uhu 1.2 és az ati. hogyan?

Fórumok

uhu 1.2 és az ati. hogyan?

Hozzászólások

sziasztok!

abban szeretném kérni a segítségeteket, hogy hogyan lehet installálni az ati drivert az uhu 1.2 alá?
az oldalon csak .rpm-et találtam. .uhu-t nem.

ha kimásolom az rpm-bol a dolgokat a megadott konyvtarba miket kell meg tennem?

köszi.

hali,

Nem kell semmit kimásolni, az rpm egy úgynevezett csomag. :-)
Vagy nézd meg az UHU tudásbázisban (Menü - Dokumentáció ill /usr/share/doc/UHU/...), vagy tedd fel így:

rpm -i --nodeps fglrx...rpm

ps. Nem tudom, hogy most az X.org alatt hogy működik a dolog, de 1.1 és XFree86 alatt így kellett.

Esetleg még www.linuxforum.hu UHU topic ill. lists.uhulinux.hu kezdő lista archívuma.

LG

Hmm, ezzel kapcsolatban egy érdekes dolgot tapasztaltam még 1.1 alatt. Melóhelyemen egy ATI 9000 Pro van, otthon pedig egy 9200-as. Az installal egyiknél se volt gond (azt leszámítva, hogy a CD ellenőrzésnél végigment, majd kiírta hogy hibás a disk, de amikor elindítottam a telepítést, mégse volt semmi gond, mindent korrektül feltett :?), de otthon ha az ATI drivert választottam ki az install során, egész egyszerűen összeomlott az X! Egy Compaq S710 monitorom van, alig hiszem, hogy ne ismerte volna fel. Csak úgy volt hajlandó elindulni, ha a VESA drivert választottam ki. Megpróbáltam kézzel átírni a konfig file-ban a frissítési frekiket, de az se oldotta meg a problémát. Melóhelyemen ugyanakkor egy LG Flatron F700B új monitorral gond nélkül elindult és automatikusan beállított mindent.
Nemnagyon kell az ATI driver, de azért kérdezném, hogy más is tapasztalt-e ilyet, és érdemes-e feltenni gyári ATI drivert?

sajnos az install nem sikerült.
[code:1:01459d3f70]rpm -i --nodeps ati.rpm
FATAL: Error inserting fglrx (/lib/modules/2.6.9-19/kernel/drivers/char/drm/fglrx.ko): Invalid module format
ln: `/usr/lib/libGL.so': a fájl létezik
ln: `/usr/lib/libGL.so.1': a fájl létezik[/code:1:01459d3f70]
az első fatal sorral igazából nem tudok mit kezdeni...
a 2. és a 3. sorral kapcsolatban. töröljem azokat?
most így néz ki:
[code:1:01459d3f70]ll libGL*
lrwxrwxrwx 1 root root 27 2005-03-25 09:28 libGL.so -> /usr/X11R6/lib/libGL.so.1.2
lrwxrwxrwx 1 root root 27 2005-03-25 09:28 libGL.so.1 -> /usr/X11R6/lib/libGL.so.1.2
-rwxr-xr-x 1 root users 798730 2005-02-10 04:04 libGL.so.1.2
lrwxrwxrwx 1 root root 13 2005-03-02 23:57 libGLU.so -> libGLU.so.1.3
lrwxrwxrwx 1 root root 13 2005-03-02 23:57 libGLU.so.1 -> libGLU.so.1.3
-rwxr-xr-x 1 root root 556622 2004-12-15 21:13 libGLU.so.1.3
lrwxrwxrwx 1 root root 13 2005-03-02 23:57 libGLw.so -> libGLw.so.1.0
lrwxrwxrwx 1 root root 13 2005-03-02 23:57 libGLw.so.1 -> libGLw.so.1.0
-rwxr-xr-x 1 root root 27954 2004-12-15 21:13 libGLw.so.1.0
[/code:1:01459d3f70]

az uhu1.2-ben x.org van , az xorgos i32-es drivert próbáltam.
és ati radeon 9100 QM kártyám van

Nekem egy 9600-am van és az 1.2-es UHU nálam is kidobta ezt hibának,

rpm -i --nodeps ati.rpm
FATAL: Error inserting fglrx (/lib/modules/2.6.9-19/kernel/drivers/char/drm/fglrx.ko): Invalid module format
ln: `/usr/lib/libGL.so': a fájl létezik
ln: `/usr/lib/libGL.so.1': a fájl létezik

de ez nem okozott gondot egyáltalán.

Aztán lefuttattam az xorgconfig-ot, persze előtte lementettem az előző xorg.conf-ot az /etc/X11-ből és amikor lefotott az xorgconfig akkor az elmentettből font elérési útvonalakat felülírtam az újonnan generáltban lévőkkel, aztán beírtam a sájat magam álltal kitapasztalt modeline-t a moinitoromhoz, aztán kijelentkezés Ctrl-Alt-Backspace, bejelentkezés,
fglrxinfo, és már láttam az ati 3d gyorsítás bekapcsolva, és a radeonom felismerve.

Szóval nekem műxik. :D

itt, a hup-wikiben van kiváló leírás. nekem az alapján ment a dolog.
tessék rákreseni...
--
hmm, most olvasom a hibaüziket. ilyeneket nekem is mondott, de egy reboot után helyreállt minden. nyugodtan lehet fglrxconfigolni az rpm után.
valami miatt elsőre nem tudja betölteni az ominózus modult...

Radeon 9100-hoz a X.org-ban alapból van 3D támogatás is. Lehet, hogy nem tud egy két olyan dolgot, amit a gyári driver tud, de valószínüleg megbízhatóbb, és esetleg működik benne a Composite meg ilyenek is. Ja és lehet mellette framebuffert is használni (nekem nem megy a kettő együtt az fglrx-szel).