Teló akkuidő megóvása hosszútávon

 ( m.informatikus | 2017. július 27., csütörtök - 21:07 )

Két (?) lehetőség:

1) autózás/waze lemeríti naponta 100%-ról ~30-40%-ra nap végére az akkut, éjszakára töltőre lesz rakva
2) autózás közben töltöm, így egész nap közel 100%-on marad

Kérdés: Melyik esetén lesz 1-2-3-stb év múlva is jó akkuidő?

Köszi.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Én úgy tudom, hogy a sok kisütés-feltöltés az ami elhasználja. Végül is az elektronikák is ciklusokra vannak beállítva. Azt ne kérdezd, hogy mi van ha lemerül 90%-ra és visszatöltöd, akkor hány ilyen után csökken egy ciklust, ha csökken.

A lényeg, hogy ha mindig töltőn van, akkor elvileg hosszú életű lesz.

Elvileg a 100%-ra töltést célszerű elkerülni, 80%-ig elég tölteni, vannak erre jó figyelő appok (pl. AccuBattery széleskörűen figyeli az akku állapotot, a töltési, merítési ciklusokat, az akkut terhelő appokat, stb.).

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Elvileg igen, gyakorlatilag az egyik laptopom akksija 4,5 éves, nonstop töltőn van és ugyanaddig bírja mint újkorában. Eddig kevesebb mint 100 feltöltési ciklust kapott. A másik laptop akksija, ami merítés-töltésben üzemel, kb. egy év után cserés. Úgy vettem észre, hogy kb. 800-1000 töltési ciklus az élettartamuk. Telefonnál nem tudom ez mennyire igaz, de hasonló viselkedésre tippelnék.

A lényeg, hogy csökkentsd a töltési ciklusok számát (vagyis érdemes 40-80% között tartani a töltöttséget), és törekedni kell arra, hogy az akksi ne melegedjen, mert az a halála.

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

+1

Számítástechnikai tippek, trükkök, leírások - Linux ● macOS ● Windows

Ez megmagyaráznád?

Ha nekem egy héten mondjuk az akku kapacításának a 400%-kell, akkor vagy 0 -100% 4x, vagy ha 40-80% között tartom akkor kb 8x kell majd töltenem, tehát az 8 cikklus, nem?
Ha igen akkor miért is jobb? (lehet én nem értem, ezért kérdezem)

--
ESET és Synology hivatalos viszonteladó

ahogy én olvastam, ott a lemerítés-feltöltés ami egy ciklusnak számítódik - azaz ha mondjuk 30-80% között tartod, az nem számít lemerítési-feltöltési ciklusnak. Legalábbis egésznek biztosan nem.

így van.

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Köszönöm a válaszokat, nem tudtam idáig. Ez olyan mint az és/vagy józan ésszel és programozói gondolkodással. Mert "hétfőn és kedden" ráérhetek, de a halmazok alapján a hétfőnek és a keddnek nincs metszete, tehát helyesen "hétfőn vagy kedden érek rá" mert az már unio :)

--
ESET és Synology hivatalos viszonteladó

Ugyanez, csak a 6 éves gépem Dell, a másik egy Acer...

Ez azért a töltő elektronikától is függ, nem kicsit.
Én állandó töltön hagyott Netbook aksiját ilyen módszerrel simán tönkretettem.

“- És ha… fizetést ajánlanék, hogy dolgozzon?
– Engem nem lehet megvesztegetni.”
Rejtő Jenő

+1

mi volt a hardver? Lenovo és Dell nálam gond nélkül megy.

Kb. 6-7 éves Dell Latitude gyakorlatilag 5 éve folyamatosan töltőn csücsül. Az akku még köszöni jól van és 2 órát simán kibír.

Erdemes lehet megnezni bios beallitasokat is, van amiben be lehet kapcsolni hogy akku toltest ugy kezelje altalaban tolton van a laptop, igy hosszabb ideig eletkepes maradhat az akksi.

+1

Számítástechnikai tippek, trükkök, leírások - Linux ● macOS ● Windows

Tip: ha 2G-vel autózol +waze kevesebb Amper kell, így az aku is kímélődik hosszabb távon.

Ez egy okos válasz mivel a képernyő eszi a 85% meg, illetve a GPS meg 8%-ot...

Ez abban az esetben releváns, ha a 3G vagy 4G lefedettség nem megfelelő és váltani kell a 2-3-4G-k között. Ha megfelelő a lefedettség akkor kevésbe érdekes.

Sajnos nem derül ki mekkora távokat tesz meg az országban a kérdező.
Így ha csak BP belterületén használja akkor nem szóltam.

Ez embereknél komolyan opció, hogy időlegesen visszabutítgatják 2G-re a telefont, mikor netezni akarnak, akkor újra beállítás -> 4G?
Én a magam részéről még a GPS pontosság állítgatását is macerának érzem, nem is értem miért nem oldották még meg, hogy a kimondottan navigációs szoftverek ezt maguk kapcsolgathassák (kérdezgetés nélkül)?

----------------------------------^v--------------------------------------
"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"

3) cserélhető akku esetén

Nekem szinte mindig töltőn volt a Z2 (100%-ra töltve), erre kb 2 év után felpúposodott az akku. A nem cserélhető akkut a helyi gsm boltban 10e-ért kicseréltek, azóta vígan használom. Fenét se érdekli hogy bírta volna 2,5 évig.

Biztos, hogy nem a csepptöltés miatt púposodott az fel.

Egy kis olvasnivaló a témával kapcsolatban.

+1 Itt is és magyarul.

"éjszakára töltőre lesz rakva" -> "Ne hagyja a töltőn este (se)
Az előző tanácsból következik az is, hogy nem érdemes hosszabb időn át teljes töltésen hagyni az aksit: márpedig ha folyamatosan be van dugva, akkor amint fogy egy kis energia, az rögtön újra rá is töltődik – a telefon tehát mindig 100 százalékos töltöttség körül lesz. A szakértők szerint ez nagyjából olyan “feszültséget” okoz, mintha egy izmot folyamatosan megfeszítene az ember."

Számítástechnikai tippek, trükkök, leírások - Linux ● macOS ● Windows

miért nem gyártanak olyan intelligens töltőt, ami lekapcsolná magát, amit a telefon nem vesz fel kis ideig áramot?
(vagy ha ez bonyolultabb, akkor mondjuk 2-3-4 óra üzemidőt be lehetne állítani)

A li-ion/li-po akku egy erdekes szerkezet.
Ha fel van toltve, az egyik elektroda karosodik, ha le van meritve, a masik (a tulmerites viszont nagyobb baj, mint a tultoltes). Toltesre melegszik, meritesre melegszik.
Ha meleg, karosodik, ha tul meleg lesz, hirtelen gazok kepzodnek, es felpuposodik/felrobban. Ha felpuposodik, veszit a kapacitasabol. Ha netan kigyulladna, nem lehet eloltani, es nagyon mergezo gazokat produkal, raadasul savas.
Ha tul hidegbe kerul, veszit a toltesebol, de legalabb nem robban fel, es nem is karosodik hosszu tavon (tudtommal).

De legalabb konnyu, es nagy az energiasurusege (vagy a teljesitmenysurusege, attol fugg, milyen cella).

Ha toltod, akkor a telefonod az elektronika es az akku miatt is melegszik, de ha folyamatosan tolton van, akkor legalabb ezzel nincs baj, mert akkor nem tolti. Ha nyaron kiteszed az autoablakba, es a nap is suti, akkor jobban melegszik.

--
Worrying about killer AI and the superintelligent robots is like worrying about overcrowding on Mars. - Garry Kasparov

a második lehetőség jobb, mert ha kiszállsz, még van szufla a telefonban.

2 év múlva úgy is cserélni kell az aksit, meg jobb esetben egy főbb alkatrész elromlik, szóval dobhatod ki a drága telefont.

Ha tartod a 80%-os max töltöttségi szintet, akkor elvileg nyersz plusz egy évet.

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Miért nincs olyan lehetőség a telefonokban, mint a Thinkpad laptopokban, hogy beállíthatom, hogy mondjuk max 90%-ra töltsön? Fenének van ideje arra, hogy figyelje mindig a telót, hogy idejében leszedje a töltőről...

Létezik a lehetőség, mondjuk általában root jog kell hozzá, azt meg telefonon nem divat adni alapból. LG Nitro HD-hoz pl volt ilyen ROM, amivel beállítható volt 80-95% között, hogy mit szeretnél. (hogy működött-e, azt nem néztem soha)

vannak figyelő appok, ahol beállítható, hogy amint eléri a kívánt értéket, akkor jelezzen.

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Accubattery app csirimpol ha elérte a beállított értéket. De a töltést ez sem állítja le.

2-5 ezer forint a csereakksi -> kit érdekel

--
arch,debian,retropie,osmc,android,windows

Valóban létezik olyan is. A probléma inkább azokra vonatkozik, amelyek cserével együtt kb. 15e körül vannak...

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Nexus4 és Nexus5 is "nem cserélhető", a gyakorlatban 10 éves kortól felfelé bárki ki tudja cserélni egy torx és egy csillagcsavarhúzó segítségével. (mint ex és mostani tulaj tudom, cserélgettem az akksikat bennük többször is).

https://smartclinic.hu/hu/lg-alkatreszek/nexus-5-akkumulator/ szervizben 14k
http://www.argep.hu/trend/NEXU/Nexus-5-akkumulator.html saját beszerzéssel 1,4k

Ez csak egy modell, biztos van olyan ami valóban nehezen szerelhető és/vagy drága az akksi hozzá.

--
arch,debian,retropie,osmc,android,windows

"Ez csak egy modell, biztos van olyan ami valóban nehezen szerelhető és/vagy drága az akksi hozzá."
- jellemzően újabban szinte csak ilyenek vannak, nix torx - hőpisztoly, ragasztás, nem bontható alkatrészek. Welcome to the brave new world...

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

+1

lumia 930-ban annyi volt a kihívás, hogy találjak raktáron új akkut...

szerk: Gyuszk bejegyzéséhez akartam írni válaszként :)

Ez elég szomorú.

--
arch,debian,retropie,osmc,android,windows

Samsung Galaxy S7 dobozában lévő papíros szerint az akkucsere úgy történik, hogy rakja be a kemencébe x fokra, utána tolja el felfelé a hátlapot.
:)
Ja, és ha kész a csere, akkor ugyanez visszafelé új ragaccsal, és utána folyadékállóságra tesztelni. :)
Simán menne otthon.
Tablet vonalon meg minden durván összepattintós történet, de azokkal még aránylag lehet haladni.
- - - - - - - - - - -
"A fejlesztők és a Jóisten versenyben vannak. Az előbbiek egyre hülyebiztosabb szerkezeteket csinálnak, a Jóisten meg egyre hülyébb embereket. És hát a Jóisten áll nyerésre." By:nalaca001 valahol máshol

főként hogy az akksi nem nagyon komálja, ha melegítik... :)

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

3,5 éves Dell 'nagyon-plasztik' Inspiron laptopom akku elhasználódottsága most épp 37%-ot mutat. Elég vegyesen használtam. Fősuli miatt vettem, szóval elég sokat ment akkuról, töltögettem órák között. Az utóbbi egy, másfél évben inkább otthon tartottam, mivel a fősulit befejeztem, és nem kellett már pár alkalomtól eltekintve hurcolásznom, szóval azóta úgy megy, hogy nappal töltőn, éjjel kikapcsolva töltő nélkül (kihúzom az elosztót), és így tovább. Havi egy alkalommal megtornáztatom az akksit azért. :D Valahogy sosem figyeltem arra oda, hogy hogyan használom, csak használtam, ahogy épp kedvem volt és ahogy épp megkívánta a helyzet. Szerintem, tekintve, hogy nem egy drága gépről beszélünk, egész jó eredmény ennyi idő alatt. Remélem nem idén fog zuhanás-szerű romlásba kezdeni.

Normális esetben kb mindegy, ha a telefon értelmesen vezérli a töltést és az akku is jó minőségű.
Ha a gyártó magas feszültségig tölti, akkor hamarabb tönkremegy. Ha sokszor forró, mert játszol, vagy autóban süti a nap, akkor is hamarabb tönkremegy.

Az akku minősége kapcsán meg például amikor vettem az előző telefonomat (zte 967s, 2013), akkor vettem hozzá egy pót akkut, hogy majd esetleg pár havonta cserélgetem őket. Félig töltve letéve azt, ami pihen. A pót akkunál gyanús volt, hogy nem eredeti zte. Igazából sok értelme nem volt. A hamis pót akku egy év után elkezdett felfúvódni. Az eredetivel meg még két évet használtam. Azzal egy napot még bírt (kivéve ha a facebook lerabolta az akkut :D ). Éjjelente töltőn volt. Ma is működik.

Samsung telóknál is gyakori a felfúvódott akku. Érdekes lesz majd a nem levehető hátlaposokon, ahogy betöri a kijelzőt.

De a lényeg, hogy kerüld a hőséget és használd úgy, ahogy kényelmes. Ha vacak, akkor úgyis tönkremegy.

Kerüld a hőséget? :)
S7-hez van olyan gyári power bankom ami vezeték nélkül tölt. 10 perc alatt 70 fok felett van tőle belül a telefon napközben ilyen időben, (Aida szerint) de már kézzel is kényelmetlenül meleg tud lenni.
De volt már olyan, hogy sima 24:7 tipusú tipikus usb power bank használatával is hozott hasonló számokat.
És egyik sem gyorstöltő. De már nálam dobta vissza a gyári vezetékes töltőt is a telefon arra hivatkozva, hogy melege van.
- - - - - - - - - - -
"A fejlesztők és a Jóisten versenyben vannak. Az előbbiek egyre hülyebiztosabb szerkezeteket csinálnak, a Jóisten meg egyre hülyébb embereket. És hát a Jóisten áll nyerésre." By:nalaca001 valahol máshol

Múltkor játszottam* vele sörözés közben haverokkal. 4-5 speedtest méréstől (4g+) már kellemetlenül meleg lesz az s7 háta egyik széle iránt.

Nekem meg sült már meg Lumia mikroUSB aljzata gyári töltővel. :(
Nem hülyeség az aljzat hőfigyelése se manapság.