Laptop akkumulator hirtelen elromlik a szervizben

Van egy macbook pro-m amire van visszahivas az antiglare reteg kopasa miatt. Egy itthonni szervizbe bekuldtem hogy akkor csereljek mar legyenek szivesek, ugyis ingyen van.

Mikor elkuldtem a gepet meg teljesen rendben volt mindene (aksit nem olyan regen neztem 80%-osra mondta). Ma kaptam egy hivast hogy csereltek a kijelzot de feltunt nekik hogy nem mukodik a trackpad, es lattak hogy felpuposodott kicsit az aksi, ezert azt is cserelni kellene. Nyilvan ez mar nem ingyenes de adtak ra egy akcios arat. Azt mondtak egyebkent hogy ilyenkor cserelik a trackpadot es a billentyuzetet is.
 

Nyilvan benne van hogy egy 3.5 eves gepnel behal az aksi, de bevallom oszinten kicsit olyan furan hangzik ez az egesz story. A kerdes hogy letezik hogy at akarnak vagni, vagy csak paranoias vagyok?

Ha igen akkor van egyaltalan eselyem barmi? Ugy ertem ha nem pupos eppen az aksi es nem kerem a cseret, egy szervizben siman el tudjak intezni hogy pupos legyen egy kicsit.

Hozzászólások

egy szervizben siman el tudjak intezni hogy pupos legyen egy kicsit.

Kb. 100% kizárt hogy baszakodjanak.

Biztos, hogy tenyleg tokeletes allapotban volt a trackpad? Nem tudom, hogy a force touchot mennyire hasznalod, de nalam kb fel evvel azelott, hogy barmi nyoma lett volna a puffado akkunak megallt a trackpadnal a force touch. A sima kattintas es minden egyeb dolog mukodott.

Igazabol en soha nem hasznaltam rajta sztem a "click" reszt mivel "tap to click"-et hasznalok. Szoval az hogy mondjuk ez a resze elromlott benne van a pakliban.
Raadasul mivel eladasra tetetem rendbe, es mar megvan a masik gepem ezt nem is hasznaltam 1 honapja.

Sosem volt meg szuksegem laptop vagy akar telefon szervizre szerencsere ezert nincs sok tapasztalatom veluk. Autoszervizekkel viszont annal inkabb es sajnos onnan eleg sok rosz eloiteletet hoztam.
Ott megtanultam hogy a neves markaszerviz nem garancia semmire

ha egy  honapot nem hasznaltad az is lehet, de akar a szallitas is
DE a leirasodbol (3.5 eves macbook en tudom mi tortent, jartunk mi is igy nagyon sokszor) az akku elkezd felpuposodni, de amig szepen ossze van zarva addig nem okoz nagy gondot mert egyenletesen terul(oldalra is nyomja egy kicsit), aztan felnyitom az aljat (barmi mas okbol, mint pl neked a kijelzocsere most) akkor szepen felveszi a pupos format ami mindenkinek ismeros, aztan mikor vissza akarod rakni akkor mar az istennek nem akar visszamenni rendesen + a hivatalos szervizeknek a legkisebb puposodast is jelezniuk kell

Jól bevett szokás itthon az "Át akarnak vágni" érzés. Nem hiszem, hogy a cég magának csinálnak ilyen plusz melót, pláne prémium márka esetén. Ezt is be kell küldeniük a központba. Szóval talán most jött el az ideje. Lehet hogy a megbontás miatt tudott felpúposodni. Mekkora összegről van szó (amit kifizetve évekig megint jó lesz a gép és nem kell 6 hónap múlva megint pár napra lemondani róla)? "Ha már úgyis ott van a szervizben" jeligére kérdezem.

El tudom képzelni, hogy a szétszedés miatt lett helye az akkunak púposodni és nem fogják tudni összerakni vagy csak erőltetve.

Az lehet, hogy elkeverték az akksit és nem a sajátodat kaptad vissza?

Olvasd el a szalakat rendesen es akkor megerted! segitek

"nincs sok tapasztalatom veluk. Autoszervizekkel viszont annal inkabb es sajnos onnan eleg sok rosz eloiteletet hoztam."

Es teljesen jogosan hozzateszem, mert magyarorszagon mindnehol at akarnak b*szni, fuggetlen attol hogy premium e vagy sem.

Sajat peldat is hozok neked - regi T410-es bevittem a szagszervizbe, mert 3 perc mukodes utan leallt. A szerviz azt mondta hogy alaplap, es adtak egy brutal ajanlatot csere. Egy sufnyi szervizbe(ismeros) elvittem ahol kimeregettuk a dolgokat, es az alaplap nem volt hibas, a proci makkant meg. Van sejtesem, hogy mire ment ki a jatek.
Az autos peldara is tudok - idoszakos szerviz plussz fekfolyadek csere. Ebbol a szerviz megvolt viszont a fekfolyadekot nem csereltek ki, csak leszivtak a tartalybol es frisset ontottek bele. A mol lubnal nezettuk meg ahol kibukott a dolog. A szerelo arra hivatkozott hogy ezt igy szoktak, mert ha lecserelnke a folyadekot akkor legteleniteskor aki az autoban ulve pumpal, es ha tul nyomja a fekpedalt akkor a fekmunkahengerben valami karmantyuk megakadnak, es utana csere lesz az egesz munkahenger amit ok nem fognak kifizetni. Markaszerviz es nincs legtelenito gepuk.

Ez magyarorszag a korrupt atbaszos orszagok orszaga.

 

Amúgy ez nem magyar sajátosság.

Néztem erről egyszer egy US videosorozatot. Az első setup egy bojler volt, amin meglazították a kifolyó oldalra kötött csövet, amiből szivárogni kezdett a víz. Erre kb. 5-ből 3 szaki azt mondta, hogy cserélni kell az egész készüléket, pedig a rejtett kamerás felvételen jól látszik, hogy jó helyen keresik a hibát, és valószínűleg tudják is, hogy mi van.
Egy másik körben a központi klíma kültéri egységének kötődobozából húztak ki egy biztosítékot. Bár többen is egyszerűen visszarakták, volt, aki pénzt sem kért a munkáért, itt is akadt olyan, aki a biztosíték tokjának megnyomkodása után közölte, hogy az egész kültéri egységet cserélni kell, ami forintban több milliós tétel.

Négy éve házat újítok fel, nagyrészt magam, mert remek kikapcsolódós hobbi amúgy építeni ezt-azt, de nyilván vannak dolgok, amire a szakember egyszerűbb, mert például falazni tudok, de például három rétegű üvegezéssel teraszajtót nem tudok otthon összerakni, hogy a legfrissebb dologról beszéljek.

Kértem árajánlatot két tucat ablakos-ajtós cégtől, hogy szeretnék egy 6/7 légkamrás, alacsony küszöbös teraszajtót, több ponton záródó bejárati ajtó kivitelben, három rétegű, biztonsági üvegezéssel, argon töltéssel, meleg peremmel és falsíkon kívüli RAL szalagos szereléssel. A cégek nagyon nagy része elbukott általában több feltételen is és nem azt mondták, hogy "uram, nézze, értjük az igényét, de nincs rá technikánk, emberünk, időnk, tudásunk és ezért nem tudjuk vállalni", hanem változatos indokokkal le akartak beszélni arról, szigorúan szakmainak tűnő érvekkel, hogy nekem ez nem kell, jó lesz nekem egy két rétegű üvegezésű csak belülről kilinccsel zárható teraszajtó, falközépre kiékelve, PUR habbal körbebaszva és kalap-kabát.

Ha nem nézel utána, hogy mit is szeretnél és azt hogy kellene megoldani gyártói technológiai utasítás szerint, akkor lazán átbasznak.

A szerviz azt mondta hogy alaplap, es adtak egy brutal ajanlatot csere.

Az a tapasztalat, hogy a markaszervizekben nem szerelok, hanem modulcserelo szakemberek vannak. Miert? Nekem azt mondtak, hogy nem erdemes megfizetni egy valodi szakembert, mert tul draga lenne a javitas. Ha van egy kesz, gyarilag tesztelt jol mukodo modul, akkor le kell cserelni arra es kesz.

Ez igy rendben is van, amig a garancia periodus tart...

ha lecserelnke a folyadekot akkor legteleniteskor ... blablabla

Egy kis idot sporolt meg maganak inkabb.

A dolog nem nennyire fehér vagy fekete szerintem. Nyilván mindenhol pénzből élnek és bepróbálkoznak sok helyen. Tök mindegy, hogy autó, számtech eszköz vagy háztartási gép az alany.  Jó ideje a márkaszervizekben már nem szerelők dolgoznak, hanem részegységcserélő-techinkusok/szakmunkások. egy hivatalos szervizben egyszerűbb/költséghatékonyabb (nekik) cserélni egy részegységet, mint hibát javítani. Nekik az az érdekük, hogy pörgessék a javításra bevitt dolgokat. Megrendeli az új alkatrészt/részegységet, míg megérkezik, addig megcsinálni N+1 másik alkatrészcserét, amivel pénzt termel a szerviz. Megjön az új alaktrészed. kicseréli és kész. Nekik ez az egyszerűbb és jövedelmezőbb. 

Ez egyébként az IT-ban is megvan. Remek példák erre a dockeren futó rendszerek. Ott is kb az a felfogás. Megdöglik egy konténerben egy microservice? Töröld le a francba a konténert, kit érdekel, mi volt a baja?!?!? Deploy-olj egy másikat, indítsd el, probléma megoldva. Ez ugyanaz, csak ez nem olyan költséges, mint mondjuk egy Suzuki ABS kocka cseréje, ami amúgy javítható is. De az elv mögötte kb. ugyanaz. 

Mondjuk ahol ilyet eljátszanak egy fékfolyadék cserénél, oda nem szabad többet visszamenni, mert jó eséllyel ott a potméter erősen el van tekerve a "nekünk legyen jó" irányba a "középállásból". Ritka de azért van olyan szerviz is, ahol arra is figyelnek, hogy az ügyfélnek jó legyen. 

Ez egyébként az IT-ban is megvan. Remek példák erre a dockeren futó rendszerek. Ott is kb az a felfogás. Megdöglik egy konténerben egy microservice? Töröld le a francba a konténert, kit érdekel, mi volt a baja?!?!? Deploy-olj egy másikat, indítsd el, probléma megoldva. Ez ugyanaz, csak ez nem olyan költséges, mint mondjuk egy Suzuki ABS kocka cseréje, ami amúgy javítható is. De az elv mögötte kb. ugyanaz.

Nem, teljesen más az elv mögötte. Alapvetően kétféle rendszerüzemeltetési filozófia van:

1, háziállat (pet): a szervernek neve van; gazdája van; története van; sztorikat lehet mesélni róla; anno felkészültek a fogadására; ha beteg volt, gyógyították; ha probléma volt, keresgették; amikor élete végéhez ért, megsiratták vagy reinkarnálódott egy másik hardveren.

2, haszonállat (cattle): a szervernek száma van; automatikus konfigurációja van; recept alapján készül; ha egyet köhög, levágják; ha több kell belőle, több indul; ha kevesebb kell, levágják; az életciklusa összefügg a hasznosságával.

Én is egyszer vittem szervizbe laptopot, azóta a rossz tapasztalat miatt inkább amit lehet berendelek alkatrészt és magam csinálom.
HP laptopra ami boltbeli vásárlás óta egyszer sem volt felnyitva ráfogták, hogy összegányoltuk belül és ezért nem tudják a monitor szalagkábelt javítani benne, ráadásul a hibátlan ram hirtelen úgy elromlott, hogy nem tudott a gép bootolni, és persze szerintük ez is így OK, eredetileg GPU javításra, chip újraforrasztásra ment a gép hozzájuk, utána jött a szalagkábel, hogy szerintük azt valaki forrasztgatni próbálta a !szalagkábelt! merthogy meg van pörkölődgetve, és az forrasztásnyom, és amikor végül azt mondták minden kész már a főnöknél vegyem át, akkor jött, hogy nem bootol, mert rossz a ram.

Én annyiból nem voltam egyszerű ügyfél, hogy HDD-t nem kaptak hozzá, mert azon személyes adatok vannak, a nélkül adtam be javítani. Ezen az egy HDD kivételen túl soha nem volt bontva a ház, ennek ellenére mindent ránkfogtak. (feleségemnek vett gép). Szóval azért vahnnak a hazai laptopszervizekben cifra sztorik. Azóta továbbköltöztek, ma már csak táskákat, bőröndöket, meg ilyesmiket forgalmaztak, lehet ők is rájöttek, hogy nekik ez nem megy, nem erőltetik, pedig anno nagy cég volt több telephellyel. Azért annyi becsület van a sztoriban, hogy hagyták ami nem megy, de szerintem vannak akik nem így tanulnak abból, ha nem megy a dolog...

Ami téged illet lehet eddig befért az akku a házba és nem annyira púposodott, hogy szétnyomja mert azért az unibody elég jól tartja magát, de amint felnyitották kirúghatta magát az aksi és nem tudták visszagyömöszölni. Lehet megsínylette belül a trackpad ezt, de az is lehet megpróbálták visszaszuszakolni a régi aksit... lassan már a PC szervizekbe is kamera kellene, mint az autó vizsgaállomásokba, hogy tudhassa az ember mi történt bontáskor...

Apropó lassan nekem is eljön az ideje macbook promban aksit cserélni, mert közeleg az üzemideje vége. Tud valaki ajánlani megbízható szervízt? vagy marad az iFixit kitt?

Nekem a fullos kit, szerszámok, oldószer, akku kitt 100 euró lenne az én gépemhez mindenestül plusz az a 0,5-2 óra ami alatt megcsinálom. Ehhez képest nem tudom mi történt kollega billentyűzetével meg trackpadjével, hogy azt is cserélik, vagy esetleg azt mondják cserélik. Bocsánat, de mint fentebb leírtam, nekem is elég gáz volt az az egyetlen alkalom, amikor szervizbe vittem asszony gépét, mert épp nem akartam tökölni vele, szóval igen, én is megbántam örökre, csak azt nem tudom mennyire mindenhol ez megy, van-e satisfied customer itt a hupos merítésben, és csak én vagyok ennyire peches, vagy ez a hazai "aranysztenderd" erre lennék kíváncsi :D

Nekem egy notebook szervizes tapasztalatom van, egy billentyűzet csere, maximálisan pozitív, ha akartam volna se találtam volna kifogást: odavittem, nem kellett sokat várni, valami párnára fektette a gépet, belenézett, váltottunk néhány szót, aztán néhány nap múlva elküldték a javított gépet, még egy összecsukáskor billentyűzet/kijelző közé való "vászont" is adtak hozzá (merevlemezt talán kivettem a látogatás előtt). Amíg vártam, addig figyeltem a többi vásárlót, az is szimpatikus volt, ahogy egyértelműen laikusokkal beszéltek.

Másik szervizben más eszköz kapcsán hallottam, ahogy egy ottani egy idősebb úrnak javasolja, hogy inkább vegyen egy új gépet, de egyáltalán nem tukmált, nagyon is reális javaslatot adott (tényleg nagyon elavultnak tűnt a gépe, amire nem volt érdemes költeni, azaz maga ellen beszélt). A bácsi nem örült a javaslatnak, a javaslat akkor lett volna 100%-os, ha egy kevésbé régi használt notebookot is megemlít neki (de ez nem feltétlenül elvárható javaslat).

Figyu, én biztos vagyok benne hogy NEM akarnak téged átverni! Ezt annak ellenére merem kijelenteni ekkora magabiztossággal hogy nem használok Mac-et. Ennek ellenére, mégis van tapasztalatom a témában! Leírom.

Én ugyan Linuxot használok a laptopomon, de többnyire egy Logitech K400 wireless billentyűzettel nyomulok. E billentyűzetet 2 darab újratölthető AA battery működteti. Na most az egyik nap azt vettem észre, hogy a tepipad (ami e wireless billentyűzettel egybe van építve) furcsán működik: a tapipad alatti 2 gomb amivel clickelni lehet jól működik, de az amikor erősen koppantok a trackpadon, az nem: azt nem érzékeli! Ha csak az ujjam húzom a tracpadon, az működik, de azon „kattintani” már nem tudok! Holott korábban ez mindig ment!

Rebootoltam, de a hibajelenség megmaradt. Végül egy hirtelen ötlet hatására egyszerűen kicseréltem a két elemet a billentyűzetben és „behold”: minden oké lett azon nyomban! Nyilván alacsony volt már a feszültség amit leadtak.

Na most miután a szervíz azt mondja neked, egyszerre két hiba lépett fel, az akksi is rossz (púpos) ÉS a trackpad is, emiatt nekem az a gyanúm, valamelyik cella elromlott az akksiban, így az kevesebb szuflát ad le mint kéne. Nem annyit hogy a gép totál lehaljon, de a trackpadnak már nem teljesen elég! Ez így teljesen hihető a saját tapasztalataim szerint.

Ennek fényében azonban lehet hogy CSAK az akksi rossz ott és a trackpadnak semmi baja. Én a helyedben megkérném a szervízt, cseréljék ki az akksit, de mielőtt hozzányúlnak a trackpadhoz és a billentyűzethez, próbálják ki az új akksival, hogy jó-e! Mert eléggé sanszos hogy annak semmi baja, __csak__ az akksinak! És akkor biztos sokkal olcsóbban megúszod a javítást is.

Na most miután a szervíz azt mondja neked, egyszerre két hiba lépett fel, az akksi is rossz (púpos) ÉS a trackpad is, emiatt nekem az a gyanúm, valamelyik cella elromlott az akksiban, így az kevesebb szuflát ad le mint kéne. Nem annyit hogy a gép totál lehaljon, de a trackpadnak már nem teljesen elég!

És a laptopban se a CPU, se a memória, se a GPU meg semmi egyéb más nem vette észre, hogy kevesebb az energia? Csak az az alkatrész, ami amúgy elmenne heteket-hónapokat két darab AA akkuról? Ráadásul az Li-ion akkumulátorok feszültsége nem csökken le a hibás cellától, hanem hamarabb merül le, de feltöltve nem lehet pusztán a feszültségből megmondani, hogy hibás az akkumulátor, csak abból, hogy csökken a kapacitása.

Ez így teljesen hihető a saját tapasztalataim szerint.

Ilyenkor van az, hogy a saját tapasztalatodat egyáltalán nem lehet kivetíteni más azonosnak vélt tünetére.

Mert eléggé sanszos hogy annak semmi baja, __csak__ az akksinak!

Könnyen lehet, de más okból: a puffadó akku feszítette a gépet és ez miatt nem ment a force touch, viszont az is könnyen lehet, hogy ez nem reverzibilis folyamat.

Nézd, én biztos hogy nem vagyok mikroelektronikai szakember, sőt úgy általában a hardware minden fajtájához is totál keveset értek, ezt bevallom. Emellett, az életemben nem szedtem még szét soha Mac gépet, de még kezelni is csak egyszer kezeltem egy Mac Minit, az se tartott tovább mint lb 10 perc, utána sikítva menekültem tőle mert láttam hogy baromira nem én vagyok a célközönsége.

Szóval én meg se ugatom amit írtál, simán lehet hogy neked van igazad.

Én csak leírtam egy saját tapasztalatomat, ami lényegében hasonló sőt telibe azonos hibajelenséget produkált mint amit a szervíz közölt a topiknyitóval, mert ez az azonosság „szeget ütütt a fejembe”. Azért írtam le, hogy ötletet adjak továbbgondolásra. Nem azért hogy kézzel-lábbal védjem. Velem ez történt, leírtam, de mert nem vagyok a téma szakértője, a továbbgondolást rábízom a nálam (e téren...) okosabbakra vagy legalábbis tanultabbakra.

Velem ez történt, leírtam, de mert nem vagyok a téma szakértője, a továbbgondolást rábízom a nálam (e téren...) okosabbakra vagy legalábbis tanultabbakra.

Tudod, az a probléma, hogy nem vagy a téma szakértője, igazából nem is érted az egészet, de azért mondasz egy komplett diagnózist egy tünetre, amivel találkoztál teljesen más környezetben...

Azt hittem, ez egy olyan hely ahol lehet beszélgetni. Ami azt jelenti, hogy az ember elmondhatja a véleményét, meg a vele megtörtént hasonló eseteket. Továbbá azt hittem ide járnak olyanok is akik nem polihisztorok hogy mindenről tökéletes tudással rendelkezzenek, s ezzel a kérdező is tisztában van.

Te talán mindennek a szakértője vagy, mindent értesz tökéletesen? És istenbizony sosem szólsz hozzá olyasmihez ahol az ismereteid nem teljeskörűek?

Mert bátorkodom ebben kételkedni. Azt se értem mi a rossebért baszogatsz amikor fentebb magam is elismertem hogy nem vagyok a téma szakértője. Mi a fészkes fenét akartál ezzel a megjegyzéseddel még elérni?!

Egyáltalán, ki az úristen vagy te hogy megpróbálod megtiltani nekem hogy az akármihez is hozzászóljak?! Te vagy a Nagy Szellem vagy minimum a HUP tulaja, vagy mi?!

> Én csak leírtam egy saját tapasztalatomat, ami lényegében hasonló sőt telibe azonos hibajelenséget produkált mint amit a szervíz közölt a topiknyitóval, mert ez az azonosság „szeget ütütt a fejembe”. Azért írtam le, hogy ötletet adjak továbbgondolásra. Nem azért hogy kézzel-lábbal védjem

Ja, csak leírtad a saját tapsztalatodat, még csak véletlen sem mondtad azt, hogy, biztos ez van nálad is, nem is kezdted úgy, hogy:

> Figyu, én biztos vagyok benne hogy NEM akarnak téged átverni!

Talán mert a régi is jó, de ki kell fizetni mégis az újat?

Ha neked a szervízben kicserélik az autódnak hibátlan random alkatrészeit (nem kopó alkatrészeket) és kifizettetik veled ezt mind, akkor örülsz, hogy teljesen új lett néhány alkatrészed?

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Ismerve az almások üzletpolitikáját, nem biztos, hogy a szervíz akar átbaszni (arra ott van az apple), simán lehet, hogy a diagnottika asszonta új akksi, akkor pedig új akksi... nem mindegyik almás szervíz inkompetens, csak marhára meg van kötve a kezük, hogy mit csinálhatnak és azt hogyan kell kommunikálni... (-> olyan állapotban van a gép, hogy nem futtatható rajta a diagnottika, akkor alaplapcsere, még ha csak egy szalagkábel csúszott is ki és nem kap backlight powert a kijelző: https://www.youtube.com/watch?v=o2_SZ4tfLns)

BlackY

"Gyakran hasznos ugyanis, ha számlálni tudjuk, hányszor futott le már egy végtelenciklus." (haroldking)

Szerkesztve: 2020. 09. 29., k – 09:41

Na, ezért szerelek mindent én magam! Ha valami elbaszódik, akkor legalább tudom ki baszta el és átbaszni senki nem fog, mondvacsinált hibákkal.

Mai világban megbízni senkiben nem lehet. Az is lehet, hogy semmi baja az akksinak, sem a kondinak. Csak ezt bemondták neked telefonba. Te meg perkálsz, mert elhiszed. Aztán persze lehet igazat mondanak. Sosem fogod megtudni az igazságot, csak akkor ha Te magad szerelsz valamit.

Pontosan így van! Én is próbálok mindent magam csinálni. Nevetséges hogy ott tartunk, hogy már az autókat is ha lehet magam csinálom, mert nem lehet bízni senkiben. Múltkor hátsó fékhiba miatt vittem kifejezett fékszervízbe az egyik régi autómat, mert ugye az nem játék gondoltam, ezért nem szerelem. Várós, munkafelvevős, 3 beállós, számlás hely. Miután elhoztam megálltam egy emelkedőn, behúztam (volna) a kéziféket és visszagurult az autó. Visszamentem és megcsinálták ingyen, de >1 órát kellett a helyszínen várnom. Ha ennyire jól dolgoznak és figyelnek egy kritikus elem (fék) javításakor, akkor képzelhetitek mit csinálnak más kevésbé fontos esetekben. Legközelebb magam csinálom ezt is és csak fékhatás mérésre fogom elvinni utána szakszervízbe, hogy ellenőrizzem. Ja és nem keveset fizettem.

Ugyanígy gumisok sem normálisak. Úgy ráhúzta egyik oldalon a felnit, hogy mikor leszedte következő alkalommal, akkor az egyik tőcsavarnak eltűnt a menete. Kérdezte hogy ki húzta így meg. Mondom te b*zmeg! Nyomatékbeállítást hírból sem ismerik.

Jaja, én is így vagyok az autóval is. Amit csak lehet én csinálok meg.

Egyszer valami gond miatt vittem szerelőhöz. Amikor kész lett és jöttem volna haza vele a szerelő parkolójától, nem indult a motor, csak kat-kat-kat hangot lehetett hallani. 
Mondom a szerelőnek, hát mennék, de nem indul. Oké, akkor megnézik. Persze csak másnapra lett kész, mert kiderült, hogy az önindító behúzó tekercse ment tönkre. Csak ép az a furcsa, hogy pont a szerelőnél, aki a műhelyből még kitudott vele gurulni a parkolóba, de én onnét már egy métert sem. Nem kicsit volt gyanús.
Persze megjavították jó pénzért. Csak hogy most tényleg tönkrement-e pont ott, vagy ők tették direkt tönkre, az már sosem fog kiderülni. 

Azt megnézték, hogy akksira amúgy nincs visszahívásod?

Nekem volt és garancián kívül ingyen cserélték a komplett top case-t.

ebben az értelemben én kurcára nem bíznék 1 akármilyen szervizben, mind tudjuk, hogy működik ez az ország

Ha eladod, szerintem locsold rá azt a 85 ezret és add drágábban!