Többé nem kell könyvből tanítani a matematikát

"Elkezdődött a magyar digitális oktatás tesztüzeme, a Geomatech online matematika tananyagcsomag ingyenesen elérhető és letölthető. A tananyag megfelel a Nemzeti Alaptanterv követelményeinek, így már csak okoseszköz kell a tanároknak és gyerekeknek, s kiválthatja a vaskos tankönyveket."

http://www.origo.hu/techbazis/20150428-tobbe-nem-kell-konyvbol-tanitani…

Hozzászólások

Jo tanar melle nem kell tankonyv. Nekem a legjobb matektanaromnal max. ajanlott konyv volt, arra az esetre ha valaki elakadna (pl. betegseg eseten tudjon potolni). A masiknal tobb feladat volt, ott peldatart hasznaltunk, mas ott sem kellett. Mondjuk gyengebb kepessegu tanarok (vagy diakok) eseten kellhet.
Ettol fuggetlenul jo otlet, van par eleg sikeres project a neten.

--
What's worse than finding a worm in your apple?
Finding a U2 album on your iPhone.

A Geomatech projekt nem (digitális vagy nem digitális) tankönyvírásról vagy útmutatóírásról szól.
Lényegében olyan dolgok egységes keretbe (GeoGebra) foglalása, amelyek a tanulást ill. megértést megkönnyíthetik. Kicsit olyasmi, mint amik már régóta vannak: különböző interaktív, matematika megtanulását/megértését/begyakorlását segítő programocskák (pl. a Mozaik kiadónak is vannak ilyen programjai, de opensource/flash/etc. változatokból bármilyen folyót is lehet rekeszteni).

Tankönyvet/órai jegyzetet (jegyzetelést) ill. tanári magyarázatot nem helyettesít - azaz a cím "kicsit" félrevezető.

Fontos kitétel: már csak okoseszköz kell a tanároknak. Ez igen jelentős, úgy, hogy a KLIK letiltotta az infó eszközök beszerzését.
--
Fight / For The Freedom / Fighting With Steel

Ebből az egész sz*rból (oktatás digitizálása) szerintetek mi az aminek értelme is van, esetleg tapasztalatotok is van vele? Tudom hogy van egypár oktatásközeli ember itt...

Románia.

Nálunk egyelőre annyi van hogy megvetettek 2 SmartBoard-ot amit mindenre használnak csak arra nem amire kitalálták.
Közben a Smart beszemtelenedett és pénzt kér (évi sarc) a támogatásért.

Samsung rendszere miben más mint a Smart?

Most kezdenék nyomni a digitális könyveket itt is. A "minden gyereknek tablet" szerencsére megakadt valahol...

+1
Szerintem is marhaság. Az iskolából éppenséggel sosem hiányoztak az okos eszközök. Ahol informatikára szükség van az az informatika oktatás, a többi tárgy esetén nekem öncélúnak tűnik. A pormentes tábla a pont elég kategória. Szerintem csak azért nyomatják ezeket, mert valakinek leesik belőle, ha sok közbeszerzés van.

Annak még van értelme, ha e-könyv formában elérhető a tananyag, és nem kell cipelni a könyveket. Ha nem megy túl hamar tönkre a kütyü, akkor még anyagilag is megérheti.

Megvan ezeknek a helye is az oktatásban. Ettől nem lesz világmegváltás, de sok dolgot egyszerűbb valami animációval megmutatni, elmagyarázni - ez jellemzően inkább fizikára (meg egyéb természettudományokra) érvényes (pl. a szívókút működését egy animációval könnyű elmagyarázni, illetve pl. annak a magyarázata, hogy a Föld miért nem zuhan a Napba, mikor maga felé vonzza).

Annak egyébként valóban nincs túl sok értelme, hogy gyakorlatilag egy tankönyv "digitalizálódik", vagy a példák vannak levezetve.
Matematikában egyébként függvények ábrázolásakor és koordináta-geometriában (illetve euklidészi geometriában is, bár sajnos a szerkesztések nemigen kapnak mostanában nagy szerepet) a Geogebra tényleg nagyon jól és értelmesen használható.

Az utolsó (két) mondat egy picikét csúsztatás, ui. ezek a többszázezer forintos kütyük EU-s pályázati pénzből vannak, ahol meg van szabva, mire lehet költeni. WC-papírra illetve földgázra speciel nem ;) Lehet választani: kapsz "ingyen" ilyen cuccokat, és keseregsz, hogy nincs budipapír, vagy nem kérsz az ingyen cuccokból, és keseregsz, hogy nincs budipapír ;)

Egyébként más pályázatok is vannak (na jó, wc-papírra talán nem, de fűtéskorszerűsítésre igen), amiken lehet(ne) indulni (pl. itt egy sikeresen megvalósult napelem-pályázat, itt meg egy másik).

Félreértjük egymást.
Azt akartam mondani, hogy elég sok mindenhez lehet találni pályázati forrást (itthoni vagy EU-s). Most az, hogy az iskolák/önkormányzatok/KLIK/etc. többsége hamarabb pályázik interaktív táblákra, mint pl. energiahatékonyságos valamire, az nem feltétlen a rendszer hibája (annyiban talán igen, hogy egy interaktív táblás pályázat benyújtásához kevesebb dolgot kell előzetesen intézni/szervezni, mint pl. egy napelemes pályázathoz).

Meg persze az interaktív táblákkal jobban lehet villogni a sajtóban meg a szülők előtt, mint néhány napelemmel.

Annyiban mondjuk igazad van, hogy egy értelmes pályázaton belül rengeteg értelmetlen dologra kell költeni töménytelen mennyiségű pénzt (ld. pl. Öveges-program).