html5 + SEO

 ( mranonymous | 2011. november 16., szerda - 20:18 )

Sziasztok!

Szakdolgozatot irok keresooptimalizalas temaban. Tapasztalatokat szeretnek kerni, hogy html5-ot hasznalva mennyivel, milyen modon lehet eredmenyesebb az optimalizalas.
Gondolok itt a header, arcticle, section, nav, footer, address stb tag-ek hasznalatara. Igazabol a kerdesem arra is iranyul, hogy ezek hasznalata relevansan mennyit dob a latba? Ennek hatasara mennyivel lehet eredmenyesebb a google indexelese? Jobban harap ra?
Esetleg melyik konyvet lenne erdemes olvasnom?

Arra gondoltam, hogy osszedobok egy oldalt html5-ben es css3ban a csicsa kedveert, aztan nekiallok elemezni, bizonyitani, hogy mit es miert ugy csinaltam, ahogy. Valoszinuleg beleirom a korabbi tapasztalataimat is a title, meta desc. keyw, link, backlink, PR stb... eredmenyekkel alatamasztva. A baj csak az, hogy nincs osszehasonlitasi alapom, igy hozzatok fordultam.

Epito jellegu tanacsokat, praktikakat, tapasztalatokat szivesen fogadok.

Koszonom!

udv:
Anonym.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Amig nem ismertek a keresok pontos mukodesei, addig nem lehet tudni, hogy a html5 - azon tul, hogy szemantikusabb* a kod - jelent-e barmi pluszt a keresoknek. Elvileg igen. Gyakorlatban meg franc se tudja.

A html5 joval megengedobb mint az xhtml, nyilvan erre is gondoltak a SE fejlesztok, igy nem valoszinu, hogy a kod resz tul sokat nyomna a latba (bar ilyen egyszeru lenne...)

* - ket olvasmany:
http://weblabor.hu/blogmarkok/110453
http://weblabor.hu/blogmarkok/110454

--
x-plane :: hu

kozeliteni csak lehet valahogy :)

Koszi a ket linket...

Legutóbb azt hallottam SEO ügyben, hogy már nem a kód számít, hanem egy panda nevű rendszerrel a google szépen képet generál a kód alapján, és azt értékeli...ergo tökmindegy minek nevezted te azt, h1 vagy p, ha jó helyen van, jól kiemelted, pluszpont.

Viszont, ezt még nekem is nehéz elfogadnom. De ez volt a legutóbbi, amit hallottam. Előtte meg azt láttam, hogy kód kód hátán, egy a lényeg, hogy releváns link legyen az oldalra. Rakás olyan oldalt láttam, ami ránézésre, és kódban is #&@!%, de közben pagerank 4-5, és első helyen jön elég komoly szóra, vagy akár szavakra.

Szerintem a Google se hülye, a technológia egy dolog, attól hogy html5-ben van, még a tartalom lehet crap. Maradjunk a pagerank-nél.

(De megkérlek, hogy amire jutsz, azt publikáld, hátha tévedek. Szoktam.)

Tuti hogy nem kepet general, es utana azt OCR-ezi. Azt mar el tudom kepzelni, hogy irtak/osszevagtak nyilt kodbol egy egyszeru rendering engine-t, ami tovabbadja, hogy mi hova kerul. Nem tunik olyan nagy munkanak, ahogy az sem, hogy mi szamit az oldalon fontos helynek (leteznek ra kutatasok, publikus info).

A kodminoseg teljesen fuggetlen a PR-tol. Elobbi in-site SEO, utobbi offsite. Korabban az volt az elmelet, hogy a jelentoseguk kb. 40-60% (a PR javara). De persze hiaba jo a rank, ha az adott keresesre nem relevans, nem fog megjelenni.

--
hungarian up portal - sj

Tuti hogy nem

Just you know why...

igen, ezt a panda nevut hasznalja. De egyelore csak ennyi infom van rola, majd utana kell olvasom.

Konyvet nem tudok ajanlani, nem is hiszem, hogy egyaltalan letezhet. Utoljara kb. 2008-ban foglalkoztam SEO-val (vittem fel oldalt 1. helyre), megis ha most neki kellene allnom, szerintem kezdhetnem elolrol. Ez a terulet tul gyors egy papir alapu konyvnek. Magyar forditasrol meg csak ne is almodj. Online forumokon, seo oldalakon nezelodj inkabb, meg akkor is, ha semmi nem 100% (mert aki tudja, annak hallgatnia kell).

Egyebkent siman kiprobalhatod: csinalsz egy oldalt, amin 3 oldal lesz: a kezdooldal (ez nyilvan fontosabb a keresoknek), ami random sorrendben linkel 2 masik aloldalra (vagy lehet tobb is, szinten random). Ez a 2 (vagy tobb) aloldal tartalmaz valami lorem ipsum jellegu szoveget, egyik szep html5, masik meg osszekutyult. Mindkettoben elhelyezel valami ertelmesnek tuno szot, ami sehol nem fordul elo a neten, utana megvarod, hogy indexelodjon, es idonkent rakeresel.
Altalaban igy es ehhez hasonlo trukkokkel szoktak felderiteni, hogy mi lehet abban a fekete dobozban. Persze lehet benne random, meg egy csomo olyan, amire senki nem gondolt. De azert idonkent viszonylag jol lehet sejteni, hogy mi szamit es mi nem. Idonkent meg a prioritasokat is.

--
hungarian up portal - sj

A hozzaszolasod elso reszevel tokeletesen egyet kell ertenem. Szabad esetleg tudni, hogy melyik oldalt milyen kulcsszora hoztad fel az elso helyre? :)

Hmm... erdekesnek tartom az otletet es tetszik is, szerintem kiprobalom. A heten osszerantom az oldalt, beindexeltetem es ezzel a modszerrel vizsgalom. koszonom.

Ilyen, es ehhez hasonlo otleteket, tippeket varok meg.

Az a baj, hogy oke, tok faszan megcsinalom az oldalt html5-ben, csak azt nem nagyon tudom bizonyitani, hogy az miert jobb mint az xhtml.

Ha elkeszult az oldal belinkelem es lehetne elemezni, hogy mi miert van ugy ahogy megcsinalam.
Ez sokat segitene nekem, hogy egy tapasztalt kollega megosztana a velemeneyet.....
Perze csak ha erez valaki affinitast magaban, hogy konzultal velem errol :)

> Az a baj, hogy oke, tok faszan megcsinalom az oldalt html5-ben,
> csak azt nem nagyon tudom bizonyitani, hogy az miert jobb mint az xhtml.

Nem feltetlen jobb, megrendelotol is fugg a dolog.
Kis oldalakat, vagy szukebb szegmensnel siman lehet html5-re epiteni, de egy nagyobb latogatottsagu oldalnal nem biztos, hogy megeri a veszodes a mindenfele IE hekkek miatt. Hacsak nem tud ugy donteni a ceg vezetoseg, hogy IE likvidalodik.

De vegyunk egy amerikai nagy ceget, aki a valsag utan epp csak talpon maradt.
Ok pl. azert kerhetik a mai napig, hogy IE6-ra is keszuljon el az oldaluk, mert az ott levo gepeken meg mindig IE6 fut: tobb szaz/ezer geprol van szo, frissiteni oket, meglevo intra alkalmazasokat atirni, hogy ne csak IE6 alatt mukodjon - ez igencsak nagy osszegre rughat, es akkor inkabb maradnak az IE6-nal. Virtualizacio kilove, mert egysegsugaru irodista nem fogja tudni, hogy az intranetes alkalmazast a virtualboxban futo IE6 alatt kell nezze.

Szoval erosen valtozo, hogy hol eri meg html5-ot hasznalni. Ha van mar weboldal, akkor nyilvan van webstat is, onnan sokminden kiderul, hogy erdemes-e html5-ozni.

--
x-plane :: hu

persze, igazad van. Nyilvan az en celgozonsegem lenyugozni a szakdolgozat biralokat elso korben. Ha tovabb mutatna a dolog, akkor meg Mo. Igen, itt is lehet mondani, hogy egysegsugaru userek vannak, akik meg mindig leragadtak az ie6nal, de en tovabbra se tartom oket potencialis "ugyeleknek". Tehat az en celkozonsegem a rugalmas, progressziv gondokodasu emberek. Marmint masodik korben :)

honlap-keszites.net volt a cime, es a honlap keszites volt a keresokifejezes (egyebkent a domain rengeteget szamit). Ugy 2007 decembere korul estem neki, januarra mar 7. helyre ugrott, par heten belul 1. lett, es kb. 2010-ig ott is volt. De csak idonkent neztem, amikor epp eszembe jutott, mert kozben csapatot valtottam. Nem tudom pontosan miert csusztak le (lehet, hogy elhanyagoltak egy ideig), de most teljesen maskepp nez ki az oldal, alig ismertem ra.

Tippeket inkabb SEO oldalakrol szedj.
Amugy a nagyon ajaxos nagyon dinamikus - graceful degradation nelkuli - oldalt nem ajanlom, nem biztos, hogy szereti a kereso. Bar voltak olyan hirek, hogy a JS-t mar le tudja futtatni. Sot, mar a flash-bol is ki tudta nyerni a linkeket evekkel ezelott (gondolom flash decompilerrel), szoval a flash menu sem akasztja mar meg.
Viszont a mai helyzettel nem vagyok tisztaban, szoval tolem csak regi infot tudhatsz meg.
Azert ha van kerdesed, kerdezhetsz. Van par jopofa dolog SEO ugyben, amit csinaltam (bar mar elavult). :)

--
hungarian up portal - sj

nagyon szepen koszonom! Ha eljutok odaig es lesz kerdesem, irom pm-et! :)

Kb 2 hete jelentettek be, hogy ajaxot, js-t mar kepes indexelni a google... eleg brutal

Valid oldal, releváns tartalom, releváns linkeléssel. Ennyi. Ez volt a titok mindig is.

--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

koszi, ez igy is van.
Csak szakdoliba ez meg picit keves x oldalon keresztul ( szerintem )

SEO-ból írni szakdolgozatot elég bölcsészmérnökös. Lehetne, de ahhoz 1-1.5 év és 10-12 weboldal kell exact metrikákkal és analízissel.
Az egész SEO balfaszság nem más, mint a nehezebb út keresése és homályhasítás, ahelyett, hogy VALÓDI tartalmat állítson elő az oldal készítője.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

eleg bator kiejelentes....

Abban igaza van, hogy egy naaagy fekete doboz mukodeset probaljuk megerteni a kulonbozo visszajelzesekbol. Raadasul mindezt X ido elteltevel.

--
x-plane :: hu

Nem minden teruleten ilyen egyszeru. Van, ahol nem nagyon tudsz kreativ oldalt alkotni. Van, ahol tul nagy a konkurencia (ugyanakkor iszonyu penz van benne). Alap, hogy szar oldalt nem SEOzunk. A SEO gyakorlatilag egy dopping a mar egeszen jo oldalaknak, hogy a topon legyenek, de edzes nelkul nem er semmit. :)
pl: kaszino, porno, viagra, hmm.. "penzugyi" oldalak, affiliate, stb..
Nyilvan epkezlab tartalom nelkul nem megy, de ha van, akkor is eltaposnak a korabbiak. Es az sem mindegy a mar meglevo tartalmat hogy talalod. Ja, es ha van mondjuk egy ilyen "nemkivanatos" kategoriaba sorolt oldalad, nem fog rad senki linkelni, mert miert tenne.
De egyebkent igazad van, sok teruleten tenyleg ennyi. Oda nem kell komoly SEO. Ertelmes szerkezet, par insite trukk, meg el kell erni 2-3 bejovo linket, a tobbi megoldodik magatol. Persze rendszeres tartalomfrissites mellett.

--
hungarian up portal - sj

ez pontosan igy van... szakdolgozatba ezt is beleirom, teljesen ki is ment a fejembol, hogy a folyamatos frissites elengedhetetlen.. koszi :)

Ha már itt tartunk, rengetegen marketing szakmában azért nem foglalkoznak behatóan a SEO-val, lásd én, mert egyszerűen más módszerekkel szerzünk ügyfeleket. SEO-ból jövő ügyfél könnyen otthagyja az oldalt, ha még nem elég tájékozott a döntéshez. A SEO-nak van egy felső korlátja, az adott szóra kereső emberek számát adott időn belül nézve nem tudod megváltoztatni SEO-val, ahhoz már más eszközök kellenek. És konkrétan az is előfordulhat, hogy egy adott szóra vastagon nem éri meg versenyezni MÁR. Nem is egy ilyen példa van a magyar piacon is.

Ha esetleg blackhat SEO-ról is írsz majd, akkor érdekes olvasmány lehet belőle :).

by the way, valaki segítene, hogy miért optimALizálás lett magyarban a szó, nem pedig optimizálás?

+1
Ezért fontosabb a saját brand építés. Visszajelzések értékelése. Felhasználói szokások monitorozása. Konkurencia felmérés. Viralmarketing. Egy jól kivitelezett offline kampánnyal több tucatnyi helyet lehet tolni az oldalon anélkül, hogy egyetlen sor kódhoz.
Egyszóval, masszívan lehet találati pozíciót javítani, olyannal ami nem SEO. Nincs szükséged SEOra ha jó a marketinged, mert maguk a felhasználók fogják felfelé tolni az oldalad.

--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Az egy nagyon érdekes aspektusa a nagy "netelődési" folyamatnak, hogy kb. 5-6 éve még nagy pénzt lehetett szakítani akár csak-online jelenléttel is, mostmár sűrűsödik a piac, DE, nem lett egyeduralkodó az internetes lét, most lehet igazán jó offline kapcsolatokat építeni, online háttérrel, vagy akár annélkül is. Túl steril, közvetett és személytelen egy SEO kampány a legkomolyabb vevőknek. Viszont közben nőtt a vevők tudatossága, ergo konferenciákon 2 perc 50 vevő, SEO-val meg ugyan ez...

Egyébként azt is érdemes lenne megvizsgálnod, hogy milyen hatással van egy-egy honlap elgondolására, tartalmi felépítésére a SEO-zás. Elég sokan köszönhetik a Google elvárásainak azt, hogy olvasható, érthető szöveget alkottak a honlapjukra. Nevel, rendesen.

A probléma az, hogy a SEO csakis egy szűk keresztmetszetnél, a hit-and-leave jellegű oldalaknál számít. Ilyenek az ad-aggregátor és linkfarm oldalak, tehát azok amik a neten a zajt termelik.
Hogy üzletileg megfelelően működjön az oldal, a látogatókat meg kell tartani és okot kell szolgáltatni, hogy rendszeresen visszatérjenek. Ez idővel javítja a keresői pozíciót, ugyanis a visszatérő látogató célzottan keresni fogja az oldalt és linkelni fogja.
Ugyanez vonatkozik az offline marketingre. Pl. ott a fordított SEO-zás. Nem élnek vele, pedig egy brand off- és online elterjesztéséhez az egyik legjobb módszer.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Amit irsz, abban van igazsag. Az affiliate oldalakat kihagytad, az is tipikus szemet, az is hit-and-leave (tkepp arra van), es arra tenyleg kituno a SEO (tudom, erre csinaltam :) ).

A jo tartalom fontossagat nem lehet tulhangsulyozni. Valamint a frissites fontossagat sem. Amugy nem csak azert fontos a friss tartalom (mar nem a latogatok, hanem a SEO szempontjabol), mert linkelnek ra, hanem azert, mert akkor a kereso is gyakrabban indexel, es az egyik szempont rangsorolaskor (a gyakrabban frissulo oldalt jobban szeretik, tehat jobb).

--
hungarian up portal - sj

Fugg attol, hogy mi a cel. Egy internetes dolgot offline nem hatekony nepszerusiteni. Ugyanakkor van olyan dolog, aminel en nem epitenek a netes hirdetesre.

Ja, egyebkent mindenhez van kapcsolodo xkcd:
http://xkcd.com/125/
:)

Az utolso gondolatodra meg +1, de a negativ hatasokat is erdemes megemliteni. Ugye amikor valaki tulzasba viszi, olvashatatlan lesz az oldala.. (lattam mar olyat, bar nem biztos, hogy megtalalom)

--
hungarian up portal - sj

Releváns tartalom: ez a kulcsszó.

Innentől lehet boncolgatni, hogy ki mit ért relevancia alatt. Illetve a kereső mit ért ez alatt. Ebből a boncolgatásból lehet szakdolgozatot írni ;)

Pl:
- Olyan vonatkozásban is, mint a valódi tartalom kérdése hiszen a kereső fejlesztői is erre törekedtek, törekednek.
- Attól is lehet releváns, hogy linkelnek rá kívülről és belülről.
- Attól is, hogy gyakran frissülő tartalomról van szó.

Sőt, az sem mindegy, honnan linkelnek rá. A nagyobb keresők ismerik/felismerik a linkfarm oldalakat és a blogok comment mezőit. Ilyenek használatával lehet ugrani, hátrafelé. Sokkal hatásosabb, ha a tartalomra mutató linket másik tartalomba ágyazzák és azt milyen formában linkelik tovább.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Így igaz. Az eszetlen linkelés többet árt mint használ. Nyilvánvalóan a SEO trükközés a célja ami ellentmond a relevanciára való törekvésnek. A PageRank sokat segít ezt előszűrni, de attól még ez sem csodafegyver.

Sokaig letezo policy volt a keresoknel (valoszinuleg most is az), hogy kulso ok miatt nem ad minuszpontot, mert nem tudod befolyasolni. Szoval egy bejovo link lehet elonyos, es lehet semleges. Ha lehet rossz, akkor egyszeruen csinalok egy csomo nagyon rossznak szamito oldalt, es kap tolem az osszes konkurens oldal 1-1 linket, amitol gyakorlatilag blacklistre kerulnek.

--
hungarian up portal - sj

Nanana...
Az már nem SEO hanem SEP (search engine poisoning). Ezen területben a kedvencem a bejövő IP és böngésző típus figyelése és annak megfelelően egy rejtett iframeben történő javascript futtatása. Pl. 100X megnyitni a konkurencia oldalát és 100X meghívatni onnan a benne lévő google ads-ot. Vagy n+1-szer kerestetni a googlevel a konkurencia kulcsszavaira és a találati oldalról meghívni a konkurenciára mutató linket. Ezt még meg lehet sózni mondjuk egy facebook kampánnyal...
Félelmetes, hogy mennyi munkát képes az ember beáldozni csak, mert büdös a munka, nem?
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Itt inkább tudnak segíteni:
http://seo.forum.hu

Ezt a blogot érdemes átolvasni, ebből azért látszik, hogy ez nem bölcsészettudomány :)
http://seo.blog.hu/

Szakdolgozatként nem tudom, mennyire jó téma, a seo módszerek átfutási ideje több hónap. Ráadásul azzal nem tudom, beljebb vagy-e, ha a tesztoldaladat a 28. oldalról felküzdöd a 3-ra :)

Ja igen: http://longhand.hu/ oldala erdekes magyar nyelven.
Ezen kivul nezz meg uj SEO toolokat (nem vagyok up-to-date ilyen teren, ezert nem irok neveket), es hogy ezek milyen mutatokat neznek.

Gondolom alap, de mindenkepp nezz utana a PR es ahhoz hasonlo graf alapu modszereknek. Ezeknek en szannek egy fejezetet a szakdogaban.

Ha info szak, es nem csak irnod kell, hanem kodot is kernek, arra is van otletem (SEO tool fejlesztes, bar utana kellene neznem, hogy er-e meg valamit).

Ha mar a bolcseszmernoki szak felmerult, en irnek az elgpelesek szereperol is, a long tail jelentosegerol (nem kell 1. helyre hozni), meg a megfelelo fogalmazasmodrol: legyenek benne a kulcsszavak, a szoismetles nem olyan nagy hiba, sot!, a kulcsszavak poziciojarol a szovegben, es egy csomo olyan dologrol, ami nem technikai, inkabb nyelvi dolog.

Meg - ha mar ez is felmerul feljebb: irj arrol, hogy mikor eri meg SEO-hoz fordulni, es mikor nem (mert ugye ez penzkerdes, ha magadnak csinalod, akkor pedig ido).

--
hungarian up portal - sj

huhh.... koszi sracok, sokat segitetek! :)
Es pont azert irtam a hup-ra es nem pl proghura vagy mashova, mert...

Valahogy ugy tudom elkepzelni a felepitest es problemat:
title
meta
relevans taralom + linkek
html5 tagek bemutatasa
link
backlink
fancy url
valid kod
kepek optimalizalasa
in-site
off-site technikak
black hat seo
???

legutolsó új témafelvetés SEO kapcsán nekem a letöltődési-lefutási idő volt, afféle validity-plus-ként, és lehet a chrome-ban se véletlen van egy elég érdekes benchmark developer-eknek...

Ize.. megint atfutottam ezt a listadat.. a meta az nalad mit jelent?
Ha a meta keywords es a meta name="description"-re gondoltal, akkor remelem azt irod majd, hogy az elsot kozismerten leszarja a gugli, az utobbi mar szamithat, de ha jol emlekszem az sem jelent sokat (a helyezest nem befolyasolja, de talalatoknal megjelenhet a szovege).

A kepek optimalizalasa alatt mit ertesz? Az alt-ot? Vagy hogy a 150x150pixeles kep tenyleg akkora legyen, hogy hamarabb letoltodjon?

Ja, es pillangosziv!

--
hungarian up portal - sj

sub

Itt fellelhetsz néhány hasznos infót:
http://html5doctor.com/html5-seo-search-engine-optimisation/

Teljesen mindegy, hogy HTML5 vagy HTML4. A szöveg számít, meg hogy mennyi rád mutató link van más oldalakról. Itt a minőség és a mennyiség számít: minél több linket kell szerezni minél nagyobb page rank értékű URL-ekről, és lehetőleg minden link jöjjön más domainról. Mert hiába szerzel 1000 linket, ha mind ugyanarról a domainról jön, akkor csak 1-nek számít.

Szóval rossz helyen keresgélsz, a HTML5-nek semmi köze a SEO-hoz (még).

Ala tudod tamasztani indokokkal az allaspontodat? ( hasznos volna )

Szóval rossz helyen keresgélsz, a HTML5-nek semmi köze a SEO-hoz (még). => erre gondoltam

Mert a Google a HTML kód alapján előállított szöveget nézi, neki a végeredmény a lényeg. Tök mindegy, hogy most HTML5 vagy HTML4.

Ha nem jó a tartalmad (pl. szóról szóra másoltad vhonnan), akkor hiába van HTML5-ben, nem lesz jó helyen a találati listában.

De egyébként is az on-page SEO (azaz a saját honlapod tartalma, amit 100%-ban tudsz befolyásolni) csak kb. 10-20%-ot számít, a többi az off-page SEO, tehát hogy más honlapokról hány és milyen minőségű link mutat rád, ezt viszont már nem tudod 100%-ban befolyásolni.

es errol mi a velemenyed?
A %-ok-ra van valami elismert adat vagy csak sajat tapasztalat alapjan irtad?

A % attól függ, hogy mennyire kompetitív az adott kulcsszó. Minél kevesebben optimalizálnak rá, annál nagyobb szerepe van az on-page SEO-nak, ezért nem lehet pontosan megmondani, hogy mekkora. De egy nagyon nehéz kulcsszónál akár 1-2%-ra is lemehet az on-page szerepe. Ez alatt azt értem, hogy az erőfeszítéseid 1-2%-át kell on-page SEO-ra fordítani, a maradék 98%-ot pedig az off-page SEO-ra, ha egy nagyon nehéz kulcsszóra akarsz jó helyen szerepelni.

A linkelt cikkben:

"Improved page segmentation. Search engines are getting smarter and there are many reasons to believe that even now they are applying page segmentation. Basically, page segmentation means that a page is divided into several separate parts (i.e. main content, menus, headers, footers, links sections, etc.) and these parts are treated as separate entries. At present, there is no way for a Web master to tell search engines how to segment a page but this is bound to change in HTML 5."

Ezt már most is használja a Google. Pl. ha a láblécben van egy link, az kevesebbet ér, mintha egy cikk közepében lenne, körülvéve szöveggel. Ugyanígy az oldalsávban lévő linkek (blogroll) is sokkal kevesebbet érnek. sőt az is számít, hogy mennyi szöveg veszi körül a linket.

Ezt a Google a HTML4-ből is megállapítja, a HTML5-tel ezt egyszerűbb lesz jelölni, ennyi. Ezért mondom, hogy szinte semmi szerepe a HTML5-nek a SEO-ban.

De egyébként sem fogja a Google készpénznek venni, hogy jól használod az új HTML5 elemeket. Pl. hiába teszel egy linket az article elembe, ha az valójában a láblécban vannak, ezzel nem vered át a Googlet.

koszonom, nagyon sok uj es hasznos informacio hangzott el....!

Ha adhatok egy jó tanácsot, felejtsd el ezt az egész koncepciót, több okból is:

- hogy milyen kód van az oldalon, tehát milyen elembe raksz bizonyos szöveges elemeket, az maximum és nagyon szőrmentén csak azt befolyásolja, hogy szerinted melyik kulcsszó fontos az oldaladon belül, de mint mondtam, ezt is csak nagyon kis mértékben.
- hogy a keresők szemében szerinted melyik a fontos kulcsszó, az pedig csak igen korlátozottan számít, és gyakorlatilag csak long-tail kulcsszavakat érintheti, de szimpla kódváltoztatással kimutatható eredményt csak böszme nagy oldalaknál tudnál prezentálni, viszont egy ilyen méretű oldalnál az oldal életéből fakadóan annyi más hatás is érvényesülhet, hogy ezt szinte lehetetlen lenne pontosan mérni.

Bár sokan sokfélét írtak előttem, amiben van sok igazság, féligazság és téveszme is, talán azzal is alátámaszthatom a fentieket, hogy én, aki csak keresőoptimalizálásból élek, szinte sosem foglalkozom a kód milyenségével, és szinte sosem javaslom ügyfeleimnek, hogy ezzel foglalkozzanak. Néhány kivétel ez alól, amikor olyan technikai problémákat okoznak, nem is elősorban a kód kérdései, hanem az alkalmazott technikák, ami gátolja, hogy a keresők felfedezzék a tartalmat. Ezen túl még kb. a rich snippets kérdésköre során szoktam említeni, javasolni, hogy változtassanak a kódban, a mikroformátumoknak megfelelően.

Tehát ne úgy írjál szakácskönyvet, hogy csak az alapanyagok kémiai összetevőit járod körül :) lásd: http://www.oldalgazda.hu/keresooptimalizalas/mi-a-keresooptimalizalas/mi-a-seo-lenyege-a-tobbseg-szerint

Az is megoldas, ha nincs megoldas. Szoval ha valamilyen modon cafolja azt a felvetest, hogy a HTML5-nek van szerepe a SEO szempontjabol, az is megerhet egy cikket/szakdolgozatot. Nem?
Ill. irhat a SEO-rol a HTML5-tol fuggetlenul is, van olyan meretu kerdeskor, hogy erdemes legyen belevagni, nem?

--
hungarian up portal - sj

epp most olvasok arrol, hogy a Google Panda milyen valtozasokat iger... egyre jobban szamitasba fogjak venni a felhasznaloi elmenyt a weboldalon. Magyarul, hogy mennyire csicsas is az oldal, mennyire tartja ott a felhasznalot...

Amugy koszi a linket

Ja, UX az új webdizájn.

http://hegyen-volgyon.vilagunk.hu lett az oldal... hat... egyelore nem vagyok elragadtatva tole.
Mindenfele olyan visszajelzesnek orulnek, ahol van indoklas is. Koszonom!

-------------

"Az informatika az a szakma, melyet foiskolan tanitanak. Jo alapot adhat, de megelni belole nem fogsz..."

Nagyjabol mondhatom, hogy kesz, bar meg indexelodesekre varok.

Ami meghatarozta az eredmenyeket:
- relevans tartalom
- oldalra mutato linkek
- kulcsszavak titleben, metaban

Lehet velemenyt mondani nyugodtan!
hegyen-volgyon

Kulcsszavakra google 1. 10 talalataban ott van.

-------------
"Az informatika az a szakma, melyet foiskolan tanitanak. Jo alapot adhat, de megelni belole nem fogsz..."