"A" kategória kalandok #2

Ma reggel 8-ra kellett elméleti vizsgázni mennem közlekedési ismeretekből. Ugyan 26 évvel (SM. kerékpár) és 20 évvel ("B" kat.) ezelőtt már sikeres vizsgákat tettem, az a hivatalnak nem elég. Ha nagymotorozni akarok, akkor újra fizess, újra tanfolyam, újra vizsgázz. A tanfolyamot elvégeztem. A tananyag sokat nem változott - bár kiegészült néhány bugyuta motoros kérdéssel -, így annyira sokat tanulni nem kellett. Mindenesetre azért érdemes volt a korábban tanultakat feleleveníteni, mert számos olyan kérdés volt, amire nem tudtam a pontos választ.

A vizsgázás annyiban változott a 20 évvel ezelőttiekhez képest, hogy a közlekedésfelügyelet helyi telephelyének bekamerázott, számítógépes termében zajlott, papír és toll helyett érintőképernyős monitorokon. Kb. 25 ember indult neki egyszerre a tesztnek.

Megfogadtam magamban, hogy minden kérdést elolvasok rendesen és nem azonnal, rutinból nyomom a válaszokat. Az eredmény 75 elérhető pontból 75 lett.

A vizsga végén a jegyzőkönyvet alá kellett írni. A vizsgabiztos szólt, hogy szép eredmény, de vissza kéne ülni a géphez. Gondoltam magamban, hogy wtf, túl jó lett az eredmény? Vagy mi?

Mondja a fószer, hogy 1 vizsgázó ember van már csak a teremben, ő meg tanú nélkül nem maradhat vele, így foglaljak helyet.

Csak remélni mertem, hogy a csóka nem a teszt felénél tart, mert akkor még van fél órám....

De nem, kb. öt perc múlva a fószer felugrott:

"- Ha nem, hát nem!" - kiáltotta, majd kiviharzott az ajtón.

A következő lépcsőfok a rutinvezetés. Majd szólnak, hogy mikor.

PS: az egyik kedvenc tesztkérdésem az, hogy mit jelent ez a tábla:

Az egyik tesztprogram egyik válasza: "Az út mellett űrállomás található". Ezen konkrétan majd' beszartam és fél órát röhögtem.

Hozzászólások

"Ugyan 26 évvel (SM. kerékpár) és 20 évvel ("B" kat.) ezelőtt már sikeres vizsgákat tettem, ... Mindenesetre azért érdemes volt a korábban tanultakat feleleveníteni, mert számos olyan kérdés volt, amire nem tudtam a pontos választ."

Ez pontosan így van. Van néhány olyan kérdés, ami olyan ismeretre kérdez rá, ami nélkül szerintem bárki biztonságosan közlekedhet, de mégis kell tudni.

Azért kíváncsi lennék, hogy a sok éve autót vezetők közül ki merne nekimenni a vizsgának csak úgy, rákészülés nélkül. A többségének azt hiszem, hogy nem sikerülne.

Van egy srác, akinek szintén 20 éve van jogosítványa. Ő is nagymotorra jött. Az első kitöltött tesztünkön mind a ketten megbuktunk. Igaz, nem sok ponttal, de azért meg.

--
trey @ gépház

Ez nem jelent semmit. Volt olyan kérdés, amire bármikor tudom a választ, de egy időre ketyegő érintőképernyős monitor előtt szerencsétlenkedni - főleg, ha nincs is nagy tétje (~ 5 ezer), de mégis - más helyzet. Volt, hogy háromszor is elolvastam a kérdést és még akkor sem voltam biztos benne, hogy a jót nyomtam.

--
trey @ gépház

en '97-ben raktam le az autos jogsit, es tavaly mentem az A kategoriara
azzal kezdtem hogy a konyv kinyitasa nelkul nekiugrottam a tesztprogramnak (marmint otthon, nem a vizsgan), 1 pontot mult hogy nem lett meg :)
azert nem art atnezni a konyvet, foleg hogy sok valtozas volt az utobbi evekben (motorosokat erinto is van koztuk boven), meg a motoros muszaki kerdesek nem valoszinu hogy egy autosnak menni fognak (az mar mas kerdes, hogy azok a motoros muszaki kerdesek totalis baromsagok)

Na, pl. a motoros műszaki kérdések nagy része szinte felesleges ebben a formában, hiszen a motorok nagy része már nem keverékolajozású, nem karburátoros, nem gravitációs elven juttatja el az üzemanyagot a karburátorba, nincs a karburátorban úszó (mert nincs karburátor), nem dobfékes és még sorolhatnám...

Szóval ezek azok, amik miatt meg kell tanulni az előírt anyagot, még akkor is, ha már elhaladt mellette a kor. Nem sikerült a vizsga anyagát szinkronba hozni az elmúlt 20 év vívmányaival.

Most nem mondom, hogy tök hülyeség ezeket tudni az utca emberének, de kötelezővé nem tenném az összeset, csak az üzemeltetéshez valóban szükségeset és kiegészíteném az újdonságokkal.

--
trey @ gépház