Díjnet benyelte a pénzem. Hogyan tovább?

Fórumok

- Érkezett egy értesítés, hogy $FOOBAR telekommunikációs szolgáltató szokásos, havi számlája megérkezett a díjnet rendszerébe.

- A számlát pár perccel később, a díjnet felületéről elérhető OTP Bankos VPOS terminálon kifizettem bankkártyával. A tranzakció sikeres volt, ez jól látható a díjnet felületén is, és a visszaigazoló e-mail is megérkezett tőlük, a bank is levonta a levonnivalót, ez a hóvégi számlakivonaton is látszik.

- Nagyjából másfél hónappal később, érkezett $FOOBAR telekommunikációs szolgáltatótól egy fizetési felszólítás, miszerint az előbb említett, 30 napja lejárt fizetési határidejű számla nem lett rendezve. Ekkor felhívtam $FOOBAR ügyfélszolgálatát, ahol arról tájékoztattak, hogy a Díjnettől semmilyen befizetés nem érkezett, ők ezzel nem tudnak mit tenni - vegyem fel a kapcsolatot a Díjnettel.

- A Díjnetnek nincs telefonos elérhetősége. A weboldalon található "Észrevételek, reklamáció" menüpontban található űrlapon leírtam a panaszomat. Az űrlap elküldésekor egy "500 - Internal Server Error" volt a jutalmam.

- Jobb ötlet híján, a "Kapcsolat" menüpontban lévő info kukac dijnet.hu e-mail címre is elküldtem a panaszomat. Erre nem sokkal később érkezett egy automatikus válasz, hogy megkapták a levelemet, nem szükséges újraküldeni.

- Időközben $FOOBAR jelezte, hogyha nem rendezem a tartozásomat, akkor korlátozza a szolgáltatást. Ekkor a számlát újra kifizettem, közvetlenül a szolgáltatónak.

- Elolvastam újra a Díjnet ÁSZF-et, ahol azt írják, hogy 15 napon belül kell válaszolniuk. Azóta eltelt a 15 nap, semmi válasz nem jött.

Ki mit lépne tovább ilyen helyzetben?

a.) Hivatalos levél postán tértivevénnyel? Esetleg ügyvéd által?

b.) Elmenni OTP-hez, hogy a szolgáltató lenyelte az összeget, vegyék vissza a pénzt?

c.) Fogyasztóvédelem? Tékozló Homár? Bármiegyéb?

Hozzászólások

Ilyenkor $FOOBAR felé bizonyítod, hogy fizettél a díjnet-en keresztül, a többit oldják meg velük (ők állnak vele szerződésben, meg te... te teljesítetted)

$FOOBAR küldött egy számlát ~900 Ft késedelmi kamatról és ügyintézési díjról.

Ekkor felhívtam őket, és tájékoztattak arról, hogy időközben (közel két hónap után) megérkezett az "elakadt" pénzem a Díjnettől, tehát valójában túlfizetésem van. Kértem a késedelmi kamat és az ügyintézési díj jóváírását. (Jóváírták.)

A dolog tehát alapjaiban véve megoldódott olyan formán, hogy a pénzemet viszontlátom (túlfizetés a folyószámlán = következő számlában annyival kevesebb fizetendő) és a járulékos költséget is jóváírták.

Az viszont nem oldódott meg, hogy

- A díjnet szerződést sértett, amiért nem válaszolt a számukra kötelező 15 napon belül
- Nem tudjuk a "beragadás" okát, tehát lehet, hogy én vígan szürcsölöm otthon a sörömet, és esetleg később majd kiderül, hogy víz-gáz-csatornadíjat sem fizettem tudtom nélkül
- $FOOBAR rendszerében látszólag "priuszom lett", mint rosszul fizető ügyfél.

Ha lesz rá energiám, lehet, hogy írok a fogyasztóvédelemnek.

Fejlemény van! 20 nap után kaptam válasz-emailt. (ÁSZF-ben vállalt határidő: 15 nap)

Leírják, hogy "a Díjnet szerepe, hogy közvetítsen a számlakibocsátó és a számlafizető között, de ettől a számlákat a számlakibocsátó feladata kiállítani, a számla rendezéséről pedig a számlafizetőnek kötelessége gondoskodni", tehát nagyjából elmagyarázzák, hogy én jártam el gondatlanul, mert nem győződtem meg arról, hogy a számla ténylegesen, határidőben rendezve lett. (sic!)

Ezek után leírják, hogy az összeget ők márpedig továbbították $FOOBAR-nak, ezért ha bármi reklamációm van, akkor keressem $FOOBAR ügyfélszolgálatát.

Ennyi, bazmeg, a kör bezárult!

1, szólnék az OTP-nek, hogy levonták a pénzt de nem teljesítettek - kéred vissza a pénzt. Ilyenkor a bank lejátssza az egészet a másik féllel.

2, beállítanék egy direct debitet a foobar-nál, hogy az OTP-s számláról vegyék le a pénzt, amikor ideje van, és elfelejteném a Díjnetes bohóckodást.