töketlen modellgyártók

meg blfszok is egyben. nemhogy kihasználnák a helyzetet, inkább csak lesnek mint hal a szatyorban.

kedvenc osztrák "jófogás"-omat az elmúlt héten kifosztottam -már ami a "daru jó áron" kategóriát illeti. gumikerekes markolót legutóbb tavaly találtam, azt és másik két gépet összesen 15 euróért vettem egy salzburgi figurától, azóta semmi ilyesmi. az íbéj egyrészt az elvetemült árak, másrészt a postaköltségek miatt egészen addig kilőve, amíg nem találok olyasvalakit, aki UK-ban él, és havonta egyszer-kétszer hazajön. persze ettől van ilyesmi UK-ban olcsóbban (fele ennyiért) is, csak ki kell halászni.

szóval az elmúlt egy hét termése:

-németországból úton van 42 reklámkamion (nagyon jó áron), ezek háromnegyede eladásra -még jó hogy ez a piac is megállt-.
-ausztriából két vásárlás alkalmával három daru (1-2-3), nemsokára hazaérnek.
ezek mind olyan áron, hogy megérte.
 

égen-földön, de még a föld alatt sincs a következőkből:
-siku 1814
-new holland we170 (motorart)
-bármilyen motorart munkagép 1:87 méretarányban
-bármilyen modell-jellegű gumikerekes rakodógép 1:87 méretarányban, de épeszű áron
-diecastmasters 1:87 munkagépek normális áron - vagy egyáltalán

volna herpa, imc és hasonlók, ám 40-200 eurót kicsengetni.... de haladjunk tovább, hogy lássuk, miért blfsz a legtöbbje: több mint 3 éve hiány mutatkozik a modellpiacon a modell-jellegű munkagépekből. a megfizethetőkből meg még nagyobb. aki addig piacra dobott bármi ilyesmit 1:87-ben 4-5 évvel ezelőttig, az mostanában semmit. de még az sem jut eszükbe, hogy leporolják az elmúlt 5-6-8 év sikertermékeit meg a gyártáshoz szükséges sablonokat, hogy aztán a többit kiröhögve egy újabb kört nyerjenek a modellpiacon azzal a termékkel, amivel egyszer már taroltak. ennyi eszük viszont nincs, csak ámulnak és bámulnak a kibrire meg a wikingre, hogy tőlük azért visznek ezt-azt. a wikingnek elég szépek a targoncái, az awm-nek a buszai, a kibrinél meg vannak munkagépek -szerintem elfogadható áron-, amik ugyan erősen makettjellegűek, de legalább vannak.

elkezdtem körözni toronydarut is (szintén 1:87-est), ám az egyedüli megfizethető verzió eddig a sikué, de ez meg nálam nem éri el azt a minőségi szintet, hogy beleöljek akár egyetlen forintot is. marad a makett-jellegű kibri.

jópár éve említettem egy tejesembernek, hogy "vegyük meg" a szlovén mehano bizonyos gyártórészeit (mert akkoriban eladó volt az egész kóceráj). nem igazán érdekelte, azóta meg felkapott cuccaik lettek, pedig nem is roco/piko minőség. aztán nemsokkal később bécsben lehúzták a kleinbahn rolóját, amire szintén ugrottam volna ötlettel -de pénz nélkül-, erre egy másik tejesember azt mondta, hogy ő nem igazán szeretne semmi olyan céget venni, aminek a rolóját a tulajdonos lehúzta/lehúzná. pedig a kleinbahn ausztriában nem kuriózum meg legenda volt mint nálunk a fuggerth, hanem a modellezők körében napi fogyasztási cikk. márpedig az osztrák meg a német ha megveszi, akkor nagyon szar nem lehet (szerintem sem szar, van nekem is kleinbahn cuccom egy kevés).

a herpa talán az, amelyik igyekszik meglovagolni a hullámokat, ugyanis elég sok cuccal érkezik aránylag sűrűn, de nála is az árak szabadultak el, meg már ő sem nagyon igyekszik 2 évesnél régebbi cuccokat "pótolni". ezektől még nincs egyetlen cuccom sem, de már szemet vetettem egy kamionmentőre, meg egy túlméretes cuccokhoz való pótkocsira.

 

amikor annak idején eldöntöttem, hogy terepasztalt építek (modelvasút), már akkor tudtam, hogy kurva drága hobbit választottam. elkezdtem gyűjtögetni apránként, mondván előbb-utóbb lesz annyi cucc itthon, hogy végre lehessen rajzolni/fúrni/faragni/építeni. úgy egy-másfél év kihagyás után rájöttem, hogy nem igazán lesz eredmény a családi ellenállással szemben, már ami a helyigényt illeti. ezért lesz inkább dioráma jellegű cucc. kiharcoltam a megfelelő méretű helyet, több darabból fog állni, várhatóan nem kell egyszerre annyit rákölteni hogy legyen valami látszata - főleg úgy, hogy a diorámához képest elég sok cucc van már itthon. hátránya, hogy ezen vonatmozgás legfeljebb akkor, ha a tervezett 4-5 modul építési szintje elér addig, meg lesz hol összerakni. meglátjuk.

Hozzászólások

röpke update.
egyes fanatikus modellezőknél is elgurult a gyógyszer, de itt a másik irányba. a figurának minőségi herpa cuccokkal van teli a háza, nagyon komoly géppark. érdemes végignézni a fotókat, ugyanis sztoriszerűen mutatja meg az alkotásait. 1:87 !

egy másik figura szintén függő, ő már 1:50 (vagy 1:55) méretarányú cuccokkal állt a nagyérdemű elé, szintén sztoriszerűen.

magyar vonatkozás:
https://www.facebook.com/worldinH0/
felhívnám a szíves figyelmet a műszerfalon elhelyezett dolgokra, üléstámlákon elhelyezett mellényre (is).

Ez egy nagyon király hobby, szép emlékeim vannak a "testvéréről": valamikor a dínók idejében vadászgépeket csináltam tömkelegével. Sajnos csak 5-6db makett maradt meg. Két dologra viszont ennél is élesebben emlékszem: a., pusztítóan költséges időtöltés ha jól csinálod, b., amikor le kell takarítani róluk a port akkor megáll a tudomány, szóval egy jól záró vitrin nem árt ha kéznél van.

Hmm lehet veszek majd egy FW190-et és megcsinálom a gyerekkel együtt. Milyen brandet érdemes venni most? Valamikor a Tamiya király volt, és ha jól látom még létezik. Az nem kellett utólag csiszolni meg tömíteni meg ilyesmi. Van valami amit érdemes tudnom?

Vortex Rikers NC114-85EKLS

szia.

elnézést a késedelemért, újabban qrva sok teendőm lett... :)

"amikor le kell takarítani róluk a port"
egy cimborám, akinek (nem is akármekkora és nem is akármiylen TT asztala van (lezlinilzen), ezt nyitott ajtók/ablakok mellett kompresszorral oldja meg. nála minden a helyén marad ;)

"Milyen brandet érdemes venni most? Valamikor a Tamiya király volt"
e témában süket vagyok, de a tamiya biztos hogy még most is favorit.

"Van valami amit érdemes tudnom?"
tapasztalatom a vasútmodellezős történetben van: legfontosabb hogy kerüld a magyarországi, használt cuccok vásárlását. túl kevés a megbízható ember, túl sok a kukába való cucc, túl sok a túlárazott cucc. ha meglátsz valami szépet, próbáld meg leinformálni az embert. ha már többen pozítívan nyilatkoznak, vagy 10-15-20-... emberből nincs negatív értékelés, akkor érdemes üzletelni vele. nem utolsó sorban egy tudatlan eladóra ráugranak mint gyöngytyúk a libafosra, hogy a tudatlanságot kihasználva fillérekért lenyúlják, majd irdatlan pénzért tovább adják az örökséget.

én lehetőség szerint kerülöm az itthoni vásárlást, a felsoroltak miatt. baromi nehéz az életvitelem mellett még azt is lesegetni, hogy egy modellező csoport 3500 tagja közül ki kivel hányszor üzletelt -ez mérvadó lehet-. bárkivel is üzletelsz, jegyezd hogy mikor, kitől, mit mennyiért. fél év, egy év múlva hoz eredményt, főleg ha tőled kérdeznek, mit tudsz a mókusról.
külön kedvenceim az "érdeklődj privátban" faszik, akik -hiába a csoportleírásban kötelezővé tett árkiírás, b*sznak rá. mármost ha nekem egy szirszar nem ér többet 3500 Ft-nál, de ő meg majd csak privátban írja, hogy 8ezerre gondolt, miközben nem ér többet 4-nél, elpocsékolt idő és ideg. persze nem akarja hogy rajta visítsanak a többiek, meg kikezdjék, stb. érdeklődtem több mint egy hete egy kamionmentőre a kép alá írt hozzászólásban. ahogyan neked nem böfögött a faszi, úgy nekem sem. innéttől nálam a figura jelentéktelen.

ahonnan én nézelődök és vásárolok, ott a népek egy részével lehet alkudozni. főleg ha tőle több cuccot is vennél. igen, előfordul hogy a postaköltség miatt ugyanott leszel vagy magasabb bekerülésen, de sokkal kisebb eséllyel qrják át a fejedet.
a szállítási költségeket úgy szoktam spórolni, hogy ausztrián belülre postáztatok (van hova), onnan meg van aki hazahozza. 5-8 euró között meg szoktam úszni. legutóbb németből 16 euró volt a postázás ide is, oda is, így ide kértem. ma kaptam meg.

javaslom hogy keress osztrák/német fórumokat (meg fb oldalakat), ahol nagylétszámban megy a diskurzus az általad favorizált méretarányú makettekről (én így találtam rá igen sok közül a hansebube-ra). ezeken biztos van börze topik. jelezném hogy a német eladó várt rám 4 napot, mire el tudtam utalni neki a zsetont. nem finyákolt, nem nyivákolt, nem adta el másnak, még azt sem engedte meg, hogy a kétharmadát előre, maradékát pár nap múlva utaljam. szépen kivárta, hiszen "megállapodtunk". az osztrákok kicsit szeleburdik, van az úgy, hogy utalsz, másnap ott a lé, de csak harmadnap ér el a postáig. nagy kaland, de megoldja. illetve mindenki szereti tudni, hogy megkaptad-e a cuccot, szeretik a visszaigazolást. viszont ne nézd őket madárnak, nagyon jól tudják, hogy minek milyen ára lehet eladáskor. lehet alkudozni, de nem pofátlanul ;)

 

üdv.: bth