- carlcolt blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzászólások
Azok, akik szerint a vilag leallitasa hosszutavon mukodo modszer
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kedvencem ez kombinalva a vakcinassal. Masfel evig kell lezarni mindent, mert masfel ev mulva lesz csak vakcina "gyogyszer". Aztan ujranyithat az a keves etterem es kocsma amelyiknek volt masfel evnyi cash flow tartaleka - amit bizonyara valami magikus penzfarol szereztek. Az allamhaztartasoknak vilagszerte meg egesz magikus penzerdoi vannak termeszetesen, csak kibaszasbol nem segitenek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Annak legalabb van koncepcioja, bar realitasa meg kevesbe, tekintve hogy nem mindenki IT-ban dolgozik es / vagy van tobb eves tartaleka.
Vannak akik eddig sem jutnak el es csak siman azt gondoljak hogy amig mi bujocskazunk a virus igy eltunik mert megunja. Aztan persze majd a szabadulas a villabol akcio kereteben ujra eldurran, foleg ha ez nyarra datalodik, amikor alapbol porog a szocialis outdoor life.
Idehoznam meg azokat is, akik szerint a vilag leallasa nem erinti durvan az embereket hisz csak otthon kell netflixezni es amugy is etel a fan terem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha a leállítás nem is, de az a kérdés, hogy ugyanúgy akarjuk-e folytatni az egy darab Föld nevű bolygó lakhatóságának a rombolását, mint eddig, az mindenképp átgondolandó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mar most is lathato valtozas (remote) es lesz is ami megmarad, de globalis meretu radikalis valtozashoz szvsz nagyobb pofon kell.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A klimavaltozos agenda is kapott egy szep nagy pofont. Ott terjed a leggyorsabban, ahol a legfejlettebb tomegkozlekedesi kultura volt, autozok jobban megusztak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kapcsolat a tömegközlekedés és a vírus terjedése között teljesen egyértelmű, viszont ettől még az egyéni közlekedés nem jobb/nem szennyez kevésbé.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez kb olyan, mint azt mondani, hogy a városok kialakulása és a kereskedelem megindulása rossz volt, mert emiatt terjedt el a pestis.
Nem a tömegközlekedéssel van a baj, hanem azzal, hogy a kelleténél jobban globalizálódtunk, ergo ha valahol megjelenik egy vírus, az könnyebben szétugrik.
Attól még én se tömegközlekedek egy ideje, csak mondom, hogy nem a villamos a bűnös.
Psszt, elárulom az IP-címemet: 192.168.0.14
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pedig pont annak a legnagyoibb valoszinusege, hogy amint lehet, mindent visszaallitanak aregi modon, ez az igazi tragedia (ld. Kina mr most mindent ujra akar inditani es mashol sem lesz maskent). Pedig most rengeteg pozitiv hozadek latszik, amit nagyon hatarozottan fent kene tartani (a legtobb, amit most negativumkent hoznak fel), de a rombolas iranti vagy az erosebb. Sajnos, pedig most nagyon jo lehetoseget kaptunk.
De tenyleg kene egy nagyobb pofon, ahogy egy masik kollega emlitette, monjduk egy olyan virus, aminek 20%-os a halandosaga, nem ez a vicc, amivel most allunk szemben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"mindent visszaallitanak aregi modon, ez az igazi tragedia"
Hatalmas tragedia, hogy lesz az embereknek munkaja es megelhetese, es higieniaja igaz?
"kene [...] monjduk egy olyan virus, aminek 20%-os a halandosaga"
Nincs is annal szebb, mint amikor valaki azt kivanja, bar kiirtodna az emberiseg 20%-a, csakhogy az o ideologiaja valosagga valhasson. Ennel meg a mult szazad diktatorai is tobb embert akartak eletben tartani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Hatalmas tragedia, hogy lesz az embereknek munkaja es megelhetese, es higieniaja igaz?"
Onmagaban nem, kerdes mi az. Ahogy masik topic-ban leirtam mar, vilagosan latszik, hogy _nincs_ szukseg ennyi idegenvezetore, pincerre, taxisra es meg sorolhatnam, egyertelmuen rossz a modell, ami ennyire epit a turizmusra, nyugodtan veszhet az egesz, be kene szuntetni ez a mostani tomegturizmust es azt, hogy parezer forintnyi euroert lehet utazgatni pl. Europan belul, ez merhetetlenul karos mind a kornyezet, mind a varoslakok szempontjabol. Ha valaki pl. csak turistakbol kepes elni (ahogy ez most tobb esetben bebizonyosodott), akkor surgosen valasszon masik foglalkozast, illetve mar reg meg kellett volna tegye.
Ugyanez igaz a rengetet szemet gyartasara is, vegre kitisztult kicsit az eg, de nem maradhat igy, gyorsan gyartani kell tovabb a muanyag es egyeb szemetet. Enelkul is boven meglennenk. Sok hasonlo peldat lehetne meg hozni az alapjan, ami most is kiderult, de egy mar igy is vilagosan latszik, ha valaki felteszi a kerdest, hogy "oke, de mi lesz azzal a sok emberrel?" - latszik, hogy boven tul sokan vagyunk. Rengeteg ember igy onmagaban felesleges lett, nem lehet mindenki foldmuves es infomatikus.
"Nincs is annal szebb, mint amikor valaki azt kivanja, bar kiirtodna az emberiseg 20%-a, csakhogy az o ideologiaja valosagga valhasson. Ennel meg a mult szazad diktatorai is tobb embert akartak eletben tartani."
Szep is az, amikor kollektiven a homokba dugjuk a fejunket, csak attol meg a valosag ugyanaz marad. Majdnek 8 milliard ember el ezen aszerencsetlen bolygon ugy, hogy cca. 5 milliard lenne a kenyelmes minden szempontbol. Tehat adott durvan 2.5 mrd ember, aki felelesleges. Ezzel a 20%-kal, mint latod, meg boven keveset mondtam, tetszik vagy sem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Felreertes ne essek, te azert tudod az otthonod kenyelmebol jartatni a szadat, mert van 2.5mrd "felesleges" ember, aki megtermelte neked a "muanyag es egyeb szemetet" par ezer km-rel arrebb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ahogy itt mi mindannyian, ez a lenyegen nem valtoztat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, csak en ezt nem is titkoltam, es nem gondolkodtam azon, milyen jo lenne megszabadulni a fillerekert dolgozo szerencsetlenektol.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En sem titkolom, latod. :) Masfelol az is teny, hogy tul sokan vagyunk a bolygon, tulnepesedtunk. Ezzel a problemaval megsem akar senki semmit kezdeni, csak szepen hallgatni rola. Es ez meg csak a szuletesszam szabalyozasaval sem fugg ossze, mert az csak a problema egyik fele, hogy vannak teruletek, ahol szamolatlanul pottyantjak a gyerekeket a vilagra (pedig annak is nagyon veget kene mar vetni), a nagyobbik, hogy a kiindulasi alap is tul magas.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Malajziaban meg a karanten miatt bezartak az ovszergyarat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha ez igaz, csak gratulalni tudok nekik, idiotak..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"mindent visszaallitanak aregi modon, ez az igazi tragedia"
Hatalmas tragedia, hogy lesz az embereknek munkaja es megelhetese, es higieniaja igaz?
Jo, hat a homeoffice kenyelmebol konnyu ideologiat gyartani. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"[...] in Huxley's vision, no Big Brother is required to deprive people of their autonomy, maturity and history. As he saw it, people will come to love their oppression, to adore the technologies that undo their capacities to think. [...] What Orwell feared were those who would ban books. What Huxley feared was that there would be no reason to ban a book, for there would be no one who wanted to read one. Orwell feared those who would deprive us of information. Huxley feared those who would give us so much that we would be reduced to passivity and egoism. [...] Orwell feared that the truth would be concealed from us. Huxley feared the truth would be drowned in a sea of irrelevance. [...] In short, Orwell feared that what we fear will ruin us. Huxley feared that what we desire will ruin us." - Neil Postman
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te is Georgia Guidestone hívő vagy?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eddig meg nem hallottam rola, de legnagyobb reszben egyet sem ertek a pontokkal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Attól függ, hogy kinek jó. Lesz egy szűk réteg, aki ezen is hízni fog. Nekik jó lesz :D
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az mar a "szuk reteg"-nek se jo, ha heteket kell varnia egy asztalra a keves megmaradt kocsma/etterem egyikeben.
Raadasul innentol tarsadalmi becsipodes lesz, hogy "barmikor megint lezarhatnak egy virus miatt mindent", meg "mi van, ha az egyik hir epp egy mutalodott koronavirus miatt tortent". Igy befektetok sem lesznek olyan bokezuek a vendeglatasi es turizmus szektorral, mint eddig. Mikozben kereslet az lenne ra.
Egy olyan valsag alakul epp ki, ami hatarozottan nem jo a gazdagoknak sem, a felso 0.1%-nak sem. Ironikusan a kozeposztalynak viszont lesz eselye venni dolgokat, amiket mar reg nem volt (pl. lakas), viszont kevesbe tud majd olcson nyaralgatni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogy? A szuk reteg epp most; ebben a pillanatban is programozza a vilagot, a spekulansoknal ez a modi. Akar a virusszart eszkozkent hasznalva, de rosszul nem jarhatnak. Es szarnak az aszaltalra, akar szo szerint is. Egy atlagos tobbszoros milliardos (uhh de fura volt leirni) most epp bevasarol annyi reszvenyt, hogy ketajtos szekrenyt kene venni hozzajuk. Nem megy etterembe harom honapig, hanem az etterem jon ki hozza.
Bizonyos agazatok nem indulnak ujra. Erre monjdak ők: na es? Szoval meg kell nezni mely reszvenyek fogynak leginkabb, nah az az agazat velhetoen menni fog. Vagy legalabbis azzal az agazattal tervek lesznek valakinel.
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem még korai a vásárlás. Ez még nem az igazi zakó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Basszus, igazad van nem működő...! De a kórházakban az 1000 halál naponta az olaszoknál, spanyoloknál sem erősíti meg a demokráciát...! (Szerinted mennyi a hosszútáv??? - És mennyi a naponta "csak idős halott", amennyi a társadalom számára még gond nélkül elviselhető? - Tudtommal a "járványgörbe laposítása" életeket menthet. Ez pedig szakmai és humanista szempont lehet.., vagy az nem számít neked semmit?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A termeszetet ez nem erdekli, ha hisszuk a macska ette kinai ette denever leves szarbolvarat. Eves influenza/kozonseges natha elhullast nezve, egy ilyen vilagjarvany eseten a szokasos x10 szerintem boven jo eredmeny. Lakossagi arany tekinteteben ugy 200k folott kezdenek turhetetlenul ideges lenni.
Forditva nyomatnam, minden korhazba erkezo beteget tesztelnek es a pozitivokat hazakuldenem igy jartal felkialtassal meg egy matricaval. Mindegy mivel jon be. Rendkivuli helyzet van alapjogokat ilyenkor telibe lehet csiholni, ahogy azt partunk es kormanyunk mutatja is. Csak eppen nehany nyugdijas szavazo es sajat bazisvesztes elkerulesi erdekeit tekintve bealddozzak/nyomoritjak az aktivkoruakat inkabb.
Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Es mi a koncepcio? Meddig lesz ez? Ev vegeig? Mi lesz ev vegen? A virus nem fog el tunni, nem unja meg.
Ne kezeld ugy ezt az otthon ulest mintha csak netflixrol szolna, es ne mennenek tonkre emberi eletek a gazdasag kinyirasa miatt. Olvasni valo a temaban http://epa.oszk.hu/02400/02454/00045/pdf/EPA02454_neurohun_2012_41-50.pdf
Csak 10(~) ezer ember olte meg magat itthon az elozo valsag kovetkezteben. 3 millio uj munkanelkuli van amerikaban. Veluk mi lesz?
Eredendoen ugy kellett volna kezelni ezt, hogy a betegseg szempontjabol veszelyeztetteket vonod ki az utcakrol, es nem orszagokat allitasz le. Foleg hogy halalozasi ratajat tekintve kibaszottul nem indokolna, mert nem egy ebola es nem is egy pestis. Fasorban sincs veluk, a #maradjotthon hisztieriat kiveve.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Leszarom. En halhatatlan vagyok egyelore...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jól írtad, hogy egyelőre: Duncan MacLeod már úton van hozzád :-D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:D csak egy maradhat! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ket 90 folotti COPD-s is elkapta a koronat. De a statisztikak szerint csak egy maradhat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom ez hogy jött ide :) Mi zeller-el a Hegylakó című filmekből idézgettünk :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=2erxDd1TEvI&feature=emb…
nem csak a svédek..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nincs is más választásuk. Orvoshiánnyal küzdenek, így kell a sok színes agysebész és altatóorvos.
Lásd a német példát. Ott már importbetegek is vannak, annyi a jól képzett bevándorló szakápoló és orvos.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az megvan, hogy ezek a "riportok" kb annyira valódiak, mint Lazar becsi "beszámolója" a migransokrol? Full kamu az egész.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
azok, akik saját magukon kívül mindenki mást idiótának tartanak..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem mindenkit, csak pl. teged.
(Hadd tippeljek: Orban maszkjai es "orszagok teszthianyai" triggereltek)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
engem ez nem zavar. tőled biztosan nem :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mindenkinek megvan a saját érdeke, nézete, ettől még nem idióta.
orbán egy kissességi komplexussal küszködő, narcisztikus erőszakos arrogáns barom, de hogy idióta lenne, azt a legkevésbé sem állítanám..
ez persze csak vélemény, nem állítás :))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mindenkinek megvan a saját érdeke, nézete, ettől még nem idióta.
Ez melyik szekta? Van felvétel?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
egy kérdéssel világítanám meg. persze carlcolt stílusban:)
ki az az idióta, aki parlamenti képviselőként megszavazza a saját hatalomfosztását, ráadásul határidő és feltételek nélkül?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amelyik nem akar ellenzéknek csúfolt bohócbrigád akadályoztatásába ütközni ezekben az órákban?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
vicces..
legalább annyira mint a semlyén féle indítvány a polgármesterekről:))
azok - a fideszes polgármesterek - nem hagyták megfosztani magukat a hatalomtól..
akkor az összes fideszes polgármester hazaáruló, idegenszívű libsibolsi bohóc? - jó tudjuk hogy az összes fideszes hazaáruló, meg ilyesmi, és a saját bűnükkel vádolnak mindenki mást -
szóval én a helyedben meggondolnám azt a véleményt, mert még egy hét sem telt el, és már látszik a semlyén indítványból, hogy egyeduralomra törnek, akár a saját embereiket is elárulva.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nincs kommentár? mentegetés?
a fidesz vezetősége épp elárulja a tagságot, és semmi?
mondjuk orbán most visszavert egy belső puccsot, v ha úgy tetszik palotaforradalmat :) de meddig fogja bírni? fognak e fejek hullani?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nincs kommentár? mentegetés?
Vacsorámat megehetem? Vagy olyan idegállapotba kerültél, hogy 20 percet nem bírsz ki anélkül, hogy válaszoljak?
Nem volt időm az általad idecitált ügyön merengeni, mert ha jól látom, nem egész fél nap alatt rövidre zárták a kérdést.
Mondjuk Karácsony BKK-s ámokfutása után nem tudom, hogy jól tették-e, ahogy tették.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a salátatörvényből ítélve, inkább a soros 1 milliárd eurójából akarnak szakítani..
na meg a városliget projektet akarják újra megtolni.
de ha már ott vannak töltelékként gendereznek egy kicsit figyelemelterelésnek :)
fogyóban a megvesztegetési pénz, inog a főnök széke..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Milyen egy milliárd euró? Az, ami átszámítva ~ 360 millió forint? :D 1 millió lesz az, ne túlozz! Kicsit megcsúszott nálad az írói fantázia, nem? :D
fogyóban a megvesztegetési pénz, inog a főnök széke..
Túl sok a rébusz, nem értem mire célzol. Kinek inog a széke?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
jaj bocsánat összekevertem a mészáros & mészáros 0 ft.os szuper segítségével.
jaj tiborcz pityuval az ország vejével keverem. jaj neeeem. ö nem adott 2 milliárdot, hanem kapott balatoni nyaralóra :))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elég nagy tévedés volt! Tán téged is pénzel a vén bohóc?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem lenne rossz, de sajnos nem :)
ö legalább gondol másokra, ellentétben a kormánnyal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
de buta vagyok! tiborcz, meg ez a dupla mészáros nem a kormány, csak a királyi család csicskája.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne kapálózz az 999 millió eurós buktád után. Mészáros megsegítette a kis bicebóca minttudoménkit. Mondjuk az pont annyit ért az ország szempontjából, mint a Soros bohóc reklámműsora. Olyan mint az MSZP szolidaritási alapból vett maszkok.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hát ez volt a minimum.
miután kistafíroztuk néhány billiárd ft.-al :) és még csak meg sem dolgozott érte, orbán szerint nem is szabadna neki enni sem :Đ ehhez képest ki van combosodva mint a kölökgólya..
de hát a kettős-mérce csak olyan diplomás komcsi okosság. akár a szakértelem :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Soros úr, az angyal lelkű tőzsdespekuláns pénze pedig szeplőtlen fogantatással gyarapodott, nem úgy, hogy annak mások itták meg a levét. Mi?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
de legalább megdolgozott érte! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Soros sokkal félelmetesebbet akar, olyan kölcsönt felvetetni az országokkal, aminek a tőkéje állandó marad, a törlesztés 100%-a menne a kamatra, időtlen időkig. Már pénzügyi "szakemberek" mentegetik az ötletetet, hogy mégiscsak jó, hiszen az infláció majd jól elinflálja a törlesztést.
Csak ott a gond, hogy legkésőbb a deviza alapú hitelnél tözsdei swapnál már kiderült a hazugság.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elismerte hibáját a BKK, sűrítik a járatokat, miután többen üzentek Karácsonyéknak
Napi kihívás: Találni egy esetet az elmúlt 10 évből amikor a Fidesz nyilvánosan elismerte, hogy hibázott és kijavította tévedését.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez az "apró" tévedés egy ilyen járvány esetén azt jelenti, hogy a tömött buszokon utazók millió felé hurcolhatták szét a vírust. Mit szólsz ehhez te, koronavírus rettegő?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Örülök, hogy nem próbálta elkenni a hibáját és azt mantrázni, hogy "minden rendben", esetleg rémhírterjesztéssel megvádolni a sajtót, hanem elismerte a hibát és gyorsan javította.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elég olcsón megúszta a részetekről. Az ilyen apró tévedések elkerülhetők lennének, ha ilyen helyzetek idején nem bölcsészek és szociológusok hoznának döntéseket, hanem szakemberek.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mint orbán?
csak nem ez a rossz szóviccek szál? :))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom feltűnt-e, de egy operatív törzs szervezi a dolgokat. Katonák, rendőrök, orvosok.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
tényleg nem tűnt fel.
mindegyik tagja mást mond amikor megkérdezik, lehet hogy a törsz nem beszél még saját magával sem?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meg Müller Cecília...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Borkai:}
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hmmm.... érdemes azért arra is gondolni, hogy mi zajlódik le az emberekben. A saját józan eszed megőrzése érdekében két egyértelműen valótlan beállítással élsz együtt: halhatatlan vagy és te irányítod az életed. Bár egyik sem igaz, ezeknek az ellenkezője mentén viszont nem igazán vagy funkcionális.
A mostani helyzet egy tankönyvi példa a kontrollvesztésre, amikor erősen úgy tűnik, hogy egy csomó dolog felett nincs befolyásod. Ezt kompenzálják az emberek azzal, hogy agresszív módon próbálják hirdetni, hogy tudják mi történik. Minél inkább nincs kontroll valami felett, annál vehemensebb lehet az érzelmi bevonódás, így lesz egy egész országnyi foci, kresz, politika, nemzetközi helyzet, tőzsde és végül járványügyi szakértő. Nyilván olyan dolgokról nyilatkoznak, amiről kevés az információjuk és tudásuk, de idiótának nem nevezném őket. Átlag emberek, átlag félelmekkel és átlagos megoldásaikkal, szerintem mindannyian kivettük már a részünket ebből.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én még nem láttam egyértelmű számokat arra, hogy tulajdonképpen mennyivel halálosabb ez, mint a sima influenza? Az influenza miatti összhalálozás (beleértve a COVID-19-et is, mert pár hónappal ezelőttig a koronavírus influenzát okozott) mennyit változott a világon? És Olaszországban mennyit változott?
Konkrétan, mellébeszélés nélkül: nem érdekel, hogy hány itt, meg hány ott, meg hánynak lett pozitív a tesztje? Az érdekel csak, hogy konkrétan az összes influenzában (vagy COVID-19-ben) elhunytak száma hogyan alakult az utóbbi hónapokban, különös tekintettel Lombardiára. Valamiért pont ezt a számot sehol sem írták le, csak minden mást tipikus újságírós mellébeszélős módszerekkel.
Ez így sima hangulatkeltés. A katonai teherautók, a targoncával pakolt holttestek, meg a kórházi videó: ez mind simán lehet hangulatkeltés is. Máskor is valahogy kihordják a halottakat, csak azt nem szokás levideózni. A kórházi jelenet pedig simán lehet staged felvétel is kb 15 statisztával.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hahh, számok. Tegnap olvastam ezt az összefoglalót a WSJ-ben. (Sajnos paywallos.) Lényeg: igazából nem tudjuk, hogy hány ember van már megfertőződve, mert a legtöbb emberen simán tünetmentesen átmegy a vírus. (Már sok hete mondogatom ezt amúgy.) Próbálják a fertőzöttekre számolt halálozási rizikót becsülgetni (infection fatality risk, ifr) mert ez az, ami valójában számít a járvány szempontjából. (A fertőzéstől kialakuló védettség a populáció kb 70%os átfertőződöttségénél áll le, mert szétesnek a fertőzési láncok.)
Az Izlandon végzett tömeges tesztelésből azt látjuk, hogy a halálozási rátákat durván túlbecsültük eddig (kb 10-50x), jelenleg ott a random tesztelésekből (300k teszt) az jött, hogy 3 ezer fertőzöttből 2 halt meg. Persze ez a 2 statisztikai számoláshoz túl kicsi szám, de ha a nagyságrend igaz, akkor ennek a vírusnak az ifr-je a szezonális influenzánál is kevesebb, kb 70 halálozás 100 ezer fertőzöttre. Ez a teljes magyar populáció esetében mindenféle kontroll nélkül 70%os átfertőződöttségig kb 4500 halálozást jelentene. (Ennek ellenére helyesnek tartom egyelőre a járvány lassítását, hogy ne legyen ennél sokkal több a kórházak csúcson történő túltelítése miatt.)
Ez valamennyivel kevesebb, mint a szezonális influenzához kapcsolt halálesetek száma, ami Magyarországon 5 és 10 ezer között mozog egy szezonban.
Szerintem, amikor (ha egyáltalán) az átlagember számára nyilvánvalóvá válik, hogy egy az influenzánál is "kevésbé veszélyes" vírus miatt gyilkoljuk épen le az egész világ gazdaságát, akkor sok helyen lesz parasztlázadás. Itt a finnek most éppen úgy becsülik, hogy az év végéig a dolgozó réteg egy ötöde (20%) veszíti el az állását a helyzet miatt. Ehhez képest a fenti számok szerint itt lesz kb 2500 halálozás (kb azok, akik a szezonális influenzában is meghaltak volna). Szerintem az év végéig fejek fognak itt gurulni, s még jó, ha nem a szó szoros értelmében.
Csaba
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak annyit tennék hozzá, hogy az influenza halálozási rátáját is nagyon pontatlanul mértük eddig is, hiszen a legtöbb ember tünetek nélkül fertőződött meg vele, de legalábbis nem ment orvoshoz - akárcsak a COVID-dal. Tehát már csak ezért is nehéz az influenzához hasonlítani a COVID-ot, mert az alapszámaink is bizonytalanok. Meg azért is, mert a kettő ugyanaz. Ráadásul szó szerint, nem csak átvitt értelemben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Szerintem, amikor (ha egyáltalán) az átlagember számára nyilvánvalóvá válik, hogy egy az influenzánál is "kevésbé veszélyes" vírus miatt gyilkoljuk épen le az egész világ gazdaságát, akkor sok helyen lesz parasztlázadás.
Igen, ennek elvben lenne némi esélye, ezért innentől szerintem a narratíva fenntartása lesz a cél mindenáron. Örülhetünk, ha nem lesz illegális a számok után kutakodni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt már én is megtaláltam egyszer, de nem tudom értelmezni amit látok. Nem akarja bevenni a fejem. Gyanús volt, hogy hamisítvány esetleg. Tényleg ennyire alacsony az idei szezonális halálozás a tavalyihoz képest? Hogy lehet ez?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugy, hogy a social distancing a tobbi levegoben terjedo jarvany terjedeset is lassitotta (including common flu). Ha masra nem, talan arra jok ezek a (remelhetoleg rovid ideig tarto) lezarasok, hogy aki nagy metropoliszban el, talan nem masfel havonta talalkozik majd vegre repulorol frissen erkezo maskontinensi kohogeses orrfolyos virussal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Értem ezt, én is így gondolom, hogy az intézkedések hatnak valamit, és ezért kevesebb a halálozás. Főleg balesetből lett kevesebb, de biztos influenzából is.
Amire ki akarok lyukadni az az, hogy ahol nincsen komoly lezárás, ott sem lett eddig nagyon kirívó halálozás. Kedvencem az Indexes Bolsonaro-gyalázó cikk: https://index.hu/kulfold/2020/04/02/jair_bolsonaro_brazilia_koronavirus…
"
„Sajnálom, néhányan meg fognak halni, ők meghalnak, ilyen az élet. Nem zárnak be egy autógyárat, csak azért mert vannak közlekedési balesetek”
– mondta még pénteken a helyzet kapcsán, amikor valamivel több mint 1200 fertőzöttről és 68 halottról lehetett tudni Brazíliában. "
Where is the lie? 68 halott Brazíliában. Azért nem kis ország. Tényleg be kellene szarniuk 68 halottól? Tényleg? Még ezt is képesek úgy tálalni, mint valami tragédiát :-)
Oké, elvileg még lehet több, de ha így marad, az sovány.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Így ahogy mondod! Szendi Gábornak is kb ez a véleménye, olvasd csak el ezt:
https://www.tenyek-tevhitek.hu/az_uj_koronavirus_es_a_titanic.htm
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, és corona vs szezonális flu. A legkönyebben emészthető adatok az USből vannak:
Szezonális influenza, jelenlegi 2019-2020 szezon: 38-54 millió fertőzött, 24-62 ezer halott
Korona (vasárnapi számok): 181 ezer igazolt eset (figyelem, ez nem összehasonlítható a fentebbi flu fertőzöttek számával!), és 3600 halott.
(Ha igazak a másik kommentben írt becslések, akkor a halálozásokból visszaszámolva az US jelenleg 5,1 millió fertőzöttnél jár, de persze ez a szám már bődületesen nagy hibákat tartalmaz, szóval simán plusz-mínusz egy nagyságrend.)
Csaba
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Én még nem láttam egyértelmű számokat arra, hogy tulajdonképpen mennyivel halálosabb ez, mint a sima influenza?"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt a Facebook posztot kuldenem azoknak, akik szerint csak a magyar orvosoknak nincs vedofelszerelese, es ez a kormany hibaja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az USA hogy is készült fel? covfefe
Igen ez mindenhol a kormány hibája. Még a finneknél is. Minden hatósági előírás annyit ér amennyire betartatják ellenőrzik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem a legnagyobb covidióta a covfefe maga.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tényleg ezt a covfefe-t hogy elfelejtettük, erre kiderül, hogy ebben is mekkora látnok volt a Narancsember.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én nem felejtettem el. Ez volt az első, ami eszembe jutott, amikor először meghallottam, hogy CoV19, meg hogy az amerikaiak fejlesztették és vitték Kínába.
Szóval a rézbőrű nem látnok, hanem simán csak elszólta magát. ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sokan nem igazán értik, hogy amiben új ez a vírus az az, hogy ez egy DDOS támadás az egészségügy specifikus infrastruktúrái ellen. Kiemelten a tüdőbeteg/légzési nehézségekkel küzdőket kezelő osztályok ellen, illetve az intenzív osztályok ellen, ahol a mesterséges gépi lélegeztetést meg tudják oldani. A probléma az, hogy ez egy ÚJ betegség, amire nincs az egészségügynek már kiépített kapacitása, ezért a más betegségek kezelésére fenntartott kapacitásokat köti le, ami ilyen életveszélyes állapotban, mint önálló légzésre képtelenség, gaykorlatilag élet-halál döntéseket eredményez, ami ráadásul még morálisan is leterheli a már amúgy is béka feneke alatt levő morállal rendelkező közegészségügyi dolgozókat. Ez a fő probléma, ezért vannak hullahegyek Olaszországban, amik nem staged felvételek. Egyszerűen nincs kapacitás ilyen állapotban levő emberek ellátására, mert egyszerre ennyi, ilyen állapotban levő ember kezelésére még a modern történelem során nem volt még szükség... ismeretlen helyzet, új vizek, veszélyes vizek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ertjuk, ahogy azt is, hogy a vilag kormanyai vedik a segguket, hogy ne deruljon ki, hogy "alkalmatlan" (inkabb ilyen varatlan esemenyre felkeszuletlen) az egeszsegugyuk. A donteshozok, politikusok eleve a sajat segguket vedik minden erintett szabad orszagban, mert ok vesztenek szavazatot, ha megbukik az egeszsegugy. A sajto ezenkivul szinten nyomta elore, hogy szerintuk mit kene lezarni, bezarni, bezzegazolaszok, bezzegaspanyolok, bezzegkina, bezzegkorea. Emiatt szinten kenyszerpalyan vannak az orszagok vezetoi.
Ezert soroltam az "idiotak" koze azokat, akik azt hiszik, hogy csak a sajat orszaguk/tartozkodasi helyuk vezetesenek a hibaja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Teves elkepzelese mindenkinek az, hogy mindenkit MEGKELL menteni. Nem. Itt kezdodik, hogy mire is alkalmaznak a nagytestveri pontrendszert hasonlo esetben. Jopolgar/Nemjopolgar. Elejen el kell donteni, hogy mekkora es milyen csokkenest vallal be az allam. Szamitasok szerint ha europai allamok beveszik a leszarom tablettat, akkor a vh 2 kornyeki lett volna a vesztesegszam. Mennyi polgartarsat aldoznal be, hogy megmaradjon a hetkoznapi kis eletked vitele ? 1% - 10% Lenne rendgeteg olcso ingatlan, kovetkezo alkalommal jutna nekedis az aktualis wcpapir szubsztitutumbol. Etc...
Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Alaposan antiszociális vagy! - Beáldozható veszteség a tábornokok háborús statisztikázása. Ráadásul a Te fejed felett is. (Miközben J. Nas óta tudjuk, a kooperációs stratégiával az emberi közösségek messzebbre juthatnak, mint a konfrontációssal.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
10%-ot minden tovabbi nelkul.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt aztert tegyuk hozza, hogy a haborus vesztesegek az aktivakat ertek, ez oedig tobbsegeben meg mjndig az inaktivakra veszelyes.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
^--- amikor a topikot nyitottam, azt hittem egyutt gyujtjuk a kovidiotakat kivulrol. Nem gondoltam volna, hogy a kommentelok nagy resze maga fog beallni kovidiotanak :(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez van: szar ország -> szar emberek
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Melyik orszag nem "szar" igy korona idejen? Mind az.
Ettol meg a kommented logikai kovetkeztetese helyes: mindenhol emiatt szar emberek vannak. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én a "just the flu, bro" kategóriába lépek be. Vállalom. Az átlagosnál talán kicsit erősebb influenza szezon ez.
Majd egy év-két múlva nézzük meg a halálozási statisztikákat! Azt fogjuk látni belőle, hogy most néhányan kicsit előbb haltak meg, mint egyébként várható lett volna, de nem sokkal, pár hónappal maximum átlagban. Mostanra lesz egy kis púpja, és néhány hónap múlva, esetleg a következő szezonban pedig egy minimuma a halálozásnak. Legalábbis ahol rendesen kitört a járvány.
Kivéve, ha a bezártság és a munkanélküliség miatti depi okán öngyik lesznek tömegek. Akkor lesz komoly halálozási maximum is.
Nálunk meg szinte kimutathatatlan lesz az egész. Legalábbis a halálozási statisztikákban. A gazdasági mutatók már más kérdés lesznek. LOL
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A "just the flu"-t annyiban cafolnam, hogy egy influenzavirus nem szokott 100x annyi embert lelegeztetogepre kuldeni, mint ahanyat gyartottak 2019-ig osszesen a Foldon.
De azt en is egy valid vitanak tartom, hogy a gazdasag tonkretetelenel fontosabb-e az, hogy egy meg nem is biztos hogy letrejovo mutaciotol felunk, es en sem tudom azt mondani, hogy az embereletek egyertelmuen tobbet ernek egy munkanelkulisegi mutatonal pl., vagy az egesz turizmus-vendeglatas szektornal.
Meg ertem en, hogy nehez az orvosoknak. De flatten the curve nelkul 2 honapig lett volna kurvara nagyon de nagyon nehez. Igy viszont 8-10 honapig is kurvara nagyon nehez lesz nekik, de legalabb nem kurvara nagyon de nagyon nehez. (Kb annyi a kulonbseg ket 90 oras munkahet kozt, hogy 10-bol nem 2 hanem 6 tulelot valaszthatnak)
De a legjobban tenyleg az orvosokat sajnalom. Annak ellenere is, hogy 2021-ben mindent meg fognak kapni amirol csak almodtak kb. vilagszerte. De akkor is sajnalom oket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> De a legjobban tenyleg az orvosokat sajnalom. Annak ellenere is, hogy 2021-ben mindent meg fognak kapni amirol csak almodtak kb. vilagszerte. De akkor is sajnalom oket.
Mégis mibűl fognak mindent megkapni? A nemlétező adókból? Vagy majd nyomtatnak végtelen sok ingyenpénzt és kész?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem biztos, hogy az lesz a vege, hogy teljesen univerzalisan ingyenes marad az egeszsegugy Europaban. Ahogy USA-ban sem valoszinu, hogy jovo ilyenkor is az lesz a normalis, hogy 3 nap a surgossegin 5 jegyu szamla dollarban - a lo tuloldala.
Kinaban es Kanadaban vannak egeszseges atmenetek: pl. filleres, de nem teljesen ingyenes korhazi szamlak, a mento arat visszakapod, ha kiderul, hogy jogosan hivtad, stb. Gyanitom a korona-ugy kellokeppen elviszi a dolgokat abba az iranyba. Europaban pedig Nemetorszag teljesit a legjobban, es naluk se ingyenes annyira sokminden, mint nalunk, vagy a spanyoloknal vagy az olaszoknal, vagy akar a briteknel.
Nem leszek nepszeru ezzel itt Kelet-Europaban, de ez az egesz ugy az ingyenes healthcare probaja is epp. Es en is az ingyenes univerzalis egeszsegugynek drukkolok, mint minden joerzesu ember, de most a tobbi is ezzel parhuzamosan vizsgazik epp a vilagban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> A "just the flu"-t annyiban cafolnam, hogy egy influenzavirus nem szokott 100x annyi embert lelegeztetogepre kuldeni, mint ahanyat gyartottak 2019-ig osszesen a Foldon.
Ez megint almát körtével. Ha például megmondanák, hogy általában hányan vannak egyszerre lélegeztetőgépen, és mennyien most? És mennyinek nem jutott? Na, az már mondana valamit. De valami okból minden egyes rémisztgető cikkben olyan számokat mondanak, amiket komoly utánaolvasás nélkül nem tud az ember mihez hasonlítani.
Például ma olvastam valahol, hogy 500-an haltak meg egy nap alatt Britanniában a koronavírus miatt. Oké, de mihez képest? Úgy értem, általában hányan szoktak meghalni? És most mennyien haltak meg összesen? Biztos, hogy mind a koronavírus miatt halt meg? Vagy ha már a kórházban volt, akkor elkapta azt is az eredeti baja mellé? Megannyi megválaszolatlan kérdés.
A legtöbb helyen a lezárások miatt konkrétan kevesebben halnak meg, mint általában. Miért? Mert kevesebb a közlekedési és a munkahelyi baleset! Akkor miért nem zárunk le mindig mindent? Ezzel még több embert megmenthetnénk, ráadásul ezek nagyrésze életerős fiatal!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát abban a gigantikus mentőcsomagban amit itt az USA-ban megszavaztak, nem sok minden van ami kifejezetten és specifikusan az egészségügyre vonatkozna... Ez nekem nem úgy tűnik hogy az orvosok jaj de sok mindent kapnának a járvány miatt/után! Oké, most kapnak egy rakás lélegeztetőgépet, és ezt vélhetően nem veszik vissza tőlük... De ezen felül...?
Amúgy meg, szerintem azok patkolnak el most akik amúgyis BETEGEK. Betegek, még ha ezt nem is tudják magukról talán. beteggé meg szinte biztosan az egészségtelen életmód tette őket, ezalatt túlnyomórészt az egészségtelen táplálkozást értve. Épp az imént írtam egy blogbejegyzést, hogy én is elkaptam, de túléltem, simán, s még sokkal enyhébb is volt mint bármi korábbi influenzám az életmódváltás előtt!
Azaz nem kéne itt leállítani a gazdaságot, nem kéne sok extra kapacitás se a dokiknak, hanem alapvetően megreformálni a nyugati civilizáció TÁPLÁLKOZÁSÁT!
Most persze sokan meghalnak majd valóban, de ez minden influenzajárványnál úgy van hogy akkor sokan kipurcannak, de következő évben jóval kevesebben mint egy átlagos, járvány nélküli évben. Azaz a vírusok is mint a szavannák ragadozói, a GYENGÉKET viszik el! A betegeket! Azokat aki úgyis meghalnának, csak a vírus nélkül pár hónappal később.
Tulajdonképpen tehát nem a vírus öli meg őket igazán, hanem az egész addigi megbetegítő életük, a vírus ehhez csak az utolsó lökést adja, s oly kicsi lökést amit egy egészséges ember észre se venne már. Ezek az emberek akik úgymond a vírus áldozatai, valójában RÉGES-RÉG meghaltak volna MÁR, ha nem lenne a modern orvostudomány megannyi felfedezése, ami életben tartotta őket MÁR EDDIG IS, illetve nem életben hanem az élet-halál mezsgyéjén...
Haláluknak tehát nem a vírus az igazi oka hanem az úgynevezett „civilizációs betegségek” amiket a szar kaják megevése okoz!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Hát abban a gigantikus mentőcsomagban amit itt az USA-ban megszavaztak, nem sok minden van ami kifejezetten és specifikusan az egészségügyre vonatkozna..."
2021-re "igertem", addig azert van par honap szavazgatni arrol, ami mar most mindennapos tema a mediaban.
Meg fognak kapni azok sokmindent a kovetkezo honapokban. USA-ban is, Magyarorszagon is, Europa tobbi reszeben is, Kinaban is (ott mar megkaptak), Koreaban is.
Nem kell oket felteni. Jovore mar nem fogjak mutogatni az iden ilyenkor es jovo ilyenkor kozti fizeteses papirjaik kozti kulonbseget onsajnaltatas celjara. (Ettol meg nem jo, hogy az 5 evvel ezelottin es a mostanin ez a legtobb orszagban pici kulonbseg).
Az a keves szep dolog egyike a demokraciaban, hogy ha a tobbsegnek nagyon megvaltozik a velemenye, akkor a poltikusoknak lepnie kell, hogy megtartsak a szavazokat. Ebben az esetben meg sosem latott novekvo trend az, hogy kik szerint kene megemelni az orvosok fizeteset.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, erre írtam, hogy orvoskrácia lesz még a mostaninál is inkább.
Már eddig is borzalmasan gyáva volt mindenki. Élesszemű történészek a jövőben talán a gyávaság korának fogják nevezni a miénket. Talán az istentelenség, az egocentrizmus és a női princípium megjelenése a politikában az okai, hogy ide jutottunk. Lényegében a média beszaratókampánya hatására sikerült egy átlagos influenzaszezon miatt lezárni mindent, és a nép pedig be van szarva, és sír, hogy mentsék meg! (Tisztelet a kivételnek!)
(Még ha igaz volna amit a média állít, akkor sem lenne indokolt beszarni a koronától, azonban már most rengeteg bizonyíték van rá, hogy a média szándékosan felfújja a jelenséget.)
Kik mentsék meg? Azok az orvosok, akik egyszerű civilizációs betegségeket nem tudnak meggyógyítani? Olyanokat, amik ésszerű étrendre maguktól elmúlnak? (haroldking leírta, és egyetértek vele) A "tudományt" és az "orvoslást" emeltük isteni szintre. Annak ellenére, hogy objektíve nézve bebizonyosodott, hogy nem működik jól egyik sem. Mivel azonban az emberi elme szükséglete, hogy felsőbb hatalom létezésében higgyen, "Isten pedig halott" ahogy a filozófus mondta, a helyére került a "tudomány és a technika".
Objektíve megnézve a statisztikákat látszik, hogy bizonyos betegségek terjednek a tudomány és a technika fejlődése ellenére. (Ezeket nevezzük civilizációs betegségeknek.) Valójában az életmód okozza őket, a tudomány pedig csodapirulával szeretné gyógyítani. Lehetetlen küldetés. A tudomány tehát a mostani paradigmájával nem tud mit kezdeni velük. Tehát ebben a paradigmában hinni, hogy majd jól megment minket, éppen annyira indokolatlan, mint az érvágásban, vagy a csőrös jelmezben hinni a pestis ellen.
Ameddig ilyen fogalmatlan az orvoslás, addig katasztrófa volna több hatalmat a kezükbe adni. De sajnos a korunk annyira gyáva, hogy a kaszástól való remegő rettegés miatt önként fogjuk a maradék szabadságunkat korrumpálható fehér köpenyes papok kezébe adni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ennyire nem latom negativan a dolgokat. Peldaul lehet pont emiatt a korona miatt tobb nyiltabb kutatas lesz, es nem gyogyszerszabadalmak es orvosi muszer szabadalmak fogjak ezt az agazatot a kovetkezo 20-30-40 evben uralni, mint eddig, hanem ujra megjelenik a tenyleges innovacio. Be volt allva mar egy rendszer, ami minden komoly gyogyszeripari donteshozot kelloen gazdagon tartott ahhoz, hogy ne legyen senkinek se baj, ha lelassulnak a kutatasok. Most visszaterhet a valodi verseny. Megint 2 ev alatt annyit fejlodhet az orvostudomany virologia es tudogyogyaszati agazata, mint amennyit egy vilaghaboru 2 eve alatt fejlodott a sebeszeti.
Csak hogy erzekeltessem peldaval: 8 naprol 7 naposra tudunk gyorsitani egy megfazast vagy egy influenzat, mert senkit nem erdekelt eddig a virologia ezen aga. Ott tartunk ebben, mint kb. 100 eve. Kozben a vilaghaboruk alatt megtanultunk 1000 darabra tort csontokat segiteni osszeforrni. Mai napig ezt a tudast alkalmazza a traumatologia.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amiben te reménykedsz, az szerintem a hibás irány. Azért nem tudunk ebben egyetérteni, mert szerintem nem kutatás meg csodapirula kell, hanem tömegeket egészséges életmódba terelni. Értelmetlen a csodát kutatni ameddig az alapok teljesen hibásak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bizonyos esetekben (pl. elhizas) igazad van.
De azt szerintem te se bannad, ha kialakulna egy olyan gyogyszer, ami tudogyulladas alatt segit vedeni es ujraepiteni a tudo fontosabb sejtjeit.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze, ez a mézesmadzag. Ami pedig valójában lesz, az a következő:
* Afelé fogunk haladni, hogy normává válik mindenkinek az online követése, hogy ki kivel találkozott és mikor. A vírus elleni védekezés miatt, aki ezt akadályozni próbálja, az mások életét kockáztatja, a terroristákkal került egy kategóriába. A többség betojt a bugyijába, és nemhogy tiltakozni nem fog ez ellen, de egymást fogják feljelentgetni az emberek. Már most is pozitív hírként jelentek meg ezek a kémprogramok, a hisztéria pedig csak fokozódni fog.
* Az egészségügyi kezelések mostani rendje _legalább elvben_ az, hogy a doktor tájékoztat, a páciens pedig eldöntheti, hogy szerinte szükséges-e és kéri-e a kezelést. Innentől kezdve pedig az lesz a trend, hogy a kezelések kötelezőek lesznek, és aki nem szeretné, az mások életét kockáztatja. Tehát a terroristákkal egy kategóriába kerül. Nem akarod bevenni a gyógyszert? Azt hiszed magadtól is meggyógyulsz? Inkább otthon halnál meg a diófa árnyékában, mint a kórház fertőtlenítőszagú ágyában? TERRORISTA VAGY! Kényszerzubbonyt kapsz, és gyógykezelünk, ha beledöglesz is.
* Egészségügyi okokra hivatkozva bármit bármikor megtehetnek a hatóságok. Az emberi jogaink hirtelen köddé foszlanak. És még csak nem is Orbán Viktor, hanem egy fehérköpenyes alak fogja megmondani - akit senki nem szavazott meg, senki nem hatalmazott fel - hogy kinek mikor mit szabad csinálni.
A franciáknál a sárga-köpenyesek évek óta demonstráltak. Ennek most vége. Hívő emberek nem járhatnak templomba az influenza miatt. Nem csak nem tanácsolt, hanem egyenesen tiltott, és börtönnel fenyegetik, aki misét tart, misét látogat. Mikor volt utoljára ilyen?
Amit pár éve még józanabb pillanatainkban borzalmas diktatúrának gondoltunk volna, az egy szempillantás alatt a normává válik, és a tömegek védeni fogják - zsigeri félelmükben.
Mindezt miért? Mert inunkba szaladt a bátorságunk az influenza miatt. Attól, hogy esetleg pár idős ember pár hónappal előbb távozik a vadászmezőkre mint ahogy várható lett volna.
Azt szoktam mondani, hogy ha nem tudjuk mi a helyes, akkor képzeljük el magunkban, hogy a történelem nagyjai - az őseink - hogyan reagálnának, ha elmesélnénk nekik az életünket? Most megmondom hogyan reagálnának. Ezt mondanák: Mitől lettetek ennyire gyávák gyermekeim?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ertem a logikadat, es leteznek a veszelyek, amikre felhivod a figyelmet. Nekem is van par ijeszto hasonlosag az 1984-gyel.
Viszont en ugy latom, hogy a nyugati tarsadalmak problemaja az, hogy a lo tuloldalan lognak. Annyira nagy szabadsaguk volt evtizedeken at, hogy mar felhaborodnak, hogy nemzetbiztonsagi titok barmi is a virussal kapcsolatban, es kovetelik, hogy azonnal tudhassanak mindent a szabad sajtobol. Keleten ertettuk, legkesobb a 89 elotti idok miatt, hogy miert nem tehetunk meg mindent. De a nyugati embert evtizedek ota eloszor kenyszeritik fegyelemre. Es egyelore egymassal gecibbek, mint amennyire a rendorok es a katonak kemenyek veluk. Kelet-Europanak van mit feltenie, de a "fejlett Nyugat"-ra rafer a "kozossegben gondolkodas" iranyaba valo tereles. Ami egyelore naluk bort iszik es vizet predikalban merul ki, aki kiment, lebassza a masikat az utcan, hogy miert nem maradt otthon.
Ami a szabadsagot illeti, 2015-ben is a fejlett Nyugaton is nagyon jol tudtam, hogy a szolasszabadsag illuzio. Privatizaltuk a velemenydiktaturat, csak allami szinten van szolasszabadsag. De vannak velemenyek, amit ha kimondasz, ugy buntet a tarsadalom, ami nem biztos, hogy jobb, mint egy posztmodern borton (pl. nem kapsz allast). Akkor most megis milyen szabadsag is kerult veszelybe Nyugaton?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Kivéve, ha a bezártság és a munkanélküliség miatti depi okán öngyik lesznek tömegek.
Aki a bezártság vagy munkanélküliség miatt öngyi lesz, az előbb-utóbb úgyis talált volna valami okot, hogy felkösse magát.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bezartsag eseten egyetertek, de munkanelkuliseg eseten nem. A 2008-as es 1929-es valsagok szamai ezt elegge cafoljak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
''azok, akik szerint Orban hibaja, hogy vilagpiaci hiany az FFP3-as maszk, de meg az FFP2-es is"
Egészségügyi miniszter előre gondolkodik, ért hozzá, felállít egy járványügyi központot, oda hozzáértőket tesz, akiknek van eszük és már a járvány előtt beszereznek védőfelszerelések, mert bármikor lehet járvány?
De persze az egészségügyi miniszter nem felelős semmiért, nem tudta, nem volt ott, egyébként is más országok is, Soros, Brüsszel...
Ja várjál, nincs is egészségügyi miniszter. Végülis ha nincsen, akkor felelős sem lehet. Smart!!!
Én kérek elnézést, hogy Magyarországon hozzáértésről, meg felelősségről kezdek el dumálni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagyokos, mondj egyetlen egy orszagot Europaban, ahol mindenkinek jutott FFP3-as maszkbol eleg, akinek szuksege volt ra.
Az, hogy melyik orszagban hogy hivtak azt a poziciot, amelyik betoltojenek szembesulni kellett azzal, hogy a vilagban sehogy sehonnan nem lehet rendelni, az hogy jon ide?
Van miert szidnia mindenkinek a kormanyat, kisebb-kozepes hibak kb. mindenhol voltak. De olyan miatt csak egy idiota szidja, ami azert nincs, mert az egesz Fold bolygon nincs belole eleg. Olyan, mintha Orban hibaja lenne az is, hogy nincs eleg olajmezo Magyarorszagon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pont nem érdekel hogy máshol mi van, írtam is. Én Magyarországról beszélek.
A járvány kitörése előtt lehetett volna rendelni akármennyit, normális áron. Készülve arra, hogy járvány bármikor lehet. Ha van hozzáértő és előre gondolkodik. De nem volt, tehát akinek ez lett volna a feladata, az alkalmatlan.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bolcs Vezerunk par eve megszuntette a strategiai tartalekokat, amikben ilyesmik voltak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kórházi használatra alkalmatlan az a kétmillió arcmaszk, amit a finnek Kínától vettek
"Sanna Marin miniszterelnök szerdán emiatt méltatlankodott is a közösségi médiában, álláspontja szerint ugyanis sok helyen nem volt legalább három hónapra elegendő védőfelszerelés, holott a finneknél ezt külön járványügyi terv írja elő."
"The prime minister, Sanna Marin, hit out at some local authorities on Twitter earlier in the day, accusing them of not having stockpiled three to six months’ worth of protective equipment as mandated by Finland’s pandemic preparedness plan."
De ez egy liberális ország, és nem keletre van szóval nem számít.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amugy tenyleg "Kinatol" vettek vagy random kinai cegtol amit 3 hete alapitottak? Utobbiakat (unlicensed) most tiltotta meg Kina kormanya egy hete hogy eladjanak minden gyanutlannak mindenfelet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> sóoldatot árusítottak vakcinaként szeptember óta.
Ha adnak érte útlevelet is, akkor nem is rossz üzlet :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azok, akiknek gőzük nincs mi a különbség a case fatality risk (cfr) és az infection fatality risk (ifr) között, és kiszámolják, hogy Olaszországban 8%, akkor Magyarországon 800k halott várható. Pláne, ha újságíró az illető és cikket is ír a témában.
Csaba
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem...
Azok akik leallitottak a teljes gazdasagot.
Jelenleg az orszagokat iranyito vezetok probaljak megmutatni a valasztopolgaroknak, hogy alkalmassak a vezetesre. Ne deruljon ki, hogy nem csinaltak semmit, nem jo az egeszsegugy stb... Igy leallitanak mindent, ami nem letfontosssagu, az embereket karantenba kuldik, hogy beegjen az agyukba ez a szituacio. Majd gyoztes hadvezerkent diszelegjenek a kovetkezo valasztasok utan. Megmutatjak, hogy ok alkalmasak a vezetesre.
Mo eseteben aprilis 11 utan/korul 2 hetre kijarasi tilalom lesz.
Egy ido utan nem lehet az embereket otthon tartani, foleg, ha jon a jo ido. Fogy a penz, nincs munka. Jon a frusztracio.
Jott ma az ertesites, hogy elozo evben ezen a napon mit csinaltunk(kepek). Hetvegen tihanyban voltunk, meg szezon elott. Megalltunk a nagymama teahazanal stb.. Na ez is az, ami hamarosan hianyozni fog az embereknek.
Nezzuk csak meg, hogy miota kirobbant ez a jarvany, hany ember
- halt ehen
- halt meg daganatos/rakos megbetegedesben
- halt meg kulonbozo virusos/bakterialis fertozesben
- halt meg kozlekedesi balesetben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
egyáltalán nem számít hogy egy nap alatt több embert lőnek/bombáznak le a világban, mint ahányan koronavírus miatt halnak meg. azt már megszoktuk, az rendben van.
ahelyett hogy a járvány megállításán dolgoznának, keresnék, szűrnék és elkülönítenék a fertőzötteket hogy meg ne fertőzzenek másokat, látszatintézkedésekkel elnyújtják a járványt, amivel csak azt érik el hogy nem 2-4 hónap alatt cseng le magától, hanem 2-4 évig is tarthat mesterségesen. ugyanannyi, v. még több halottal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"látszatintézkedésekkel elnyújtják a járványt, amivel csak azt érik el hogy nem 2-4 hónap alatt cseng le magától, hanem 2-4 évig is tarthat mesterségesen. ugyanannyi, v. még több halottal."
Szerintem eletemben eloszor ertek veled egyet. (De itt is hozzatennem, hogy ez a vilag osszes kormanya kb, nem csak Magyarorszag)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehetne általánosan keresni, szűrni kvázi mindenkit, csak van-e elegendő (pooling használatával a lakosságszámnál nagyságrenddel/nagyságrendekkel keveseb is elég), megbízható teszt, illetve ennek elvégzésére alkalmas személyzet/labor? És hogan garantálod,hogy az egyszer negatívnak minősített egyén nem fertőződik meg addig, amíg a szűrési időszak tart? A vírusmentesnek tekinthetőket zárod be? Az ugyanis kellően alacsonyra vinné az esélyét annak, hogy megfertőződjenek - igaz, a gazdaságot ezzel ugyanúgy pofánvágod...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
azt nem tudom hogy van e elég teszt, de azt igen, hogy gondolkodással, meg egy kis kísérletezéssel, és k. sok kreativitással többre lehetne menni.
https://qubit.hu/2020/03/31/egy-pofonegyszeru-es-olcso-rutinmegoldassal…
vannak ötletek, vannak lehetőségek, amik a meglévő eszközökkel is tudnának mit kezdeni, csak el kellene felejteni a protekcionista politikai berendezkedést.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ja és persze szervezettség kellene.
ez sajnos a magyar kormány szerveinek nem megy. ebből és a kontraszelekcióból kifolyólag a kapcsolódó intézményeknek sem :/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szépen jönnek a "jó" példák meg a rosszak is.
Ahol egy állatorvos segítségével állították meg a koronavírust
Veterinary scientist hailed for Faroe Islands' lack of Covid-19 deaths
Key Missteps at the CDC Have Set Back Its Ability to Detect the Potential Spread of Coronavirus
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Erre gondoltam már az elején.
"De ha a gazdaságot féltik, a teljes kontrollálatlanság és a teljes elfojtás is jobb, mint az, amikor a termelést is beáldozzuk és a hullákat is csak elszórjuk időben."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Autóbalesetben többen halnak meg, mint medvetámadásban, de azért nem mennék az erdőbe akkor, amikor tele van bocsokkal. Az anyamedve nem olvas statisztikákat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én hallatom olyat is, hogy valaki azt mondta, hogy most forró teát kell inni, mert ugye a vírus nem szereti a meleget :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt az allitast legalabb nem tudom megcafolni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzateszem, erre van egy sejt-szintu evoluciohoz kapcsolhato sajat elmeletem is. Nem csak koronara, legegyszerubb megfazasra is alkalmazhato. Miszerint az extrem szokasok a sejt szintu evolucio szabalyai alapjan megvedhetnek. Lehet, hogy antiviralis es antibakterialis a fokhagyma pl., de aki nincs hozzaszokva, annak a sejtjeit lehet, hogy jobban bantja, mint a korokozot, mikozben aki amugy is napi 3-at nyersen meg tud enni, az valoszinuleg tenyleg kifustoli vele a korokozot, mikozben a sajat sejtjeinek csak olyat ad, amit mar megszoktak es meg se kottyan nekik. A forro tea ugyanez: mukodik az elmeletem szerint, de csak azoknak, akik joval forrobban is meg tudjak inni, mint az atlag (olyan forron, hogy az en nyelvemen attol 3 napig holyagok lennenek, de o mindig ugy issza, igy az o sejtjei meg se erzik)
Ez a nemtudomanyos elmeletem potencialis magyarazat rengeteg "amiben hiszel, az gyogyit" jelensegre. Tobbek kozt arra is, hogy ha olyan orszagba mesz ahol csak soroznek, boroznak max, ott a 60%-os hazi palinkad "megved", mert a korokozok olyat meg nem lattak. Lasd - hasmenes megelozese Europan kivuli csapviztol. Es az elmeletem szerint Szecsuanban es Mexikoban az Eros Pista semmit nem fog erni, ottani korokozok mar tuleltek kulonbet is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem a világot, hanem a globalizációt kell leállítani, illetve normalizálni egy tisztességes szintre. Egyrészt.
Másrészt, nagyon sok mindenből vissza kell venni hosszú távon, akár a mostani szintre, akár még lejjebb. Ezeket itt most nem fejtem ki, mert jó sokszor megtettem már. ;)
A jó hír az, hogy azok a szélsőségesen idealista kapitalisták akik rendre világvégét kiáltottak, ha valaki azt mondta, vissza kéne venni, na ők most szépen felsülnek és a világ rá fog jönni, hogy csökkentett módban is tud működni. Nem úgy mint eddig és lesznek is fájdalmasabb történetek, de a lényeg, hogy a radikális változtatás lehetséges anélkül, hogy visszamennénk a kőkorszakba (ezt is nagyon szeretik hangoztatni az erőltetett gazdasági növekedést pártolók)..
Még jó hír az, hogy itt jön ki igazán, hogy a politikusok kezében igenis vannak kőkemény eszközök arra, hogy a társadalom szokásait, életvitelét formálják, megregulázzák. Ezt kéne csak alkalmazni a fenntarthatóság, a hosszú távú környezetvédelem, a fogyasztóvédelem érdekében. Mondjuk egy tollvonással kitiltani a személyautók 80%-át Budapestről. Vajon mennyivel csökkennének a légúti megbetegedések miatti halálozások, szeretett fővárosunkban? Valószínűleg többel, mint ahányan meg fognak halni Magyarországon a koronavírus miatt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"ők most szépen felsülnek és a világ rá fog jönni, hogy csökkentett módban is tud működni"
Biztos te is szivesen hasznalod a Windows XP-det csokkentett modban ;)
"személyautók 80%-át Budapestről"
Ez pont fail: leggyorsabban ott terjedt a Covid, ahol fejlett tomegkozlekedesi kultura volt. USA-ban ez egyedul New York allam kb, ami ugy is all. De az osszes europai nagyvaros is. A virus egyelore megmutatta, hogy jo nekunk a szemelyauto, es hogy mekkora szar lesz, ha nem mennek a Diesel teherautok es kamionok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Windows XP-s trollkodásodon jót nevettem. :)
A virus egyelore megmutatta, hogy jo nekunk a szemelyauto, es hogy mekkora szar lesz, ha nem mennek a Diesel teherautok es kamionok.
Azt is megmutatta, milyen az, ha egyre inkább csak akkor használják, amikor feltétlenül szükséges. Ennek köszönhetően pedig a tömegközlekedéses para ellenére kevesebb autó jár most és egyre tisztább a levegő itt Budapesten is. Egyébként a személyautók nagy részének betiltását a vírus utáni időkre értettem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
meg azt is megmutatta, hogy a munkanélküliség milyen jó hatással van a zemberekre.
meg a hajléktalanok száma is örvendetesen nő, ettől kevesebb gáz áram fogy, tisztul a levegő, kevesebben járnak, és többen alszanak az aluljárókban...
örvendetesen nőnek a sorok az ingyenkonyháknál, ezzel javítva a hajléktalanok kitettségét a koronavírusnak.
a koronavírus nagyon köszöni a gondoskodást...
nagyon sirály!
továbbá örvendetesen nő az öngyilkosok száma, akik előbb a komplett családot kiirtják ezzel javítva a túlnépesedés statisztikáit, és a családon belüli erőszak is nő, ezek együtt javítanak a magyar néplélek egészséges szittya mivoltának megerősítésében.
nagyarország jobban teljesít!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hoztam uj kovidiotakat:
- azok a judgemental seggfejek, akik szerint mindenki egy 'gyilkossagi kiserletet vegez el'(!), aki nem kepzeli bele a lezarasi szabalyokba azt, amit o belekepzelt, es ki mereszel menni boltba meg postara, vagy van pofaja ket hetre a parjahoz koltozni
- azok, akik szerint kotelezonek kene lennie a maszknak boltba meneshez is (elobb lehessen mar kapni). Nincs maszkod? Majd 3 het mulvara kiszallitjak neked amit rendeltel
- azok, akik szerint egy uzletlanc tulajdonosa 'onzo', amiert nem zarja be a boltjait (miutan orbitalis nagy szopas aran elerte, hogy essentialnak minositsek, mert a hataron mozgott), ezzel -80 millio dollaros veszteseget -10 milliora csokkentve
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az első kettővel egyetértek. A harmadikkal kicsit vitatkoznék.
azok, akik szerint egy uzletlanc tulajdonosa 'onzo', amiert nem zarja be a boltjait (miutan orbitalis nagy szopas aran elerte, hogy essentialnak minositsek, mert a hataron mozgott), ezzel -80 millio dollaros veszteseget -10 milliora csokkentve
Úgy gondolom, hogy multiék le tudnák nyelni a 80 milliós veszteséget, milliárdos költségvetéssel és támogatnék egy olyan felállást, hogy csak a kisboltok lehessenek nyitva, ahol magyar termékeket árulnak, vagy legalább is azok, akik tényleg csődbe mennének, ha nem lehetnének nyitva. Abban persze egyetértünk, hogy a nyitva tartás alapvetően nem számít önzőségnek, meg van benne egy olyan is, hogy a közelben élőknek jobb, hogy nem kell messzebbre menniük. Az viszont már önzőség, ha ezt pusztán gazdasági alapon döntik el úgy, hogy közben bőven van összehajhászott pénzük. A hipermarketeket én speciel mind bezáratnám. Ők pont ez a "tartsunk nyitva, mert kell az extraprofit" kategória és egyáltalán nem egészséges, ha ott nagybevásárol mindenki, ezáltal víruskicserélő központtá válik. Nem beszélve arról, hogy a Tesco leveteti a maszkot a pénztárosokkal, mert néhány kovidióta birkának akarnak megfelelni, akik azt hiszik, hogy a pénztárosok mind fertőzőek, ha maszk van rajtuk (ezt is felveheted a listádra).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kedvencem Magyarorszagon az a piaci elado, aki 11:30-kor elpakol, mert nincs vevo 10:30 ota. A potencialis vevoinek a masik fele meg 12 elott oda se erhet.
Amig ezek ilyen eletkeptelenek, sajnos szukseg van hipermarketekre, kulonben mind meghaltok vitaminhianyban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
vagy van pofaja ket hetre a parjahoz koltozni
Joke's on them:
- ha egyutt laktok, két ember helyett egy fog boltba járni, postára járni, mittudomén
- jobban telik az idő a karanténban a pároddal, nem őrülsz meg
akik szerint egy uzletlanc tulajdonosa 'onzo', amiert nem zarja be a boltjait
Vannak emberek, akik képtelenek két dolog között kapcsolatot látni. Pl. azt hiszi, hogy a házhozszállított kaja csak úgy random spawnol a futár kocsijában. Nem merül fel bennük, hogy az alapanyagot meg kell venni valahol, pl. az önző üzletláncnál.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> azok, akik szerint kotelezonek kene lennie a maszknak boltba meneshez is (elobb lehessen mar kapni). Nincs maszkod? Majd 3 het mulvara kiszallitjak neked amit rendeltel
https://www.youtube.com/watch?v=tPx1yqvJgf4
- Nincs tömegközlekedés, fegyveresek az utakon, kijárási tilalom, kötelező a maszk - beszigorított Ukrajna, Szerbia és Horvátország
- Újabb erdélyi városban kötelező hétfőtől a maszk viselése
- Kötelező lesz a maszkviselés a boltokban, fokozott szigorra vált Ausztria
- Szlovákiában kötelezővé tették a maszkviselést
Ne tegyünk már úgy, hogy a magyarok valami különleges hópelyhek lennének. Én úgy gondolom, hogy mi sem vagyunk bénábbak, mint a környező országok népe, ha ott sikerült, akkor nálunk is megoldható.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ami oke:
- sal is jo, ha nincs maszk, vagy akar egy fel melltarto is, csak takard mar valamivel
- szolunk elore mikortol nem johetsz maszk nelkul
- szolunk elore honnan rendelhetsz maszkot, ami MEG IS FOG ERKEZNI IDORE, nem 3 het mulva mehetsz vele boltba, felteve, hogy nem lesz utolso pillanatban cancelled az order, mert nem volt eleg teherauto
Ami nem oke:
- mostazonnaltilcsakbe a maszk nelkul jarkalast, "mar tegnap is tiltani kellett volna" okoskodasok
- csak olyan maszk legyen, ami er is valamit (N95, FFP3, amikbol orvosoknak sincs eleg vilagszerte) okoskodasok
- ne menj ki a boltig se maszk nelkul - mikozben maszkot sehol nem kapni, es online bevasarlas idopontok 4 het mulvara vannak mar csak
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> - sal is jo, ha nincs maszk, vagy akar egy fel melltarto is, csak takard mar valamivel
Ezzel szerintem a kifogások el is vannak intézve, így akár holnap is be lehetne vezetni.
> - csak olyan maszk legyen, ami er is valamit (N95, FFP3, amikbol orvosoknak sincs eleg vilagszerte) okoskodasok
Ilyet senki nem kért.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kormany nem, mert hulyeseg. De kozember okoskodik ilyennel (kovidiota)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az legalább akkora "kovidiótaság", hogy azért nem tesszük kötelezővé az arc eltakarását (akár sállal), mert az nálunk úgyse működne!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez mar up to debate, a szamok is teged igazolnak egyelore.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért érdemes megnézni, hogy egy sima aerosol hogy száguld át a maszk helyett fentebb ajánlott textilnemükön, meg néhány sz@rabb minőségű maszkon is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Arra az esetre vonatkozott, amikor _nincs_ maszk. Semmilyen. Mert az illeto 10 boltbol 0-ban tudott venni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez főleg textil sűrűségétől függ, de a szűrés mellett nyomáscsökkentő hatása is van. (rövidebb távolságra kerülnek az aerosolok)
https://www.researchgate.net/figure/Filtration-Efficiency-and-Pressure-…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az Országos Korányi Pulmonológiai Intézetben járt a miniszterelnök.
"A képen amúgy látszik, hogy a miniszterelnökön a lehető legjobb maszk van, az igazgatón pedig csak egyszerű sebész maszk (igaz, azt is helytelenül használja, az orra kint van belőle, biztosan nagyon zavarban volt... vagy merényletet tervezett?) Nem az a baj, hogy Orbán végre elgondolkodott brit kollégája esetén. Hanem az, hogy miközben ő a saját maga által varrt maszk helyett FFP3 maszkban ment a PR forgatásra, a tüdőbetegeket gondozó kórház videóban a személyzet egyetlen tagján sem láttunk profi maszkot."
Azt hiszem ilyen után, váltogatták le a kádereket Kínában. Hát igen ilyen a következmények nélküli ország.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lezárt lift, omladozó csempék, sarokba bebaszott co2 oltó… "minden működik"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bujkálás nem ismeretlen a vírusoknál.
Arthritis-causing virus hides in body for months after infection
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze. Vannak ennek is fokai, azonos merteku visszateres (herpesz) es csokkent foku visszateres (baranyhimlo --> 40 ev mulva ha gyenge az immunrendszer ovsomor) formajaban.
De a baranyhimlo is herpesz tipusu virus. Kar idekeverni. A virusokra pont azert nincs nagyon ellenszer, mert egymastol is nagyon kulonboznek, egymasehoz se hasonlo a DNS-uk, sokkal kevesebb kozos tulajdonsag van ket virus, mint ket bakterium kozott. Ket bakterium "hasonlo egysejtu", de ket virus kozt csak annyi a hasonlosag, hogy annyira pici, hogy mar nem is eloleny. A koronavirus tenyleg ismeretlen, max az elozo SARS-hoz lehet hasonlitani, aminek a tuleloi kaptak karos roncsolast (faradekonysag maradt fent persistently, amit szerintem egy legzoszervi okra is siman vissza lehetne vezetni), de nem nagyon kaptak uj tudogyulladast, meg masodjara ugyanakkora ereju tuneteket.
Ezenkivul volt egy kinai gyogymod, ami hatasosnak tunt, es utana erosebb volt, amikor annak hatasara eltunt, de aztan visszatert a virus. Sokan ezt is "ujra tunetes" szinten kezelik, de ott nem a szervezet gyozte le a virust, a kinai orvosok abba is hagytak azt a fajta kezelest. Nem tudom ebben a koreai esetben ez tortent-e. De okkal mentek meg Olaszorszagba is ket honappal kesobb kinai orvosok, gondolom tul voltak par jo otletnek tuno felrekezelesen. Azt meg mindenki megerositette hogy az ember szervezete vagy magatol gyozi le, vagy sehogy.
Ahogy annak is oka van, hogy "ujra pozitiv" esetrol hir Europabol sosem erkezett. Koreabol, Japanbol es Kinabol volt, raadasul olyan koran, amikor meg normalis volt a false negative es a false positive, meg statisztikailag is belefert.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Uj kedvenc kovidiota kategoriam van:
Aki mar "biztos benne, hogy atesett rajta", mikozben se normal se antitestes teszt nem igazolja ezt, es se laza se szaraz kohogese nem volt:
"5 ev utan eloszor kellett orrcseppet hasznalnom"
"Nem szokott fajni a torkom, de most kurvara fajt egy hetig, de nem kohogtem"
"Nem kohogtem, csak krakogtam, de minden nyeles szurt a torkom es a fulem kozt"
"Napi 2 doboz zsepi elment, de nem kohogtem"
"Nagyon fajt a fejem, de nem voltam lazas"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a gond, hogy az emberek már mindenfélét állítanak. Csak pár példa az FB kommentekből, amiket már magam sem tudom minek olvasok:
A legtöbben azt vallják, hogy hazudnak nekünk:
- Nincs is vírus, csak pánikkeltés a kormánytól
- Van vírus, de hazudnak a számokról
- Mindenről hazudnak!
- Már tavaly nyár óta van vírus
- Ember alkotta / nem ember alkotta
- Minden védőfelszerelést más országnak ajándékozunk
- Minden nap ugyanannyi az új fertőzött (10-14), ez lehetetlen
- Sokan már átestek a betegségen
- Orbánnak nem érdeke, hogy minél több ember meggyógyuljon, vagy ne kapja el
...
És akkor vannak a hivatalos adatok, cikkek, amik persze az emberek szerint mind nem igazak, vagy nem is úgy vannak.
Nah most akkor döntse el az ember kinek adjon igazat, vagy mit gondoljon, mi az igazság?
Most már úgy vagyok vele, hogy nem is érdekel. Betartom a szabályokat és várom a végét. Egyszeri polgár mást úgysem tehet :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ez történik akkor, ha nem elége nyílt az információáramlás a kormány és a polgárok között.
elharapózik az összeesküvés gyártás.
ha ehhez hozzájön az is hogy maga a kormány is hisz a világot átszövő cionista bankár árnyékkormányban..
meg ilyen baromságokban..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"ha nem elége nyílt az információáramlás a kormány és a polgárok között.
elharapózik az összeesküvés gyártás."
Angliaban romboltak 5G tornyokat, USA-ban meg megy a deep state-ezes meg a Bush did 911-ezes. Ez most mellement. Semmi koze a kettonek egymashoz.
A konteo a legnyitottabb rendszerekben is ugyanannyira jellemzo. Szimplan az oktatasban kene olyan oldalrol megkozeliteni a dolgokat, hogy a "konteora fogekonyak" is megertsek: peldaul, hogy miert olcsobb az allamnak a kotelezo vedooltasokat beadatni: mert nem kell rokkantsegelyt fizetni a gyermekbenulas aldozatainak peldaul. Egy rakas ember aki ma oltasellenes lett, nem lenne az, ha ezt igy levezettek volna neki biologia, vagy akar matek oran.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
@BlinTux felsorolása magyar vonatkozású de ettől függetlenül nem azt mondtam, hogy kizárólag az elégtelen információáramlás eredménye, hanem hogy az elégtelen információáramlás nagyban hozzájárul a konteók, na meg a fake hírgyártáshoz, és terjesztéshez.
a legrosszabb hír is jobb mint a bizonytalanság.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mibol mondod meg ma, hogy melyik hir igaz egyaltalan?
Ez a tulzott informacio kora, a tenyek utani kor. Globalisan. Hagyjuk most a picsaba Magyarorszagot, nem csak minket erint.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
'Mibol mondod meg ma, hogy melyik hir igaz egyaltalan?'
hát pont ez az.
amikor már a kormányzat információi is csak fake news.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hihetetlen, hogy keptelen vagy 5 percre globalisan gondolkodni es elengedni Magyarorszagot, mikor joideje el lett magyarazva, hogy ezek globalis problemak.
Szerinted hol mukodik jol a tajekoztatas a vilagon ebben a korban? Melyik orszagban konnyu megmondani mi igaz es mi fake news?
(Ha erre annyit tudsz csak mondani, hogy "hat nem Magyarorszagon az biztos", vegeztem ezzel a threaddel)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
én már jó régen elengedtem magyarországot.
még egy afrikai banánköztársaság diktátora is megbízhatóbb mint a magyar kormány.
arról legalább pontosan lehet tudni hogy mikor miért kaszálnak el.
de ez, még arra sem képes hogy következetesen szemét legyen..
másrészről szerinted milyen újságokhoz tv csatornákhoz egyebekhez jut hozzá alapvetően a magyar pó'gár. a magyarokhoz.
innentől kezdve nem leszarom hogy az orosz/kinai/mindenféle türktanécsi ország/kameruni/timbuktui pó'gárt sokkal inkább félretájékoztatják?
teleplakátolja a magyarisztáni kormány azországot, hogy több tiszteletet..
de azt ki kell érdemelni baszki, de így az nem fog menni, és még engem hazaárulózik le, amikor a saját népét csapja be lépten-nyomon?
na mostmár menj a 3.14159265359-be
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
én már jó régen elengedtem magyarországot.
off: hova koltoztel?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A hipokrita aranyérmet meg is nyerte az UK fő lezárás párti hülyéje: https://www.telegraph.co.uk/news/2020/05/05/exclusive-government-scient…
Az ürge javasolta Boris Johnsonnak, hogy le kell zárni mindent is. Saját magának azonban már nem sikerült maradéktalanul betartani a szabályokat: felugrott hozzá a szeretője. És még le is bukott. Gigalol :-)
Amúgy Németországban élő ismerősöm mesélte, hogy náluk romantikus partnerhez át szabad menni. Kérdezném, hogy a poliamorikus kapcsolatokat is támogatják-e? Mert úgy bárkinek a meglátogatására lehetne kifogást találni. Legalábbis aki beleegyezési koron felül van :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A lockdown ket dolog miatt volt kitalalva, es pont ilyen formaban implementalva (minden orszagban, nem Anglia specifikus, nem is Magyarorszag specifikus):
1. Legyen ideje felkeszulni az egeszsegugynek (legyen tobb vedofelszereles, maszk, legyen tobb ICU es lelegeztetogep kezelesben tapasztalt orvos, kialakuljon inkrementalisan a munkafolyamat, ami alapjan minimalizaljak a halalozasat es az egeszsegugy tulterheltseget). Meg mindig nincs eleg eroforras, de mostmar lassan atfordulunk oda a tarsadalmi szintu velemenyalkotasban is, hogy ezt szimplan elfogadjuk.
2. "Minden tiltva" elvbol es logikabol konnyebb epitkezni, es egyesevel inkremenatlisan "visszaengedni" uzletagakat. Ha meg "egyesevel kapkodva tiltogattak" volna, annak hamar az lett volna a vege, hogy a barkacsbolt azt mondja, hogy igazsagtalansag tortent, hogy a szomszed csempest elfelejtettek bezaratni. Volt eleg kaotikus valtoztatas enelkul is. Csak igy lehetett elkezdeni.
Ekozben teljesen ertelmetlen azt ragni, hogy ki mit miert nem tartott be. Mindannyian szamok vagyunk a rendszerben. Ha 80-90% betartja, mar van ideje felkeszulni az egeszsegugynek. De ha ennel tovabb fog tartani (barhol is) a lezaras, ott a gazdasagot elashatjak, az az orszag nem fog abbol egy ideig felepulni. Az orvosoknak mostmar van tapasztalata, szep lassan van eleg teszt es vedofelszereles gyartva, ideje visszakuldeni szepen lassan lepesenkent inkrementalisan mindenkit dolgozni. Es semmi szukseg masodik lockdownra.
Innentol ha ujra felszalad az esetszam, mar senkinek nem lesz lehetosege megallitani az eletet. Ha ezekutan elbukik X orszag egeszsegugye, akkor 3 honap nem volt eleg nekik felkeszulni es "gyakorolni", el kell engedni, mert a vendeglato szektor nem el tul meg egy ilyet. (Nem, nem csak az airbnb-k, allatkertek, furdok, stb.)
Ha mar kovidiotak a nyito topik: nem veletlen, hogy az elso komment is az, hogy "aki szerint a lezaras sokaig megoldas". Meg a nyitoban is van olyan, aki szerint "vedooltasig kell tartson". Ezek melle meg a judgemental asshole-okat is a kovidiotak koze lehet sorolni, akik ugy erzik, hogy a lezaras adott a kezukbe egy moralis fegyvert, es ahelyett, hogy felfogtak volna, hogy azert kell otthonmaradniuk, mert ok is csak szamok a rendszerben, megvetettek masokat, amiert "nem volt eleg essential" a kimozdulasuk. Ez utobbi kovidiota tipus zavart engem vegig a legjobban. Utaltam ezeket a judgemental seggfejeket mar 2019-ben is, es iden se volt szorakoztatobb olvasni, ahogy moralis folenyt kepzelnek maguknak es provokativan kiposztolgatjak hogy a szeretodhoz se menj at, hanem orulj, hogy "lehetoseged van probara tenni a kapcsolatodat".
En is erzem kicsit amit te: jol esne latni, hogy pofont kapnak az elettol azok, akik a lockdownt javasoltak, vagy lockdownert konyorogtek, vagy a lockdown onkentes rendoreve valtak utolso senkikent. De talan a fentiek alapjan erthetove valik neked is: az o idejuk szerencsere kezd lejarni.
(Tobbnyire amugy csak a boltig mentem, itthonrol dolgoztam, minimalizaltam a kockazatot es nem hasznaltam tomegkozlekedest. Csak egy "szam" vagyok, de "szamkent" sem allitom, hogy nem tettem semmit a rendszerert)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én eleve lezárás-ellenes vagyok, nem ítélek el senkit azért mert elgyengül és valami "helytelent" csinál. Még az sem zavar, ha trey Rolexben motorozgat esetleg :-)
Ebben az egy esetben kivételt teszek, mivel tanácsadóról van szó, aki valamiféle morális trónon pózolt eddig. Őt hurcolják csak meg a nőcske miatt!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a resze nekem is tetszett. A "lockdown-maniasok" nagy resze ugyanilyen alszent, es amint olyan helyzetbe hozna a csaladja/szerelme, azonnal megszegne a szabalyokat (amit egyebkent helyesen tenne, csak nem nez szembe korabbi itelkezeseivel kozben, amig nincs rakenyszerulve).
Mindig jo erzes latni, amikor az ilyen alszentek kapnak pofont.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A vicces vöröshajú figura megint alkotott. Érdemes megnézni, vicces:
AwakenWithJP - What It's Like to Believe Everything the Media Tells You
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni