Neuzer kerékpárvásárlás

Fórumok

Sziasztok van egy kuponom ami 25%-os árengedményre jogosít neuzer kerékpárvásárlásnál. Érdemes ilyen kerékpárt vásárolni? egy jó trekkinget felszerelve megkapnék kb 75k -ért újonnan. Nem vagyok nagy bringás, ezért nem tudom ár/értékben hol van ez a neuzer az ismertebb márkákhoz képest, viszont 75-ért elég csábító egy ilyen teljesen felszerelt (sárhányók prizmák...stb) bicaj, még ha az idei tour-on már nem is indulhatok vele :D

Hozzászólások

oppsz, az off-topic-ba akartam rakni :D elnézést

Hát trekking témában annyira nem (országútiban inkább) vagyok otthon, meg nyilván kéne egy link a kiszemelt példányról, mert így látatlanban értelmesen nem sokat tud mondani az sem aki trekkingszaki. Úgy tudom, ezeket Esztergomban gyártják, valószínűleg inkább szerelik össze a távolkeleti alkatrészekből. Bár ez utóbbi elég általános jelenség, szóval ettől még lehetne "jó" amúgy.
Mondjuk maga a trekking kategória is egy homályos dolog (kb a boltbajáróstól a kontinensek átszelésére használt bringákig minden beleérthető). Csak abból szempontból érdekes ez, h mennyire tudod magad definiálni, h mi az amit elvársz tőle? Mire akarod használni? Valóban szükséged van-e egy biciklire? Ha ezeket meg tudnád mondani, akkor semmi szükség nem lenne további fogalmi tisztázásokra. Ebből a szemszögből a mindenre IS jó bringa tökéletesen egyenlő a semmire sem jó bringával. Ha azt kérded jó lesz-e nekem (értsd:neked) ez a bicikli? Akkor azt kérdem pl., h könnyű bringát akarsz vagy tartósat? Kényelmeset v. gyorsat? Én nem tudom helyetted eldönteni, csak a figyelmed tudom felhívni arra, h választanod szükséges. Vagy ha mondjuk olyan környéken laksz/használnád ahol naponta tucatjával lopják el a bringákat, akkor az olyan tulajdonságok mint könnyű, tartós, gyors, kényelmes stb. teljesen mellékessé válnak, mert az egyetlen szempontnak az olcsóságnak kéne lennie - minimalizálva az ellopásával beállt kárt.

Ha hasonlítani akarod egy (háát mondjuk) komolyabb márkához akkor pl. itt: https://www.rosebikes.hu/kerékpár/trekking
És nyilván a hasonlítás a kulcs, mert ugyan elképzelhető h kijelenthető lenne, h arra célra amire használni akarod egy adott bringa tökéletesen alkalmatlan, de életszerűbben a kérdés úgy vetődik fel, h ez, az vagy amaz bringa lenne-e a jobb számodra.

A napokban nézegettem a Neuzer országúti vázait, szerintem súlyos koncepcionális problémák vannak velük, a vállalhatatlan kompromisszumok majdnem a használhatatlanságig torzítják a végeredményt. Ha a trekkingekkel is ez a helyzet, akkor sok jóra nem számíthatsz. Mondjuk ezt már az árfekvésük is sejteti.

Gondolom nem ilyen válaszra számítottál - sorry!

Köszönöm a választ, kerékpárt havi 1-2-3 alkalommal használok, rövid távra. Nem fontos hogy gyors legyen, ellenben fontos hogy kényelmes és jól felszerelt legyen. 190 cm magas vagyok, hosszúak a lábaim, ezért fontos hogy "nagy" legyen. Most egy alsókategóriás Fuji supreme 2007-es papíron 21"-os vázméretű trekking-em van, viszonylag megfelelő, arra a célre amire én használom. (a-ból b-be viszonylag sík terepen). A vázméretet kicsinek érzem, az üléspozícióm elég görnyedt a hosszú karjaim miatt. Ennél legalább 1 számmal nagyobb, hosszabb vázút szeretnék. Ilyet elsőre nem találtam az "olcsó" neuzerek között.

Hát lehet h nem gyártanak nagyobbat - és ennek kell jónak lennie! Mondjuk országútiból már kicsinek tűnik a magasságodhoz ez a méret.De egy trekking vagy mountain bike esetében még lehet jó. Azt jól látod, h a felső "vízszintes" cső hossza a leglényegesebb. De valamiért ezzel szemben a vázméretnek a nyeregvázcső hosszát szokták megadni.
A kormányszár [stucni] hosszával, emelkedésének szögével lehet korrigálni -bizonyos határokon belül- a legegyszerűbben, ha nem pont jó méretű a vázad.

Nekem egy 12 éves Neuzer országutim van, és elégedett vagyok vele. Mondjuk mint az előttemn szóló én is csak megerősíteni tudom, hogy magyar összeszerelésű, de kb. a festésen kívül semmi hazai nincs benne, mert külföldi alkatrészeket raknak össze. Az enyém Shimano és majdnem noname cuccokból készült, a váz nem tudom, honnan származik, de laikusként a hegesztések pl. szépek és nem is a leggagyibb alumíniumból van (tudomásom szerint). Mivel használtam is az elmúlt 12 évben, így a bicikli egy része már le lett cserélve, de a váz, villa, hajtókarok, kormány, váltók még az eredetiek, és így visszatekintve elégedett vagyok velük, ma is szépen működnek.

Nem bántam meg a Neuzert.

Á remek! Lehetne pár kérdésem? Kicsit körülírom a dolgot, mert hülyén nézne ki, h csak belekérdeznék. Amit sikerült kiderítenem a Neuzer Whirlwind 2.0 fantázianevű vázzal kapcsolatban, h extrém rövid a láncvillája. Pontosan mekkora azzal kapcsolatosan eltérő számokat láttam. Ez felveti annak lehetőségét, h nem fog beleférni 25mm-es gumival szerelt kerék, mert hozzá fog érni valamihez. A "valami" lehet az első váltó bilincse vagy maga váz (a nyeregvázcső) is - függően attól, hogy milyen nagy lánctányér van elöl és milyen magasra kell hozzá pozicionálni az első váltót! tehát a kérdések: Pontosan melyik vázad van? Hány mm hely marad a hátsó kerék gumija és a nyeregvázcső ill. a váltóbilincs között, és milyen gumit használsz (23 || 25, ha esetleg meg tudnád mondani, hogy konkrétan melyik gyár melyik gumija az szuper lenne). Illetve h mekkora a lánctányérod 50||52||53?

Hát használattól függően, de a probléma az aluötvözet vázakkal, h a főalapanyag tulajdonsága miatt um. megjegyzik az erőhatásokat, amik így folyamatosan gyengítik az anyagot és végül az eltörik. 12 év egy aluváznak rendszeres használat mellett már bőven túl van minden ésszerű határon. Ajánlatos lenne cserélni!

Holnapra összeszedem az infót, most fejből mindenre nem tudok válaszolni.


Hát használattól függően, de a probléma az aluötvözet vázakkal, h a főalapanyag tulajdonsága miatt um. megjegyzik az erőhatásokat, amik így folyamatosan gyengítik az anyagot és végül az eltörik. 12 év egy aluváznak rendszeres használat mellett már bőven túl van minden ésszerű határon. Ajánlatos lenne cserélni!

Sokat jártam 23-as gumival, keményre (6-7 bar) fújva, rázott is rendesen, de bírtam, kérdés, hogy a váz mennyire gyengült meg. Egyelőre nem látom jelét, hogy fáradna...

Köszi előre is!
Ráadásul a villa is aluból van, nem karbon - ami ugye jobban elnyelné a rázkódásokat. Mindeközben a villa beépítési magassága nem az országútiknál megszokott ~370mm körüli, hanem ~400mm, amit cyclocross meg gravel bringáknál használnak azon megfontolásból h a vastag guminak legyen elég hely. De Neuzernél az is kérdéses h egy vékony 25-ős gumi elfér-e a vázban, akkor mire fel van a nagyobb gumikhoz való megemelt beépítési magasság a villánál? Érthetetlen. Hacsak nem azért, mert csak az extrém rövid fejcsővel (100 mm), amit úgy tűnik minden méretnél egyformán használnak (szemben az általános gyakorlattal, amikor a mérettel változik a fejcső hossza is) tudják megbízhatóan legyártani a vázakat?
Nem érteni a koncepciót egyszerűen! Csinálnak a totál merev vázat és villát, a legridegebb anyagból. És félő h csak annyi helyet hagynak h a legvékonyabb 23-as gumi férjen el a vázban. Amit persze rohadt keményre kell fújni, h a felütéses defekteket elkerülje az ember, így mégjobban ráz. De ha meg az volt a koncepció, h azért legyen ilyen merev az egész, h rövidebb versenyen jó lehessen vele menni - ott nem számít a komfort - akkor meg mi ez a bénázás a villa beépítési magasságával, és a váz nagy súlyával? Én nem értem...

Nem feltétlenül. Nekem pl. egy Mali Ironman fejcső hegesztési varrata engedte el, de nem hallatszott semmi. Jó, az igaz, hogy szabad szemmel is jól látszott a probléma, de gondolom, hogy előtte egy darabig még csak nagyítóval lett volna észrevehető, és addig se volt hangja. :)

:wq

Altrix/Whirlwind Aero a váz. A nyeregcsőben bemarás van, így beférnek a normál kerekek. Használtam 23/622-es gumival sokat, most 28/622-es van bent, és kényelmesen befér. Gumi: Continental SportContact II (622/700c, 28mm-es). Az első lánctányér sem a gyári már, Shimano 50 fogas van fent.

https://imgur.com/H57TQMr

https://imgur.com/T0u5dSc

https://imgur.com/F4CzRPb

"viszont 75-ért elég csábító egy ilyen teljesen felszerelt (sárhányók prizmák ...stb) "

Teljesen felszerelt alatt nem a sárhányós, prizmás bringát értjük, a fő alkatrészek jobban számítanak, amiktől gurulni is tud :D

[új] - No rainbow, no sugar - [új]

Felesleges durcizni, arra akartam rávilágítani, hogy nem ezek a filléres tételek számítanak.

pl ha jót akarsz marokváltósat ne vegyél.

Az olcsó bringák átka a szar csapágyozás - meg úgy egyébként az, hogy minden alkatrészük olcsó, gyorsan kopó, tönkremenő alkatrészből készül.
Ilyen például a müa. pedál, monoblokk etc.

[új] - No rainbow, no sugar - [új]