OnLive gyorstalpaló

Az OnLive-ot kipróbálva bárki meggyőződhet arról, hogy a cloud gaming megérkezett, mármint azoknak akik az egyesült államokbeli (US) vagy nagy britanniai (UK) szervereket legfeljebb 80 ms-os késleltetéssel elérik a hálózatukról, legalább 2 Mbit/s, de méginkább 5 Mbit/s sávszélességgel.

A kliens rendszerigénye SSE2-es utasításkészletet támogató processzor (legalább Intel Pentium 4 vagy AMD Athlon 64) és Pixel Shader 2.0-t támogató videókártya (legalább Nvidia Geforce FX vagy AMD Radeon 9550 vagy Intel GMA 900 vagy SwiftShader vagy Gallium3D).

A kliens a bejelentkezéskor végez egy teljesítménytesztet, magas processzorterhelés mellett (low-end konfigurációkon akár alacsony terhelés mellett is) vagy a hálózat leterheltsége esetén megtagadhatja a bejelentkezést.

A szerverekhez eltérő accountokat kell regisztrálnunk (a felhasználónév és email cím nem lehet azonos), ha az onlive.com-on regisztrálunk az US szerverekhez, ha az onlive.co.uk-on akkor az UK szerverekhez csatlakoztat.

Hivatalosan csak ezeken a területeken használható a szolgáltatás, előfizetni máshol nem is tudunk (csak belföldi hálózatról és bankártyával), azaz nem hivatalosan mégis, de az ügyfélszolgálattal történő levelezés során kiderült, hogy külföldre nem tudják garantálni sem a megfelelő sávszélességet, sem a szolgáltatás elérhetőségét.

A fizetés legcélszerűbb módja Magyarországról egy interneten használható (virtuális) prepaid Visa bankkártya, ezek közül többek között az entropay.com-on igényelhető használható a szolgáltatással.

A klienst kizárólag Windows vagy OS X alatti böngészőkkel tölthetjük le, Linux alatt ehhez meg kell változtatnunk az user agentet.

A kliens használatához Linux alatt szükségünk lesz a Wine-ra, és ahhoz hogy az egér ne csak a menükben legyen használható a RawInput patchre. Patchelt buildok elérhetőek a playonlinux.com-on.

Tapasztalataim szerint eddig a következők használhatóak teljeskörűen a szolgáltatással:


Wine verzió       RawInput patch
-----------       --------------
1.3.28            http://santyago.pl/files/wine_rawinput_8_8_2011.patch

Ami a késleltetést illeti, nálam a T-Online hálózatából 15 Mbit/s sávszélességű kábelmodemes internetszolgáltatással az US szerverek 60 és 80 ms közötti, az UK szerverek 40 és 60 ms közötti késleltetéssel érhetőek el.

Az eddigi tapasztalatok alapján a billentyűzettel irányítható videójátékokhoz a 80 ms elfogadható, ahol egérrel kell navigálnunk ott a 60 ms (leszámítva az FPS-eket, azoknál 40 ms) és ahol az egérmutatóval ott legalább 40 ms-ra van szükség ahhoz, hogy játszani tudjunk.

A megjelenített videó felbontása 1280x720, azoknál a játékoknál amik ezt (és a szélesvásznú módot) nem támogatják 1024x768. A videótömörítésből fakadóan (és a sávszélességtől függően) a képminőség változó.

A vásárlással kapcsolatban még: a PlayPack csomag havonta 10 dollárba (vagy 7 fontba) kerül (ebben 100+ videójáték található meg), ellenben érdemes odafigyelni, mert ezt az összeget havonta automatikusan levonja a bankkártyánkról (prepaid bankkártyával vagy tranzakciólimittel korlátozható), valamint most mindegyik szerveren akció van, a teljes választékból egyetlen alkalommal bármihez 1 dollárért hozzájuthatunk.

A klienssel a teljes választék (a multiplayert és néhány speciális kiadást leszámítva) kipróbálható, játékonként 30 percig, jelenleg tetszőleges alkalommal.

Hozzászólások

A 30 perces korlatozassal, a jatekok multiplayer resze is hasznalhato, es mivel a rendszer nem koveti nyomon, hanyadjara probalod ki a jatekot, igy eleg sokaig lehet multiplayerben nyomulni.

---
Apple iMac 20"
áéíóöőúüű

Nem értem hogyan tudnék Magyarországról előfizetni. Segítenél ebben?