Megérkezett a vas

Ma délelőtt elhoztuk a vasat. Vagyis Mo hozta én meg mentem utána autóval. Tetves egy idő volt, esett az eső. Ennek ellenére gond nélkül elmentünk vele az eredetiségvizsgálatra (még ekkora lehúzást..., szerencsére ezt a volt tulaj fizette), majd haza. Mo-nak vannak esőálló motoros felszerelései, így nem ázott el. Holnap begyűjtheti érte a beígért kaját, amit arra az esetre ígértem, ha épségben meghozza a technikát. Abban maradtunk, hogy ha ideér gond nélkül, akkor megvendégelem. De ha eldobja a vasat, akkor szépen odaadja a saját FZ6N-jét, aztán a kettőből csinálok egyet. :D Azt mondja, hogy nagyon jól húz, szépen jár, nem össze-vissza, nem darabosan. Kicsit megkergette, megy.

Délután Funtom haver - régi autókereskedő dinasztia leszármazottja - elvitte az okmányokat az okmányirodába, elindította az átírást. Újabb lehúzás. Mármint az átírási költség, új törzskönyv tököm tudja mi. Persze kellett kötni egy kötelező biztosítást - mi meglepetésre - nem olyan vad összeg. Valami 12 ropi / év. Plusz baleseti adó. Szóval a papírmunka sínen van. Ha minden jól megy, holnap vagy holnapután meglesznek az okmányok.

Itthon lepróbáltam a motoron mindent. Elindítás, leállítás, világítás stb. Nekiálltam egy kicsit tologatni, igazgatni, hogy szokjam a mozgatását, a tömegét. Szépen be tudtam helyezni a számára előzőleg kialakított helyre, ami nem sokkal hosszabb, mint maga a motor. Itthon kicsit tüzetesebben átnéztem, mint ott, a tulaj előtt, de semmi problémát sem találtam. Abban az állapotban volt, mint amikor lefoglalóztam. Kilométerállást stb. akkor lefényképeztem, így volt mihez viszonyítani. Ráadásul a majdnem full tank benzin is benne volt, ami kellemes meglepetésként ért (itthon gyakran annyi nafta sincs a cuccokban, hogy első kútig elérjen az ember).

Nem bírtam ki, hogy a garázson belül egy rövidet ne guruljak vele egyesben. Még át kell olvasni a riasztó, immobiliser leírását és a kezelési utasításokat.

Kell még egy kupakot néznem...

Hozzászólások

Azért olaj, olajszűrő,(légszűrő, lánc) csere ajánlott használt vásárlás után. Mondjuk az utóbbin azért látszik mennyire viseltek.

Februárban eladtam. Öreg vas volt, nekem pedig nem volt igazán lehetőségem annyi szervizidőt szánni rá amennyit megérdemelt volna. Hála az égnek maradt a családban motor, így néha be tudom pótolni. Bár sajnos így sem tudom megtenni, hogy bármikor teszek egy Észak-Balaton túrát vagy bakonyi kanyargást.
Itt van néhány kép a vasról.

Sprayzésre pedig: http://www.scottoiler.com/ Akinek van dícséri, akinek nincs szidja. Nekem nem volt, de vágytam rá :) Louisban is kapni.

A középállvány a tipikus "többet gyakorlattal mint erővel" eszköz. Őszintén bevallom nekem gyakorolnom kellett hogyan kell erőlködés nélkül állványra húzni a vasat. Persze ilyen itt nincs, csak úgy megemlítettem.

Én megméretném a töltést, a visszajelző egy dolog, ha tolni kell az meg egy másik.
A bowden is filléres, bár ahogyan olvastam nem sok km van benne.
Szvsz az olajcsere kötelező, elvből is, de egy év után főleg.
Ezzel a vassal lehet mókázni, pár combosabb fékezéssel azért fel lehet forralni a fékolajat. Ki tudja hogyan használta az előző tulajdonos, és hogy mióta van benne, én ennek a cseréjével sem spórolnék.
A gumit megnézted? A lassan kopó merev túragumi nem arra való hogy a kanyarokban _nagy_ sebességgel borítgassad a vasat (mármint később, majd ha eljön az ideje).
A fékek, telók, nyomon futás, kormány csapágy lógás-kotyogás bemérése sem felesleges.
De a legfontosabb a megfelelő ruházat, lehet hogy csak egyszer esel egész életedben, de akkor nem mindegy hogy mit viselsz. Tapasztalataim szerint sokan a csizmán és a kesztyűn spórolnak. Protektorok kellenek minden mennyiségben, főleg a gerinc megvédésére.

Végül egy "rossz" tanács (saját tapasztalat): ne tartsd be nagyon a jobbra húzódás elvét. Ha nem uralod a sávod akkor rádelőznek úgy hogy rádhúznak, vagy szemből beelőznek, mert látják hogy van hely. Én hamar rászoktam hogy középen vagy inkább balra húzva közlekedjek, biztonságosabb. Bizalmi elv vs. mai közlekedési morál, ugyebár...

A Yahama (direkt hívom így Yamaha helyett) igen jó minőségű vasakat gyárt, 600 ccm már mókás, de emellett fegyver is. Széles utat és baleset mentes motorozást!

____________________
echo crash > /dev/kmem

Valóban "többet gyakorlattal mint erővel", de hatalmas előny egy motornál. Nem csak sprayzésnél, de felcuccolásnál, sőt néha parkolásnál is.
A gyakorlat hasznos az eldőlt motor talpra állításánál is. Bár velem csak egyszer fordult elő(további 2x majdnem), hogy oldaltámaszt nem tettem ki és eldőltem a géppel(erre figyelni kell, mert kellemetlen). A méltóságomat az tette rendbe, hogy néhány másodperc alatt sikerült talpra állítani. Még én is meglepődtem.
Indulásnál legalább szól(nem indul:).