Nagy terhelésű rendszerek fejlesztése 4 - Üzemeltetés

Hozzászólások

A monitorozas reszhez kis kiegeszites es ez nagyon nem csak a nagy teljesitmenyu rendszereket erinti, erintheti egy 15-20 fobol allo irodat is. Nem csak azt erdemes monitorozni, hogy el a rendszer, hanem jol vegzi-e a dolgat egyaltalan a rendszer. Pl. egy webshopnal, hogy mennyi cikk elerheto, mennyit valtozik a cikkek ara, van-e ara rendesen egyaltalan, ugyanez ugyviteli rendszerben mogotte, vandorolnak-e a rendelesek rendesen a rendelesek a webshopbol az ugyviteli rendszerbe, visszaszinkronizalodnak-e, stb.

Az, hogy mukodik-e a rendszer, az kb. a kutyat nem erdekel kategoria. Kotelezo minimum, hogy mukodjon. Az, hogy _jol_ mukodik-e, az mar sokkal jobban erdekli a megrendelot/felhasznalot.

Ez velemenyem szerint nincs elegge kihangsulyozva a cikkben.

----------------
Lvl86 Troll - Think Wishfully™

A "Nagy terhelesu" kifejezest orokolte, mert ugy indult a cikksorozat. A jol mukodest valoban nem hangsulyoztam ki elegge, de szerintem terjedelmeben is eleg rovid. Tervezek majd egy hosszabbat is errol a temakorrol, ami talan majd konyv formatumu lesz, de jelenleg meg temagyujtes fazisban van a dolog.

Reggel, munkába menet BKV-n elolvastam a teljes irományt rendesen. Bár az eleje alapján nekem úgy tűnt, hogy próbálod a megrendelői/felhasználói oldalról megközelíteni a dolgot, de utána rájöttem, hogy te inkább csak rendszergazdai szemszögből próbálod, ráadásul inkább csak amolyan hosting jelleggel. Ennél azért színesebb a valóság, persze, gondolom te a DotRollbol indultál ki csak.

Persze, én is a saját környezetemből indulok ki, ahol rengeteg időm megy el azzal, hogy pont ilyen problémákat kell megoldani, hogy mondjuk monitorozni, hogy kiesett 1000 termék, mert ez meg az meg amaz történt, ami user errortól lehet valami szoftveres hibán át hálózati hibáig bármi.

----------------
Lvl86 Troll - Think Wishfully™