- szilard_ blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzászólások
Némelyik programnyelvben/környezetben -1, némelyikben 1 az eredmény. Két iskola van. Az egyik szerint a hatványozás erősebb, mint a kivonás, így -1 az eredmény. A másik szerint az unáris „-” teljesen más, mint a kétoperandusú „-”, és minden műveleti jelnél erősebben kötődik, így az eredmény +1.
Nézd meg a negatív számokon a modulót, ugyanez...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Micsoda megtiszteltetés! :)
Még úgy tanultam általánosban - emlékem szerint - hogy a negatív számot a pozitív szám -1 -szeres szorzásával kapjuk. Mondjuk akkor meg hogyan lesz a művelet kivonás?
Na, rákerestem az unáris operandusra
Az egyoperandusú, ún. unáris operátor a C#-ban (és sok más programozási nyelvben is) a minusz jel, mint előjel. A -12-ben szereplő minusz jel jelentése: a rákövetkező numerikus értéknek váltsunk előjelet.
Ebben az alakjában sokan nem tekintik tényleges operátorjelnek, azt gondolván hogy ez nem operátor, hanem szerves része a számnak, a minusz-tizenkettőnek. Igen, de az alábbi kódban máris más színben tűnik fel a dolog:
int a = 12;
int b = -a;A -a kifejezésben már nehéz bemagyarázni, hogy ez szerves része az a változónak. Ezért (és inkább ebben a szituációban) tekintjük a '-' jelet műveleti jelnek, mely egyetlen operandusú, egyetlen értékre vonatkozik, és pozícióját tekintve az érték előtt áll.
Egyelőre megfeleltünk az elvárt eredménynek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ez tipikusan felvételikbe való szopatós feladat
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hajlok rá, környezetfüggő az eredmény.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hint: A "-1" előtt van egy láthatatlan szám. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, bár fentebb írtam, hogy én a (-1)-et (-1)*(+1)-nek tanultam, vagyis a pozitív szám mínusz egyszerese.
Akkor meg már nem kivonás, ha "magában" áll.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez hülyeségnek tűnik, már bocs, de hogy lehet a -1-et úgy levezetni, hogy a másik oldalon is ott a -1?
A -1 az minusz egy, nem pedig kivonás, esetleg, ha úgy írták volna, hogy -1 = 0-1, na akkor lenne igazad
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Arról nem beszélve, hogy ilyen edge casek magyarázatánál nem annyira érdemes az általános iskolai definícióra hivatkozni, ott azért egy kicsit nagyobb arányban esik latba, hogy 8 évesen megértsd, hogy mi az a negatív szám, mint hogy szabatosan megalapozza a főiskolai diszkmatot mondjuk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Semmi baj. :)
Akkor úgy mondom, hogy a negatív szám a pozitív szám mínusz egyszerese. De igen, látom, hogy ez nem magyarázza meg a (-1)-et. :)
De valahogy neki kell állnom érthetően elmagyaráznom a gyereknek, mert a suliban nem teszik meg.
Itt egyértelműen leírják, hogy előjel vagy műveleti jel a mínusz jel.
A mínuszjel és a pluszjel előjelek, ezek a számokhoz tartoznak, például –3, +4, –12, +6. A számokat az előjelükkel gyakran zárójelbe tesszük, hogy ne tévesszük őket össze az összeadás és kivonás jelével: (–3), (+4), (–12), (+6).
http://tudasbazis.sulinet.hu/hu/matematika/matematika/matematika-5-oszt…
Ez alapján akkor a -1^2018 = +1 és a (-1)^2018 is = +1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De hogy magyarázod meg a mínusz egyet egynek a mínusz egyszeresével? :D
Én inkább kölcsönadással/tartozással magyaráznám egy gyereknek. Hogy nincs nekünk most egy almánk se, de majd ha lesz, akkor adni kell belőle Jóskának.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vegtelen rekurzioval? :}}
Amugy meg a legjobb magyarazat a negativ szamokra: ha egy buszon 8-an utaznak, es egy megalloban 12-en leszallnak, akkor 4-en fel kell szalljanak ahhoz, hogy ne legyen senki a buszon :}}
Sic Transit Gloria Mundi
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"De valahogy neki kell állnom érthetően elmagyaráznom a gyereknek, mert a suliban nem teszik meg."
Ne így.
Javallanám a nullától való távolságot, meg a számegyenesen mutogatva lépkedést. Le lehet tenni elé azt a szép hosszú papír számegyenest is, és adni a kezébe valamit, amit fizikailag pakolhat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1, legyszi, tessek igy magyarazni az egesz szamokat gyerekeknek, vizualisan konnyu megerteni, es utana a suliban sem fog szenvedni vele!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na, beszállt a Wolfram Alpha is a buliba:
Ez alapján a mínusz jel nem szerves része a számnak, az az ellentétes előjelűre változtatás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Anyukam is beszallt a buliba :}
Mateket tanitott 5-8 osztalyokban, es azt mondja, hogy van olyan szabaly, hogy ha negativ szamot kell hatvanyozni, akkor azt kotelezoen zarojelbe kell tenni, es van direkt pelda ra, hogy (-1)^2 != -1^2.
Sic Transit Gloria Mundi
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Termeszetesen -2019 vagy -1, attol fuggoen, hogy a ^ bitenkenti xor vagy hatvanyozas.
(-1)**2018 pedig 1.
--
Any A.I. smart enough to pass a Turing test is smart enough to know to fail it. -Ian McDonald
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a végeredmény attól függ, hogy a kitevő páros, vagy páratlan
ha páros, akkor -1
ha páratlan, akkor +1
[ Falu.me ]
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha a (-1)^n a kerdes, akkor pont forditva: 1, ha n paros, es -1, ha paratlan.
--
Any A.I. smart enough to pass a Turing test is smart enough to know to fail it. -Ian McDonald
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt nem ez a fontos. A szopatás lényege a feladatban, hogy a negatív előjelet a szám részének tekintjük-e, vagy nem, de akkor utóbbi esetben a hatványozás a magas precedenciája miatt megelőzi.
Az egész kérdés elméleti. Tipográfiailag (bocs, de most bölcsészmérnöki értekezés következik) a kivonásjel nem úgy néz ki, mint a negatív előjel. Utóbbi kicsit felette van a középvonalnak, és a hossza is nagyobb, mint a kivonásjelé. Tehát a -1 nem úgy néz ki, mint a −1. Ez persze nem minden szoftverben, meg betűtípussal látszik, meg kell hozzá Unicode-támogatás is, ami ellen múltkor többen ágáltak a HUP-on. Épp ugyanúgy különbség van a két jel között, ahogy a írógépes és nyomdai (smart) idézőjel között. A lényeg, hogy −1²⁰¹⁸ = 1, akkor is ha a matektanárnéni azt hiszi, hogy ő most rettenet beszopatott mindenkit. Ezért különösen fontos, hogy aki mindenképp szemétkedni szeretne, előbb nézzen utána alaposabban dolgoknak, és csak utána leckéztessen bárkit is.
No keyboard detected... Press F1 to run the SETUP
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a matektanárnéni azt hiszi, hogy ő most rettenet beszopatott mindenkit
Az a baj, hogy a számológépek úgy működnek, ahogy a most "cikizett" matektanárnéni. Azaz praktikus beleverni a diák fejébe, hogy ha "mínusz egynek" valamely hatványát (főleg ha párosat) akarja számolni, akkor a "mínusz egyet" bizony zárójelbe rakja, és csak utána nyomja a hatványozás gombját (nem egyszer láttam olyat, hogy másodfokú egyenlet egyik megoldása a megoldóképlettel egy negatív szám, és az ellenőrzés során meg csak nem stimmel).
De teljesen egyetértek, hogy az egész kérdés inkább elméleti.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezeket a csalafintaságokat ábrázolni képes nyomdai technológia volt mát az unicode, a számítógép, de talán a kőbalta előtt is. A nyomda sem biztos, hogy unicode alapon kapja meg a nyomtatni valót. Azaz kár volt idekeverni. ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
>Most kellett megtudnom, zárójelezni kell a negatív számot.
A zárójel az sosem árt. Rontja az olvashatóságot, de aki több nyelvet használ az biztosra megy.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
attól függ, hogy veszek vagy eladok
----------------------------------
szélsőségesen idealista, fősodratú hozzászólás
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Related autist:
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni