"Nem tanítok fasiszta írót"

Göre Gábor bíró uram kedveli ezt.

Hozzászólások

"tanárok megint sírnak"

/me ásít

trey @ gépház

az sem fog érdekelni, amikor már matek helyett is náci karlendítést, könyvégetést és utcai harcot tanítanak majd?

Azt nem fogjuk megérni, mert addigra már az összes tanárt agyonverték a cigányok. :) Ja, a tanárverés ellen valamilyen okból nem háborognak az álcivilek...

Nem láttam Bayer videóját, már pár éve nincs gyomrom a dolgaihoz, de ha valami nem igaz a 444 írásában, nyugodtan javítsd ki, hadd informálódjunk, neked csak pár mondat, nekünk meg nem kell 40 percet végigülni...

“Any book worth banning is a book worth reading.”

Pl. tényleg szerepel a filmben az a nyilvánvaló hazugság, hogy  az iskola fenntartóját a 2004 és 2011 közötti dolgokért ítélték el, miküzben a valóságban ez bőven belógott a Fidesz kormány alá is 2017-ig?

“Any book worth banning is a book worth reading.”

Ebben a mondatban nem írtad, hogy liberális. A film iszonyatosan egyoldalú és leegyszerűsítő. A zenei aláfestés vészjósló.

A valóság mindig sokkal bonyolultabb. Olvass szegénységkutatást, megélhetési stratégiákról szóló beszámolókat. Kicsit nyomozni kell.

A film iszonyatosan egyoldalú és leegyszerűsítő.

Miért? A cigányterror elszenvedői saját szavaikkal leírják az ottani helyzetet. Mi ezzel a probléma?

Olvass szegénységkutatást, megélhetési stratégiákról szóló beszámolókat.

Ezzel csak nem azt akarod mondani, hogy a cigányok azért terrorizálják a település lakosságát mert szegények? A videó elején az egyik helybéli elmeséli, hogy sok évvel ezelőtt a település lakói / vállalkozói INGYEN adtak minden szükséges eszközt / tudást a cigányoknak, hogy segítsék a beilleszkedésüket. Ehhez képest most látható hogyan sikerült beilleszkedniük.

 

Nézzél akkor régi kommunista vagy náci propaganda filmeket.

Szerintem nehéz lesz megérteni miután rád is hatással van bayer filmje. Hátha segít ha eltávolodsz ettől az idősíktól.

Senki nem mondta, hogy nincs probléma a településen. De miért nem foglalkoznak az öró milliárdokkal. Ugyan ilyen sejtelmes zenével lehetne készíteni a guruló milliárdokról. ...

Véletlen lenne? Aligha.

bayer "taknyos nyálas" zsolt az is mondotta volt, hogy de kár hogy így eldurvult a közbeszéd :Đ
hogy ő maga a durvaság, és az ötös számú pártkönyv arról nem szónokolt.
azt nem tudom hogy a kölkeivel is ilyen habzó pofával ordít-e vagy ez csak a szelíd arca? :Đ

Erröl írtam, hogy ellopták. Vannak olyan társaságok akik ott élnek és dolgoznak (Ne nézz utána!! Veszélyes!). NINCS ott semmilyen pénz . A szeretett führered emberi lepapírozták maguk között.

De amint látom te pörögsz mint kutya a farka körül. Nem vagy hajlandó kiszabadulni az állami propagandamédia farpofájának szorításából. Nem baj jó lakmusz papírja vagy az átlagnak.

Beszélgethetünk még, de én már csak piszkállak mint a poloskát.

A szokásos liberális szardobálásodat ignorálom.

Erröl írtam, hogy ellopták.

Tehát akkor most az szeretnéd mondani, hogy tolvaj "cigány értelmiség" magára költötte a magyar adófizetők pénzét és ez is a magyar emberek hibája?

Magyarországon az első írott forrás a cigányokkal kapcsolatban 1416-ból származik. E szerint Brassó szabad királyi város vezetése segélyeket (pénzt és élelmet) utalt ki számukra. Azóta néhány száz év elteltével valóban nem tűnik úgy, mintha ez sokat változott volna és sikeres lenne az "integráció".

 

A további liberális köpködésedet és szardobálásodat tovbábbra is ignorálom.

Mindent megragadsz ahhoz, hogy származás alapján ítélj meg embereket.

Javasolnám neked a bájeres videó azon részének megtekintését (ahol a csúnya zene szól, ott halkítsd le) ahol a szülők elmesélik hogyan terrorizálják a gyerekeiket a cigányok az iskolában.

 

Azt elhiszem és igazuk is van. De itt ne ragadj le.

Van egy probléma amit meg kell oldani. Azt értsd meg, hogy a magyar kormány  nem akarja. A film azt sugallja, hogy a cigányok ilyenek. Lényeg, hogy feszültséget keltsen az országban. Ez egy régi trükk. Nem baszakodásból mondtam, hogy nézz régi propaganda filmeket. Mi részt vettünk saját pénzünkön felzárkoztató programokban. Nem egy hanem van a működik. Az állami támogatás kevés vagy nulla. 
Ami a médiában elhangzik az csak hangulat keltésre jó. 

Van egy probléma amit meg kell oldani.

A liberális demokráciában már ott tartunk, hogy beszélni sem lehet a problémáról, mert akkor rádnyomják a rasszista bélyeget. Akkor hogy akarod megoldani?
 

Azt értsd meg, hogy a magyar kormány  nem akarja.

Ahhoz képest elég sok pénzt rálocsoltak a cigányokra. És nem csak ez a kormány hanem évszázadok óta megy a dotáció.
 

A film azt sugallja, hogy a cigányok ilyenek.

Nyilván kitaláció az egész és azokon a filmeken ahol cigányok tombolnak ott magyar statiszták játsszák el a cigányokat. Te melyik bolygón élsz?

 

Lényeg, hogy feszültséget keltsen az országban.
 

Nem, nem ez a lényeg. A lényeg az lenne, hogy amikor már valahol tarthatatlan a helyzet akkor egy ilyen filmben az érintettek kiáltanak segítségért.

 

Mi részt vettünk saját pénzünkön felzárkoztató programokban. Nem egy hanem van a működik.

Ezt meséld özvegy halpakker dodónénak akit vascsővel vertek agyon a cigányok.

 

Az állami támogatás kevés vagy nulla.

A pozitív diszkrimináció, milliárdok, stb. után mit kellene még a cigány beilleszkedésre fordítani?

 

Ami a médiában elhangzik az csak hangulat keltésre jó.

Igen, amikor a balliberális médiában rínak a cigányok hogy a geci magyarok nem adnak elég segélyt a pulyára, ezért bűnözni kénytelenek.

 

Én úgy hallottam, már nincsenek is tanárok, azok régen hullát mosnak külföldön. Helyüket különböző galaxisokból származó, de egyébként alakváltó és identitásmásoló idegenek vették át, akik legfőbb tulajdonságai közé tartozik a tüntikézés, állandó elégedetlenség, a pénzért sírás és az éppen aktuális tanterv ócsárlása. Félreértés ne essék, a lecserélődés nem most, hanem már jó régen megtörtént, mert amikor én középiskolába jártam, már ezek az idegenek voltak itt. Legalábbis a viselkedésük ugyanez volt, abból gyanítom.

trey @ gépház

Szerkesztve: 2020. 02. 06., cs – 16:39

Gondoljatok a saját kölkeitekre, szorozzátok meg 10-el, és gondoljatok arra, a szülőnek naponta átlagban "hálistennek" csak 2-3 órát kell max. a gyerekeit látnia, a tanárnak kijut minimum kétszer ennyi idő, de néha háromszor. És amikor a nagyobb kölyök a napköziben az apró darabokra széttört CD-lemezt beleszórja-keveri a kisebb főzelékkel teli tányérjába, - úgy hogy annak evés előtt esélye sincs tudni róla, - na azt időben kell észrevennie. (Ez csak egy éppen mostanában elmúlt nap apró történése volt.) Azaz "Egész Nap" aknamezőn szaladgálsz és illik észrevenni ha mozdul, vagy ha csak nem mozdul valami, - és Te vagy a felelős minden gyerekért minden szülő felé. (Nem olyan pálya amelyet szívesen választanék, inkább "sírok", mondjuk a Windows miatt...)

> gondoljatok arra, a szülőnek naponta átlagban "hálistennek" csak 2-3 órát kell max. a gyerekeit látnia

wtf?

No rainbow, no sugar

A szülőket a meló, (a "das kapital") megtöri.., és hozzájön még némi napi "tapicskolás" mennyiség, - látom a játszótérre kivitt kicsi gyerekek anyukáját félórákon keresztül a homokozótól 20-30 méterre telefonjával "hálni". - Egyszóval, ha valamelyik szülő 2-3 órát naponta interakcióban tölthet a gyerekeivel, akkor az már nagyon szuper. A tanár viszont nem dughatja el a tekintetét, és nem viheti máshova. (Kenyér nélkül "felzabálják" a lurkók, ha csak kicsit nem figyel eléggé a rábízott 15-30 gyerek mindegyikére.)

Ne csak fasiszta írót ne tanítsanak hanem semmilyent. Nem vagyok érintett  mégis voltam két tanár tüntetésen is. El lézengtünk pár ezren.

Ha a saját érdekeikért nem képesek utcára menni akkor én minek. Oldják meg maguk.

Olyasmit is hallottam, hogy a kamera nem lehet megoldás az erőszakra.

És honnan tudja, hogy melyik diákjából lesz fasiszta író?

Sehonnan, de nem is kell tudnia. Nem az van a címben, hogy nem tanítok olyan gyereket, akiből fasiszta író lesz, hanem olyan írókat nem tanít, akikről már tudható, hogy fasiszták :)

Bemegy az órára, látja, hogy a padban ül egy vagy több fasiszta író, akkor addig nem kezd el tanítani, amíg egy fasiszta író is van a teremben :)

Értem, de tényleg komoly probléma a mai oktatásban, hogy az osztályok tele vannak fasiszta írókkal? Ide vezetett a diverzitás erőltetése és a szegregáció tilalma? Minden osztályba betesznek egy fasiszta írót, hogy legyen valami változatosság is? Hogy valódi toleranciát tanuljanak a gyerekek? :-)

Ez a felhajtás nyilván az új Nemzeti Alaptantervben más írókat lecserélő Herczeg Ferencről szól.

Szerintem meg igenis tanítsák. A tanár dolga, hogy helyén kezelje, elmagyarázza, hogy a maga korában miért volt népszerű és ma miért nem az. Fűszerezheti egy kis történelmi háttérrel, és azzal, hogy mit jelentett a jobboldaliság akkor és ma, mik az alternatívák, stb. Az a tény, hogy bekerült a tantervbe, nem jelenti azt, hogy azonosulni kell a gondolataival - ez a többi írónál sem követelmény pártállásuktól függetlenül.

Akiket pedig H.F. kedvéért kivettek az alaptantervből, hogy "helyet csináljanak neki", nos létezik tanári szabadság is, be lehet őket csempészni. Az érettségi pedig... Nem feltétlenül azokat szereti meg a diák, akiket kötelezően megtanult, aztán meg gyorsan elfelejtett.

Ellenben kommunista irot tanitana-e?

Biztosan akad szép számmal, aki azt sem. Meg olyan is akad, aki József Attilában a nagy proletárköltőt látja (és ezért szereti/utálja).

Jól is nézünk ki, ha egy írót a politikai hovatartozása miatt ítélünk meg, nem írói kvalitásai miatt.

És még ha hozzá veszed: https://harcunk.info/index.php/archiv/102-jozsef-attila-gondolatai-adol…...

...akkor aztán teljes a káosz. 

zseniális:
A sínen egy vonat jön,
én állok ablakaiban,
és én fekszem az útjába,
egy ember, ki többfele van,
ki mindenhol tanítható már
óvodától egyetemig.

Megleltem, íme hazámat
s nevemet hibátlanul.
Hogy hány hét is a világ,
a jó pap holtig tanul,
és mindenhol tanítható már
óvodától egyetemig.

Ahhoz elég sokat próbáltam,
hogy szakaszolható legyek,
résztvettem mozgalomban,
kiváltam, elvegyültem s egyebek.

Egy mindenhol taníthatónak
kiosztva most már mindene,
és nem tudja megkérdezni,
hogy önnönmaga lehet-e.
Mert minden vonatnak mindegyik,
mindegyik ablakában ő,
csak ő áll, s hogy mindennek háttal,
azt nem tudja a tanított integető.

Kívülről...
Kívülről tudják már,
kívülről tudják már,
kívülről tudják már,
kívülről tudják már,
az összes versem...

A sínen egy vonat jön,
én állok ablakaiban,
és én fekszem az útjába,
egy ember, ki többfele van,
ki mindenhol tanítható már
óvodától egyetemig.

Megleltem íme hazámat
s nevemet hibátlanul.
Hogy hány hét is a világ,
a jó pap holtig tanul,
és mindenhol tanítható már
óvodától egyetemig.

Cseh Tamás - József Attila
https://www.youtube.com/watch?v=2Zi1DRlhi4g

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"

A tanár, amelyik átpolitizálja az oktatást, menjen kapálni. A politikus, amelyik ugyanezt teszi, ditto.

El kellene odáig jutni, hogy a demagóg faszságaikat egyik oldalról se a gyerekeink torkán akarják letolni...

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

És akkor azt mégis hogy? Az ember nem tud úgy beszéni történelmi, irodalmi témákról, hogy a saját hozzáállása ne kerüljön bele! Az irodalom művészet, a művészet pedig nem legebhet a semmiben az emberi értékrendtől függetlenül. (Mármint a modern művészet megpróbálja, de pont attól lesz súlytalan és szánalmas.) Az értékrend pedig már politika.

Akkor csak a matek és a fizika maradna. Esetleg a kémia. (Meg a biológia, ja nem mert a szélbal azt is átpolitizálta LOL.) Mondjuk nekem tetszene, végülis benne vagyok, hogy a többit tilcsákbe!

Tornázni se lehessen, mert az meg fat shaming!

Egyszer kerultem bajba, mert az "erzekenyito" filmvetites utani esszet nem a kivanalmaknak megfeleloen, hanem juszt is a masik szempontbol, provokaciotol (nagyreszt) mentesen, de egy masik nezopontot bemutatva irtam meg.

Amikor ket tanar baszogat (ora tarto + ofo), hogy ez megis mi, az nem kellemes. Amikor elkezdenek veled emeltebb hangon uvolteni, hogy miert "igenezel" ("ertettem" ertelembem; aki volt katona/cserkesz az biztos erti), az se egy habostorta.

Miert irtam megis a masik nezopontrol? Mert tudtam, hogy mire megy ki a jatek, mire akarnak ravenni, mit varnak el. Ha korlatoznak, az gyakran eleg heves ellenallast valt ki belolem. Ha korlatozzak, hogy mit gondolhatok, akkor csak azert is az ellenkezojet fogom gondolni. A group think lehet, hogy nemelyeknek bejon, de en inkabb kimaradnek belole; szeretem a sajat velemenyem megalkotni.

Pl. ezert se feltetlenul szeretem a filmzeneket. Marmint mint zene nagyon jo alkotasok tudnak lenni, audio-vizualis mukent nagyon jo kombinaciot alkotnak, de megiscsak az erzelmeimet akarjak befolyasolni, akaratom ellenere. 
Majd en eldontom, hogy most szomoru leszek-e, vagy vidam, koszontem szepen. Nem kell az interpretacio, majd en ertelmezem a latottakat a sajat ertekrendem alapjan (amit ironikusan (tervezetten?) reszben zenei alafestessel rendelkezo filmek is alakitottak...).

Képzeld, egy iskolai ünnepélyen én még a Földes Lászlóval is találkoztam! De nem Hobóval, hanem az apjával. Kérdeznem kellett tőle valamit - előre betanították. Már nem emlékszem a kérdésre.  Szerencse h akkoriban még nem volt ilyen határozott véleményem a dolgokról - lett volna belőle probléma nem is kicsi...viszont emlékszem: a tanári kar igazgatóstul így is méltóztatott erősen beszarva lenni. 

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"

Egyszer voltam színházban egy borzalmasan rossz előadáson. Nem tudom miért, de a katartikus nagy jelenetnél annyira nem tudtam átérezni, hogy nevethetnékem támadt. Igazából annyira nem értettem, hogy mit akar ez a darab, hogy nem voltam egészen biztos benne, hogy nem-e ez a csavar benne, hogy valójában vígjáték?

Jó hangosat nevettem, és erre rá egy egész osztálynyi gyerek is elkezdett nevetni. Azóta sem tudom, hogy vígjáték volt-e, és ült a poén, vagy széttrollkodtam-e a drámai tetőpontot?

Én néha nagyon nem tudom átérezni a groupthink-et.

A tanár mint tanár jelenjen meg, nem mint értékrend-diktátor. Nem az a feladata, hogy a saját értékrendjét közvetítse, hanem az, hogy hiteles, használható tudást adjon a felnövekvő generációnak. A hideg futkos a hátamon, amikor azt látom, hogy a gyerekemet O1G/S1G üzemmódú hordószónokok oktatják, tanárok helyett.

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

> El kellene odáig jutni, hogy a demagóg faszságaikat egyik oldalról se a gyerekeink torkán akarják letolni...

Ha egy pillanatig is azt hiszed, h nem pont ez a közoktatás lényege, akkor elveszett ember vagy. Azért _kell_ a gyerekedet iskolába járatnod, hogy ezek a faszságaikat lenyomják a torkán! Miért csinálsz úgy mintha a Pink Floyd már nem énekelte volna el ezt jó pár évtizede? Ha máshonnan nem, talán onnan illene tudni! 
 

#off: most döbbentem rá, hogy régi kedvencem videója képileg részben a wall-ra utal:

Mad World - Gary Jules
https://www.youtube.com/watch?v=4N3N1MlvVc4

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"

Nem az a lényeg, mit hiszek, hanem hogy minek hogyan kell működnie. Az szerinted normális, hogy a tanár a saját demagóg faszságait próbálja lenyomni a gyerek torkán, legyen az a tanár bármilyen irányultságú? Kibaszottul lényegtelen hogy pl Kölcsey zsidó -a szó pejoratív értelmében- volt -e, vagy sorosbérenc a tanár vagy a könyv szerint. Tanítani kell, mert az általános műveltség része. Nem az a lényeg, hogy mit _akar_ a tanár, vagy a politikus, hanem az, hogy ez mennyire szolgálja az eljövendő nemzedék érdekeit. Az sem igazán érdekel, hogy ez utopista pl szerinted, tudniillik ennek akkor is így kellene működnie.

Engem pl az átkosban nem (wannabee) politikusok/tanárok tanítottak.

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Emlékszem még a '90-es évek elején, amikor az egyébként rendszeresen mentálhigiénés kezelésre szoruló (nem vicc, volt hogy az iskolából vitték el oda, a végén el is vettek minket tőle, mert holt koki lett) magyar tanárom kedvenc mondása az volt, hogy "fineszes fideszes" és ezt minden órán, minden mondókájába beleszőtte, legyen az Ady, Petőfi vagy éppen Szabó Magda. Már akkor is voltak bolond tanárok.

Maradandó károkat okozott szerintem a diákokban. Köztük bennem is ;)

trey @ gépház

Szerkesztve: 2020. 02. 07., p – 00:12

Akkor bezzeg nem tiltakoztak ezek a nagybecsű tanárok amikor eufémisztikusan rendhagyó történelem órának nevezett; de a gyakorlatban szegény gyerekek rémisztgetését jelentő  holoérzékenyítéshez kellett tettestársként asszisztálniuk: https://koszeg.hu/hu/aktualis/hirek/holokauszt-vagonkiallitas-6843.html

De amúgy remek dolog! Remélem összeírja a tanfelügyelet a tiltakozókat és megy majd az idiótáknak a felmondó! Meg néhány szülő is elbeszélgethetne velük! 

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"

Nah látod ez az érvelés a legkártékonyabb. Ebből le lehet vezetni, hogy csak kinek van joga véleményt mondani. Meg lehet érvelni, bármelyik kiválasztott csoportnak legyen kizárólagos beleszólása a közéletbe. Ezen az úton mentek a nácik és a kommunisták is, csak más csoportot preferáltak. Mind a kettőnek tragédia lett a vége.

Az idézett kiállítás ez ellen akart szólni. Ez nem abból jön, hogy ki liberális, ezt minden normális felvilágosult ember elfogadja a keresztényektől kezdve a konzervatívokon át a liberálisokig mindenki. 

Az idézet kiállítás gyerekeket molesztált. Aktív pszichiátriai kezelésre szoruló betegek méregváladékát csepegtette kisiskolásokba, így megrontva azokat - az új NAT ellen aktuálisan protestáló un. pedagógusok korábbi hathatós asszisztenciájával! 

> minden normális felvilágosult ember elfogadja a keresztényektől kezdve...

Tájékoztatásul (és mert egy tanítással úgy-ahogy kapcsolatban lévő topikban vagyunk): a felvilágosodás lényege, hogy Istent kitagadja a világból! Ebbe voltál képes besorolni a keresztényeket! Most mit lehet erre mondani? Biztos agyadra ment a PhD-fetisizmusod! 

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"

> Szóval szerinted a keresztényeket nem érintette a felvilágosodás?

Mi az h érintette? És miért a múlt idő? 

> Ezt minden keresztény nevében kikérem magunknak! 

Hja, a magashelynél bizonyára külön kosher pecsétet kapsz az ilyen mondatokért!

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"

Kekeckedéshez nem leszek partner.

De visszatérve korábbi Mátrixos párbeszédre: ahol is egyet értettünk abban, h a pirula bevétele  a beavatást szimbolizálja. Ugye a spirituális beavatás az, ami révén megnyílik az út a káprázatból [Mátrix] a megvilágosodás [~valóság] felé. Na most az un. felvilágosodás (természetesen szándékolt itt a szójáték:felvilágosodás||megvilágosodás) az intellektust [értsd: mint közönséges, emberien alpári valamit] teszi a beavatás helyébe.  Arról van szó, hogy olyan formán tagadja meg a spiritualitást, hogy ahhoz annak rítusát hamisítva használja fel. Vagyis a megtagadás nem 100%-os, hanem meghagy dolgokat. Ez nem véletlen, ahogy Evola brilliánsan rávilágít :

 "a világfelforgatás nem annyira saját és a maguk módján pozitív ideáival dolgozik, mint inkább ellentétes – vagyis eredetileg tradicionális, de jelentésükben teljesen meghamisított – princípiumok, ideák és szimbólumok megrontott és eltorzított változataival. és láttuk, hogy ugyanez a helyzet olyan fogalmak esetében is, mint az „internacionálé”, az egyenlőség, a liberalizmus és az individualizmus. Ki kell továbbá emelnünk, hogy ennek az eljárásnak kettős haszna van. Miközben bizonyos princípiumok kiforgatott és meghamisított használata közvetlenül segíti a felforgatás ügyét, az a tény, hogy a felforgatás ideológiái mindazonáltal névlegesen megőrzik e princípiumok csökevényeit, lehetővé teszi az okkult háború egy másik manőverét. Ez a manőver abban áll, hogy az esetleges reakciók ne csak a romlott rész ellen irányuljanak, hanem – ha nem is elsősorban – a tradicionális ideák ellen is. Ezeket az ideákat olyan helyzetbe hozzák, hogy az ellenforradalmi erők esetleges ellentámadása esetén többé nem árthatnak. Másképpen kifejezve, ezekben az esetekben a hamis arra szolgál, hogy a csapás az egészségest érje, és hogy az általános zűrzavar növekedjen. E zűrzavarban pedig a felforgatás egyik irányban akadályba ütköző erői könnyen találhatnak új irányt, amely ugyanazokhoz a célokhoz vezet."

Julius Evola: Felvilágosodás és forradalom (1940)
Fordította: Ferencz Ernő

Talán ez kicsit érzékelteti, hogy a felvilágosodás korszellemét valójában milyen sötét tendenciák uralják. Ezeket a tendenciákat sommázta Isten kitagadásra vonatkozó mondatom. 

Persze a tankövenyvekben amikből nekem tanítottak [nem én tanultam] ilyenről szó sem volt. Mindazonáltal talán a középisi töritanárom az egyetlen pedagógus akinek a nevére emlékszem - és jó szívvel.

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"

Gondoltam jól rezonál a topik címével - úgy látszik tévedtem v. te lehetsz süket :-Z  Egyébként meg Evola nem olyan gondolkodó akit meg lehetne kerülni ilyen sutyerák módra. De hát kitől mi telik, igaz?

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"

Nincs nekem ehhez idegrendszerem :(

Tudtommal egyébként megpróbálták Evolat mindenfélével megvádolni és le is tartoztatták a háborút követően. Meglehetősen groteszk szituáció lehetett: amikor  alantas és csúszómászó  vizsgálóbiztosok, felügyelők,  meg bírók próbálnak okoskodni a géniusszal szemben ;-D  Mint amikor a népbíróság próbált eljárni Bárdossyval szemben - akkora volt a szellemi fölénye, h vérbe alázta az egész tetves testületet - őt sajnos kivégezték. Bátran halt  meg - mondják. 

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"

Bizonyára még nem szembesültél vele, mint ahogy ez a kommented stílusából egyébként valószínűsíthető lenne, de tartalmából egyértelműsíthető is, h a számon kért futurizmus szoros kapcsolatban állt a fasizmussal. Ez egy alapvető konfliktus volt Evola és fasiszták ill. nácik között. Evola, mint a metafizikai tradíció képviselője ill. hát bizonyos értelemben és slamposan fogalmazva megteremtője, eredendően és alapvetően szemben állt a modernséggel, talán legismertebb könyvének egyenesen az a címe, h Lázadás a modern világ ellen, de - fiatalkori elhajlástól eltekintve (volt dadaista festő) - egész életműve ennek jegyében telt. Míg a fasiszta és náci ideológiák modernek voltak, ráadásul nem voltak mentesek baloldali defektusoktól sem. Többek közt ezért is mondta magáról Evola, hogy ő nem fasiszta, hanem szuperfasiszta

A kérdésre válaszolva és transzponálva az őshagyomány és a modernség szembenállására a dilemmát idézem: a modernség elsősorban egy önelveszítéssel kapcsolatos, egy végletes kifele fordulással. Az ember a külső világ feletti hatalom megszerzése érdekében lemond a belső valósága feletti hatalom uralásáról és ezért tulajdonképpen elveszíti önmagát. 

Hagyomány és magyarság (Baranyi Tibor Imre)
https://www.youtube.com/watch?v=6irg4fj3Hds
(már az elején erről van szó)

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"

A legnagyobb baj, hogy annak idején, amikor a zsidókat (és másokat is) elvitték marhavagonokban, akkor nem tiltakozott senki (tisztelet a kivételnek), nem próbálta ezt megakadályozni senki (tisztelet a kivételnek), de talán még ennél is sokkal nagyobb baj, hogy ezt nem érted. Meglehetősen beteg dolog, hogy szerinted ez a fajta emlékezés és figyelemfelhívás gyerekek rémisztgetését jelenti, meg az is, hogy szerinted a tanárok ehhez tettestársként asszisztáltak. Egyszer meg kellene próbálni beleképzelned magad a másik oldal helyzetébe, vajon akkor mit mondanál erről, ha a te őseidet gyűjtötték volna be, mint az állatokat? Te mihez kezdenél, ha pl. hasonló felfedezést tennél, mint Szegedi Csanád és sokan mások? https://www.origo.hu/nagyvilag/20120726-neonacik-szelsojobbosok-szkinhe…

Bár eltér a témától: Az ezt kiváltó szélsőségek megjelenéséhez régen is kellett a töketlen liberális vezetés regnálása, épp a világgazdasági válság közepette - amiből az emberek kiutat kerestek, míg a politikusok a bankszámláikat. Kevesen beszélnek arról, milyen felelőssége volt Hitler hatalomra jutásában annak, ahogyan Németországban kezelték  a válságot - hogy csak egy példát mondjak. Ezeket az embereket, mint az NSDAP térnyeésének legfőbb okozóit soha nem vették elő.

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Igazad van, tényleg erősen eltér a témától, de azért megkérdezem: azt szeretnéd sugallni, hogy a "töketlen liberális vezetés" az oka a marhavagonoknak?

Egyébként meg Hitler "működése" volt olyan erős, hogy mellette minden más eltörpült, mintha egy kicsit sok energiát kötött volna le a II. Világháború utáni időszakban a helyreállítás, nem? Mellette valószínűleg inkább az foglalkoztatta az embereket, hogy mi lesz a háborús bűnösökkel, nem gondolod? Persze meg lehet próbálkozni ilyen-olyan terelésekkel, csak a normálisan gondolkodók körében nem lesz nagy sikere.

Érdekes látni, milyen masszívan tiltakozol az ellen, hogy ezeknek az irányvonalaknak a térnyerése -Hazánkban is(!)- a gazdasági világválság okozta káosz kezeletlensége miatt harapózott el. Németországban pl. ebbe költözött be a munkahelyteremtéssel, a KDF -el, életszinvonal-emelkedéssel és természetesen a felelőskergetéssel az NSDAP. A siker nyilvánvaló volt, kedves "normálisan gondolkodó".

"A tények makacs dolgok."

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Egyáltalán nem vitatom, hogy miért volt lehetősége Hitler hatalomra jutásának, viszont nagyon erőltetett az, ahogyan mindent arra akarsz fogni. A tények valóban makacs dolgok, érdemes lenne ezt elfogadnod.

Ha valaki belehal abba, hogy masszívan dohányzik, azért nem teheti felelőssé azokat, akik a gyárakban előállítják a cigarettát; ha valaki felvágja az ereit, akkor később ne azt hibáztassák, aki megélezte a kést. Én is dohányozhatnék, mégsem teszem, nekem is van éles késem, mégse vágom fel az ereimet.

Levezettem, hogy szerintem mi történt, ennyi. Úgy gondolom, a történelem ismételni fogja önmagát. Az emberek reagalasa a politika reakciokeptelensegere mindig ezt szuli. A diktatorikus/autoriter/stb rendszereknek pont a megoldaskeresesek idejen van letjogosultsaguk. Leirtam azt is, hogy Hazankban is ez tortent, magyarul a Horthy-eraban sem volt ez megfeleloen kezelve, ugyanakkor Németorszagot hoztam fel peldanak, mint szgnifikans megjelenese ennek a folyamatnak. Jel az is, hogy a vilag pont ugyanebbe az iranyba tart.

Jel az is, hogy az EU, mint szervezet, illetve ennek a donteshozoi szinte semmit nem kepesek megoldani (lasd brexit -es tokolodes, hetes cikkely Mo. elen, whatever). Az emberek valaszokat akarnak, nem talanokat. Ez segiti elo a radikalis iranyvonal megerosodeset, lasd AfD Nemetorszagban - epp most.

Persze tavolrol sem gondolom, hogy igazam lenne, de a jelek -szamomra- erre mutatnak ra. Sot, nagyon orulnek, ha nem lenne igazam...

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Te nem csak levezetted, hogy mi történt, hanem azt tartod a fő problémának, hogy nem kérték számon azokat, akik miatt szerinted Hitler hatalomra jutott. Ez az, amit nem értek. Egy kormány esetén, ha nem követnek el törvénytelenséget, a számonkérés kimerül abban, hogy leváltják őket. Ezen kívül mit kellett volna még tenni velük?

A mostani hazai helyzetért akkor a gondolatmeneted szerint Gyurcsány a hibás. Szerintem is komoly szerepe van, de leginkább abban, hogy 2010-ben könnyedén győzött az akkori ellenzék legerősebb és legtöbbet hazudó pártja. Ami most van, ami 2010 óta van, azért már nem ő a felelős, hanem akik kormányoztak és kormányoznak, továbbá azok, akik az első 4 évben tapasztaltak ellenére '14-ben sem, '18-ban sem akartak változást - bár a szavazók mentségére annyit mindenképpen fel lehet hozni, hogy az ellenzék nagy része ugyanolyan vállalhatatlan, mint a kormánypártok.

Az ellenzek mindig felelos abban, ha atadja a kormanyrudat - vagy el tudjak tole venni. Ebben az esetben -sokak szemeben- eredmenytelen volt, amit csinalt (Lásd a Gyurcsány kormány válságkezelési koncepciótlansága, ha már Fecót említetted).

Az pedig, hogy pl. Hitler hatalomra tudott kerulni, pontosan a fatökű imbecil kreténeknek volt a hibája, akik képtelenek voltak minden előjel, stb. ellenére is a választói akaratnak megfelelően -értsd: ne dögöljünk éhen, stb.- vezetni az országukat. Győzött a populizmus, és utána jött a feketeleves...ami már sokkal szarabb volt mindenkinek. Ha ez nem az akkori német politika hibája, akkor ügetve lesz..pom magam Kehidakustány főterén (nem tudom, van-e ilyen ;)). Az, hogy szukseges -e megallapitani a politikai, buntetojogi felelosseguket, egy dolog, de erkolcsi felelosseg mindenkepp van.

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Sorstalanok ne piszkáljátok a gyerekeket! A pszichés problémáiddal meg fordulj a megfelelő/állítólagos szakemberekhez - akik egyébként javarészt maguk is sorstalanok! 

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"

Na örömmel hallom, h jól vagy! Bár azért az ilyen kijelentéseket hajlamos vagyok szkepticizmussal fogadni, azért a biztonság kedvéért vizsgáltasd meg magad - h tényleg nem rendelkezel holokauszt-traumát több generációsan örökítő génnel! Itt vannak ehhez értő szakemberek: https://or-zse.hu/virag-terez-traumakutato-csoport/

Terápiával és tanácsadással is foglalkoznak - mindannyiunk nagy örömére!

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"

Virág Teréz neve eléggé közismert sztem.

Egyfelől arról van szó, hogy a beteg sorstalan psziché egészségessé válni vágyik, másfelől pedig  ellenállhatatlan késztetést érez, hogy az egészségeset lerontsa a maga beteg szintjére és ennek érdekében még kisiskolások holokausztoztatásától sem riad vissza.  Virág terézi munkásság ide v. oda ezen változtatni nem lehet, amióta világ a világ ugyan ez a helyzet, mindenhol kiismerték már őket ahova csak betették a lábukat a sorstalanságukban. 

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"

Nukleáris hadviselés civilek ellen meg nem érdekes, az olyan messze volt, hogy kár is foglalkozni vele, igaz-e? Vagy Vietnámban a májrákot okozó lombtalanító szer? Szegedi Csanád csak egy meghasonlott ember, aki következetlen mindahhoz, amit gondolt a világról.

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Te ezeket miből szűröd le? Amiket felsoroltál, azok is nagyon problémás dolgok, ahogy egy csomó más dolog is az emberi történelemből, pl. a keresztes hadjáratok.

Szegedi Csanád ügyét meg eléggé leegyszerűsíted, ez főleg azért furcsa, mert nem egyedi dolog.

Így van, nagyon is problémás dolgok ezek, amelyek esetében félrenézünk, amelyeket szőnyeg alá söprünk, míg más dolgokat permanensen napirenden tartunk. S ennek egyetlen oka van: az, hogy a történelmet a győztesek írják. Szegedi Csanádról akkor is azt gondolom, hogy következetlen. Tegyük hozzá, egy percig sem gondolom azt, hogy valakinek érettebben ugyanúgy kell látnia a világot, mint fiatalon. Csak Csanád esetében ez nem egy érési folyamat volt, hanem egy pálfordulás, amikor megtudta származásáról a valóságot. Engem nem befolyásolt volna a világképemben a származásom ismerete. Az más kérdés, hogy az elit klubhoz tartozás jár bizonyos gyakorlati előnyökkel, amiért könnyen feladja az ember az elveit. Csanád ezt tette. Pragmatikusan gondolkodott, saját érdekét nézve igaza volt, de ettől még gerinctelen. Mondjuk lehet úgy gondolkodni, hogy kit érdekel, a gerincesség és a siker között nagyon alacsony a korreláció manapság.

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Némi zavart érzek az erőben, tudniillik találtam egy ilyet Herczeg Ferenc wikioldalán:

"Márki-Zay János: Herczeg Ferenc városa, Versec. Városismertető útikalauz; Márki-Zay János, Hódmezővásárhely, 2013 (Magyar értékek)"

Akkor most a tanárok mögött vajon meglesz a teljes ellenzéki összefogás?

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

A 444 hivatalbol irja ezt, ahogy az Origo hivatalbol tagadja. Ezek az un. ujsagirok normara dolgoznak.

Targyilagosabb van, esetleg? Mondjuk: full szakmai, partfuggetlen megkozelitesekkel, a celcsoport altal (gyerekek, nem tanarok!) alkotott velemennyel fuszerezve?

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Lehet, hogy igazad van, belenezegettem. Pont azt nem latom benne, amit hianyolok fentebb.

A Te velemenyed tutira benne van, a tanarok velemenye is - a gyermeked velemenye -ha van csemeted- nincs. Az erintettek velemenye nelkul csak hiteltelen propaganda az egesz, barki barhol is irja le.

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Úgy gondolod, hogy tanárokról szól a NAT és nem a gyerekekről? Egyébként nyilvánvalóan csak ócska kötözködés ez a részedről, miközben tudván tudod, hogy akármi is van a NAT -ban, vagy bármiben, az a gyermekedet fogja érinteni és nem Téged. Nem hittem volna, hogy el kell magyarázni, hogy olyan gyerekek véleményére kell kíváncsinak lenni, akik a jelenlegi NAT alapján tanulnak és nem óvodásokról. Nekik van összehasonlítási alapjuk, a saját szemszögükből - Neked és nekem nincs. A tanárok véleményére pedig majd akkor leszek kíváncsi, ha a hivatásukkal foglalkoznak és nem a munkájukkal. Részemről ez ennyi volt.

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Úgy gondolod, hogy tanárokról szól a NAT és nem a gyerekekről? 

A NAT a tanárokról ÉS a gyerekekről is szól.

miközben tudván tudod, hogy akármi is van a NAT -ban, vagy bármiben, az a gyermekedet fogja érinteni és nem Téged.

Értem. Tehát, ami a gyereke(i)met érinti, az engem nem fog. Azzal nekem nem is kell foglalkoznom. Remélem, nem vagy szülő, mert akkor a gyerekeidnek nagyon szar élete lehet.

A tanárok véleményére pedig majd akkor leszek kíváncsi, ha a hivatásukkal foglalkoznak és nem a munkájukkal.

A tanárok a NAT kritikájakor éppen a hivatásukkal foglalkoznak. (Ami egyben a munkájuk is, nem értem a szétválasztást.)

A gyerekek véleménye is nagyon fontos lehet, viszont nem a legfontosabb, mivel ők nincsenek még olyan tudás és tapasztalat birtokában, hogy megfontoltan dönthessenek - ezért is borzasztóan nagy a felnőttek, a tanárok, a NAT-ot átalakítók felelőssége.

A gyerekek többsége leginkább játszani szeretne, meg sokkal kevesebb száraz tananyagot, na meg felelni és dolgozatot írni sem nagyon kedvelnek, sőt, iskola helyett is máshova járnának valószínűleg.

Tárgyilagosan az a pár szó szerinti idézet eléggé a 444-et támasztja alá.

Én ideológiailag nem vagyok elég képzett, de itt valami nem stimmel.

Pár szó szerinti idézettel, ebben a tetves országban, ki az akire ha kell, 5 perc alatt nem bizonyítom rá, hogy bűnös! Magára is, magamra is, mindenkire!

Amugy nagyon erdekes a 4-eseket olvasni kommunikacio irant erdeklodokent, mert ott tenyleg jo irok vannak (inkabb: tenyleg vannak jo irok). Es nagyon jol bannak a jelzokkel; ha az ember nem figyel oda, szinte onkentelenul is atveszi a kivant narrativat.

Mondjuk miota a kommentszekcioban egyre inkabb ramutattak a machinacioikra es kettos a mercejukre, azota szerencsere a szolasszabadsag neveben beszantottak azt is, szoval, ha nem is minden tokeletes, de na! Azert megiscsak ok vannak kulturalis folenyben!

Nekik szabad.