Jancsi bácsi...

Ugye milyen jó volt gyereknek lenni a 80-as években? Langymeleg szocializmus simogatása, Balaton, műbőr illat az autóban...
Ki nem szeretné átélni újra a gyerekkorát, pár órára visszacsöppeni a múltba és újból olyan autóban utazni, amiben gyerek volt, amiben felnőtt...

Legalábbis erre alapulna az üzleti tervem, ami lehet teljesen agyament ötlet, nem tudom, majd Ti itt megírjátok érdemes-e belevágnom....

Az ötlet a taxisok vegzálásából jött, új autó, stb. Nekem meg ugye van egy jó állapotú, tavasszal gázosított, nyáron újrafényezett 120-as Skodám. Taxizni ezzel ugye nem lehet, de az nem is biznisz már, de talán más...

Lehetne bérelni (tőlem) óránként 6.000 forintért, kilométer korlátozás nélkül.Természetesen csak sofőrrel (Velem.) Messzebb vidékre mondjuk lenne, némi kiállási díj, de BP és onnan errefelé, ingyenes előállás. Minimum egy órára kell bérelni, utána 15 percenként lépne. Ez így szerintem kikerüli a taxizás kategóriát. A kérdés az, lenne-e fizetőképes kereslet a mai 30-40-50 éves korosztályban erre... (mondjuk ha vidéki utat nézünk és mondjuk egy óra alatt 60 kilómétert megteszek -simán- akkor még olcsóbb is mint a taxi)
Esetleg közben a rádión nyomhatok korabeli zenéket, híreket...

Marhaság? Jó ötlet?

Hozzászólások

Nem tudom, a 80-as években nem volt sofőrünk... :)
No rainbow, no sugar

Jó ötlet. :)
Budapesten olyan szórólapot láttam már, hogy valakitől a városon belülre Trabantot lehet bérelni - főként nyugati fiataloknak szánhatta, akik idelátogatnak, és a városnézést egy kis nosztalgia-kocsikázással akarják összekötni.
El tudom képzelni, hogy lesznek olyanok is, akiknek a Te ötleted tetszik. Akár hazaiak, akár külföldiek. :)

A jelenség neve: bérfuvarozó (mint vállalkozó akár).
A taxi konkurenciája, nem mellesleg nincs taxióra, taxis vizsga, PAVII és hasonló kötelezettsége, akár hasra csapva is bevallhatja a forgalmat a NAV felé, olyan díjat kér amit nem szégyell, stb.
Egyre több városban szaladgálnak ilyen civil autók, a vásárlói kör pedig a baráti, ismeretségi körből indul, aztán fejlődik tovább.
Példa:
Taxi itt a külső gyűrűn belül nappal kb 800-900 Ft körül visz. Ugyanez bérfuvarozónál lehet akár 500 is. Kérdés hogy melyik mennyi adót fizet és melyik ad számlát, a gazdaságosságról meg nem is tennék említést, kb az "1000 Ft-ért otthonában javítom számítógépét" szórólapok jutottak eszembe...

De legyen szerencséd, működtesd értelmesen és tisztán.

--
compaq n610c
"...és micsoda zajt csapott!"

Reklamozd ugy, hogy csehszlovák Porsche. :)

Vidéken, kisvárosokban/nagyközségekben már teljesen elterjedt, hogy a pista, jóska, sanyi ha kell, jön a 3 litert fogyasztó dízelverdával és beviszi a famíliát nagybevásárolni a szomszéd városba, vagy a buszhoz, vonathoz, pestre, stb. Szájhagyomány útján terjednek az ilyen emberek, mert persze az apeknak lenne ehhez 1-2 szava. Oké, rá lehet sütni, hogy ez egy egyszerű teleautó - azt szerencsére egyelőre még nem baszogatják.
--
#conf t
#int world
#no shut

Mi a nagy szám a Skoda 120L-ben? Most is azzal járok.

Én is, már 5 éve, beletettem 120e kilométert. :)
Talán azoknak lehet érdekes, akik már sok sok éve csillivilli autójuk lehet. Megérinti őket a múlt, számukra ez még a "kommunizmus utolsó lehelete". :) ...no meg nem utolsó sorban az esetleges 6000 forintos fix óradíj, ami mondjuk a pesti tötyögésen kívül akár egész versenyképes kilométerre átszámított lóvé lehet.

Nem tudom, csak gondolkodom, ötletelek mire tudnám cserélni a jelenlegi iskolát...

Rózsár Gábor (muszashi)

arra ne appelalj, hogy valaki azert fog inkabb veled utazni, mert olcsobb.
ugyanis pestrol siofokra a taxis (viszonylag modern autoval, 130 km/h sebesseggel, autoaply amatricaval egyutt) 25 ezer Ft-ert hoz haza.
szamtisd at, hogy neked ez mennyi idobe tellne, s szorozd fel a 6000 Ft-tal.
es vedd figyelembe, hogy azert megiscsak modern auto a taxi.
tehat erre ne appellalj.
abban lehet racio, hogy szocialista turakat szervezel turistaknak (magyaroknak nem hiszem hogy menne, bar elvetve akadhat...). de kerdes, hogy azok meg akkor mar skoda-ra kivancsiak-e? ugyanis az nem volt annyira ikonikus auto, inkabb zsiguli, volga, csajka, esetleg zil, de az jo dragan, ami szerintem erdekes lehet.

Hmmm, mondjuk Angliába sok skodát exportáltak. :)
Igen, azt hiszem autópályás utaknál nem éri meg velem menni. Országútnál már nem biztos, ott egy fix 90-el menve azért nem olyan vészes tempó. ...de mondjuk inkább ez csak mellék száll volt, inkább a nosztalgiára utaznék a dologban. :)

Rózsár Gábor (muszashi)

A másik gond az, hogy a Skoda 120 iszonyatosan szar autó, utálta minden ismerősöm, akinek volt. Országúton előzni vele életveszély a teljesítmény teljes hiánya miatt. Belső tere igénytelen. Én biztos nem fizetnék érte, hogy vezethessem (mellesleg anno ilyenen tanultam én is vezetni.) Ráadásul ha nekivágsz vele az 500km-eknek a forró nyári napokon, jó ha spórolsz az autómentőre is. Akkor már én is a Lada vonalat támogatnám. Persze egy ilyen jó állapotú felújított Lada veszett drága. Esetleg még egy farmotoros Transporter ami játszik, annak komoly hangulata van és jó nagy a belső tere. De már azok is roncsok.
--
#conf t
#int world
#no shut

Na elkiabáltam. :) Beszart. Igaz megy, de rángat és három hengerezik és 100 a vége... :(
Eddig cseréltem rotort, gyújtáselosztó fedelet, 4 gyertyát, gyújtáskábeleket. (rengeteg ajándék vadi új alkatrészem van itthon szerencsére, amit mások kidobásra ítéltek és nekem adták, még kormánymű is van, van ami gyári barna papírban leviaszolva van. -pl függőcsapszeg- :) ) A nyomok arra mutatnak sajnos, hogy a 4-es henger lehet kampec, hétfőn viszem emberhez és mérünk kompressziót. :(:( Végül is összesen olyan 170e kilométer van már a blokkban és a régi szoci kocsikat 100e környékén generálozták régen... szóval sajna életszerű...

Rózsár Gábor (muszashi)

Annó a motorom nicasilos volt, miután leszedtem vihettem hüvelyeztetni, nem volt olcsó mulatság... :) Csak a dugó volt 25e bele kb 6 éve... Magam csináltam a gépmunkán kívül mindent, de majdnem 40 volt, pedig csak egy 125-ös sportmoci volt. :) ....aztán mikor kész lett másnap elb@sztak egy stoptáblás kereszteződésben... :P:D ...és nem felém nézett a tábla. :) ...kb 40-el jöttem, mivel kb 0 kilométer volt a dugóba, első indulás volt, a kúttól jöttem.

Rózsár Gábor (muszashi)

Nos kiderült a kipufogó szelep égett el teljesen. Sajnos ez LPG esetén előfordulhat.
A gyűrűk még elmennének (határeset)de ha már meg van bontva kap egy gyűrű szettet ne kelljen mondjuk 10k kilométer múlva ezért szétszedni. Oszt remélem az új gyűrűkkel egy 30-40 k-t elmegy, akkor meg már közel 200k-nál úgy sem lehet megúszni valószínű egy teljes generált.

Rózsár Gábor (muszashi)

Szerintem jó ötlet. Ha elér a hangod a megfelelő rétegig (megfelelő marketing etc) akkor sikerülhet.
szerk.: tuti, hogy egy csomóan vezetni is akarnák majd. Úgyhogy vedd bele a buliba úgy hogy odaadod nekik. Persze akkor papírt kell róla aláíratni hogy felelősek az állapotáért.

--
http://neurogadget.com/

No igen, ez kérdés hogy eljut-e a megfelelő célcsoporthoz. Mondjuk kell valami jó weblap az biztos, kicsit áporodott cocializmus illatú. :) Azért örülök, hogy már többen vannak akik nem tartják ordas hülyeségnek. :)

....hááát esetleg átadhatom a volánt, ha normális, de nélkülem azért ne autózzon, maradnék mellette.

Rózsár Gábor (muszashi)

Csak akkor, ha nyáron fűtés nélkül megyünk 1-2 órát a Budán...:) viccet félretéve a gázosítás+fényezés áráért vehettél volna valami fiatalabb normális autót.

:):):) Rendben, neked kedvezménnyel lesz a túra! :)

áááá, nem igazán vehettem volna. Legalábbis olyat, ami nem mini méretű de ugyanakkor csak tényéleges 5-6 között eszik benzint (most ennyi átszámolva a fogyasztásom benzin árában város/országút vegyesben), nem akad fenn nálam a földúton és a mocsárba ahol lakom és sz@rér-hVgyér van hozzá alkatrész mint ehhez. ...és igazából szeretem is. :)

Rózsár Gábor (muszashi)

Kezdetnek a Skoda nem rossz, de ne ez legyen a termék, hanem ez csak egy segédeszköz vagy egy kellék.

pl.:

"Kommunista gyárlátogatások Skodával."
"Retro helyszínek felkeresése Skodával."

Én vennék mellé még egy kamerát is és adnék a turistákra retro ruhát, majd a végén kapnának fényképeket megsárgítva. Na ez már egy termék.

ps.: tessék figyelembe venni, hogy 2 percet sem gondolkodtam rajta

Az ötlet nem új, veterán járműveket már eddig is lehetett bérelni. Igaz, a kotkoda még nem veterán, legalábbis ez a típus még nem. A magyar pénztárcák átlagából kiindulva nem sok esélyed van ebből főállásban megélni, max. a nyugati turisták jöhetnek számításba, de az meg kb. 3-4 hónap.
De ez csak az én véleményem, álmodozni lehet ;-).

Chainq Skodája a nürburgringet is megjárta :-D

http://www.youtube.com/watch?v=6GOujYIK2xU
----
www.retrocomputer.tux.hu

No azért a teherautókat és kamionokat még skodrival is le szoktuk előzni. :):):P
Meg néha néhány érthetetlen okból cammogót is, mert vannak furcsa népek az utakon. Tegnap este is 70-el ment előttem egy faszi az országúton, én meg 3 hengerrel is olyan 90-el jöttem, de azért 3 hengerrel nem mentem ki előzni :) ...így aztán 15 kilometeren át tötyögtem mögötte.

Rózsár Gábor (muszashi)