgy szerepel, hogy a legrizikósabb új autók. Szóval még azt is el tudom képzelni, hogy esetleg a (hosszabb távú) megbízhatatlanság alig jut szóhoz itt, inkább az számíthat, hogy becsukáskor kinyitáskor ledörzsöli a festéket a nem jó síkba beállított ajtó, vagy az első 50 kilométeren valami, amit elfelejtettek odacsavarozni leesik.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

A megbízhatóságról (ahogy én értelmezem a szót) szerintem az ADAC és hasonló cégek statisztikája ad jó képet, amiből kiderül, hány autóhoz hívtak segítséget az út mellől.

Emlékeim szerint az akkumulátor meghibásodása szokott a leggyakoribb probléma lenni a belsőégésűeknél ezekben a statisztikákban.
Vajon tisztán elektromos autók esetén az is ide számit, ha valaki felhivja az ADAC-ot azzal, hogy lemerült? :)

Ismerek jónéhány Teslát. Minden alkalommal elmondom, hogy igen, az összeszerelési minőség éveken keresztül csapnivaló volt, de az idő előrehaladtával látványos a javulás,

De, hát ez látszik is ... a fenti felmérésen az ócska szarból, eljutott az average-be. Attól még, hogy az újabbak felfele húzzák a Tesla teljes, piacon levő termékcsaládját, attól az még a Tesla globálisan nem lesz jó.

trey @ gépház

Ez igaz is meg nem is.

Egyrészt a régiek se "ócska szarok" voltak, hanem azzal főként esztétikai problémák voltak. Az újakkal már az sincs.

Másrészt a régiekből nagyon keveset gyártottak az újakhoz képest. Szóval, ha súlyozva nézzük, akkor alsó középből eljutottak a legjobbak közé.

Egyrészt a régiek se "ócska szarok" voltak, hanem azzal főként esztétikai problémák voltak.

50 ezer kilométer alatt 3 elektromotor csere beázás miatt nem egy esztétikai probléma, hanem az ócska szar kategória. 

Másrészt a régiekből nagyon keveset gyártottak az újakhoz képest. Szóval, ha súlyozva nézzük, akkor alsó középből eljutottak a legjobbak közé.

Nem velem vitatkozol, hanem az amerikai fogyasztókkal. Győzd meg őket!

trey @ gépház

eltoro lengokar, leszakado lokharito muanyag, lerepulo tetouveg, beazo villanymotor - ezek nem esztetikai problemak.

olcson megtervezett es gyartott auto sajnos - egy dolog, h az akksi es a 'hype' miatt sokba kerul.

(volt egy foto egy balesetes Teslarol amin leszakadt az auto egesz orra az ajtok vonalaig , a muszerfallal egyutt. ilyet csak szetrozsdalt ladak es hasonlok tudnak... foto....)

Nem fikázásból, de ilyen autó szétszakadást 2 Audinál láttam. Az egyik nagy sebességgel fának ütközött és hosszában (!) szakadt ketté az autó. Nem akartuk elhinni, sosem láttam még ilyet. Másik meg egy frontális ütközésnél volt, ott az első ülés mögött szakadt ketté, a hátsó ülésen ülők elől eltűnt a kocsi. 

Érdekes ez a fotó. Nem látom, hogyan történt ami történt. Ugye jött az autópályán nagy sebességgel az autó, aztán a kopott festés helyett egy másikat követett az autopilot, és nekiment annak a beton sáv elválasztó falnak. Ez eddig tiszta, de azt nem fogom, hogy hogyan jött le így az eleje. Első ránézésre arra gondoltam, hogy biztos a tűzoltók vágták le az A oszlop aljánál a kocsi elejét, de igazából hiába próbáltam Google-lel rákeresni, semmi információt nem találtam. Olyan képet se találtam, ahol látszott volna a hiányzó rész. Illetve itt van ez, ami lehet, hogy a kocsi elejéből leszakadt dolgokat (is) mutatja, de ez se nagyon segít abban, hogy fejben összerakjam, mi történhetett.

Talán olyasmit tudnék elképzelni, hogy az autó hirtelen balra próbált kanyarodni, megcsúszott valami miatt (pl. másik autóval saját meg PIT manőverezte), és oldalra csúszva nagy sebességgel a beton fal pengeként levágta a kocsi elejét.

Sajnos az összes talált cikk arról ír, hogy ki a hibás, és miben. (Pl. a sofőr a telefonján játszott, közben korábban már panaszkodott, hogy ezen a helyen az autopilot rossz irányba akarja vinni az autót sokszor). Arról viszont nem ír egy sem, hogy mi történt, azon kívül, hogy nekicsapódott a betonnak nagy sebességnél.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Szerintem közel frontálisan belement az elválasztó végébe (szerk.: itt szakadt össze/szét/le darabokban az eleje nagy része), közben kicsit elfordult balra, a Mazda nekiment, tovább fordította balra és előre lökte az elválasztó mentén (szerk.: az eleje maradéka is lemorzsolódott), aztán az Audi is nekiütközött és még egy kicsit fordított rajta plusz tovább tolta előre.

:)

Azért ilyeneket, amiket leírsz, utoljára szüleim Zastavaján láttam a nyolcvanas években. Utána sem ú.n. prémiumautókkal jártam (Suzuki Swift, VW Golf 3, 6, Honda Jazz, Mitsubushi Carisma), és azok rendesen össze vannak rakva (igaz, nem elektromosak). Azt is elismerem, hogy ez időben nem folyamatosan javult (a 3-as Golf sokkal precízebben van összerakva, mint a 2000 utáni, jobban felszerelt, drágább autók, amiket ismerek), illetve pl. a Swift anyagválasztása nem volt egyenletes (egy teljesen japán alkatrészekből összerakott, korai példány belső műanyagjai kevésbé öregedtek, mint a későbbi, magyar beszállítóktól kapott alkatrészekből álló: az utóbbiban pl. 5-6 év után szivacsmorzsák jöttek ki az ülésből).

Hosszu, de cimszavakban: consumer union, isuzu, szeptember-december, adomany.

En 2019-ben lecsereltem az X p90d-met egy 100d-re. Kb csodkozeli allapotban volt a Tesla akkor. 2020 aprilisban meg elkezdett noni bizalom, panikoltak a nagy autogyartok, majusra mar fizettek vmi cikket, hogy ez a valaha volt legrosszabb suv, stb. Persze elotte is Top Gear probalta lehuzni mar, aztan range mode+chill modeban versenyezette masik auto ellen. De mivel tul pozitiv volt a velemeny a vasarloktol es tul gyors utemben kezdett novekedni, akkor mar az amerikai media is beszart, mert beveteluk nagyresze nagy autogyaraktol van. Tesla meg nem reklamoz. Ha netan o jonne ki nyertesen a mostani autoipari paradigmavaltasbol, akkor bajban lenne a nem online media.

Nade Mercibol ultem at, es szamomra vezetesi kenyelemben es performanceban odavert az altalam addig hasznalt nemet premiumnak a "valaha volt legrosszabb SUV", igy a cikk hatasara akkoriban vettem is kb 1 autonyi reszvenyt meg pluszba, mert ha az ilyen szar jobb, mint a nemet premium, akkor mi lesz ha meg fejlodnek. Igazabol be is jott, mert ez a legszarabb auto es legszarabb autogyarto sztem kitermelt nekem meg 7-8 autonyi penzt :)

De nekem az a fura, hogy akinek Telsaja van, nem szokta fikazni. Pedig csomo embernek van a kornyezetemben. Inkabb azt mondjak, hogy a kovetkezo is ez lesz. Ugy, hogy EU-ba azert nem a legjobb es legfrissebb peldanyok erkeztek.

Ami meg furcsa, hogy a CR/CU-nal egyik evben 8. aztan kovetkezo evben meg 24. az Audi peldaul. Eleg hitelesnek tunik :) Sztem csak siman be vannak szarva a legacy autogyarak es toljak negativ kampanyt decemberig, hogy  megvegyek szarjukat karacsonyig. (CR/CU-t pedig adomanyon keresztul lehet megvenni. Tobbszor volt par problemajuk belole.)

De ha netan igaz lenne es szetesik majd alattam a kocsim, akkoris Teslat vennek kovetkezonek. :D Egyelore az SW annyival jobb vezetesre, hogy ha kilyukadna gyarban osszes kasztnija ugy is ilyet vennek Merci helyett :)

Nem találod nevetségesnek a plaid-ben az új Knight Rider-es kormányt? Szerintem iszonyat szar, meg az is, h a képernyőn kell majd sebességet váltani egy csúszkával....Bár azt ígérik, a kocsi majd kitalálja, melyik irányba akarsz épp menni és nem is kell sose használni a csúszkát....

Mondjuk a magyar út- és helyviszonyokra nem biztos, h lesz elég képmintájuk a modell tréningezésére 

Gondolom szoktatjak az embereket. Mert tenyleges onvezetesig tobb lepes van meg. Ennek sztem egyik lepese a muszerfalba visszahuzodo kormany, amit ilyen forumaju kormannyal egyszerubb megoldani, ahogy a bajuszkapcsolokat is mellozni kell olyankor.

Van amugy rendes valtogomb is fizikai, meg kepernyon is lehet manualisan valasztani. Meg ha jo az F1 pilotaknak lehet nekunk is jo. Bar elso benyomasom inkabb az volt, hogy balesetveszelyes, mert ha kabatban szall be vki, akkor annak ujja beleakadhat a kormany szelebe. De aztan lehet erre gondoltak es nem valoszinu, hogy ilyen megtortenhet :)

A bajuszkapcsolok mellozesenek en pont orulok. A kormanyt meg biztosan megszoknam.

Nekem tetszik a Tesla. Tetszik annyira, hogy ha valami gebasz közbe nem jön, akkor a következő autó egy model X lesz.

Csak azt sajnálom, hogy ha már SUV-t kell gyártani, mert arra van kereslet, akkor miért kell az egyterűekben már kitalált praktikusságot kidobni a csipába. Csak azért nem 7 üléses lesz a következő autóm, mint a mostani, mert a Tesla második üléssorban a 3 független ülés helyett egy 60-40% arányban dönthető támlájú padot kínál. A 6 ülésesben legalább a második sorban hátradöntheti az, aki aludni akar a támláját, a többiek zavarása nélkül.

Más bajom nincs vele. Talán csak annyi, hogy sokat kell rá várni :-D

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

A BMW-nél csak az iszonyúan szar, h képtelenek egy normális telefonos kapcsolatot csinálni és pl kiolvasni a vezető naptárát, aztán csak rá kell bökni, h melyik időpontra utazol el (feltéve ha az időpont tartalmaz címet is).

Ez Teslánál rohadt jól működik....lehet, nem lenne mindenkinek fontos, de egy sokat utazó embernek az. 

Jaja és mivel hobbira tartom, leszarom mennyi a benzin ára. Én nem azon keresek, hogy 1M kilométert megyek és árammal "tankolok" (azért kíváncsi leszek, hogy hogyan alakul majd az villany ára a következő években), hanem azzal, hogy alig megyek. Így viszont számomra az elektromos autózás "milyen olcsó" faktora lényegtelen.

Marad a magas bekerülési ár, a töltési macera stb. Ha viszont hobbiautó, akkor legyen normálisan összerakva, legyen esztétikailag minél kifogástalanabb. Ezeket a hézagokat én nem tudnám minden nap elnézni.

Nem tartom kizártnak, hogy számomra is eljön majd egyszer a villanyautózás ideje. De, ahhoz mind dizájnban, mint akkumulátor technológiában, mind töltési hálózatban nagy lépésnek kell lennie előtte.

trey @ gépház

igen, jelenleg nagy dilemma. Egy felmérés szerint Európában kb 6,5 millió töltö (gyorstöltö (>150kWh DC) és "normális" (=11-22kWh AC)) hiányzik, hogy az elektromos autózás zökkenömentes lehessen. jövöre váltok és még nem döntöttem, hogy marad-e a dízel, vagy hibrid, vagy elektromos. Még a belengetett blackout-veszély sem segít eldönteni...dízellel elmegyek akár 1400km-t is (ha fel van tankolva pont akkor...), elektromossal max. 500-600-at, azt viszont lehet(ne) tölteni szigetüzemü napelemmel.

megértem a szempontod, nekem viszont munkaeszköz, és a biztonság és megbízhatóság mellett a használhatóság (ux felület sebessége, hangfelismerés, dugó elörejelzés/elkerülés, stb) nagyon fontos EGY felületen hogy ne kelljen kapcsolgatni ide-oda (waze, carplay navi, stb), és az után jön az esztétika. Bár nem tagadom, vannak formák amik nagyon tetszenek és vannak amik egyáltalán nem

Marad a magas bekerülési ár, a töltési macera stb. Ha viszont hobbiautó, akkor legyen normálisan összerakva, legyen esztétikailag minél kifogástalanabb. Ezeket a hézagokat én nem tudnám minden nap elnézni.

Nem csak Tesla létezik. A többi gyártónál nem panaszkodtak az emberek a hézagokra emlékeim szerint.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Mintha lenne ilyen funkció, sőt az app szól előre hogy mikor kell indulni (forgalomfüggően). De már régen használtam így, jövő héten megnézem. Egy-egy útra simán el lehet küldeni a következő címet, az benne lesz a naviban, fel is ajánlja induláskor.

Ez amúgy olyan funkció amit tipikusan a waze, tomtom go is tud és mutat carplay-en.

Gábriel Ákos

lásd feljebb, nem szeretem a carplay-t, már csak azért sem, mert alagútban elveszti a GPS-jelet és nincs a tengelyen lévö encoder-el összekötve mint a fedélzeti navi.

Lehet, nálam azért nem müködik (illetve pontosan 2-3x értehetelen módon müködött), mert nem mentem a címeket a kocsiba. na majd akkor én is kipróbálom

na azért dícséri az öreg magát a gyártáshoz való hozzáállásukat is, mert nagyon gyorsan változtatnak egy alkatrészen, ha az nem müködik. A Tesla megcsinálta elsö autógyárként, hogy az elsö és hátsó futómü alatt/körül lévö alvázat egy acéllap darabból sajtolják. iszonyat sokat spórolnak idöben és gyártási sor felépítésben. Más kérdés, hogy már hallottam olyat, hogy a biztosítók felemelik a Teslák biztosítási összegét pont emiatt, mert a javíthatóság romlik ezzel - egy enyhe ráfutásos balesetnél pl. az egész hátsó kasztnit le kell pont emiatt bontani.

Meg emiatt az iszonyatos gyors redesign és innováció miatt, kitapossák az összes beszállítóból a szuszt...más oldalról viszont öket kevésbé érinti a chip-hiány, mert gyorsan átálltak új chipekre (legalábbis 3-as és Y vonalon) és szinte másnap tudnak szállítani. A németek aktuálisan 10-12 hónap alatt, ha jól tudom

szerintem csak akkor, ha az az alkatrész meghibásodik. Még elég sok hibát csinálnak, amit egy közel 100 éves autógyár már nem, de gyorsan tanulnak. Azt is olvastam, hogy a fedélzeti számítógépet majd lehet az egyes generációról a kettesre cserélni régebbi modellekben is (aminek a chip-jét mellesleg ök fejlesztettek mert a régi NVIDIA túl lassú volt). Szóval egy régi kocsit fel lehet okosítani a legújabb Autopilot és más funkciókkal - ami azért a németeknél elképzelhetetlen lenne. Nyersanyag-,  környezetvédelmi- és felhasználóbarát szempontból azért az megsüvegelendö.

ezelöl sehol nem vagy bebiztosítva. Kolléga A4-ese 160-nál satuzott a belsö sávban mert az épp lehagyott kamion platóján lévö 70-80-90-es matricáját utcatáblának nézte és be volt állítva az automata fékezés. Nekem is volt már érdekes helyzetem a városi ráfutásgátlóval, többször is.

Aki 100%-ban rábízza magát egy véges számú adatokból trenírozott modellre a kocsiban, az saját maga felelös.

Alapvető biztonsági dolgokon kívül ezért nem konfigoltam semmi ilyen dolgot a gépjárműbe.

BTW: a szoftverről még semmit sem mondtam. Egyelőre a hardverről beszélek. A villanyautók meg előbb ott kell, hogy elérjék az ingerküszöböm.

trey @ gépház

na azért dícséri az öreg magát a gyártáshoz való hozzáállásukat is, mert nagyon gyorsan változtatnak egy alkatrészen, ha az nem müködik.

Nagyon tetszik, ahogy az Agile elveket alkalmazza a Tesla és ahogy Sandy rácsodálkozik.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Az öreg megmondja a tutit és a Tesla figyel rá....érdemes megnézni a többi elektromos kocsi szétszedését is

Az öregnek sokszor fingja sincs, csak a száját jártatja. Mivel érintett vagyok én is, megnéztem az ID4 kritikát. Mindenre csak azt mondja, mennyi csavar, hogyan lehetne könnyebb, stb. Figyelmen kívül hagyva biztonságot, javíthatóságot, működést stb. Más dolgokban, mint például az ultra felesleges és bonyolult navi és elektronikai rendszerek, egyetértek vele.

Welcome to the future, where everyone wants to live in the past.

szerintem meg van, sok évtizeddel a Fordnál a háta mögött. Ezeket a videókat nem úgy kell érteni, hogy lefikázza a kedvenc márkádat vagy modelled, hanem iteráció tippeket ad a gyártónak. Aztán persze a jelentéseket amit a szétszedés során készítenek, talán 15k USD-ért meg lehet venni. Biztos vagyok benne, hogy minden gyártó az ügyfeleli közé tartozik.. :D

Nem arról van szó, hogy fikázza, hanem nincs fogalma arról, hogy milyen szerepe van valaminek. Például szétszedi az akku csomagot és egyből rávágja, hogy a keret lehetne olcsóbb ha műanyagból készülne. Igen, talán olcsóbb lenne, de megmaradna még a szilárdsága, le lehetne egyáltalán gyártani olyanra, hogy jó legyen, baleset esetén hogyan viselkedne, mennyire ellenálló ha egy akku kigyullad, mennyire deformálódik és marad vízálló az idő során csak pár dolog amire ő nem is gondolt azon a 10 perces videón. Az ilyen emberek mindig szem elől vesztik azt, hogy nagy a különbség az között, hogy milyen kellene legyen és mit lehet megvalósítani. Az egész egy kompromisszum és törekvés arra, hogy le tudd nagy tételben olcsón gyártani. Sokszor 1 gramm aluért vagy 1 centért az alkatrész árából is megy a cirkusz, kevésbé hiszem, hogy azok a megjegyzések, amiket ő emleget fel ne merültek volna a végtelenségbe húzódó megbeszéléseken. Sokszor érthetetlen, de ha belegondolsz hogy milliós tételekről van szó akkor mindjárt más a helyzet.

Welcome to the future, where everyone wants to live in the past.

Durva azert kijelenteni valakirol, hogy fogalma sincs ilyenekrol, mikor egesz eleteben ezt csinalta. Autokkal, repulokkel es orvosi eszkozokkel, stb. VW meg ugye elismerte, hogy _nagyon sokat_ javitania kellene gyartason, hogy olcsobb/versenykepes legyen. De te ragaszkodj ahhoz, hogy jobban  tudod mint a VW meg akinek ez a munkaja.

Miert nem gyogyitasz covid betegeket is commenten keresztul, biztos abban is jobb vagy, mint az orvosok :)

Nem szamit a munkad.  VW es Sandy egy velemenyen van ugyan arrol az autorol. Ha ez a munkad, akkor ezek szerint egyelore meg szar vagy benne.

edit: Vegigfutottam commentjeid es most latom, hogy te vagy az, aki elektronikat is szamuzne az osszes autobol. :D Igy lehet, hogy targytalan a hozzaszolasom. Te tenyleg egy verbeli szakerto vagy es jobb vagy, mint a VW es Sandy Munro osszerakva. Egyesitett hatalmukbol fezo kapitany szuletne meg.

Azért kíváncsi lennék, hogy te mit tudnál felmutatni vagy a Sandy ha kritizálás helyett tényleg valamit nulláról kellene csinálni. Gondolom akkor megállna a tudomány.

Apropó, nézd meg ezt. Ha a Sandy csinálta volna rég letörik, mert kispórolja belőle a csavarokat meg az anyagot.

Welcome to the future, where everyone wants to live in the past.

Az öregnek sokszor fingja sincs, csak a száját jártatja. Mivel érintett vagyok én is, megnéztem az ID4 kritikát. Mindenre csak azt mondja, mennyi csavar, hogyan lehetne könnyebb, stb. Figyelmen kívül hagyva biztonságot, javíthatóságot, működést stb.

Én inkább úgy mondanám, hogy mások a preferenciái. Ha van A és B megoldás, ami mindkettő működik, de másként és mindegyik esetében valami kompromisszumot kell kötni, akkor te az A-t választod, ő meg a B-t. Ennyi.

Csodálkoznék, ha az ő ötlete biztonságilag rosszabb lenne vagy ha nem működne. Ezek azért eléggé alapvető szempontok. Viszont egyáltalán nem csodálkozom a megnézett elég kevés videója alapján kialakult véleményem miatt azon, ha a javíthatóság számára lényegesen kevésbé fontos szempont mint az olcsóbb előállíthatóság, az egyszerűség, a kisebb tömeg, stb.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Nemcsak Amerikában. A gyenge infrastruktúrájú világban az muszlim sivatagoktól és süppedős dzsungeles országokig is japán gyártók vették át a vezető szerepet, főleg a Toyota. Még a 90-es években Merciban vitték a sejket a homokos köves kietlen úton ma már japán járművel. 

Egyedül a nagy teljesítményű prémium kategóriában tartja magát még a három német autógyártó. A brüsszeli asperger kóros banda épp fullba tolja a zöld kreténséget, amivel ezt is a kelleténél gyorsabban küzdik le a nullára. Gazdaságos környezetkímélő autók kategóriájában már behozhatatlan a japán gyártók előnye. Illetve az amerikai Teslat sem írnám le a cikk ellenére. A Musk behozza az autós világba a Jobs vallási faktort, akkor lehet még a Tesla az autóipar iPhone-ja és onnantól már a racionális érveknek nincs szerepük. Európai autóiparra ezek után hasonló jövő vár mint a Nokiára mobilpiacon.