Álmodtam egy Storage-ot magamnak...

 ( lajos22 | 2014. március 11., kedd - 18:37 )

Sikeresen összeszedtem egy 5k-s büntetést a közterület felügyelettől, mert kerékpár úton mertem kerékpárral haladni... mindegy, kőccsék gyógyszarra!...

Idegességembe tekertem még 20 km-t és közben elábrándoztam egy újfajta storage-on. Mert eluntam a töketlenkedést.
Hogy megvalósítható-e, vagy létezik-e már hasonló, arról fingom sincs.

No szóval. Egy szép nagy PCI-E kártya, rajta 128GB SLC NAND. A kártya két oldalán 4-4 DDR3 RAM slot. Amikbe nem csak DDR3 RAM modul mehet, hanem SSD kártyák is storage bővítésre, elemmel védett RAM modul write cache-nek, és sima RAM read cache-nek.
A kártya felismerhetné, hogy az egyes slotba épp melyik van, és a storage bővítést akár RAIDbe is fűzhető lenne az alap kártyára integrált RAID vezérlővel. A memória modulok pedig állíthatóak write illetve read cachenek a BIOS-án, vagy a OS-en futó vezérlő programján keresztül, ami értelmes módon megmondja minden RAIDbe fűzött modul S.M.A.R.T-ját, és az elemes modulok elem élettartamát.

Az egész onnan jött, hogy láttam az Inteltől egy szép SSD kártyát. Illetve volt a régebben egy memória slotba dugható SSD-ről szó. így bővíthetőség is megvan. Az meg hogy én választom meg melyik a write cache és melyik a read cache, illetve, hogy kényelmesen, OS alól is láthatok mindent, az IBM ServeRaid azon hiányosságát próbálja kiküszöbölni, amitől agyfaszt kapok állandóan. Név szerint nem hajlandó a telepített program kiolvasni a értelmesen a smartot, nem tudja a telep állapotát megmondani, nem lehet online szerkeszteni a tömböt, tömböket. Az is egy hiányosság, hogy nem tudtam vele 4 diszkből RAID 10-et csinálni a saját számíze szerint. Azaz, hogy én mondom meg, hogy melyik diszk mit csinál, kinek a tagja...

Sőt több kártyát is kezelni képes program is jó lenne, azaz beléphetnék mondjuk a gépben lévő 4 ilyen kártya bármelyikére, és piszkálgathatom. Mondjuk jelezze is, hogy épp melyik kártya az, pl. világítson a kártyán egy "hé haver, engem baszogatsz" LED. Ez jó lenne a BOOT során jövő BIOS programnál is. Ettől is agyfaszt kaptam, hogy van 3 RAID kártya a gépbe, és mind3 hoz másképp kell belépni, és sose tudom, hogy épp melyiket baszkurálom.

Idézem magam: "Hogy megvalósítható-e, vagy létezik-e már ilyen, arról fingom sincs."

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Az elsö mondatot kifejtened?

Mármint, hogy megbüntettek?...
Az úgy vót.. Van egy felüljáró valami út felett, azon halad a bringaút, vagy az maga a bringa út (volt eddig) (nem tudom helyileg pontosan hol, BP. 3. ker. Árpád és Margit híd közt). és nem ma megyek arra először, de sose volt ott "kerékpárral behajtani tilos", csak az, hogy "EZ BAZMEG ITT KERÉKPÁR ÚT" figyelmeztetni a gyalogost. Erre ma behuppan elém a közterületis, hogy itt tilos ám menni, és hogy kint van a tábla. (Visszamentem, tényleg kint van, de hogy azt ma szerelték fel sunyiban az kurvaélet.) és hogy most ő ad egy 5 ezres csekket. Kösz bazmeg! A legfaszább, hogy nem csak én voltam az egyetlen, más is rutinból hajtott fel rá, és azt is mind megbaszták.

--
Fontos! Ha berágok, nem feltétlen személyed ellen szól...
openSUSE 13.1 x86_64

Hát nem ma szerelték fel, még tavaly nyáron, akkor rendszeresen büntettek is ott, tán' a kerékagy blog írt is róla.

Az elcseszett bicikliutak emlékműve az a Tímár utcai felüljáró.

Akkor lehet elvolt lopva mikor arra jártam. Most valóban kint van a tábla, szóval ilyen alapon jogos, de eddig egyszer sem láttam. Sőt legutóbb mikor ugyanott állított meg közterületis, akkor csak a lámpákat kérdezősködte körbe... Minden volt, elengedtek. Egy mukkot se szólt róla akkor, hogy ott amúgy az nem bringa út, csak úgy van...
Mindegy, akárki találta ki, hogy bringaútra kibasznak ilyen táblákat, rohadjon bele a saját taknyába. veszítsen 100000x ennyit.

--
Fontos! Ha berágok, nem feltétlen személyed ellen szól...
openSUSE 13.1 x86_64

A bringaút nem kötelezően folytonos. Ha valahova kerékpárral behajtani tilos, akkor az ott nem kerékpárút.

Mi több, egyes helyeken az egyirányú kerékpárút tilos végén is kerékpárral behajtani tilost raknak ki a nagyeszűek. :(

Lehet, hogy nekem nagyon reggel van, de egyelőre nem látom, mi ezzel a baj. Bár, ha csak kerékpárút, lehetne rendes behajtani tilos is. A kerékpárral behajtani tilos szerintem nem jelenti azt, hogy mindkét irányból.


tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Én úgy tudom, az mindkét irányra vonatkozna, de tévedtem már elég sokszor ahhoz, hogy ne legyek biztos benne.

Ha nincs tábla, akkor honnan kéne tudnod, hogy tilos?

Hát ezaz! Jövök egyik oldalról, ahol ott a kerekpárút tábla, rendőr meg onnan, ahol kerékpárral behajtani tilos.
Szerinted mi lesz belőle? ;)

Elhívod arra a végére, ahonnan te behajtottál, és megmutatod neki. Mármint a tábla hiányát :-P

Egy rendőrt? Vagy pláne egy közterületest? :))

az nem opció, hogy hátat fordítasz neki, oszt jónapot?

Hát ha bringán ülök, akkor nem annyira. A gyalogos jobban gyorsul és manőverezik, ha álló helyzetből indulunk. ;)
Arról nem beszélve, hogy én gyanútlanul érkezem, nem sejtem, hogy a túlvégen nem olyan tábla van, amire az érkezési oldalon lévő utal. ;)

Nem annyira. A Timar utcai HEV megalloi feluljaro ugy nez ki, hogy a sinek felett egy nagy atjaro, mindket oldalon ket lejaro: egyik iranyba lepcso, masik oldalra sik lejaro S alakban valtva. (Tehat pl. a Margit hid felol erkezven egy sik feljaroba botlasz majd S alakban atmenve a feluljaron egy sik lejaron mennel le - tehat latszik is, hogy eredetileg itt szamitottak bicajosokra, csak a gyakorlat mast mondott).

A kozteresek (amennyire en hallottam) altalaban egy sik le/feljaro aljan szoktak lenni, tehat teheted azt, hogy ha eszreveszed, akkor megfogod a biciklit es lemesz a lepcson (es probalsz gyorsan elslisszanni a helyszinrol) - bar nem tartanam kizartnak, hogy utanad jonnek -- meg nem futottam bele kozteresekbe), vagy szimplan belefutsz. Nyilvan olyan helyzetben, ahol nemigazan van menekves, de hat valahol (es egy picit jogosan) ez a celjuk.

Na meg nyilvan teheted azt is, hogy meg fenn megfordulsz es elhuzol, olyanrol meg nem hallottam, hogy mindket oldalon lettek volna.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Lehet, hogy rosszul emlékszem, de mintha a felüljáró építésekor még nem lett volna bringaút arrafelé.
Egyszerűen a lakótelep és a HÉV közti közlekedést próbálták megkönnyíteni pl. a babakocsival közlekedők számára.

Nem opció. Nézd csak mi ficcen a kezében: http://img01.darkweb.hu/u/110/150054361.png

és akkor eldönté a vitát:
http://img01.darkweb.hu/u/110/150054362.png

És akkor ez wtf?
http://img01.darkweb.hu/u/110/150054363.png

Ennek kapcsán esetleg arról lehetne vitázni, hogy minek van kerékpárút jelzés, olyan helyen, ami elvileg nem is az?

Szerk:
Attól lennék hót boldog, ha valaki megtudna világosítani a témában, mi a tököm két oldalt a képen a lila csík? Eleinte nem volt ilyen, most meg szinte minden felvételen ott van.

--
Fontos! Ha berágok, nem feltétlen személyed ellen szól...
openSUSE 13.1 x86_64

Ha arra a zöld izére gondolsz, az csak egy tájékoztató tábla, hogy arra találod a folytatást.
A kerékpárutat a kék tábla jelzi.

Igen a zöld táblára gondoltam.

--
Fontos! Ha berágok, nem feltétlen személyed ellen szól...
openSUSE 13.1 x86_64

Pár hónapja fel volt festve az aszfaltra, hogy a felüljáró nem bicikliút és büntetnek, tehát biztos nem ma szerelték fel.

Már úgy érted arra az aszfaltra, amit felkapartak?

--
Fontos! Ha berágok, nem feltétlen személyed ellen szól...
openSUSE 13.1 x86_64

Jaja, de nem a hatóságok, hanem gondolom valaki, aki figyelmeztetni szerette volna a többieket.

Ha jól sejtem, a Tímár utca HÉV megállónál lévő gyalogos felüljáróról van szó. Na, ott annyira nem ma rakták fel a táblát, hogy még tavaly, mikor egyszer arra mentem, le is fényképeztem, amit valaki felgraffitizett az útra mindkét oldalon, hogy vigyázz, mert ott megszűnik a kerékpárút. Egyébként mondhatni, a táblákat rutinból nem figyelni eléggé PEBKAC esete.

http://shared.muportal.hu/kepek/timarutca/

Amúgy, ha már szóba került az a felüljáró: egyik barátom úgy 11 évvel ezelőtt majdnem ott maradt. Ő jött lefele, egy másik bicajos szembe, aztán mindketten ugyanarra rántották el a kormányt. Az orvosok szerint az volt a nagy mázlija, hogy sikerült az oldalára landolnia, így a fülén ki tudott folyni a vér, különben valószínűleg maradandó agykárosodást szerzett volna és simán lehet, hogy túl sem élte volna. (Na, meg hogy a Honvéd kórházba vitték.)

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

+1

Igen.

Hat, szomoru... amugy utolert volna? :)

Ez nekem is új, háromnegyed éve még nem emlékszem, hogy lett volna tábla.
Merre lehet menni helyette?

Át tolva a hídon lehet közlekedni, vagy lemenni az útra... Igen kerékpár útról lemenni az autó útra! gratulálok...
Megfogom nézni az előző felvételeket, hátha rajta van az a szakasz is, nem igen emlékszem én ott bármilyen táblára. Tuti eddig levolt lopva!

--
Fontos! Ha berágok, nem feltétlen személyed ellen szól...
openSUSE 13.1 x86_64

Holnap lehet, hogy arra járok, megnézem.

Viszont tavaly augusztusban ott volt, fényképet ld. fenn :)

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Fényképet láttam, csak az elmúlt egy hónapban jártam arra, és nem láttam ott ilyet. Holnap hiába mész arra, ma már van tábla.. De ha lelopod, akkor megyek is fellebbezni... :D (nem amúgy nem, leszarom azt az 5k-t. Költse gyógyszerre aki kitalálta ezt...)

--
Fontos! Ha berágok, nem feltétlen személyed ellen szól...
openSUSE 13.1 x86_64

Az rendben van, de ossze lehet hasonlitani a fenykeppel :)

Egyebkent meg kit erdekel, hogy le volt-e lopva? Te is irtad, mikor visszamentel megnezni, ott volt. A KRESZ nem ismer olyat, hogy "bocs, nem vettem eszre". (Avagy: duplaarcpalma).

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Ez azért nem minden esetben igaz. Nem ismerem a környéket, de felénk Debrecenben is vannak igen furcsa dolgok.
Ha a bicikliút miatt a vele párhuzamos útra ki van rakva a kerékpárral behajtani tilos tábla, akkor bukó lemenni az útra, bukó felmenni a felüljáróra.
Az, hogy életszerűtlen, és néha balesetveszélyes leszállítani a biciklist minden cseresznyefánál az a határozathozókat nem érdekli.
- - - - - - -
.|.|.|.|.|.|.

Ha ama bizonyos felüljáróról van szó, aminek az egyik vége a HÉV megállóba nyúlik be, akkor... hát enyhén szólva figyelmetlenek vagytok. Az a tábla legalább tíz éve ott van, max. időnként elforgatják/lelopják.

Igazából, pont ez a lényegtelenebb része a posztomnak, de csak erre jött reakció. A storageom senkinek nem tetszik? :D
Ha erre jár valaki az Inteltől, eladnám az ötletem, ha ingyé kapok egyet belőle :D

--
Fontos! Ha berágok, nem feltétlen személyed ellen szól...
openSUSE 13.1 x86_64

regebben volt ilyen, de aztan elhalt a dolog.

memoria slotba rakhato SSD pedig mar van, az IBM is arul ilyet (X6-okba), illetve a supermicro OEM-kent is arul ilyen (sandisktol)

Nem hallottam róla.

A memória slotba tolható SSD adta az ötletet a memó slotos részhez. A lényege igazából nem is maga az eszköz, hanem, hogy kulturált keretek közt menedzselhető eszköz kéne. Kulturált, használható szoftverekkel.

Nem ismerek minden egyes kiadott ServeRaid-et, de amim van, attól agyfaszt kaptam, hogy semmit nem hajlandó úgy ahogy nekem tetszik. Egy Enterprise RAID kártyától elvárnám, hogy olyan sorrendbe rakhassak annyi szinten tömböt, ahogy nekem épp tetszik.

Mint írtam, van az egyik gépben 3 raid kártya, és mindet külön kell állítgatni, ráadásul csak újraindítással lehet. Enterprise körökben ez megszokott? Lehet én vagyok fasz, de ez a program is amit adtak hozzá.

--
Fontos! Ha berágok, nem feltétlen személyed ellen szól...
openSUSE 13.1 x86_64

biztos vagyok benne, hogy nem kell ujrainditgatnod, hacsak nem valami ezer eves cucc. milyen serveraid?

ServeRaid 7k.

A hozzá való management program nem tudja megmondani az elem állapotát, FW upgrade-t emleget, de fingom sincs mit kéne frissíteni még, mer a legújabb van hozzá. A másik lényeges, a lemezek állapota lenne, sehonnan nem tudom meg. Most perpill nincs előttem, de asszem online nem enged (van rá lehetőség, csak nem működik) tömböt kreálni, szerkeszteni, törölni stb. és nem tudtam RAID 10 et úgy megoldani, hogy én adtam, meg melyik diszk hova kerüljön.

A másik RAID kártya az MSI valami.. SAS, hozzá nem kaptam semmilyen programot, nem is találtam, így szintúgy nem tudok csak bootkor belépni tömböt szerelni. és SMART ezen se jön át. ennél a biosban se találtam elem állapotra vonatkozó infót, csak, hogy "100% charged" vagy mi.

meg van egy üres Adaptec SCSI kártya. ehhez se kaptam semmilyen szoftvert.

--
Fontos! Ha berágok, nem feltétlen személyed ellen szól...
openSUSE 13.1 x86_64

a serveraid 7k az 10+ EVES cucc. mit varsz tole.

Az alig 4 éves MSI SAS kártya is ilyen "buta" szóval nem volt nagy fejlődés.
Szóval aszondod, az újak már intelligensebbek? Megközelítik (vagy egyenesen túlszárnyalják) azt amit megálmodtam?

--
Fontos! Ha berágok, nem feltétlen személyed ellen szól...
openSUSE 13.1 x86_64

online lehet managelni, nem kell reboot, ill read/write cache ratiot mar lehet regota allitani.

Ahham, szóval akkor mégis csak fejlődtek valamit.

--
Fontos! Ha berágok, nem feltétlen személyed ellen szól...
openSUSE 13.1 x86_64

Ugyanezt tudják a HP P410/420 kártyák, online tudod pl. ESXi command lineból basztatni a tömböket/logikai driveokat, létrehozás/törlés/átméretezés stb.
Nagios-ba is be van drótozva, lök minden adatok a diszkekről/bbu-ról stb.

Persze tudod csicsás GUI-n is (ACU vagy mi a rák) ha rebootolsz, de ugye akkor downtime van meg sápitozás.

Az tényleg görénység, hogy kerékpárúton kerékpárral behajtani tilos. Tudom, hol van a hely, jártam arra, engem nem büntettek meg. Nem táblát kellene kirakni, hanem, ha balesetveszélyesnek ítélik, el kellene hárítani a balesetveszélyt. Persze, a tábla olcsóbb.


tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Csakhogy a felüljáró nem minősül kerékpárútnak onnan kezdve, hogy ott a tábla. :)

Viszont nem nagyon van ott más útvonal. Vagy tesznek oda egy gyalogos/biciklis kereszteződést (amit gondolom okkal nem akarnak - bár így is sokan rohangálnak át az úton), vagy a HÉV-től nem lehetne átjutni. Itt a bicikliút csak egy része a problémának.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Én ezt értem. Szélesebb felüljáró kellene. Így a tábla értelemszerűen azt jelenti, szállj le a kerékpárról, told át a felüljárón, majd szállj vissza, s folytasd az utad. Értem, csak ez így nem igazán jó.


tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

200 méterrel lejjebb, a Nagyszombat utcánál van HÉV átjáró. Az se bringabarát, de jóval kevesebbet kell tolni. A Nagyszombat utcai bringautat ott vezetik rá a rakpartra.

+1 napi szinten arra járok, mikor elkezdtek büntetgetni a felüljárón, átszoktam az átjáróra. Kényelmetlen, tovább tart, de legális. Évekig a felüljárón mentem, zéró balesetveszély, ha lépésben megy az ember és nyitva tartja a szemét. A Lánchíd alatti szűkület sokkal veszélyesebb szerintem.

Rendszeresen megtörténik, hogy megelőzök valakit, átevickélek az átjárón, majd megint megelőzöm - a felüljárón ő szabálytalanul annyival rövidebb idő alatt átgurul, mint hogy én átküzdöm magam ezen a szűk szaron.
Tél elején vagy 3 hétre le volt zárva átépítés miatt, -persze nem szűk terelőket cserélték valami emberire, csak vasúti rendszer felújítás volt- akkor muszáj volt a felüljárón menni.

A harmadik megoldás a csúcsforgalomban "leszarom, alsó rakpart, majd kikerül akinek nem tetszik". Szívlapátért nyúlkálok, ha kocsival megyek arra és ilyet látok. Na nem mintha én sose próbáltam volna :)

Menj el a Szépvölgyi útig, ott van rendes átjáró, ahol át lehet gurulni a sineken.

Szepen vegigmesz a melette levo uton, aztan meg ott a buszsav ami kerekparsav vegig. Problem ? :)

http://karikasostor.hu - Az autentikus zajforrás.

"Problem ?"

Ott egyik nap olyat kormolt elém egy busz, hogy vagy 50 méteren keresztül nem láttam...

--
Fontos! Ha berágok, nem feltétlen személyed ellen szól...
openSUSE 13.1 x86_64

Melyik útra gondolsz? Mert, ha van kerékpárút, akkor nem szabad az úttesten menni. Nyilván egy utcával arrébb már lehet.


tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Nézd meg az új módosításokat! Ha igaz, már nem kötelező a használata.