- szniki blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 1051 megtekintés
Hozzászólások
Mi a retekért nem teszik letölthetővé? Egy másfél órás film tökéletesen navigálhatatlan a youtube flash-es lejátszójával.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
http://vakondok.com/vakondok-2-demoscene
Fent van 720p mp4 és mkv, valamint 1080p mkv formátumokban. Ha ez nem elég, akkor semmi. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
http://vakondok.com/vakondok-2-demoscene/
az itt levo linkekkel mi a gond?
[insert line here]
B.C. 3500 - DIY Vehicle / A.D. 30 - DIY Religion / A.D. 1991 - DIY OS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaaa, hát talán az, hogy vakegér voltam, és nem találtam meg :) Köszi!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
--
Live free, or I f'ing kill you.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ilyenkor jön jól Firefox alá a DownloadHelper.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Normális videólejátszóknak pedig elég megadni a youtube url-t és lejátsszák a videót lementés nélkül.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát... elmész te a picsába. 22:35-kor linkelni egy ilyen videót?! Most fejeztem be...
Hogy ma hogy kelek fel melóhoz, nem tudom.
----------------------------------------------------------
"One should strive to achieve; not sit in bitter regret."
www.xonotic.org
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
en is mindig kenyelmesnek ereztem az onuralom hianyat masok szamlajara irni de sajnos sosem jott be elegge :(
[insert line here]
B.C. 3500 - DIY Vehicle / A.D. 30 - DIY Religion / A.D. 1991 - DIY OS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Remek film, számunkra, akik ezt megélték, mindez egyértelmű, remélem a "laikusok" sok minden meg fognak érteni belőle. Jó lenne bővebb verzió is :-D.
----
www.retrocomputer.tux.hu
www.sfveteran.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebben a temaban laikusoknak meg igy is hosszu, ez eleg jol latszott a tavalyi vetiteseken.
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
laikusként végignéztem egy ülésre, és köszönöm, tetszett.
btw a riportersrác baromira ismerős - nem lehet, hogy láttam már tőle-/tőlük másik filmet régebben?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De, mivel ez a második filmjük... :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
DS témából laikus vagyok, de számomra érthető és érdekes volt az első 1 óra (aztán lefeküdtem aludni).
Mondjuk, mivel laikus vagyok, én mindig úgy gondoltam, hogy forráskódot heggesztenek a scenerek, aztán abból lesz valami, nem pedig különböző (oké, általuk írt) programokat használnak.
Valaki le tudja írni nekem, hogy kb. hogy néz ki egy ilyen demo fejlesztése? Custom programok, külső libek, vagy ha már megvan a kb. 50. perctől tárgyalt "Premiere" szerű program, onnantól kezdve forráskód faragás max az utólagos optimalizációra megy el, vagy arra se?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Régebben eleve nem voltak ilyen saját készítésű szerkesztők, a gép képességei nem tették lehetővé. Gyakorlatilag szinte mindig az alapoktól kellett újraírni a dolgokat. Persze saját rutint biztos sokan használtak fel többször is más demókban, de akkor is újra kellett programozni sok mindent.
Bár a mai, opengl, directx témához már nem nagyon értek, de ott rengeteg külső lib segítségével dolgoznak (majd kijavít az aki jobban érti :-D), ezért is lehet egy 64k-s demóban olyan effekteket megvalósítani, ami régebben lehetetlen volt, hiszen neked kellett megírni a vonalhúzó, fillező, shade, stb rutinokat, amit maga a demo kódja tartalmazott. Ezt ma már nem kell megírni, mert adott.
Aki megírta a saját demotool-ját, rengeteg időt spórolt meg aztán egy-egy demo fejlesztése során.
----
www.retrocomputer.tux.hu
www.sfveteran.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bár így is nagy teljesítmény, de azért csalódtam:)
Én azt hittem, hogy a demoscene az C-s (ill. egyéb) bitfaragókból áll, akik ismerik a nyelv és a gép csínját-bínját, megtámogatva grafikusokkal és zeneszerzőkkel, hogy tudják, mit is kell csinálni.
Bár a videó nem mond ellent ennek, hiszen van, aki saját magának készítette el a szerkesztő programot, ez mégse annyira misztikus így, mintha az egészet forráskód szinten kellene felépíteni, nulla lib támogatással.
Szóval egyrészt tisztelem azokat, akik ezeket a demokat farigcsálják, hiszen nagyon durva, amit véghez visznek, másrészt mostmár "elveszettnek" érzem a bithegesztős feelinget, pedig biztos van belőle dögivel.
Viszont én sajnos _ehhez sem_ értek, szóval nem tudom objektíven megítélni azt, hogy mennyi (programozói) munka egy ilyen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Várj, tévedésbe ne essél, azért ez még mindig baromi nagy és nehéz munka, csak egyszerűen megváltozott a programozási nyelv. Míg C64-en, Spectrumon, Amigán, assemblerben kellett írni a programokat, nyilván bonyolultabb is volt, de azért C-ben sem egyszerű a dolog. A matematikát érteni kell, különben nem tudsz kezdeni semmi lényeges dolgot. Nem kell a mai coderek teljesítményét lebecsülni, csak más az eszköz, amivel dolgoznak.
Persze nekem is a C64/Amiga demók a favoritjaim, de ez a korom miatt van :-D.
----
www.retrocomputer.tux.hu
www.sfveteran.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudom, hogy nehéz és tisztelem is őket. Amit elmondtak a (talán C64-es?) grafikáról, hogy mikre kell odafigyelni és milyen trükkök vannak, az azért nem semmi. Nem beszélve a zeneszerzőkről, hogy tényleg mennyit kell szórakozniuk, mire olyan hang jön ki a gépből, amit ők akartak.
Egyszerűen csak az általam elképzeltben nem voltak ilyen segédprogramok, csak egy text-editor, amiben kódot lehet farigcsálni :)
Ettól függetlenül még mindig elképeszt, hogy miket tudnak kihozni egy-egy hardwareből, vagy méretlimitből. Szóval minden tiszteletem az övék:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor egy egyszeru beugrofeladat: adott n+1 gray scale kep, 1GB meretben. Veszteseg mentesen le kell tomoriteni 8MB ala ugy (mivel 32MB a teljes meret limit demo kategoriaban, de masnak is el kell fernie), h egy frame kitomoriteshez szukseges ido 7ms alatt kell legyen. Az indulas utani kitomorites nem jatszik, ugyanis a celhardverben legfeljebb 2GB ram van (tehat nehany szaz mega jut az egesz demonak osszesen), a gpu-ban pedig nehany szaz MB osztott memoria van csak. A target cpu pedig egy 2.0GHz-es C2D. QLZ akkor meg nem letezett, tehat vegyuk ugy, h most sincs ilyen algoritmus. ZLIB egy frame-et ezen a vason ~70ms alatt tomorit ki.
Hogyan oldanad meg?
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mint írtam, nem értek ehhez :) Nem semmi, hogy milyen tudásuk van, csak, ahogy fent is írtam, az általam elképzelt világban csak egy text-editor volt a scener barátja. De attól függetlenül, hogy megtámogatták magukat célszerszámokkal, még mindig nagy meló egy ilyet összehozni :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:)
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem is tetszett a film. Korábban nézegettem ilyen demókat (hihetetlen, hogy 4k mire elég), de az utóbbi pár év kimaradt. Egy bővített verzió engem is érdekelne. :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tetszett nagyon, máshol is olvastam már, hogy van, de most jutottam el idáig. Köszi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagyon jó volt, köszi!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni