GNOME vs. Groupon - a Groupon kész megváltoztatni termékei nevét

Címkék

A GNOME projektet nem kell bemutatni a HUP olvasóinak. A GNOME nevet immár 17 éve azonosítjuk a jól ismert desktop környezettel. A "GNOME" ráadásul 2006 óta bejegyzett védjegy. A Groupon cég ezek ellenére mégis úgy döntött, hogy új, proprietary POS rendszerének ugyanezt a nevet adja.

A GNOME projekt érthető módon kiborult emiatt. A GNOME projekt mögött álló alapítvány jogorvoslatot keresne, de ehhez 80 ezer dollárra lenne szüksége. Az alapítvány ezért pénzgyűjtésbe kezdett. Eddig majdnem 60 ezer dollár jött össze.

Közben a Groupon meghátrálni látszik. Az Engadget-hez egy közleményt juttatott el a cég, amelyben az állt, hogy a Groupon erős és állhatatos támogatója az open source közösségnek, illetve fejlesztői aktív közreműködői számos nyílt forrású projektnek. A cég szerint hónapok óta tárgyal a GNOME Foundation-nel, hogy egy mindkét fél számára kölcsönösen kielégítő megoldást találjanak és kész további tárgyalásokat folytatni. A cég azt is megígérte közleményében, hogy ha nem sikerül mindkét fél számára kölcsönösen kielégítő megoldást találniuk, akkor kész arra, hogy új nevet keressen termékeinek.

A részletek itt olvashatók.

Hozzászólások

Idokozben rajottek, hogy nem olyan jo otlet szivozni, es megvaltoztatjak a termek nevet, es visszavonjak a trademark igenyeiket.

--
|8]

Kíváncsi lennék, hogy kinek juthatott eszébe pont a gnome nevet adni az új terméküknek. Ha annyira open source támogatók, akkor nehogymár nem tudták, hogy ilyen néven létezik egy projekt. És még plusszban kekeckednek is.

ha van egy kis gerinc bennük, kipótolják azt a $20k-t a Gnome projektnek, amivel azok beperelhetik őket!

Amúgy sem pc a gnóm kifejezés, lehetne esetleg "külsejét és méretét tekintve kihívásokkal küszködő" :)

Lehetne tobb esze a GNOME-nak, minthogy penzt gyujt az US ugyvedek zsebebe opensource-fanoktol... Ki a frasz adna nekik erre?

Tekintve hogy So far, we have raised 87693.47 USD., épp elegen. Nem beszélve a szponzorokról, ha ez nem lett volna elég.
A "US ügyvédek zsebéről" meg annyit, hogy az utóbbi 3 évben szolgált igazgatójuknak (aki az igazgatótanácsban továbbra is benne maradt) *csak* olyanja volt, és nem volt ellene semmi kifogás.
___
Arany János: Grammatika versben

80K USD ennek az eldöntésére. Nagyon gáz.

az. mint ahogy ez is:
"A cég szerint hónapok óta tárgyal a GNOME Foundation-nel, hogy egy mindkét fél számára kölcsönösen kielégítő megoldást találjanak"

5 perces tárgyalás, bemutatkozással, névjegykártyacserével együtt:
- foglaljátok a nevünket, nem kéne...
-- igaz, bocs, hülyék vagyunk, szólunk a marketingeseinknek, keressenek vmi új nevet.
- jó
-- mégegyszer bocs, elnézést h raboltuk az idejüket, minden jót

"és kész további tárgyalásokat folytatni."
(aranyos h nem zárkóznak el ellenségesen, de azért még mindig egyetlen szón eltárgyalgatni...)

iszonyat beteg

Ilyen az, ha a marketingesek jegyeznek be védjegyeket. (nem)

Nem a marketing szakmában. Viszont mielőtt valaki végjegyet, márkanevet választ, érdemes körülnézni, hogy valaki nem használja-e már.

Ráadásul itt egyértelműen tudtak arról, hogy a GNOME létezik, akkor sem akartak engedni. Csak akkor kezdtek más húrokat pengetni, amikor a közösség a sarkára állt és az egész a média is felkapta.

És így égtek be.

--
trey @ gépház