Kdenlive "Móka"! - Bringás vs. KRESZ flame!

Más szóval, szívat ez a szar...
Kezdjük ott, hogy.. Kezdjük az elején. Van már pár órányi bringás anyagom ebből az évből töketlenkedő autósokról, faszkalap bringásokról, agyatlan gyalogosról, hát csináljunk valami szépet.

Szóval munkához láttam A kiválasztott videókból egy közel 5 percnyi anyag összevágása, néhol cenzúrázása került 6 órámba, ezalatt 498 alkalommal dobott segfaultot és ~260 alkalommal fagyott csontra a program...
Töketlenkedett egy sort azzal, hogy nem volt képes egy nyomorult arcot követni az automatikus maszkolással, és a videó részlet elejétől, ahol kijelöltem a pozícióját, elkezdett lecsúszni, közben az arc ugyanott maradt. De hát ezzel kellett dolgozni, ugyanis az "face detect" effekttől szintúgy segfaultot kap, mer hogy nem talál valami libet, amit amúgy kézzel keresve megtaláltam. mindegy..
Megpróbáltam rendszámot maszkolni, az se sikerült. Lemaszkolta az autó lámpáját, a terelő vonalat, de még az utca táblát is, csak a nyomorult sötét autón nem találta meg a fehér rendszámot. Majd sikerült az említett 5 perces videót ~38 perc alatt lerenderelnie, miközben folyamatosan 2-3 percet írt hátralévőnek. Gratulálok. Majdnem hozza egy Ms szoftver színvonalát. Csak ez legalább ingyé szar...

Ha ez a fos UPC végre felszenvedi a videót, akkor uppolok egy linkkel, ha érdekel valakit, miként látom Én Bp. közlekedését...

Szerk: Sikerült felszenvednie, 3x-ra nekikezdve...
http://youtu.be/8b49qo-9w2k Kommentáltam a leírásba.

Hozzászólások

Engem érdekelne.

--------------------------

Csak a viták elkerülése végett. Ha nem használok ékezetet, mobiltelefonról írok.

Alapanyaggal nem lehet gond? Mi van ha kicsit változtatsz rajta mielőtt vágni kezded?
- - - - - - -
.|.|.|.|.|.|.

Már hogy érted, hogy változtatni? Ez a kamera 480p-s, jpeg tömörítésű AVI-t kreál. Mondjuk jobban örülnék h264-nek, de az ember ingyér ne válogasson... :D

Az ok, hogy a 480p hót pixel, de azért sötét pixelek közt megtalálható lenne a fehér, hogy követni tudja a maszkolás. Ezzel a kamerával csinált felvételekkel csináltam már motion trackinget (blenderrel), és azok jók lettek. (még a lámpafényben készült is majdnem jó)

--
Fontos! Ha berágok, nem feltétlen személyed ellen szól...
openSUSE 13.1 x86_64

Azért te is megérsz egy misét. Azokat az idiótákat a HÉV átjárónál nekifutásból csapnán tarkón. Az ilyenek miatt utálnak engem is, pedig a város három értelmetlen lámpáján kívül mindegyiknél megállok.
Komolyan nem akarok ezek közé tartozni. Jobb volt tizensok éve, amikor összesen nem jártunk 100-an a városban, futárokat is beleértve.

☼☆♫♪♫♪☆☼
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)

Noha elvben teljesen egyetertek, azt azert elmeselhetned (vagy barki mas), hogy ezt a gyakorlatban hogy kell erteni. Azaz ha ket gyalogos megy egymasnak pont szembe a zebran, akkor a helyzet? (Ugye a zebra nagy elonye, hogy nincs forgalmi sav, tehat nincs olyan, hogy en ott szabalyosan lehetek, te meg nem.)

a) eletuk vegeig ott feszulnek egymasnak

b) az egyik kiter, a masikat meg megbasszak, mert "kenyszeritette" a masikat a kiteresre

Csak mert pont ugyanez all fenn akkor, ha atgurulok a zebran. Szoval az en olvasatomban marad a jozan paraszti esz, oszt valamelyik ki fog terni. Ja, hogy "logikusan" a gyalogos, az mit sem valtoztat a tenyen, hogy azert olyan nagyon nem kenyszeritem jobban bringaval, mint a 150 kilos fuxos gyalog. Akar siman megallhatok, es megvarhatom hogy kikeruljon (ez persze szinten tobb sebbol verzik - pl. minel hamarabbi athaladassal ellentetes), de nehezen tudnam elkepzeli, hogy a birosag elott megallna a vad, hogy "fenyegetoen allva kenyszeritettem a kiteresre".

Nem, nincs olyan lehetoseg, hogy atgurulsz a zebran. Te, mint kozlekedesi eszkoz, le sem lephetsz a zebra legelso csikocskajara se, kovetkezeskeppen nem allhat elo olyan helyzet, hogy _barkit_ is kenyszeritesz. Ha leszallsz, akkor gyalogoskent pedig ha valaki nem ter ki eloled, neked kell kiterni, ez nem kenyszeritesi helyzet, hanem olyan, mint az udvariassagi alapon eldolo elsobbsegadas (ahol mindenkinek egyenrangu elsobbsege lenne, van ilyen jobbkezszabalyos helyzet).

Raadasul a bringa nem all meg csak ugy, van neki tehetetlensege is, plusz joval nagyobb a reakcioido fekezesnel, mint annal, hogy felemeled-e a labadat, vagy sem. Szoval ez az egesz tobb sebbol verzik, jobb helyeken az ilyet halottnak nyilvanitjak.
--

Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant. 

De, átmehetsz, a fentiek szerint.
Zahy-nak üzenem ezúton, hogy van olyan, hogy jobbra tarts elv. Akkor a két kedvenc gyalogosa nem bír összeütközni a gyalogátkelő szélessége miatt...
Általános iskola 4. osztály környezetismeret órán a mai napig tanítanak alap kreszt. Lassan kezdem azt hinni, hogy ez a része a szülők miatt nem alkalmazható tudomány...
Szerk.: A két gyalogos egyenrangú, neked meg kerékpáron ülve nincs elsőbbséged senkivel szemben.
- - - - - - -
.|.|.|.|.|.|.

"Például:gyalogos átkelőhelyen ha nem szállsz le nincs elsőbbséged. Még a szembejövő gyalogost sem kényszerítheted arra, hogy kitérjen előled."

"én pl. azt láttam, hogy a zebrán átbicikliztél többször."

Nem kell leszállni, átlehet tekerni lazán, de a videó végén látható zebra közelébe nem volt egy ember sem. Senkit nem kényszerítettem megállásra, kitérésre gyalogátkelő helyen. Bringaúton sétálgatókat is én kerültem ki.
Másik két alkalommal, kitérésre használtam a gyalogátkelő helyet, és megvártam még elhúznak az útból..

"egyébként a kamerát máshol rögzíteném, mert így nagyon csapkod a kép oldalra"
Kormányon van, fixre rögzítve, azaz kormánnyal együtt mozog csak. Ha a bal oldali feketére gondolsz csapkodás alatt, az a valamelyik bovden a sok közül. Folyton betrollkodik valamelyik a képbe.

--
Fontos! Ha berágok, nem feltétlen személyed ellen szól...
openSUSE 13.1 x86_64

Nem, arra gondoltam, hogy nem jó, ha az első kerékkel együtt fordul a kamera, mert az első kerék kígyóvonalban halad, főleg, ha erősen nyomod neki.
Nem tudom, hol lenne jobb, talán a váznyakon próbálnám, vagy a sisakodon.

Én úgy emlékeztem, hogy zebrán csak tolni lehet a bringát át (kivéve, ha a bicikliút ott vezet (a zebra mellett)), de lehet, hogy rosszul emlékszem.

Máshova nem lehet rakni. A váz maga vastag, nem igen éri körül a rögzítő szíjja. és ha valamilyen oknál fogva sikerülne is feltennem rá, akkor is annyira kilóg, hogy folyton belerúgok. Próbáltam az ülés vasához rögzíteni, de nem lehet olyan mértékben elforgatni, hogy egyenesen álljon a kamera. Hát ez van...

Lehet tekerni zebrán, ellenben bringaúton át tolni nem lehet. Mivel ha tolod, gyalogos vagy, és gyalogosnak semmi keresnivalója a bringaúton...

--
Fontos! Ha berágok, nem feltétlen személyed ellen szól...
openSUSE 13.1 x86_64

Már itt is több helyen volt szó róla, hogy zebrán át lehet tekerni, csak nincs elsőbbségem az autósokkal szemben. Ezt egy rendőrrel is megvitattam nem oly rég, mert kíváncsi voltam mi a helyzet. Közölte, át tekerni lehet, de elsőbbségem nincs.
Olyan hülyeségeket is olvastam neten, mint pl.

"A gyalogátkelőhelyen történő átkerékpározásban a legnagyobb veszélyt az jelenti, hogy a kerékpáros nagyobb sebességgel éri el a gyalogátkelőhelyet és halad át rajta, mint a gyalogos, ily módon a gépjárművezetők veszélyre történő reagálási ideje jelentősen lerövidül."

Ez nettó baromság, és feltételezi, hogy körültekintés nélkül lépnék gyalogosként is az úttestre. Más téma, hogy a videón is látható zebrán, nem hogy nem álltam meg, de 25 km/h körüli tempóval mentem át, mert az teljes egészében belátható minden oldalról, és sehol nem volt se gyalogos, se autós. Rendőr meg főleg...

--
Fontos! Ha berágok, nem feltétlen személyed ellen szól...
openSUSE 13.1 x86_64

10 Km/h-val, a gyalogos forgalom akadályozása nélkül bármikor mehetsz a járdán, tehát a zebrán is. Nekem a jobbról, balról kielőzgeted a tekerő sort a kanyarban dologgal volt gondom. Ha szendvicsben tekerek, mert mondjuk várok az előzési lehetőségre, de te közben ki- majd bevágsz elém, mindezt egy kanyarban, joggal lennék ideges.
☼☆♫♪♫♪☆☼
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)

http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM

Első rész, nem igazán ide:

Az 54 / 4 és az 54 / 5 között található a következő kitétel:

"A kerékpárosnak a kerékpárról le kell szállnia és azt tolva - a gyalogosok közlekedésére vonatkozó szabályok szerint - kell az úttesten áthaladnia." Ez persze ellentmond azzal, amikor meg az szerepel, hogy a zebra mellett átvezetett kerékpárút. Ennél már csak az a szebb, hgy pl. Budapesten találkoztam már olyannal, hogy átvezet a kerékpárút, meg olyannal is, hogy egyszerűen csak a zebra előtt van egy kerékpárút eleje / vége tábla. Fasza.

Ezt a részt már megtaláltam a 10 km/h-s járdázásról:

13 / 1 / g - ez ugyan a gyalogosövezetről szól, de itt egyértelműen le van írva.

40 / 9 - ebből speciel egyértelműen következik, hogy kerékpáros közlekedhet járdán.

54 / 2. Feketén-fehéren le van írva a járdás 10 km/h. Természetesen én is látom, hogy ott az "úttest kerékpározásra alkalmatlan" kitétele, és hallottam már sokszor, hogy valami bírósági (?) állásfoglalás alapján a forgalmi helyzetet nem tekintik az alkalmatlanság alapjának. De azért tudnám díjazni, ha végre készülne hivatalos állásfoglalás (vagy megmutatná valaki, hogy hol van), hogy milyen út lehet az, ami - mondjuk - gépjárműközlekedésre alkalmas, de kerékpárosra már nem - hogy értelme is legyen ennek a kitételnek.

Szóval pl. 40/9 és az 54/2 némileg ellentmond egymásnak, nekem speciel nincs kedvem többet keresgélni.

De ez utóbbival (54/4) kapcsolatban azért megemlíteném, h pl. a Bp. III. kerületi Szentendrei úton való kerékpározást az autósok jelentős többsége zokon veszi, és a Dunához párszáz méterrel közelebb levő kerékpárutat szokta példaként felhozni, hogy de miért nem arra megy a kerékpáros, hisz ugye itt a forgalom miatt az út nem alkalmas a közlekedésre. Szóval maradjunk annyiban, hogy

ad 1) az út alkalmas a kerékpáros közlekedésre, de életveszélyes ezzel együtt, azaz az autósoknak igaza van gyakorlati szempontból
ad 2) a jogász nagy eséllyel a fotelban ülve jogi oldalról közelítette meg a dolgot nem pedig gyakorlati oldalról, tehát ugye innentől neki is igaza van
ad 3) ja, itt az elmélet és a gyakorlat szép ellentétére láttunk példát, tehát lóf-t se ér, azaz nekem van igazam

Én viszont amikor arra *közlekedek*, akkor az életveszélyes úton megyek szabályosan, de életveszélyben; amikor meg pl. hétvégi kerékpártúrára, akkor a dimbes-dombos-görönyös-gyökeres bringaúton szívom a jó Duna-illatot és örvendeztetem meg az ott andalgó gyalogosokat. Egyik se jó megoldás.

21 / 13
"A gyalog- és kerékpárúton a gyalogos a kerékpáros forgalmat nem akadályozhatja és nem veszélyeztetheti."
54 / 10
"A gyalog- és kerékpárúton a kerékpáros a gyalogos forgalmat nem akadályozhatja és nem veszélyeztetheti."

Azaz zavarni mind a kettő zavarhatja a másikat. Köszönjük néked Sárvár/Emese.

Ezzel egy bajom van: a katyus ut nem alkalmatlan a kerekparozasra (sokat bringazok "nyaralaskeppen" az orszagban), csak rohadt szar rajta haladni, es gyakorlatilag tetu lassu. Raadasul ha bringasnak alkalmatlan, akkor gondolom egy-ket egyeb jarmuvet kiveve masnak is alkalmatlan. Ellenben az egymastol fel meterre elzugo par tonnas jarmuvek egymasnak nem fajnak, de engem siman feldolt csak levego, a mogotte meno kerekei ele. Pl. az a baromsag, amikor valaszthatok, hogy szabalyosan megyek a buszsavtol balra - de talan tulelem, vagy szabalytalanul megyek a buszsavban. Akik meg zsennyegnek, hogy de a busz nem tudja kikerulni a bringast (zarovonal ugye), annak miert nem jut eszebe, hogy feligatereszto szuro mondjara viselkedo - busz oldalarol szaggatott, autosok oldalarol zarovonal - elvalasztassal a dolog megoldhato lenne. Raadasul a kevesbe joerzesu soforok igy is megoldjak a buszasavban halado megelozeset, pedig elvben nem is erinthetnek a zarovonalat. A bringas meg le van sz oritva.

Én amúgy csak kinyitottam az aktuális KRESZ oktatóköny biciklis részét, és elolvastam.
Az, hogy mi alkalmatlan és kinek, eléggé relatív. Én akár még élvezem is az útegyenetlenségeket, egy országútis nem tud rajta haladni. Ha azon végig üvegtörmelék van, de lehet foltokban is, alkalmatlan. És azt se felejtsük el, hogy nekünk az úttest szélén kell mennünk, ami minden esetben a legrosszabb állapotú. A bírósági határozatok meg... Telefonról nem írok regényt. Amiért büntettek már pár ismerőst az pont nem szabálytalan, vagy az ő felfogásuk szerint simán végződhetne halállal. Életszerűtlenek.
☼☆♫♪♫♪☆☼
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)

> És azt se felejtsük el, hogy nekünk az úttest szélén kell mennünk, ami minden esetben a legrosszabb állapotú.

Akkor feldoblak, ez már vagy 2 éve kikerült a KRESZ-ből. Viszont az üvegtörmelék, mint az alkalmatlanság okója, az szimpatikus. (Mondjuk ez kb mindenhol lehetne indok a járdázásra.)

" jobbról, balról kielőzgeted a tekerő sort a kanyarban"
Várj, lehet beszívtam már itt a panelportól, de. Hol mentem én egyáltalán kanyarban? Pláne jobbról-balról előzgetve?
"2:46 - 3:12 Tötyörögnek előttem, de a pirosnál hirtelen sietőssé válik a dolog..." erre gondolsz? Mert itt szabályosan baloldalt leelőztem a sort, majd a pirosnál megálltam, mire a többiek a piroson áthaladva előztek vissza.

--
Fontos! Ha berágok, nem feltétlen személyed ellen szól...
openSUSE 13.1 x86_64

Ja, ezzel is egyetertek - a jarda es a zebra ket teljesen fuggetlen valami. Jardan a kresz nem emleget olyasmit, hogy sietnem kellene, mig a zebran haladektalanul, meg minel hamarabb, a leheto legrovidebb idon belul jussak at, stb. Ebbol viszont teljesen logikusan kovetkezik, hogy amikor szerencsetlen bringast felterelik a gyalogosok koze a jardara, akkor utana meg pattanjon le es tolja at a zebran - pedig a bringasok jelentos tobbsege azert bringan gyorsabban aterne. Szoval a jozan paraszti esznek es a logikanak ellentmondo dolgokat probalnak szamonkerni itt tobbek, amikor a szabalytalan zebras atbringazast emlegetik.

Vagy beszélhetünk valami érdekesről.
Ennél hogy kell a bringásnak haladni, ha egyenesen akar közlekedni:
https://www.google.com/maps/@47.503598,19.065224,3a,75y,140.24h,60.38t/…

Nem húzódtam ki jobbra, mert egyenesen haladtam volna, mire Mr. faszkalap audis dudál mint állat. Gondoltam, mivel mellettem a másik sáv üres, ezért talán kanyarodni akar, hátranéztem, és a szaggatott vonalon közlekedett, és dudált, jó hát kanyarodni akar, elindultam jobbra, hogy több helye legyen baloldalt kanyarodni, közbe intettem, hogy "mennyé bazmeg". Errefel, jobbról a villamos sínre felmenve, leszorít az akkor már a kereszteződés másik oldalához, majd kiszáll és ordibál, hogy én érezzem magam menőnek... Majd mikor közelebb akart jönni, hogy fellök, megüt stb. úgy vágtam szájba, hogy beesett a szar kocsija alá, és hirtelen elgondolkodott, hogy lehet nem volt igaza.
Tulajdonképp nem derült ki mit akart az út közepén...

--
Fontos! Ha berágok, nem feltétlen személyed ellen szól...
openSUSE 13.1 x86_64

Bicikliztél te már ezen a szakaszon? :)
https://www.google.com/maps/@47.470427,19.02784,3a,90y,241.22h,80.6t/da…

Nekem itt különösen tetszik az, hogy ha az úton mind a 3 jármű épp párhuzamosan egymás mellett halad (villamos, 7es/173as busz, biciklis), akkor van olyan, hogy a villamos be szeretne jutni a garázsmenetbe, ergo mind a busz, mind te inkább megálltok, és megvárjátok amíg a villamos átjut az út közepétől annak jobb szélére, viszont mivel még egy darabig az után is egyenesen halad, így nem 1x örülhetsz annak, hogy míg bal oldaladon a busz előz, addig jobb oldaladon a villamos totyog, te meg a busz okádta "éltető szmog" mellett még örülhetsz annak is ha a buszos képes egyenesen hajtani.

Amúgy a pesti bicikli utak többségére simán azt mondom, hogy nem alkalmasak bicikli közlekedésre, tekintve hogy a biciklisnek legtöbbször osztoznia kell az úttesten másokkal (gyalogos, motoros, autó). Külföldön meg valahogy sikerült megoldani, hogy a bicikli út az a bicikliseké, és sokkal ritkábban kell tekeregni az autósok között

____________________________________
Az embert 2 éven át arra tanítják hogyan álljon meg a 2 lábán, és hogyan beszéljen... Aztán azt mondják neki: -"Ülj le és kuss legyen!"..

Szerencsére itt még nem kellett haladnom... Azt én is tartom, hogy a pesti utak alkalmatlanok bringásoknak, de így csinálják, mert így döngethetik a mellüket, hogy hány milliárdba került a bringások közlekedésének segítése... Az egész csak arra jó, hogy ellopják a rászánt pénzt és több lehetőségük legyen bírságolni...

--
Fontos! Ha berágok, nem feltétlen személyed ellen szól...
openSUSE 13.1 x86_64

Dekódolom neked:

"Nem húzódtam ki jobbra, mert egyenesen haladtam volna, mire Mr. faszkalap audis dudál mint állat. Gondoltam, mivel mellettem a másik sáv üres, ezért talán kanyarodni akar, hátranéztem, és a szaggatott vonalon közlekedett, és dudált, jó hát kanyarodni akar, elindultam jobbrabalra, hogy több helye legyen baljobboldalt kanyarodni, közbe intettem, hogy "mennyé bazmeg". Errefel, jobbrólbalról a villamos sínre felmenve, leszorít az akkor már a kereszteződés másik oldalához, majd kiszáll és ordibál, hogy én érezzem magam menőnek.."

Valahol már írtam, hogy megnevezésben keverem a jobb és bal oldal szavakat, de amúgy tudom, hogy ha a GPS aszondja menj jobbra, akkor arra is fordulok. Csak ha mondom, írom, akkor szoktam keverni...

--
Fontos! Ha berágok, nem feltétlen személyed ellen szól...
openSUSE 13.1 x86_64

Át lehet tekerni a zebrán (persze csak lassan), de akkor nincs elsőbbséged a kanyarodó autósokkal szemben, őket kell elengedni. Ha tolod, akkor gyalogosnak számítasz, és nekik kéne megállni.

--------------------------

Csak a viták elkerülése végett. Ha nem használok ékezetet, mobiltelefonról írok.

Ha panaszkodni lehet, akkor elmondom, hogy a gyerek biciklije rossz volt. Már nem emlékszem, de valami a kerekével nem volt jó, plusz le is volt minden kerék eresztve, mert nem használta előző szezon óta.

El akartam vinni az ismerős szerelőhöz, és a sofőr leparancsolt az ürességtől kongó Combinóról. Így a körúton sétálva kézben kellett cipelnem.

Hasonló velem is történt. Legutóbb, mikor összetörték a bringám, és épp hazafele tolom (szerencsére legalább gurult). Törött felnivel, és szétszakadt gumival. Szóval, tolom a járdán lazán, zebrán vonulnék át, erre nekiáll pattogni egy fószer, hogy "mit képzelek, hogy a járdán biciklizek" és úgy egyébként is a kurva anyámat, mert miattam kell neki "sokat fizetni a kocsijára"...

--
Fontos! Ha berágok, nem feltétlen személyed ellen szól...
openSUSE 13.1 x86_64

Kicsit átmentünk flamebe. szóval bevettem a címbe is... ;)

--
Fontos! Ha berágok, nem feltétlen személyed ellen szól...
openSUSE 13.1 x86_64