Légitársaságok operációs rendszer módra

Unix Airways
Mindenki elhozza magával a repülőgép egy kis darabját, amikor megérkezik a reptérre. Mindannyian kimennek a kifutóra, és darabról-darabra összeállítják a gépet. Megállás nélkül vitatkoznak, hogy milyen típusú gépet kívánnak építeni.

Air DOS
Addig tolják a gépet, amíg az siklórepülésbe nem kezd, akkor mindenki beugrik és engedik a gépet siklani amíg az újra földet nem ér. Majd betolják, beugranak és így tovább...

Mac Airlines
Minden stewardess, kapitány, csomag- és jegykezelő ugyanúgy néz ki és ugyanazt csinálja. Minden alkalommal, amikor a részletek felől érdeklődsz finoman, de határozottan elmondják, hogy ezt nem kell tudnod, igazából nem is akarod tudni és minden csak érted fog történni anélkül, hogy ezt tudnád, ezért pofa be!

Windows Air
A terminál nagyon szép, színes, barátságos stewardess-ek, kényelmes csomag ellenőrzés és beszállás, sima felszállás. Kb. 20 perccel később a gép felrobban a levegőben bármilyen figyelmeztetés nélkül.

Windows NT Air
Éppen mint a Windows Air, csak többe kerül, nagyobb gépeket használ és a robbanás pillanatában 70 km-es körzetben az összes többi gépet magával rántja.

Linux Air
Az összes többi légitársaság elégedetlen munkavállalói elhatározták, hogy saját légitársaságot állítanak fel. Önmaguk építik fel a gépeket, a jegyszámlálókat és a kifutópályát. Kis összeget számolnak fel, amely fedezi a jegynyomtatás költségeit, de önmagad is letöltheted és kinyomtathatod a jegyeket. Mikor felszálltál a gépre, kapsz egy széket, négy csavart, egy franciakulcsot és egy ülés-HOWTO.html-t. Ugyan sok időbe kerül összeraknod és beállítanod az ülést, de mire kész, nagyon kényelmesnek találod. A gép felszáll és megérkezik időben minden gond nélkül, a repülés közbeni kaja csodálatos. Megpróbálod elmesélni a többi légitársaság ügyfeleinek a nagyszerű utazást, de ők mindig csak azt kérdezik: "Hogy MIT kellett csinálnod az üléssel???"

Forrás: viccesviccek.hu

Hozzászólások

Ilyenkor illene a forrást is megjelelölni, még akkor is, ha olyan tízéves viccet osztasz meg, amit rajtad kívül mindenki ismert már.

Nekem ez tetszett még, de nyilván akkor ezt is ismeritek:

- Mi a megfelelő parancs Linux rendszerben terrortámadás esetén?
- ???
- Chmod 000 /bin/laden.

-------------
There's no place like 127.0.0.1

"mikor legutóbb hallottam ezt a viccet, akkorát röhögtem, hogy leestem a dinoszauruszomról"

--
"... the process of non thinking, called faith."

Szerintem már ráférne egy kis ráncfelvarrás.
--
Fight / For The Freedom / Fighting With Steel

Unix Airways
Az egész légitársaságnak egy gépe van, de abba egy kisebb ország lakossága elfér. A teljes személyzet 70 felett van, a pilóták már nem látnak, a stewardessek elalszanak amíg nyúlnak az irataidért, de többnyire minden rendben van. Amikor 1-1 gép lezuhan, kontinensi területen rendelik ki a katasztrófavédelmet.

BSD Airlines
Több kisebb légitársaság konzorciuma, többnyire a Unix Airways működését követik. Sokan áruljak rebrandelve a szolgáltatásaikat. A kevés saját utas és a rossz üzleti lehetőségek miatt gyakran a csőd szélén állva.

Air DOS
Magángépes társaság, a legtöbben hobbiból használják, de akad, aki ezzel repül javítani a nagyobb légitársaságok gépeit.

Mac Airlines
A gépük úgy néz ki, mint egy szemeteskuka, de a Mac Airlines pilótái szerint kényelmesen vezethető, összesen egy gomb kell a használatához - amikor esetleg baj van és A gomb nem működik, a kapitány és összes segédtisztje is csak a fejét vakarja, és inkább kicserélteti a gépet; az utasok meg ígyjártak.

Windows Air
A korábbi Windows Air megszűnése után a Windows NT Air-ből nőtte ki magát a személyszállításra specializálódva. Korábbi megbízhatatlanságát már többé-kevésbé leküzdötte. Újabban a pótkerekes gyerekbiciklitől a repülőig a járművek széles skáláját biztosítja, mindegyiket teljesen ugyanazzal a kezelőfelülettel.

Windows NT Air
Éppen mint a Windows Air, csak többe kerül, nagyobb gépeket használ - az egységes kezelőfelület pedig alkalmatlan ekkora gépek kezelésére.

Linux Air
Többé-kevésbé kinőve a csináld-magad mozgalomból a cégcsoporton belüli cégek kinek-nagyobb versengése után elindult egy standardizálási folyamat, így már nem kell kézzel szerelni az ülést. A régi utasaik visszasírják az ülés-szereléses időket, az új utasai elégedetten hirdetik, hogy a konkurensek marketingje ellenére nem fapados társaság; csak olcsóbb alternatívát nyújt, még ha ez néha azzal is jár, hogy az utasnak kell választania, milyen széket szeretne.

Tessék.

BlackY
--
"en is amikor bejovok dolgozni, nem egy pc-t [..] kapcsolok be, hanem a mainframe-et..." (sj)

Valami 1998-as Új alaplapban olvastam (amúgy RIP) és már akkor is elavult volt szinte az összes típus jellemzése. Aki nem IT-val foglalkozik a napi betevőért, az nem érti meg a poén hátterét. Aki meg abban dolgozik, annak annyira vicces mint a Hahota magazin bármelyik tetszőleges vicce (semmennyire).

A házi jegynyomtatás időközben valósággá vált a fapados légitársaságoknál.