Sziasztok!
Ebay-on rendeltem festékpatronokat a németektől.
Első rendelés: nem jött meg a megadott időpontig. Jeleztem az eladónak, reklamáltam a postán, de ettő nem lett festékpatronom.
Megrendeltem egy másik némettől, aki DHL-el szállította kicsit drágábban, mert kellettek a patronok, és inkább kétszer legyen meg, mint egyszer se.
Második megrendelés megjött, sima postával, drágább DHL-t számlázva, sebaj, van kazettám (ez jó egy hete történt).
Első megrendelést végül újraküldték, kedden meg is jött egy csomag, majd ma is még egy. A keddi az eredeti volt, a mai meg amit újra postáztak.
Ilyenkor mi van? Mi a tisztességes eljárás? Az ebay-on nem látok ilyen esetre semmit. Az angol nyelvtudásom nem a legjobb, nem szeretném jobban megkutyulni a dolgokat. Vissza postázás sem tűnik optimális megoldásnak, mert a postaköltség legalább fele az árú értékének (és pont nem a Magyar postának fizetnék legszívesebben).
- 2107 megtekintés
Hozzászólások
Helló,
A DHL az kb. a német posta, így az, hogy DHL van kiírva nem jelenti feltétlenül, hogy futár hozza, ő feladta valami olcsóbb DHL-lel, akik a posta partnerei és itt már ők hozzák ki, van ilyen.
Mivel a feladó is kifizette a postaköltséget, egálba lesztek. Találsz tonnaszám olcsó futár kereső oldalakat, pl. pmpexpress.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem ne legyen (bár ezen nem akadtam fenn). A csomagon ott virítottak a bélyegek, és pont akkora értékben, mint a sima postai küldemény, ami kevesebb, mint amit felszámoltak nekem.
De a kérdés alapvetően nem ez volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyik eladó azt kérte, hogy ha mégis megjönne az elkésett csomag, azt ne vedd át, így automatikusan visszaküldik neki.
Erről lekéstél, mert átvetted.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A legjobb az, ha átutalod az eladónak az áru ellenértékét. Ha kell az áru, megtartod, ha nem kell, még mindig eladhatod.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1, persze azzal kiegészítve, hogy előtte mailben/üzenetben azért zsírozzátok le (különben a könyvelés csúnyán fog nézni, amikor látják, hogy van egy tétel, aminek nem kéne ott lennie)
BlackY
--
"en is amikor bejovok dolgozni, nem egy pc-t [..] kapcsolok be, hanem a mainframe-et..." (sj)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet az ebay feluleten reklamalni a magas postakoltseg miatt. Az ebay szabalyzataban is benne van valahol, hogy tisztessegtelen tobbet kerni a valos arnal. Neha ez veletlenul tortenik (neten megrendelni a szallitast es kinyomtatni a papirokat olcsobb, mint feladni a postan), de velunk ez legtobbszor szandekos volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyfelől a költség az nem csak a postaköltség, hanem a csomagolóanyag plusz az, hogy valaki ezzel foglalkozik, elviszi a postára, stb.
Ha én eladok valamit ebay-en, és mondjuk az ebay felajánlja, hogy küldd 2,60-ért, mert a legtöbben annyiért szokták, akkor megnézem, mennyit kér a posta (2,80), megnézem, hogy a boltban mennyi a kartondoboz, vagy buborékos boríték, amibe bele todom csomagolni, és így simán lehet, hogy mondjuk 4 fontot írok költségként. (Nem vagyok cég, nem kell fizetnem a postára járásért alkalmazottat, azt, hogy elsétálok a postára, azt ingyen adom).
Ha most valaki megkapja ezután a csomagot, látja, hogy a posta 2,80-at bélyegzett rá, akkor panaszkodjék?
Olyan egyszer előfordult, hogy megnéztem a posta weblapján, mennyi. Odaírtam (eredeti csomagban ment, azzal nem volt extra költség). Aztán az ebay-en kértem a postázás szolgáltatást, és mondjuk fele annyiba került csak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezek szerint utánvétes volt!?
Van még olyan eladó, aki nem elő átutalást vagy PayPal-t kér?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pont a héten futottam bele ilyenbe, ráadásul úgy, hogy az eladó már visszautalta a pénzt. Simán nyitsz egy jegyet, írsz az eladónak és vagy visszaküldöd vagy kifizeted.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
OFF
Nekem is több csomagom van mindig folyamatosan úton. Eddig mindegyik megérkezett az utolsó várható kézbesítési dátum előtt. Most az év végén kezdtek el csúszni. AZ egyik csomagom feladója érdeklődött egy végtelenül udvarias levélben, hogy megkaptam-e a csomagot. Írtam, hogy még nem, erre visszaírt, hogy tudjam, nem rajta múlik a dolog, de semmiképpen nem szeretné, hogy csalódott legyek, ezért vagy küld egy újat vagy visszaadja a pénzt, amit szeretnék. Rá másnapra jött meg a csomag. Jeleztem, hogy OK, és én éreztem kényelmetlenül magamat, amiért ő hálálkodik, hogy írtam neki és ennyire megértő vagyok. :)
/OFF
Mivel eddig csak korrekt ebayessel találkoztam, ezért biztos, hogy úgy rendezném, hogy kár ne érje. Főleg, ha "filléres" áru volt - ezt nem tudom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kommunikációra nagyon oda szoktak figyelni, de főleg olcsó elektronikából rengeteg olyan áru van, aminek a leírásában "kicsit" többet állítanak róla, mint amire képes.
Na ilyenkor én nem szoktam jófejkedni, megy a negatív feedback. Aztán van, aki megkeres, és felajánlja, hogy inkább visszaküldi a vételárat, csak változtassam meg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én már találkoztam pár júzerrel, akik nem voltak korrektek.
1. Árulja boldog-boldogtalan ugyanazt a cuccot, amerikai dugóval. Nem szeretnék amerikai dugós cuccot, vizes a készülék, jó lenne, ha nem kéne szétberhelni a csatlakozót, és egy bumszli adaptert sem szeretnék a kettős szigetelésű, karcsú kis dugóra. Tehát keresek, amíg nem találok egy olyat, ahol a fotón EU dugóval szerepel. Ugyan $5 helyett $8, de ennyi még belefér. Megrendelem, explicite beleírom a megjegyzés mezőbe, hogy ugye EU dugós, azzal kérem. A csávó nem szól semmit, a termék megérkezik (~5 hét), természetesen pont ugyanaz az amcsi dugós, amit mások $5-6-ért árulnak. Itt elborul az agyam ("1!", mint a vadnyugati cowboyos viccben), írok a csávónak, hogy nem ez van a fotón, és nem ezt kértem. Az első reakció, hogy küld egy adaptert hozzá (-> megint 5 hét, ugye, addig nem tudom használni), mire írom, hogy az nem jó, mivel a halál faszáról 1 hónap alatt jön meg, én meg nem szeretnék mégegyszer ennyit várni. Aztán kimegyek a sarki boltba veszek 450 Ft-ért egy adaptert, és megírom neki, hogy akkor ez $1.50 volt, ennyit lesz szíves visszautalni. A csávó mégegyszer bepróbálkozik ("2!"), hogy inkább küldene egy adaptert. Amikor már megvettem az ő faszsága miatt azt az adaptert, amit amúgy nem tartok jó megoldásnak, de ugye ha nem küld jó dugóval ellátott készüléket, akkor más opció nem marad. Utána még én indítom el a case-t a $1.50-ért (ugye azt is mondhattam volna, hogy nem azt küldte, mint amit hirdetett -> full refund, de én jófej vagyok, és csak ennyit kértem vissza), minden timeoutot kivár, ahelyett, hogy rögvest nyomná az ok-t, és vagy két hét, mire megjön a lóvé (ez lenne a "3!" a viccben).
2. Hirdeti a cuccát $48 dollárért (free shipping worldwide), árulják sokan ugyanazt, a legolcsóbbak valahol $44-45 körül vannak, a legtöbb meg $50 körül. Szóval nem a legolcsóbbtól rendeljük, de az olcsóbbak közül. Elmegy a megrendelés, eltelik 2 nap, mire visszaír a csávó, hogy nem jó, mert nagyon messze lakok (!), kéne még $15 a szállításra. Mondom neki, hogy nincs több lóvé, ha a meghirdetett áron nem akarja vagy nem tudja elküldeni, akkor sztornózza a rendelésemet. Nem teszi, hanem visszaír, hogy ha _én_ nem akarom a cuccot, akkor én mondjam le (amely esetben nyilván valami zsetont megtarthatna a lóvémból fájdalomdíj gyanánt, miközben ő volt a balfasz). Erre megírom neki, hogy _én_ szeretném a cuccot, a hirdetésben szereplő összegért. Erre tovább vár, amíg le nem telik a küldésre megengedett max. idő, majd bekattintja, hogy feladta, és megad egy tracking numbert, mintha feladta volna (ha ezt nem tette volna, akkor a rendszer automatikusan törölte volna a megrendelést, és visszaadja nekem a lóvét). Ezután minden héten nézem, hogy mit mond a tracking numberre a posta - semmit, nem is létezik ilyen (a felvezetés után ez egyáltalán nem volt meglepő, ugye). Írok neki 3-4 hét után, hogy a tracking numbert a postai kereső nem látja, adja meg a helyes tracking numbert. 2 hétig semmi válasz, majd törli a megrendelést, a rendszer meg visszaadja a lóvét. Nyilvánvalóan átbaszós ürge, csak azt nem értem, hogy ez mire volt jó neki... arra számított, hogy nem küld semmit, én meg bevállalok ~50 dolcsi mínuszt? Még egy 2 dolláros szarnál előfordulhatna, de itt már csak a hozzáállása miatt sem... Ja, a bónusz: ez Aliexpresszes volt, ezek után mindenképpen szerettem volna egy húzós negatív feedbacket tolni a csávónak, mert ez azért már a surmóság magas foka volt. Viszont az Ali akkori rendszerében a full refunddal végződő esetekben nem tudott a vevő feedbacket adni, amit ekkor megpanaszoltam (le is írtam a konkrét esetet nekik), és pár hónappal később bele is nőtt ez a feature.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni