T-Mobile/Systems áll???

Sziasztok!

T-Mobile-os 3G-nk, mobiltelefonjaink illetve T-System-es bérelt vonalaink állnak, mint a cövek...
Illetve a T-hez köthető VidaNet hálózata sem látott ki a net felé pár perce.

Valaki más is tapasztalja?

Swifty

Hozzászólások

Az elmúlt pár hétben ez egyébként nem az első eset volt. Nálam 3, egymástól ~30km távolságra elhelyezkedő ponton is ugyanígy álltak a T-s internetkapcsolatok, a logok szerint márc. 1., febr. 28 és febr 20. napokon.
Viszont az érdekes az, hogy az egyik helyen az IPTV a kimaradás alatt is működött (a többin nincs ilyen szolgáltatás, de lehet, hogy máshol is jó lett volna).

Tegnap este esett-kelt a T rendszere.
Nálunk is otthon az IPTV elment, internet semmi, mobilhálózat elérhetetlen volt. Valami nagy gáz van náluk.
Aztán az IPTV visszajött, de a net és a mobil elég lassan lett elérhető. de instabil volt a kapcsolat.

--
G.

Tegnap este negyed tíz körül nálam is elhasalt a ADSL net, aztán ment utána az IPTV is, majd végül a T-Mobil net is megadta magát. Mondjuk az utóbbi időben ettől függetlenül is szarakodott.
Amúgy tök jó lenne, ha valami értelmes tájékoztatást adnának róla, nem egy ilyen "...az IP hálózat meghibásodása miatt..." gyökérséggel szúrnák ki az ember szemét.

Nem értem, mi az (elsőbálozó HUP-tagok szemérmének védelme érdekében öncenzúrázva)-ért nem lehet 2014-re eljutni addig, hogy nem csak a tündibündi potenciális előfizetőket tájékoztatják arról, hogy milyen csodás szolgáltatásra fizethetnek elő, hanem azokat a sötétbunkóletojandókat is, akik már fizetnek; arról, hogy nem a készülékükben van a hiba, ne vergődjenek, ne telefonálgassanak, ne a HUP-ot buzerálják másnálisezvanmost?ért, ne az indexen vadásszanak infora.

Mi az, hogy internet nincs? Hol van az a hely, ahol ha T-* nincs, akkor semmi nincs? Részvétem nekik.
Nekem speciel van, de cseszhetem, ha a T-*-nek nincs embere/ötlete arra, hogy a weblapjára írja a wtf-ot.

Másfelől amikor úgyis 3 percenként szétszakad a tv képe, SEMMIBE nem kerül, és inkább POZITÍV, mint bosszantó, a 35 éve már használatban lévő ADÁSHIBA, vagy a fentebb parafrazeált, A HIBA NEM AZ ÖN KÉSZÜLÉKÉBEN VAN szövegeket néhány másodpercre megjeleníteni.

De lehet, hogy én szívtam túl sok kágéestés csöcsöt ahhoz, hogy túl gyakorlatiasan fogjam fel az olyan patetikus témaköröket, mint az egyébként feszt szondázott "szolgáltatás minősége" c. legendárium.

Akkor még egyszer: van nekik szép, csilivili, előfizetőcsalogató weboldaluk.

Miért is nem használható ez ilyen célra IS, mennyivel természetesebb ugyanúgy netet fogyasztó közösségi oldalakon tájékoztatni?

Lehet, hogy ez magyar szinten a narancs kategória, de attól még citrom.

Egy ekkora corporate site-ba este 8 után percek alatt beletolni egy ilyet (figyelembe véve minden bürokratikus és akár technikai oldalt is), pl. ha nincs felkészítve rá, akkor valószínű bonyolultabb, mint a FB-ra kirakni egy ilyen hírt (amit elég sokan már előbb megnéznek hasonló esetben, mint a gyári oldalt). Azon lehet rágódni, hogy praktikus lenne-e felkészíteni az oldalt rá (ha nincs)..
Mind1, vagy túl tudja tenni az ember magát ezen vagy nem.

"Hol van az a hely, ahol ha T-* nincs, akkor semmi nincs?"
Pl. nálam itthon. Az idő nagy részében működik a T-*, a maradékban meg csinálok valami mást, úgyhogy nem látom értelmét mégegy kapcsolat fizetésének.

Szerintem a T, mint IPTV szolgáltató csak a tartalomgyártóktól jövő anyag továbbítására tart fenn technikát, a módosításra nem. A megvalósítás pedig valószínűleg nem aprópénzes - azért ilyen helyen nem illik tákolni. Arról nem is beszélve, hogy akár még a továbbított csatornákkal kötött szerződésük is tilthatja az adás öncélú megszakítását.

Szerintem a te felfogásod pont nem gyakorlatias, sokkal inkább egységsugarú "okos" júzeres, annak ellenére is, hogy tulajdonképpen szakmabeliként valószínűleg tisztában vagy azzal, hogy amit szeretnél, nem megy csettintésre.
Te pl. milyen arcot vágnál, ha megjelenne egy ügyfél azzal az igénnyel, hogy a szervere elpusztulása esetén azonnal jelenjen meg a weblapja helyén egy tájékoztató üzenet?

Akkor valószínűleg azért nem teszik ki a weboldalukra, mert neked úgyis mindegy, nem kell erőltetni.
A tévét meg pláne nem kell, mert lehet úgy csinálni, hogy ne kelljen csinálni.

A műsorgyártó kipipálva, a műsorszóró kipipálva - az istenadta előfizető meg vagy kitalálja, hogy mi lehet, vagy fészbukra regel, ha eddig nem tette meg (egynetes előfizető ezt konkrétan hogyan is?), vagy beáll a telefonos sorba, ha még nem olvasta az indexen, hogy már ezt se tegye.

Miközben én okoskodom.

Szerintem te vagy az egységsugarú
Magyarországon úgy 140 db internetszolgáltató van( 10 éves adat, lehet hogy csak volt, mert a "szabad piac" jegyében felvásárolgatják a kicsiket) , de az egységsugarú user csak 1-et ismer, mert az ő reklámját nézi 5 percenként a kertvken
Ha fizetnének akkor se kéne tőlük semmi

Hatalmas tanulsag az eset hogy nem szabad centralizalni egy szolgaltato kore a kulonfele szolgaltatasokat! Komolyan ugy ereztem magam az egyszerre lerohadt ipteve/analog teve, internet, mobiltelefon szolgaltatas kozepedte, mintha atomtamadas erte volna a varost amiben elek!

--
zsebHUP-ot használok!

Nem twitterre és nem is fb-re fizettem elő. Nekem van egy fizetett szolgáltatóm.
Azt meg egyetlen szolgáltatóm se próbálja meg kitalálni, hogy hogyan viszonyulok az SMS-ekhez. Bátran megkérdezhet felőle, van rá platformja elég - amikor éppen nincs szétesve. De tudom, "ha MÉG EGYSZER azt üzeni", hogy szétesik, majd akkor elgondolkodunk ezen is - addig köll a pénz meg a humánerő a marketingre.

Látom te vagy az, aki megtestesíted az egységsugarú júzerek etalonját. Egyrészt nem megy az olvasás:
"Facebook-on, twitter-en és a weboldalukon is megtalálható az információ" -ből sikerült leszűrnöd ezt:
"Nem twitterre és nem is fb-re fizettem elő. Nekem van egy fizetett szolgáltatóm."
Jobb helyeken a vessző utáni "és"-t követő szó még a felsorolás része és nem negáció.
"De tudom, "ha MÉG EGYSZER azt üzeni", hogy szétesik, majd akkor elgondolkodunk ezen is -"
Nem védeni akarom őket, van elég bajuk (főleg az ilyen ügyfelekkel), viszont amennyiben ezt a jövőben megtudják oldani és alkalmaznak orákulumokat, hogy előre értesítsenek a nem várt hibákról, akkor inkább készenlétben fognak állni és nem lesz hiba (ez olyan win-win módszer).

Ezek után kíváncsi lennék, hogy milyen rendszerekhez van közöd, mert ha üzemeltetsz ilyet, feltételezem hozzád köthető az alfája és omegája mindennek amit rendszer üzemeltetés szócikk alatt láthatunk, a 100%-os rendelkezésre állás mellett.

// Happy debugging, suckers
#define true (rand() > 10)

nekem eddig is teljesen mindegy volt, kicsit pánikba estem hogy telefonálni se tudok, de egyébként magamtól konstatáltam hogy Magyarország legnagyobb telekommunikációs szolgáltatócége megbízhatóságban kb. a pistike bt. színvonalán van! :)

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Azért (is) írtam ezt kicsit idegesen mert itt vagy T kábel/IPTV van, vagy semmi vagy ADSL.
Se Digi- se UPC-s internetet nem lehet beköttetni, csak a még az 50-es években behúzott réz? telefondrótokon jövő max 4 Mbps ADSL elérhető, ennyit bír el a "vonal" kb 8 adsl szolgáltató mérése szerint

A direkt meg nem értett részre már leírtam pár pontot.

A rám vonatkozó résszel kapcsolatban kis híján 10 pontost lőttél. Azért nem tiszta 10, mert nem ILYET üzemeltetek, de AMILYET igen, ott úgy is szétrúgják a seggem, ha a júzer (meg a főnöke, meg annak a főnöke) nem tud időben a probléma természetéről, hogy ezek a júzerek egy fillért nem fizetnek, mert ők is a cég alkalmazottai.
Hogy ennek ezer és egy akadálya van, és ebből a túlnyomó rész éppen a cég globális politikájából következik, az nem lehet gond, megoldás legyen.

- o -

A gyengébbek kedvéért értelmezek mindent, amit eddig itt írtam: sehánykilences rendelkezésreállást nem hánytorgattam fel senkinek; a rendelkezésére álló eszköz fel nem használását a tájékoztatásra, azt igen - mer én ilyen genya okoskodó egységsugarú vagyok.

Azért lássuk be, hogy egy ekkora cégnél egyedileg értesíteni mindenkit a lehetetlennel egyenrangú. Igaz, azt is hozzá tehetem, amikor egy fél tucat kiemelt ügyfelet érintett a problémájuk (egy megbolondult load balancer, ami a mögötte ücsörgő origo-t is érintette pl.) sem ment sokkal rugalmasabban a dolog;)
PS: utólagos elnézést hogy kicsit nyers és "paraszt" voltam

// Happy debugging, suckers
#define true (rand() > 10)

Semmi gond, simán belefér.

Amúgy hogy, hogy nem, eszembe jutott ez:

- Magának is joga volt hozzá, hogy javaslatokat tegyen, vagy tiltakozást jelentsen be a kellõ idõben - jegyezte meg.
- A kellõ idõben, mi?! - süvöltötte Arthur. - A kellõ idõben? Akkor hallottam elõször az egészrõl, amikor beállított ide egy munkás tegnap. Megkérdeztem, azért jött-e, hogy megpucolja az ablakot, mire õ azt felelte, hogy nem, hanem hogy szétrombolja a házat. Persze nem ezzel kezdte. Dehogy. Elõbb letörölt pár ablakot, s megvágott öt fontra. Csak aztán mondta meg.
- De Mr. Dent, a tervek az elmúlt kilenc hónapban rendelkezésére álltak a helyi tervezõirodában!
- Ó, hogyne! Én is egyenesen odamentem, hogy megnézzem õket, mihelyst hallottam a dologról, tehát tegnap délután. Maguk aztán nem erõlködtek valami nagyon, hogy felhívják rájuk a figyelmet, ugye? Úgy értem, hogy például szóltak volna valakinek, vagy ilyesmi.
- De hiszen a tervek ki voltak állítva.
- Ki voltak állítva? Éppenséggel a pincébe kellett lemennem, hogy megtaláljam õket.
- Ott van a kiállítási részleg.
- Zseblámpával.
- Talán leszakadt a villanyvezeték.
- Meg a lépcsõ.
- Nézze, végül is megtalálta a feljegyzést, nem?
- Ó, hogyne - felelte Arthur -, megtaláltam. Egy használaton kívüli vécében elsuvasztott, bezárt iratszekrény fenekén volt kiállítva, az ajtón a következõ felirattal: Vigyázz! A leopárd harap!

Sajnos semmilyen tájékoztatás nem megy jól nekik. Kb. 7 éve vagyok előfizetőjük (más szolgáltató nincs a környéken), de ezalatt a 7 év alatt egyetlen előzetes értesítést sem kaptam (email, SMS, ...), hogy „x-én, y és z óra között, ebben és ebben a körzetben időszakos leállás fordulhat elő tervezett karbantartási munkálatok miatt”. Vagy nincs náluk tervezett karbantartás, vagy a sz@rnak az előfizetőkre. Az első eset (nincs tervezett karbantartás), egyébként magyarázatot adna arra, hogy miért van mostanában sok leállás. Ennek ellenére szerintem a második eset áll fenn. Esetleg a kettő együtt.

Mentségükre csak annyi hozható fel, hogy Magyarországon a szolgáltató iparban nem szokás ez előzetes tájékoztatás. Egy kivételt ismerek ezen rossz gyakorlat alól: A banki szolgáltatóm 3–4 nappal korábban szokott tájékoztató üzenetet közzétenni a tervezett karbantartásokról. Persze semmi sem lehet tökéletes. Az üzenetet webbankba való belépés után tudom csak olvasni, így aztán sok múlik az időzítésen.
Egyébként kíváncsi lennék, hogy a Telekom német anyavállalatánál mi a helyzet ezen a téren.

-----

(&%;_98\<|{3W10Tut,P0/on&Jkj"Fg}|B/!~}|{z(8qv55sr1C/n--k**;gfe$$5a!BB]\.-

"Mentségükre csak annyi hozható fel, hogy Magyarországon a szolgáltató iparban nem szokás ez előzetes tájékoztatás"

Valószínűleg azért dobálom itt hisztériázva a hajtűimet, mert el vagyok kényeztetve. Ha a házigazda tockost is ad vásárlói véleménynek álcázott reklámom miatt, vállalom, hogy nem csak szapulni tudok: http://giganet.hu

Legalább havonta küldenek hírlevelet, benne minden várható tudnivalóval (a tudnivaló esetleg csak annyi, hogy aki az adott hónapban időre rendezte a számláját, az bemehet az irodába egy csomag szaloncukorért, faragható sütőtökért, jégpálya-belépőért, stb., éppen minek van szezonja).
4 éve vagyok előfizetőjük, ennyi idő alatt kétszer kellett kimaradás miatt hívnom őket, az egyiket 5 perc alatt rendezték, a másiknál kiderült, hogy a thinkpadem antennája selejtes.

upc is előre kapcsolattartói emailcímre küld üzenetet.
pl:
február 27-n küldték:
"Tisztelt Előfizetőnk!
Ügyfélszám: __
Értesítés iktatószáma: __
Ezúton tájékoztatjuk, hogy az Ön címén -__ - a lent megjelölt időpontban karbantartási munkálatokat végeznek, mely adott esetben szolgáltatás kieséssel járhat.
A karbantartás időpontja: 2014.03.14. 00:00 - 2014.03.14. 06:00
A karbantartás oka: # Szolgáltatási (HFC) hálózat átépítési munka
Leállás azonosító: __
A karbantartást követően szolgáltatásaink zavartalanul működnek, azonban előfordulhat, hogy internet kapcsolatuk nem áll automatikusan helyre, ebben az esetben kérjük, hogy a szolgáltatáshoz kihelyezett végberendezést indítsák újra!
Esetleges kérdéseivel, észrevételeivel kérjük, forduljon munkatársainkhoz a 1221-es telefonszámon.
Előre is köszönjük szíves türelmét és megértését!
Tisztelettel:
UPC Magyarország Kft."

T-nél mikor hibabejelentés végén közli az üf. 40perc beszélgetés után, hogy igen, előre tervezett karbantartás van(nem tudom miért nem ez volt az első dolog amit mondott miután azonosított, hogy honnan hívok..) még ő volt fenntakadva, hogy ők tájékoztatnak, mert a honlapjukra kiírják..
..hasonló mentalitás és sorozatos kiesések miatt váltottunk 14év után.. (még axelero-s dsl volt anno :))

Nalam csak a mobil halt meg teljesen, kabelnet az ugy-ahogy mukodott.. nezegettem a telekom weboldalt de ugye azon csak marketing cuccok vannak, en szemely szerint ertekelnek egy kis dobozkat a kezdooldalon ahova mondjuk be lehetne irni ha epp outage van. Vagy egy szolgaltatas statusz oldalt, vagy barmit. Facebookon kitenni trendi mondjuk, de szerintem nem tul professzionalis. Hadd ne oda kelljen mar nemmen relevans szolgaltatas infokert :)

Másnak is szakadozik a net most? ADSL és mobilnet is...

Nálam mobilnet nem volt tegnap egész nap. Ma reggel újraindítottam a mobilomat, és utána azonnal megjavult.

Valami megint nem ok...
Időnként hatalmas ping, elvesző csomagok, néha "elbomlik" a PPPoE kapcsolat.

Érdekelne, mi az a hiba, amit ennyi idő alatt nem tudnak megtalálni. Szegény szakik elég idegesek lehetnek már... :)

(Bízom benne, hogy a következő országos ledöglés idején a tájékoztatásért felelősökben is lesz annyi lelemény, mint most a marketingben.
(Aki nem látná: hsz írásakor kap a text egy fejlécet: ".T... Cserélje le régi gépeit beruházás nélkül.")
)